쓰기에 어려움이 있는 학생을 위한 쓰기중재 단일대상연구에 대한 메타분석 : 경도지적장애, 학습장애, 학습부진학생을 중심으로
활용도 Analysis
논문 Analysis
연구자 Analysis
'
쓰기에 어려움이 있는 학생을 위한 쓰기중재 단일대상연구에 대한 메타분석 : 경도지적장애, 학습장애, 학습부진학생을 중심으로' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 요약
주제
동일주제 총논문수
논문피인용 총횟수
주제별 논문영향력의 평균
4,467
0
자세히
주제별 논문영향력
논문영향력
주제
주제별 논문수
주제별 피인용횟수
주제별 논문영향력
주제분류(KDC/DDC)
특수교육
4,634
0
계
4,634
0
* 다른 주제어 보유 논문에서 피인용된 횟수
0
닫기
'
쓰기에 어려움이 있는 학생을 위한 쓰기중재 단일대상연구에 대한 메타분석 : 경도지적장애, 학습장애, 학습부진학생을 중심으로' 의 참고문헌
학습장애아교육 최중옥편, 특수아동의 이해와 교육
초·중등 일반교사의 학습자 유형별 학습문제 원인과 효과적인 교수·학습 방법에 대한 인식: 학습장애, 학습부진, 지적장애, 일반 학생 간 비교를 중심으로
‘발달장애’의 개념에 관한 고찰 -관련 법률과의 관계를 중심으로-
Training approaches on syntactic skills of language-deviant children
The effectiveness of two intervention procedures on the acquisition and generalization of object labels by young children who are at risk or who have developmental delays
Special education in urban America : It’s not justifiable for many
Responsiveness to Intervention: An Alternative Approach to the Identification of Learning Disabilities
Relationship of curriculum, teaching, and learning in preschool education
Reading research for students with LD : A meta-analysis of intervention outcomes
MALL의 선택적ᆞ단계적 적용이 학습장애아의 낱말 읽기와 쓰기 능력에 미치는 효과
Learning disabilities: Historical perspectives
Is " Learning Disabilities" Just a Fancy Term for Low Achievement?: A Meta-Analysis of Reading Differences Between Low Achievers with and Without the Label
Fixed-and random-effects models in meta-analysis
Effect sizes as result interpretation aids in single‐subject experimental research : description and application of four nonoverlap methods
Discrepancy between definitions of learning disabilities and school practices : An empirical intervention
Discrepancy Models in the Identification of Learning Disability
Direct language instruction and interactive language instruction with language delayed preschool children : A comparison study. Journal of Speech, Language
Comparison of academic and cognitive programs for young handicapped children
Combining nonoverlap and trend for single-case research : Tau-U
Activity-based intervention and direct instruction : A comparison study
A comparison of the effects of academic and cognitive curricula for young handicapped children one and two years postprogram
A comparison of activity-based intervention and embedded direct instruction when teaching emergent literacy skills
'
쓰기에 어려움이 있는 학생을 위한 쓰기중재 단일대상연구에 대한 메타분석 : 경도지적장애, 학습장애, 학습부진학생을 중심으로'
의 유사주제(
) 논문