초등학생 읽기동기 척도의 타당화 및 규준 연구
-
-
저자
정수정
최나야
-
제어번호
105116373
-
학술지명
아동교육
-
권호사항
Vol.
27
No.
1
[
2018
]
-
발행처
한국아동교육학회
-
발행처 URL
http://www.childedu.or.kr
-
자료유형
학술저널
-
수록면
215-240
-
언어
Korean
-
출판년도
2018
-
등재정보
KCI등재
-
판매처
'
초등학생 읽기동기 척도의 타당화 및 규준 연구' 의 참고문헌
-
-
-
-
박사
-
-
학습자의 학습 양식에 따른 '읽기 동기' 차이 연구
-
-
-
-
-
박사
-
-
-
박사
-
초등학교 저학년 아동의 읽기동기와 읽기이해의 관계
-
-
-
-
-
중학생 읽기 동기와 읽기 활동 및 읽기 능력의 상관 연구
-
자기 선택적 진로독서프로그램이 특성화 고등학교 학생들의 읽기 동기에 미치는 영향 연구
-
박사
-
박사
-
-
읽기 동기 촉진에 대한 비판적 연구 : 초등학교 고학년을 중심으로
-
-
아동독서지도에 필요한 독서태도 검사의 이해와 실제
-
-
마인드맵을 이용한 집단미술치료가 읽기동기향상에 미치는 효과성연구
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Where does knowledge come from? Specific associations between print exposure and information acquisition
-
What students say about motivating experiences in a whole language classroom
-
Theoretical models an process of reading
-
The relationship between motivation to read and reading achievement in grades kindergarten through third
-
Self-efficacy : The exercise of control
-
Relations of children's motivation for reading to the amount and breadth of their reading
-
Reading motivation : A domain-specific approach to motivation
-
Motivational and cognitive predictors of text comprehension and reading amount
-
Measuring attitude towards reading : A new tool for teachers
-
Intrinsic versus extrinsic : Goal contents in self-determination theory : Another look at the quality of academic motivation
-
In the mind of the actor : The structure of adolescents' achievement task values and expectancy-related beliefs
-
Growth in reading and how children spend their time outside of school
-
박사
-
Dimensions of children's motivations for reading: An initial study
-
Dimensions of children's motivation for reading and their relations to reading activity and reading achievement
-
Creating classroom cultures that foster reading motivation
-
Children's attitudes toward reading : A national survey
-
-
'독서교실'이 학생의 읽기 동기에 미치는 영향
'
초등학생 읽기동기 척도의 타당화 및 규준 연구'
의 유사주제(
) 논문