기업의 도덕성 위기 상황에서 공중의 CSR활동에대한 인식이 기업명성과 브랜드 태도에 미치는 영향
활용도 Analysis
논문 Analysis
연구자 Analysis
'
기업의 도덕성 위기 상황에서 공중의 CSR활동에대한 인식이 기업명성과 브랜드 태도에 미치는 영향' 의 참고문헌
위기상황에서 광고가 브랜드 태도 변화에 미치는 영향에 관한 연구: 브랜드 몰입과 기업 평판의 역할을 중심으로
우리나라 기업의 사회적 책임활동에 대한 공중, 기업, NGO의 인식 비교연구
이현우
광고연구 70 70 175-198
[2006]
브랜드 신뢰 경험의 구성 요소와 브랜드 신뢰, 브랜드 태도의 관계 분석
차영란
광고학연구 17 3 107-124
[2006]
부정적 언론 보도로 인한 위기 상황이 해당 기업과 브랜드의 명성에 미치는 영향: CSR(기업의 사회 공헌) 활동의 매개 역할을 중심으로
윤각
홍보학연구 9 2 196-220
[2005]
도덕.윤리 교과의 정체성 문제
손철성
윤리교육연구 8 8 83-106
[2005]
기업의 위기 시 기업 브랜드 애착이 소비자들의 위기 인식에 미치는 영향
기업의 사회책임활동이 구매 의도에미치는영향에 관한 연구
한은경
광고연구 60 2003 155-177
[2003]
기업의 사회적 책임활동(Corporate Social Responsibility:CSR)의 효과에 관한 연구: 유한킴벌리의 우리강산 푸르게 푸르게 캠페인(KKG)20년 활동 사례를 중심으로
신강균
광고학연구 14 5 205-221
[2003]
기업의 사회적 책임활동 인식에 영향을 미치는 요인들에 관한 연구
윤각
광고연구 75 75 163-186
[2007]
기업의 사회공헌활동과 기업광고가 기업이미지와브랜드태도형성에 미치는영향력에관한연구
윤각
광고연구 61 2003 47-72
[2003]
기업 위기 대응 수단으로 선택한 사과가 공중에 수용되는 과정에서 CEO 이미지의 역할에 관한 연구 :삼성과 현대자동차 사회헌납 발표와 수용을 중심으로
이상경
홍보학연구 10 1 125-161
[2006]
기업 PR 광고의 효과와 그 규정 요인에 관한 연구 : 수용자의 인지 욕구와 관여도를 중심으로
김무곤
홍보학연구 8 2 55-89
[2004]
Toward effective use of cause-related marketing alliances
Brian, D. T.
Journal of Product and Brand Management 9 7 474-484
[2000]
The influence of cause-related marketing on consumer choice : Does one good turn deserve another
Barone, M. J.
Journal of the Academy of Marketing Science 28 2 248-262
[2000]
The competitive Advantage of Corporate Philanthropy
The business case for corporate social responsibility. A companylevel measurement approach for CSR
Weber, M.
European Management Journal 26 247-261
[2008]
The Virtue Matrix, Circulating the Return on Corporate Responsibility
The Social Responsibility of Business is to Increase Its Profits
The Reputation Quotient : A Multi-Stakeholder Measure of Corporate Reputation
The Impact of ProductHarm Crisis on Brand Equity: The Moderating Role of Consumer Expectations
Dawar, N
Journal of Marketing 37 215-226
[2000]
The Effect of Corporate Social Responsibility on Customer Donations to Corporate-Supported Nonprofits
The Company and the Product: Corporate Associations and Consumer Product Responses
Brown, J.
Journal of Marketing 61 68-84
[1997]
Subtainability in action: Identifying and measuring the key performance drivers
Strategic Management: A Stakeholder Perspective
Stewardship theory or agency theory: CEO governance shareholder returns
Stakeholder and corporate responsibilities in cross-sectoral environmental collaborations: Building value, legitimacy and trust
Reputation Realizing Value from the Corporate Image
On going crisis communication: Planning, managing, and responding
Measuring the effect of corporate advertising
Handbook of Marketing and Society
Gesellschaftliche Verantwortung als Business Case: Ansatze, Defizite und Perspektiven der deutschsprachigen Betriebswirtschaftslehre In Betriebswirtschaftslehre und Gesellschaftliche
Doing Better and Doing Good : Where, Why, and How Consumers Respond to Corporate Social Initiatives
Sen, S.
California Management Review 47 1 9-24
[2004]
Corporate strategic philanthropy
Freeman HL
Vital Speeches of the day 1 241-247
[1992]
Corporate issues management: An international view
Corporate Social Responsibility: Doing the Most Good for Your Company and Your Cause
Corporate Social Responsibility and Consumers' Attributions and Brand Evaluations in a ProductHarm Crisis
Klein, J
International Journal of Research in Marketing 21 203-217
[2004]
Corporate Reputation: concept and measurement
Caruana, A.
Journal of Product and Brand Management 6 2 109-118
[1979]
Conceptualizing Health Campaign Strategies Through the Level of Involvement
Kim, Yungwook
Corporate Communications: An International Journal 8 4 255-267
[2003]
Conceptual Foundations of Business
Cause-Related Marketing: A Coaligment of Marketing Strategy and Corporate Philanthropy
박사
Bowling Alone: The Collapse and Revival of American Community
A Stakeholder Framework for Analyzing and Evaluating Corporate Social Performance
Clarkson, E.
Academy of Management Review 20 1 92-117
[1995]
'
기업의 도덕성 위기 상황에서 공중의 CSR활동에대한 인식이 기업명성과 브랜드 태도에 미치는 영향'
의 유사주제(
) 논문