토의 수업을 위한 월드 카페 활용 가능성 탐색
활용도 Analysis
논문 Analysis
연구자 Analysis
저자
장경원
제어번호
60248176
학술지명
교육방법연구
권호사항
Vol.
24
No.
3
[
2012
]
발행처
한국교육방법학회
발행처 URL
http://www.kaem.or.kr/
자료유형
학술저널
수록면
523-545
언어
Korean
출판년도
2012
KDC
370
등재정보
KCI등재
판매처
'
토의 수업을 위한 월드 카페 활용 가능성 탐색' 의 참고문헌
학습자 중심 교육에 대한 교육행정가, 교사, 예비교사의 인식 비교 연구
이지은
장경원
학습자중심교과교육연구 9 (1) : 315 ~ 339
[2009]
The world cafe : living knowledge through conversations that matter
Brown, J.
the Fielding Graduate Institute
[2002]
Problem-based learning: gaining insights on learning interactions through multiple methods of inquiry, In Problem-based learning: a research perspective on learning interactions
Discussion as a way of teaching : tools and techniques for democratic classrooms, 2nd ed.
Communication for the safety professional
'
토의 수업을 위한 월드 카페 활용 가능성 탐색'
의 유사주제(
) 논문