국내 이해중심 교육과정 관련 연구 동향 분석과 문제점 논의
'
국내 이해중심 교육과정 관련 연구 동향 분석과 문제점 논의' 의 참고문헌
-
-
-
-
-
-
-
-
-
소외계층 학생의 교육권 강화를 위한 연구 —미국교육격차해소법을 중심으로—
-
-
-
백워드 수업설계에 기초한 고등학교 기술․가정 교과 가족생활 설계 영역이 체계적 수업개발
-
-
백워드 설계모형에 기반한 중학교 영어과 단원 개발 및 적용
-
-
-
백워드 설계 모형에 기반한 초등통합교과 수업이 초등학생의 이해도 및 흥미도에 미치는 영향
-
-
-
노래부르기 통합 활동이 음악흥미도·태도 및 음악성에 미치는 영향: 백워드 설계 모형의 적용
-
국어 문법교육에서 ‘이해 중심 교육과정’의 한계와 의미
-
-
-
Why knowledge matters in curriculum: A social realist argument
-
-
-
The new meaning of educational change
-
Researching the competence-based curriculum : Preface to a case study of four urban secondary schools
-
Overcoming the crisis in curriculum theory : A knowledge-based approach
-
No child left behind primer (Vol. 11)
-
Key competences in Europe: Opening doors for lifelong learners across the school curriculum and teacher education
-
-
Assessment for learning around the world what would it mean to be internationally competitive?
-
Accountability : Responsibility and reasonable expectation
-
-
-
-
'
국내 이해중심 교육과정 관련 연구 동향 분석과 문제점 논의'
의 유사주제(
) 논문