초등영재 및 일반학생이 지각한 가정환경유형과 정서지능에 관한 비교연구
'
초등영재 및 일반학생이 지각한 가정환경유형과 정서지능에 관한 비교연구' 의 참고문헌
-
박사
-
초등영재가 지각한 부모양육태도 유형에 따른 정서지능의 차이
-
-
청소년기 영재가 지각한 어머니의 양육태도와 청소년기 영재의 자아존중감과의 관계
-
-
-
-
-
-
-
박사
-
영재의 물리적 · 심리적 가정환경에 따라 과흥분성이 정신건강에 미치는 영향
-
-
영재아와 일반아의 리더십과 정서지능 비교 연구
-
-
영재성 발굴 및 계발에 영향을 미치는 요인 분석
-
박사
-
-
-
부모와 아이가 함께 키워야 할 마음의 힘 : 문용린 교수의 정서지능 강의
-
-
-
-
-
-
-
-
“인성 교육을 위한 정서지능 개발 프로그램에 관한 연구”
-
-
The social and emotional development of gifted children: What do we know?
-
The origins and development of high ability
-
The influence of the family environment on the development of talent : A literature review
-
The creative vision: A longitudinal student of problem finding in art
-
The Intelligence of Emotional Intelligence
-
-
Studies in emotional intelligence redefine our approach to leadership development
-
Parenting styles and mental health of arab gifted adolescents
-
Parental meta-emotion philosophy and the emotional life of families : Theoretical models and preliminary data
-
Parent-child relations through life
-
Observations and suggestions regarding giftedness, familial influence, and the achievement of eminence
-
Mental and physical traits of thousand gifted children, genetics of genius, Vol. Ⅰ
-
International handbook of research and development of gifted and talented
-
-
-
-
Frames of mind : the theory of multiple intelligences
-
Family context and optimal experience in the development of talent
-
Expanding the conception of giftedness to include co-cognitive traits and to promote social capital
-
-
Emotional intelligence: Theory, findings, and implications
-
Emotional intelligence and achievement: Redefining giftedness?
-
-
-
-
Emotional development and emotional intelligence: Educational implication
-
Emotion, learning, and organization
-
Early signs of giftedness : Research and commentary
-
-
Counseling the gifted and talented students
-
-
-
Children reports of parental behavior : An inventory
-
-
-
Being adolescent: Conflict and growth in the teenager years
-
A motivational theory of emotions to replace “emotions as disorganized response
-
'
초등영재 및 일반학생이 지각한 가정환경유형과 정서지능에 관한 비교연구'
의 유사주제(
) 논문