과학과 과학자에 대한 인식변화를 위한 초등학교 과학 체험활동 교수-학습 프로그램의 개발 및 적용
-
-
저자
권난주
-
제어번호
35496179
-
학술지명
교육과학연구
-
권호사항
Vol.
37
No.
2
[
2006
]
-
발행처
이화여자대학교 교육과학연구소
-
자료유형
학술저널
-
수록면
239-264
(
26쪽)
-
언어
Korean
-
출판년도
2006
-
KDC
370.5
-
등재정보
KCI등재
-
소장기관
상명대학교 중앙도서관
연세대학교 학술문화처 도서관
연세대학교 학술문화처 도서관
이화여자대학교 중앙도서관
-
판매처
'
과학과 과학자에 대한 인식변화를 위한 초등학교 과학 체험활동 교수-학습 프로그램의 개발 및 적용' 의 참고문헌
-
학습동기 향상을 위한 물리완구 교수-학습 자료의 개발
-
-
-
-
-
초등학생과 예비?현직 초등교사에 대한 과학 교수학습 전략으로서 과학동시의 활용
권난주
24 : 487 ~ 494
[2005]
-
-
-
청소년의 이공계진출 기피현상의 과학문화적 분석과 그 개선방안
-
제7차 과학과 교육과정의 새로운 교수?학습 방법-탐구수업 지도자료와 과학완구의 활용
-
-
-
-
-
물리학자는 하얀 턱수염에 안경 썼다?
동아일보
[2003]
-
-
-
-
과학체험학습 프로그램 구안?적용을 통한 과학적소양 능력신장
[2005]
-
박사
-
과학완구(Science Toy)를 활용하는 "쉽고 재미있는 과학수업 해보자!"
[2004]
-
-
박사
-
Using analogy to overcome misconceptions about conservation of matter 28
305 ~ 313
[1991]
-
Using analogy to overcome misconceptions about conservation of matter
28 : 305 ~ 313
[1991]
-
The role of external and cognitive conflict in children’s conservation learning City University of New York
[1988]
-
The personal response to science
[1985]
-
Teaching physics with toys activities for grades K-9
[1995]
-
Student’s view of scientists and science:Results from a National study
35 : 18 ~ 23
[1997]
-
Student's view of scientists and science: Results from a National study 35
18 ~ 23
[1997]
-
Stereotypic images of the scientist
: 255 ~ 265
[1983]
-
Science fun with toys
[1999]
-
Science for girls? Milton Keynes
[1987]
-
Primary children’s conceptions of science and the scientists the impact of a National Curriculum breaking down the stereotype?
20 : 1137 ~ 1149
[1998]
-
Magic and showmanship for teachers
[1990]
-
International seminar on improvement of students’ science achievement and attitude through informal science education
December 5-6
[2003]
-
Image of the scientist among high school students
: 384 ~ 390
[1957]
-
-
How do middle school students depict science and scientists?
[2001]
-
From conceptual development to science education:A psychological point of view
20 : 1213 ~ 1230
[1998]
-
Elementary school children’s perceptions of scientist
: 14 ~ 20
[1983]
-
Does the use of analogies contribute to conceptual change? Science Education
: 601 ~ 614
[1994]
-
Conceptual development research in the natural setting of a secondary school science classroom Education in the 80’s
: 129 ~ 143
[1982]
-
Competency beliefs, positive affect, and gender stereotypes of elementary students and their parents about science versus other school subjects
36 : 719 ~ 747
[1999]
-
Avoidance of science and stereotypes of scientists
16 : 237 ~ 341
[1979]
-
Applying the ‘cognitive conflict’ strategy for conceptual change
: 555 ~ 569
[1990]
-
Accommodationof scientific conception: Toward a theory of conceptual change
211 ~ 227
[1982]
-
Accommodation of a scientific conception toward a theory of conceptual change
: 211 ~ 227
[1982]
-
A study of the images of the scientist for elementary school children
[1996]
'
과학과 과학자에 대한 인식변화를 위한 초등학교 과학 체험활동 교수-학습 프로그램의 개발 및 적용'
의 유사주제(
) 논문