기업위기에서 기업 이미지가 사과의 수용, 책임귀인, 반복성 판단에 미치는 영향 : 삼성, 현대 자동차 CEO 위기를 중심으로
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기업위기에서 기업 이미지가 사과의 수용, 책임귀인, 반복성 판단에 미치는 영향 : 삼성, 현대 자동차 CEO 위기를 중심으로' 의 참고문헌
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우리니라 조직의 사과 수사학 : 신문에 난 사과 광고문의 내용과 수용 여부 분석
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부정적 언론 보도로 인한 위기 상황이 해당 기업과 브랜드의 명성에 미치는 영향: CSR(기업의 사회 공헌) 활동의 매개 역할을 중심으로
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기업평판과 CEO평판의 효과모델 연구 : 삼성과 SK를 중심으로
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기업의 스포츠 스폰서십 참여에 따른 기업이미지 태도와 제품 구매의도에 관한 연구
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기업의 사회적 책임 활동 태도가 기업 이미지와 구매 의도에 미치는 영향 연구 : 공중의 목적 인식의 조절적 역할을 중심으로
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기업의 사회공헌활동과 기업광고가 기업이미지와브랜드태도형성에 미치는영향력에관한연구
윤각
광고연구 61 2003 47-72
[2003]
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기업 이미지 형성에 영향을 미치는 기업광고 유형
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기업 위기 대응 수단으로 선택한 사과가 공중에 수용되는 과정에서 CEO 이미지의 역할에 관한 연구: 삼성과 현대 자동차의 사회헌납 발표와 수용을 중심으로
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and Casual Attributions in Judgements of Prison term by Student and Experts Journal of Applied Psychology
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The protective powers of crisis response strategies managing reputaional assets during a crisis
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The influence of corporate image on consumer trust-A comparative analysis in traditional versus internet banking
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The Effectiveness of Corporate Communicative Responses to Accusations of Unethical Behavior
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The Effect of Brand Advertising on Company Image Implication for Corporate Advertising Journal of Advertising Research
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The Academy of Management Journal
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Realizing value from the corporate image
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Q방법론을 이용한 기업 이미지 분석과 홍보전략: S그룹의 예를 중심으로
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PR과 기업 명성의 관련성에 관한 연구: PR의 개념, 기능 및 PR팀 역할을 중심으로
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On Going Crisis Communication: Planning, Managing, and Responding
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Models of public relations and communications Excellence in public relations and communication management
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Measuring the effect of corporate advertising
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Impact of past crises on current crisis communication: Insights from situational crisis communication theory
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Helping crisis managers protect reputational assets: Initial tests of the situational crisis communication theory
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Further information on consumer perceptions of product recalls Advances in Consumer Research
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Factors influencing consumer responses to product recalls Advances in Consumer Research
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Effective Public Relations
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Corporate image management
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Corporate Reputation: concept and measurement
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Consumer reactions of product failure Journal of Consumer Research
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Choosing the right words: The development of guidelines for the selection of the "appropriate" crisis strategies
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Attribution of Responsibility From man the Scientist to Man as Lawyer Advances in Experimental Social Psychology
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An analysis of corporate responses to accusations of unethical business practices Journal of Business Ethics
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Accounts, excuses, and apologies : A Theory of image restoration strategies
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Academy of Management Journal
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