미디어, 관계성과 이미지회복전략이 공중의 위기커뮤니케이션 수용에 미치는 영향 : 신문과 트위터(Twitter)비교 분석 중심

논문상세정보

' 미디어, 관계성과 이미지회복전략이 공중의 위기커뮤니케이션 수용에 미치는 영향 : 신문과 트위터(Twitter)비교 분석 중심' 의 참고문헌

  • 한국의 문화적 특성을 반영한 공중관계성 측정도구에 관한 연구
    김형석 한국광고홍보학보 10 1 99-139 [2008]
  • 트위터 이용행태 분석 - 이용자 영향력과 기업 이용행태를 중심으로
    조창환 광고연구 88 98-126 [2011]
  • 조직체의 위기상황에 대한 공중들의 인식과 공중관계성의 영향력에 관한 연구
    한정호 한국언론학보 46 2 21-674 [2002]
  • 조직문화, 사원 커뮤니케이션, 조직-사원 관계성에 대한 연구
    문빛 한국언론학보 52 3 122-150 [2008]
  • 조직-공중 관계성이 위기와 이미지회복전략에 대한 인식에 미치는 영향
    김영욱 커뮤니케이션학 연구 14 4 83-101 [2006]
  • 위험, 위기 그리고 커뮤니케이션
    김영욱 - [2008]
  • 위기시 기업 커뮤니케이션 메시지 형태 비교 연구
    유종숙 한국광고홍보학보 9 3 104-128 [2007]
  • 온라인 PR 정보원의 유형 별 커뮤니케이션 효과: 메시지 평가, 구매 의도, 정보원 신뢰도를 중심으로
    이상경 옥외광고학연구 7 4 157-186 [2010]
  • 언론 프레이밍과 이미지회복전략이 공중의 위기 인식에 미치는 영향
    박은혜 한국언론정보학보 38 2 73-118 [2007]
  • 스마트폰, 커뮤니케이션 격차, 그리고 정치 참여: 소셜 미디어 효과에 대한 스마트폰 이용의 조절 역할을 중심으로
    금희조 한국언론학보 54 5 348-371 [2010]
  • 수용자의 관점에서 본 위기 커뮤니케이션 전략: 공중은 조직의 위기 커뮤니케이션 전략을 어떻게 평가하고 있는가?
    윤영민 한국언론학보 51 5 424-442 [2007]
  • 소셜미디어에서 온라인 정치담론의 특성
    이원태 - [2010]
  • 소셜 미디어란 무엇인가?
    FKII 조사연구팀 정보산업지 242 52-53 [2006]
  • 소셜 미디어 이용 동기가 사회 자본에 미치는 영향
    최영 한국방송학보 25 2 241-276 [2011]
  • 블로그 이용자의 뉴스미디어 신뢰도 연구:기성 미디어 채널 비교 및 블로그 신뢰도 영향 요인을 중심으로
    박노일 한국언론학보 52 3 422-439 [2008]
  • 반 대기업 정서, 위기 책임성, 그리고 사과 수용 간 관련성 : 삼성 그룹 비자금 관련 위기와 농심 새우깡 이물질 위기를 중심으로
    윤영민 한국언론학보 53 1 288-304 [2009]
  • 뉴스 미디어 신뢰도가 뉴스 수용자의 위기지각 (risk perception)에 미치는 영향:위기에 관한 수용자의 관여도 조절효과를 중심으로
    양성관 한국언론학보 47 6 11-305 [2003]
  • 기업위기발생시 기업명성과 공중관계성이공중들의 위기인식과 결과인식에 미치는 영향에 관한 연구
    한정호 한국언론학보 53 3 82-100 [2009]
  • 기업 위기 대응 수단으로 선택한 사과가 공중에 수용되는 과정에서 CEO 이미지의 역할에 관한 연구 :삼성과 현대자동차 사회헌납 발표와 수용을 중심으로
    이상경 홍보학연구 10 1 125-161 [2006]
  • 갈등시 조직-공중 관계성에 대한 공중 인식 연구 : 대학 등록금 이슈를 중심으로
    조삼섭 한국광고홍보학보 10 3 248-266 [2008]
  • “소셜 미디어의 진화양상과 사회적 영향”
    설진아 5-57 [2009]
  • What is an effective organizaion?, In Excellent Public Relations and Communication Management: Contributions to effective organization
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  • Time as an Indicator of the Perceptions and Behavior of Members of a Key Public : Monitoring and Predicting Organization-Public Relationships
    Ledingham, J. A. Journal of Public Relations Research 11 2 167-183 [1999]
  • The effects of blog-mediated public relations(BMPR)on relational trust
    Yang, S. Journal of Public Relations Research 21 3 341-359 [2009]
  • Socially distributing public relations : Twitter, Haiti, and interactivity in social media
    Smith, S. Public Relations Review 36 4 329-335 [2010]
  • Searching for the organization-public relationship : A valid and reliable instrument
    Kim, Y. Journalism & Mass Communication Quarterly 78 4 799-815 [2001]
  • Relationships between organizations and publics : Development of a multi-dimensional organization-public relationship scale
    Ledingham, J. A. Public Relations Review 25 2 157-170 [1999]
  • Relationship management in public relations : dimensions of an organization-public relationship
    Ledingham, J. A. Public Relations Review 24 55-65 [1998]
  • Protecting an organization’s digital public relations assets
    Hallahan, K. Public relations review 30 3 255-268 [2004]
  • 박사
  • Organizaion and key public Organization and key public relationships: Testing the influence of the relationship dimensions in a business-to-business context, In Public Relations as Relationship Management: A relational approach to the study and practice of public relations
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  • On going crisis communication: Planning managing and responding
    Coombs, W. T. - [2011]
  • OPRA: A cross-cultural, multiple-item scale for measuring organization-public relationships
    Huang, Y. Journal of Public Relations Research 13 1 61-91 [2001]
  • Issues management: A relational approach, In Public relations as relationship management: A relational approach to public relations
    Bridges, J. A. 95-115 [2000]
  • Is the medium the message? Perceptions of and reactions to crisis communication via twitter, blog and traditional media
    Schultz, F. S. Public Relations Review 37 1 20-27 [2011]
  • If the organizations won’t give us information : The use of multiple New Media for Crisis Technical Translation and Dialogue
    Stephens, K. K. Journal of Public Relations Research 21 2 229-239 [2009]
  • How publics respond to crisis communication strategies : The interplay of information form and source
    Liu, B. F. Public Relations Review 37 4 345-353 [2011]
  • How blogs and social media are changing Public Relations and the way it is practiced
    Wright D. K. Public Relations Journal 2 2 1-21 [2008]
  • Guidelines for Measuring Relaionships in Public Relaions
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  • From organizational effectiveness to relationship indicators:Antecedents of relationships, public relations strategies, and relationship outcomes, In Public relations as relationship management: A relational approach to the study and practice of public relations
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  • Estimating the value of public relations and communication to an organization, In Excellence in Public Relations and Communications Management
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  • Effective Public Relations
    Cutlip, S. M. - [1994]
  • Distinguishing how elite newspapers and A-list blogs cover crises : Insights for managing crises online
    Liu, B. F. Public Relations Review 36 1 28-34 [2010]
  • Diffusion of traditional and new media tactics in crisis communication
    Taylor, M. Public Relations Review 31 2 209-217 [2005]
  • Crisis management by apology: Corporate response to allegations of wrongdoing
    Hearit, K. M. - [2006]
  • Crisis Communications Management on the Web: How Internet-Based Technologies are Changing the Way Public Relations Professionals Handle Business Crises
    Gonzalez-Herrero, A. Journal of Contingencies and Crisis Management 16 3 143-153 [2008]
  • Contents class as a contextual cue in cognitive processing of publicity versus advertising
    Hallahan, K. Journal of Public Relations Research 11 4 293-320 [1999]
  • Communicating during crisis : Use of blogs as a relationship management tool
    Sweetser, K. D. Public Relations Review 33 3 340-342 [2007]
  • CEO 이미지, 위기 책임성, 그리고 공중의 이미지 회복전략 수용 간 관련성
    김영욱 광고연구 77 37-58 [2007]
  • An Updated look at the impact of Social media on Public Relations Practice
    Wright D. K. Public Relations Journal 2 3 1-27 [2009]
  • Accounts, excuses, and apologies : A Theory of image restoration strategies
    Benoit, W. L. - [1995]
  • A work-in-process literature review : Incorporating social media in risk and crisis communication
    Veil, S. R. Journal of contingencies and crisis management 19 2 110-122 [2011]
  • A model of crisis perception : A theoretical and empirical analysis
    Billings, R. S. Administrate Science Quarterly 25 300-316 [1980]
  • <PR 커뮤니케이션>
    김영욱 - [2003]