부정적 언론 보도로 인한 위기 상황이 해당 기업과 브랜드의 명성에 미치는 영향: CSR(기업의 사회 공헌)활동의 매개 역할을 중심으로

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' 부정적 언론 보도로 인한 위기 상황이 해당 기업과 브랜드의 명성에 미치는 영향: CSR(기업의 사회 공헌)활동의 매개 역할을 중심으로' 의 참고문헌

  • 정치광고의 기억효과와 그 규정요인에 관한 연구 : 부정·긍정 소구와 수용자의 선유경향을 중심으로
    김무곤 광고학연구 13 3 103-121 [2002]
  • 위기 유형과 관계 관리에 따른 위기 커뮤니케이션 전략에 관한 연구
    차희원 6 2 189-232 [2002]
  • 위기 관리의 이해
    김영욱 - [2002]
  • 부정적 구전정보의 유형에 따른 구전효과의 차이에 관한 연구
    전성률 14 4 21-44 [2003]
  • 명성 관리 : PR 전략론
    한정호 303-24 [2001]
  • 기업의 사회책임활동이 구매 의도에미치는영향에 관한 연구
    한은경 광고연구 60 2003 155-177 [2003]
  • 기업의 사회적 책임 미국과 한국 기업의 사회 공헌 활동 비교 분석
    이상민 32-7 [2000]
  • 기업의 사회공헌활동과 기업광고가 기업이미지와브랜드태도형성에 미치는영향력에관한연구
    윤각 광고연구 61 2003 47-72 [2003]
  • 기업의 사회 책임 활동 태도가 기업 이미지와 구매 의도에 미치는 영향 연구:공중의 목적 인식의 조절적 역할을 중심으로
    안보섭 9 1 5-38 [2005]
  • 기업의 대 지역사회 관계와 쟁점관리에 관한 연구
    이두원 창간 69-98 [1997]
  • 공격적 정치 광고의 효과와 그 관련 변인들의 관계에 대한 연구
    김정현 - [1999]
  • ‘기업 사회 공헌과 명성 지수’ 세미나 자료집
    신호창 - [2004]
  • The Relationship Between Environmental Commitment and Managerial Perceptions of Stakeholder Importance
    Henriques, I 42 1 87-99 [1999]
  • The Influence of Message Framing and Issue Involvement Journal of Marketing Research
    361-7 [1990]
  • The Impact of ProductHarm Crisis on Brand Equity: The Moderating Role of Consumer Expectations
    Dawar, N 37 215-26 [2000]
  • The Impact of Perceived Corporate Social Responsibility on Consumer Behavior
    Karen, L 8-23 [2005]
  • The Hidden Crisis in Productharm Crisis Management European Journal of Marketing 28
    30-41 [1994]
  • The Company and the Product: Corporate Associations and Consumer Product Responses
    Brown, J. 61 68-84 [1997]
  • Strategic Issues Management: Organizations and Public Policy Challenges
    Heath, R - [1997]
  • Social Responsibilities of the Businessman
    Bowen - [1953]
  • PR 전략론
    윤희중 - [2001]
  • On going crisis communication: Planning, managing, and responding
    Coombs, W. T. - [1999]
  • New Factors in Crisis Planning and Responses
    Birch,J spring 31-4 [1994]
  • Negative WordofMouth by Dissatisfied Consumer Journal of Marketing
    Richins 68-78 [1983]
  • Going Negative
    Stephen - [1995]
  • Global Brand
    Robert, B 1 86-9 [2005]
  • Effects of Information About Firms' Ethical and Unethical Actions on Consumers' Attitudes
    Folkes, V 8 3 243-59 [1999]
  • Does Doing Good Always Lead to Doing Better? Consumer Reactions to Corporate Social Responsibility
    Sen, Sankar 38 225-43 [2001]
  • Crisis Management in Belgium The Case of CocaCola
    Johnson, V 8 1 18-22 [2003]
  • Corporate social responsibility and marketing: An integrative framework
    Maignan I 32 1 3-19 [2004]
  • Corporate Social Responsibility and Consumers' Attributions and Brand Evaluations in a ProductHarm Crisis
    Klein, J 21 203-17 [2004]
  • Consumer's Perceptions of Corporate Social Responsibility:A Cross Cultural Comparison
    Maigna,I 30 57-72 [2001]
  • Consumer Respons to Negative Publicity: The Moderating Role of Commitment
    Ahluwalia, Rohini 37 203-13 [2000]
  • Consumer Reactions to Product Failure Journal of Consumer Research
    Folkes 398-409 [1984]
  • Consumer Reaction to CompanyRelated Disasters The Effect of Multiple versus Single Explanations Advances in consumer research Association for Consumer Research
    Jorgensen 348-52 [1994]
  • Attention and Weight in Person Perception:The Impact of Negative and Extreme Behavior
    Fiske,Susan T 38 6 889-906 [1980]
  • A Strategic Approach to Crisis Management : The Handbook of Strategic Public Relations & Integrated Communications
    Stocker, K 189 203 - [1997]
  • 2003 사회 공헌 백서