미디어, 관계성과 이미지회복전략이 공중의 위기커뮤니케이션 수용에 미치는 영향 : 신문과 트위터(Twitter)비교 분석 중심
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미디어, 관계성과 이미지회복전략이 공중의 위기커뮤니케이션 수용에 미치는 영향 : 신문과 트위터(Twitter)비교 분석 중심' 의 참고문헌
한국의 문화적 특성을 반영한 공중관계성 측정도구에 관한 연구
김형석
한국광고홍보학보 10 1 99-139
[2008]
트위터 이용행태 분석 - 이용자 영향력과 기업 이용행태를 중심으로
조창환
광고연구 88 98-126
[2011]
조직체의 위기상황에 대한 공중들의 인식과 공중관계성의 영향력에 관한 연구
한정호
한국언론학보 46 2 21-674
[2002]
조직문화, 사원 커뮤니케이션, 조직-사원 관계성에 대한 연구
문빛
한국언론학보 52 3 122-150
[2008]
조직-공중 관계성이 위기와 이미지회복전략에 대한 인식에 미치는 영향
김영욱
커뮤니케이션학 연구 14 4 83-101
[2006]
위기시 기업 커뮤니케이션 메시지 형태 비교 연구
유종숙
한국광고홍보학보 9 3 104-128
[2007]
온라인 PR 정보원의 유형 별 커뮤니케이션 효과: 메시지 평가, 구매 의도, 정보원 신뢰도를 중심으로
이상경
옥외광고학연구 7 4 157-186
[2010]
언론 프레이밍과 이미지회복전략이 공중의 위기 인식에 미치는 영향
박은혜
한국언론정보학보 38 2 73-118
[2007]
스마트폰, 커뮤니케이션 격차, 그리고 정치 참여: 소셜 미디어 효과에 대한 스마트폰 이용의 조절 역할을 중심으로
금희조
한국언론학보 54 5 348-371
[2010]
수용자의 관점에서 본 위기 커뮤니케이션 전략: 공중은 조직의 위기 커뮤니케이션 전략을 어떻게 평가하고 있는가?
윤영민
한국언론학보 51 5 424-442
[2007]
소셜 미디어 이용 동기가 사회 자본에 미치는 영향
최영
한국방송학보 25 2 241-276
[2011]
블로그 이용자의 뉴스미디어 신뢰도 연구:기성 미디어 채널 비교 및 블로그 신뢰도 영향 요인을 중심으로
박노일
한국언론학보 52 3 422-439
[2008]
반 대기업 정서, 위기 책임성, 그리고 사과 수용 간 관련성 : 삼성 그룹 비자금 관련 위기와 농심 새우깡 이물질 위기를 중심으로
윤영민
한국언론학보 53 1 288-304
[2009]
뉴스 미디어 신뢰도가 뉴스 수용자의 위기지각 (risk perception)에 미치는 영향:위기에 관한 수용자의 관여도 조절효과를 중심으로
양성관
한국언론학보 47 6 11-305
[2003]
기업위기발생시 기업명성과 공중관계성이공중들의 위기인식과 결과인식에 미치는 영향에 관한 연구
한정호
한국언론학보 53 3 82-100
[2009]
기업 위기 대응 수단으로 선택한 사과가 공중에 수용되는 과정에서 CEO 이미지의 역할에 관한 연구 :삼성과 현대자동차 사회헌납 발표와 수용을 중심으로
이상경
홍보학연구 10 1 125-161
[2006]
갈등시 조직-공중 관계성에 대한 공중 인식 연구 : 대학 등록금 이슈를 중심으로
조삼섭
한국광고홍보학보 10 3 248-266
[2008]
What is an effective organizaion?, In Excellent Public Relations and Communication Management: Contributions to effective organization
Time as an Indicator of the Perceptions and Behavior of Members of a Key Public : Monitoring and Predicting Organization-Public Relationships
The effects of blog-mediated public relations(BMPR)on relational trust
Yang, S.
Journal of Public Relations Research 21 3 341-359
[2009]
Socially distributing public relations : Twitter, Haiti, and interactivity in social media
Smith, S.
Public Relations Review 36 4 329-335
[2010]
Searching for the organization-public relationship : A valid and reliable instrument
Kim, Y.
Journalism & Mass Communication Quarterly 78 4 799-815
[2001]
Relationships between organizations and publics : Development of a multi-dimensional organization-public relationship scale
Relationship management in public relations : dimensions of an organization-public relationship
Protecting an organization’s digital public relations assets
박사
Organizaion and key public Organization and key public relationships: Testing the influence of the relationship dimensions in a business-to-business context, In Public Relations as Relationship Management: A relational approach to the study and practice of public relations
On going crisis communication: Planning, managing, and responding
On going crisis communication: Planning managing and responding
OPRA: A cross-cultural, multiple-item scale for measuring organization-public relationships
Huang, Y.
Journal of Public Relations Research 13 1 61-91
[2001]
Issues management: A relational approach, In Public relations as relationship management: A relational approach to public relations
Is the medium the message? Perceptions of and reactions to crisis communication via twitter, blog and traditional media
If the organizations won’t give us information : The use of multiple New Media for Crisis Technical Translation and Dialogue
How publics respond to crisis communication strategies : The interplay of information form and source
Liu, B. F.
Public Relations Review 37 4 345-353
[2011]
How blogs and social media are changing Public Relations and the way it is practiced
Guidelines for Measuring Relaionships in Public Relaions
From organizational effectiveness to relationship indicators:Antecedents of relationships, public relations strategies, and relationship outcomes, In Public relations as relationship management: A relational approach to the study and practice of public relations
Estimating the value of public relations and communication to an organization, In Excellence in Public Relations and Communications Management
Effective Public Relations
Distinguishing how elite newspapers and A-list blogs cover crises : Insights for managing crises online
Liu, B. F.
Public Relations Review 36 1 28-34
[2010]
Diffusion of traditional and new media tactics in crisis communication
Taylor, M.
Public Relations Review 31 2 209-217
[2005]
Crisis management by apology: Corporate response to allegations of wrongdoing
Crisis Communications Management on the Web: How Internet-Based Technologies are Changing the Way Public Relations Professionals Handle Business Crises
Contents class as a contextual cue in cognitive processing of publicity versus advertising
Hallahan, K.
Journal of Public Relations Research 11 4 293-320
[1999]
Communicating during crisis : Use of blogs as a relationship management tool
CEO 이미지, 위기 책임성, 그리고 공중의 이미지 회복전략 수용 간 관련성
An Updated look at the impact of Social media on Public Relations Practice
Accounts, excuses, and apologies : A Theory of image restoration strategies
A work-in-process literature review : Incorporating social media in risk and crisis communication
Veil, S. R.
Journal of contingencies and crisis management 19 2 110-122
[2011]
A model of crisis perception : A theoretical and empirical analysis
'
미디어, 관계성과 이미지회복전략이 공중의 위기커뮤니케이션 수용에 미치는 영향 : 신문과 트위터(Twitter)비교 분석 중심'
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