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상표 성격과 광고모델 이미지의 일치성이 광고 및 상표 선호도에 미치는 영향
양윤
채영지
2004년
활용도 Analysis
논문 Analysis
연구자 Analysis
활용도 Analysis
논문 Analysis
연구자 Analysis
활용도
공유도
영향력
논문상세정보
저자
양윤
채영지
참고문헌( 38)
유사주제 논문( 2,292)
경영관리 2,292건
인용/피인용
상표 성격과 광고모델 이미지의 일치성이 광고 및 상 ...
' 상표 성격과 광고모델 이미지의 일치성이 광고 및 상표 선호도에 미치는 영향' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 요약
주제
경영관리
동일주제 총논문수
논문피인용 총횟수
주제별 논문영향력의 평균
2,291
14
0.0%
자세히
주제별 논문영향력
논문영향력
주제
주제별 논문수
주제별 피인용횟수
주제별 논문영향력
주제분류(KDC/DDC)
경영관리
2,293
1
0.0%
계
2,293
1
0.0%
* 다른 주제어 보유 논문에서 피인용된 횟수
13
닫기
' 상표 성격과 광고모델 이미지의 일치성이 광고 및 상표 선호도에 미치는 영향'
의 참고문헌
한국형 브랜드 성격 척도 개발과 타당화에 관한 연구
양윤
조은하
3 (2) 25 ~ 53
[2002]
제품군과 광고의 소구형태에 따라 광고모델이 미치는 광고효과에 관한 연구
[2000]
브랜드 개성을 통한 광고전략 연구
김정구
9 (1) 37 ~ 52
[1998]
광고원론: 통합적 마케팅 커뮤니케이션 접근
안광호
[1999]
measuringand managing customer-based brandequity
Journal of Marketing 1 ~ 22
[1993]
idealself-concept and consumer purchaseintentions
Journal of Consumer Research : 44 ~ 51
[1974]
When you wish upon astar
Fortune 66 ~ 71
[1985]
Using promotional messages to manage the effects of brand of and self-image on brand evaluation. 13 (3)
4 ~ 18
[1996]
Using Self-Congruity and Ideal congruity to Predict Purchase motivation
Sirgy
Journal of Business Research 195-206
[1985]
TheFemale Role in Advertisement
Peterson
59 ~ 63
[1977]
The wealth of effects associated with a celebrity endorser 37
67 ~ 73
[1997]
The use of created versus celebrityspokesperson in advertisement
Sandhar
Tom
The Journal of ConsumerMarketing 45 ~ 51
[1992]
The moderatingrole of involvement
Journal of ConsumerResearch 135 ~ 146
[1983]
The impact ofphysical attractive models on advertising evaluations
Baker
Gilbert A.Churchill Jr
Journal ofMarketing Research 538 ~ 555
[1977]
The economic worth of celebrity: An event study analysis. 59
56 ~ 62
[1995]
The Effects of Product Symbolism on Consumer Self-Concept
C.B.Claiborne
M.J.Sirgy
Wright
Advances inConsumer Research 311 ~ 318
[1992]
Testing someboundaries of the processing effects ofprior knowledge
Journal of Personalityand Social Psychology 441 ~ 452
[1981]
Self-Conceptin consumerBehavior
Sirgy
287 ~ 300
[1979]
Physicalof attractiveness of the celebrity endorser
954 ~ 961
[1985]
Marketing Management
Zaltman
[1987]
International differences in work relatedvalues. Beverly Hills
[1984]
How Personality Makes a Difference
Plummer
Journal of AdvertisingResearch 27 ~ 31
[1985]
Endorsereffectivenessbyproducttype
Friedman
Journal ofAdvertising Research 63 ~ 71
[1979]
Effects of Human Models on PerceivedProducts of Quality
Kanungo
Journal of Applied Psychology : 172 ~ 178
[1973]
Effectiveness of Celebrity Endorsers
Atkin
Block
Journal of AdvertisingResearch 57 ~ 61
[1983]
Dimensions of brand personality 34
Aaker, J. L
347 ~ 356
[1997]
Cultural foundations of theendorsement process. Journal ofConsumer Research
310 ~ 321
[1989]
Converting Image into Equity Brand Equity andAdvertising
Biel
Hillsdale
[1993]
Consumers and their brand: Developing relationship theory in consumer research 24
343 ~ 373
[1998]
Conceptualizing self-monitoring: Links to materialism and product involvement. 14 (1)
31 ~ 44
[1997]
Celebrity-Brand Congruence Analysis
Desarbo
Current issues & Research in Advertising 17 ~ 51
[1985]
Building Strong Brands
Arker
[1996]
Areproduct attribute beliefs the only mediatorof advertising effects on brand attribute
Journal of Marketing Research 318 ~ 332
[1981]
Anassessment of recall and affect. Journal ofBusiness Research
159 ~ 173
[1990]
An Investigation into the 'Match-up' Hypothesis in Celebrity Advertising: When Beauty May be Only Skin Deep
Kamins
Journal of Advertising 4 ~ 13
[1990]
A social-identity perspective
Journal of Consumer Psychology 209 ~ 235
[1993]
A frame workfor memory research
Journal of VerbalLearning and Verbal Behavior 671 ~ 684
[1972]
A brand as a character, a partner and a person: Three perspectives on the question of brand personality 22
Aaker, J. L
391 ~ 395
[1995]
' 상표 성격과 광고모델 이미지의 일치성이 광고 및 상표 선호도에 미치는 영향'
의 유사주제(
) 논문