부정적 언론 보도로 인한 위기 상황이 해당 기업과 브랜드의 명성에 미치는 영향: CSR(기업의 사회 공헌)활동의 매개 역할을 중심으로
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부정적 언론 보도로 인한 위기 상황이 해당 기업과 브랜드의 명성에 미치는 영향: CSR(기업의 사회 공헌)활동의 매개 역할을 중심으로' 의 참고문헌
정치광고의 기억효과와 그 규정요인에 관한 연구 : 부정·긍정 소구와 수용자의 선유경향을 중심으로
김무곤
광고학연구 13 3 103-121
[2002]
위기 유형과 관계 관리에 따른 위기 커뮤니케이션 전략에 관한 연구
부정적 구전정보의 유형에 따른 구전효과의 차이에 관한 연구
기업의 사회책임활동이 구매 의도에미치는영향에 관한 연구
한은경
광고연구 60 2003 155-177
[2003]
기업의 사회적 책임 미국과 한국 기업의 사회 공헌 활동 비교 분석
기업의 사회공헌활동과 기업광고가 기업이미지와브랜드태도형성에 미치는영향력에관한연구
윤각
광고연구 61 2003 47-72
[2003]
기업의 사회 책임 활동 태도가 기업 이미지와 구매 의도에 미치는 영향 연구:공중의 목적 인식의 조절적 역할을 중심으로
기업의 대 지역사회 관계와 쟁점관리에 관한 연구
공격적 정치 광고의 효과와 그 관련 변인들의 관계에 대한 연구
‘기업 사회 공헌과 명성 지수’ 세미나 자료집
The Relationship Between Environmental Commitment and Managerial Perceptions of Stakeholder Importance
The Influence of Message Framing and Issue Involvement Journal of Marketing Research
361-7
[1990]
The Impact of ProductHarm Crisis on Brand Equity: The Moderating Role of Consumer Expectations
The Impact of Perceived Corporate Social Responsibility on Consumer Behavior
The Hidden Crisis in Productharm Crisis Management European Journal of Marketing 28
30-41
[1994]
The Company and the Product: Corporate Associations and Consumer Product Responses
Strategic Issues Management: Organizations and Public Policy Challenges
Social Responsibilities of the Businessman
On going crisis communication: Planning, managing, and responding
New Factors in Crisis Planning and Responses
Negative WordofMouth by Dissatisfied Consumer Journal of Marketing
Effects of Information About Firms' Ethical and Unethical Actions on Consumers' Attitudes
Does Doing Good Always Lead to Doing Better? Consumer Reactions to Corporate Social Responsibility
Crisis Management in Belgium The Case of CocaCola
Corporate social responsibility and marketing: An integrative framework
Corporate Social Responsibility and Consumers' Attributions and Brand Evaluations in a ProductHarm Crisis
Consumer's Perceptions of Corporate Social Responsibility:A Cross Cultural Comparison
Consumer Respons to Negative Publicity: The Moderating Role of Commitment
Consumer Reactions to Product Failure Journal of Consumer Research
Consumer Reaction to CompanyRelated Disasters The Effect of Multiple versus Single Explanations Advances in consumer research Association for Consumer Research
Attention and Weight in Person Perception:The Impact of Negative and Extreme Behavior
A Strategic Approach to Crisis Management : The Handbook of Strategic Public Relations & Integrated Communications
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부정적 언론 보도로 인한 위기 상황이 해당 기업과 브랜드의 명성에 미치는 영향: CSR(기업의 사회 공헌)활동의 매개 역할을 중심으로'
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