기업의 도덕성 위기 상황에서 공중의 CSR활동에대한 인식이 기업명성과 브랜드 태도에 미치는 영향

김무곤 2009년
논문상세정보

' 기업의 도덕성 위기 상황에서 공중의 CSR활동에대한 인식이 기업명성과 브랜드 태도에 미치는 영향' 의 참고문헌

  • 위기상황에서 광고가 브랜드 태도 변화에 미치는 영향에 관한 연구: 브랜드 몰입과 기업 평판의 역할을 중심으로
    김나연 [2007]
  • 우리나라 기업의 사회적 책임활동에 대한 공중, 기업, NGO의 인식 비교연구
    이현우 광고연구 70 70 175-198 [2006]
  • 소비자행동론
    Assael H. - [1998]
  • 브랜드 신뢰 경험의 구성 요소와 브랜드 신뢰, 브랜드 태도의 관계 분석
    차영란 광고학연구 17 3 107-124 [2006]
  • 부정적 언론 보도로 인한 위기 상황이 해당 기업과 브랜드의 명성에 미치는 영향: CSR(기업의 사회 공헌) 활동의 매개 역할을 중심으로
    윤각 홍보학연구 9 2 196-220 [2005]
  • 도덕.윤리 교과의 정체성 문제
    손철성 윤리교육연구 8 8 83-106 [2005]
  • 기업의 위기관리와 PR전략
    최윤희 - [1994]
  • 기업의 위기 시 기업 브랜드 애착이 소비자들의 위기 인식에 미치는 영향
    박정은 [2006]
  • 기업의 사회책임활동이 구매 의도에미치는영향에 관한 연구
    한은경 광고연구 60 2003 155-177 [2003]
  • 기업의 사회적 책임활동(Corporate Social Responsibility:CSR)의 효과에 관한 연구: 유한킴벌리의 우리강산 푸르게 푸르게 캠페인(KKG)20년 활동 사례를 중심으로
    신강균 광고학연구 14 5 205-221 [2003]
  • 기업의 사회적 책임활동 인식에 영향을 미치는 요인들에 관한 연구
    윤각 광고연구 75 75 163-186 [2007]
  • 기업의 사회공헌활동과 기업광고가 기업이미지와브랜드태도형성에 미치는영향력에관한연구
    윤각 광고연구 61 2003 47-72 [2003]
  • 기업기부문화와 활성화 과제
  • 기업 위기 대응 수단으로 선택한 사과가 공중에 수용되는 과정에서 CEO 이미지의 역할에 관한 연구 :삼성과 현대자동차 사회헌납 발표와 수용을 중심으로
    이상경 홍보학연구 10 1 125-161 [2006]
  • 기업 PR 광고의 효과와 그 규정 요인에 관한 연구 : 수용자의 인지 욕구와 관여도를 중심으로
    김무곤 홍보학연구 8 2 55-89 [2004]
  • Toward effective use of cause-related marketing alliances
    Brian, D. T. Journal of Product and Brand Management 9 7 474-484 [2000]
  • The influence of cause-related marketing on consumer choice : Does one good turn deserve another
    Barone, M. J. Journal of the Academy of Marketing Science 28 2 248-262 [2000]
  • The competitive Advantage of Corporate Philanthropy
    Porter, M. Harvard Business Review 57-68 [2002]
  • The business case for corporate social responsibility. A companylevel measurement approach for CSR
    Weber, M. European Management Journal 26 247-261 [2008]
  • The Virtue Matrix, Circulating the Return on Corporate Responsibility
    Martin, R. Harvard Business Review 69-75 [2002]
  • The Social Responsibility of Business is to Increase Its Profits
    Friedman, M New York Times Magazine 13 - [1970]
  • The Reputation Quotient : A Multi-Stakeholder Measure of Corporate Reputation
    Fombrun, C. J. Journal of Brand Management 7 4 241-255 [2000]
  • The Impact of ProductHarm Crisis on Brand Equity: The Moderating Role of Consumer Expectations
    Dawar, N Journal of Marketing 37 215-226 [2000]
  • The Effect of Corporate Social Responsibility on Customer Donations to Corporate-Supported Nonprofits
    Lichtenstein, D. Journal of Marketing 69 16-32 [2004]
  • The Company and the Product: Corporate Associations and Consumer Product Responses
    Brown, J. Journal of Marketing 61 68-84 [1997]
  • Subtainability in action: Identifying and measuring the key performance drivers
    Epstein, M. J. Long Range Planning 34 5 585-604 [2001]
  • Strategic Management: A Stakeholder Perspective
    Freeman, R. E. - [1984]
  • Stewardship theory or agency theory: CEO governance shareholder returns
    Donaldson, L. Australian Journal of Management 16 49-64 [1991]
  • Stakeholder and corporate responsibilities in cross-sectoral environmental collaborations: Building value, legitimacy and trust
  • Reputation Realizing Value from the Corporate Image
    Fombrun, C. J. - [1996]
  • On going crisis communication: Planning, managing, and responding
    Coombs, W. T. - [1999]
  • Measuring the effect of corporate advertising
    Grass, R. C. Public Relations Review 3 39-50 [1977]
  • Handbook of Marketing and Society
    Bloom, P. N. - [2001]
  • Gesellschaftliche Verantwortung als Business Case: Ansatze, Defizite und Perspektiven der deutschsprachigen Betriebswirtschaftslehre In Betriebswirtschaftslehre und Gesellschaftliche
    Hansen, U. - [2004]
  • Doing Better and Doing Good : Where, Why, and How Consumers Respond to Corporate Social Initiatives
    Sen, S. California Management Review 47 1 9-24 [2004]
  • Corporate strategic philanthropy
    Freeman HL Vital Speeches of the day 1 241-247 [1992]
  • Corporate issues management: An international view
    Wilson, L. J. Public Relations Review 16 1 40-51 [1986]
  • Corporate Social Responsibility: Doing the Most Good for Your Company and Your Cause
    Kotler, P. - [2005]
  • Corporate Social Responsibility and Consumers' Attributions and Brand Evaluations in a ProductHarm Crisis
    Klein, J International Journal of Research in Marketing 21 203-217 [2004]
  • Corporate Reputation: concept and measurement
    Caruana, A. Journal of Product and Brand Management 6 2 109-118 [1979]
  • Conceptualizing Health Campaign Strategies Through the Level of Involvement
    Kim, Yungwook Corporate Communications: An International Journal 8 4 255-267 [2003]
  • Conceptual Foundations of Business
    Eells, R. - [1961]
  • Cause-Related Marketing: A Coaligment of Marketing Strategy and Corporate Philanthropy
    Varadarajan, P. R. Journal of Marketing 52 58-74 [1988]
  • 박사
  • CSR매니지먼트 도입의 모든 것
    Komuro - [2005]
  • Bowling Alone: The Collapse and Revival of American Community
    Putnam, R. D. - [2000]
  • A Stakeholder Framework for Analyzing and Evaluating Corporate Social Performance
    Clarkson, E. Academy of Management Review 20 1 92-117 [1995]