학교장의 학교운영이 학업성취도 및 학교만족도에 미치는 영향 분석

' 학교장의 학교운영이 학업성취도 및 학교만족도에 미치는 영향 분석' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • 교육학
  • effectivenessofschool
  • hierarchical linear model
  • national assessment of educational achievement
  • school management
  • 위계적 선형 모형
  • 학교만족도
  • 학교운영
  • 학업성취도
  • 학업성취도 평가
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
15,646 0

0.0%

' 학교장의 학교운영이 학업성취도 및 학교만족도에 미치는 영향 분석' 의 참고문헌

  • 학업성취와 학교만족도의 종단적 상호 관계: 빈곤 및 비빈곤 집단 차이를 중심으로
    박현선 이현주 정익중 사회복지연구 42 (3) : 183 ~ 206 [2011]
  • 학생용 및 학부모용 학교 교육 만족도 조사 도구 개발
    김양분 교육평가연구 20 (3) : 1 ~ 27 [2007]
  • 학교특성이 학업성취에 미치는 효과
    곽수란 교육학연구 47 (3) : 93 ~ 120 [2009]
  • 학교장의 지도성에 관한 국내 연구동향 분석(1988-2008)
    박상완 교육행정학연구 27 (1) : 349 ~ 378 [2009]
  • 박사
  • 학교장의 변혁적 지도성과 학교풍토 및 교사 직무만족 간의 인과관계 분석
    박균열 교육행정학연구 27 (3) : 205 ~ 228 [2009]
  • 학교장의 변혁적 리더십, 교사 임파워먼트, 팔로워십, 학교장 신뢰 및 학교조직 효과성 간의 관계
    강경석 한국교육 34 (3) : 75 ~ 101 [2007]
  • 학교장의 리더십 개선 방안 연구
    김이경 [2006]
  • 박사
  • 학교장 성별에 따른 중학교 학생의 학업성취도 차이 분석
    김은영 윤수경 한유경 교육행정학연구 29 (3) : 329 ~ 350 [2011]
  • 학교교육 개선을 위한 학생의 학업성취수준 결정요인 분석
    송미영 교육평가연구 24 (2) : 261 ~ 290 [2011]
  • 학교 효과성 증진을 위한 학교장의 역할
    김규태 한국교육문제연구 12 : 276 ~ 295 [1997]
  • 학교 특성, 과정 변인, 학업 성취 간의 구조적 관계 분석
    이현숙 교육평가연구 24 (2) : 317 ~ 344 [2011]
  • 학교 경영환경 변화와 학교장의 리더십 연구
    유현숙 [2000]
  • 특수목적 고등학생의 학교만족도 연구
    강경희 숙명여자대학교 교육대학원 [2008]
  • 초등학생의 일반적 특성에 따른 학교생활만족도
    김옥선 아동교육 15 (1) : 195 ~ 207 [2006]
  • 전문계 고등학생의 학교만족도에 영향을 미치는 요인에 대한 연구
    서인석 황홍익 직업교육연구 28 (3) : 159 ~ 180 [2009]
  • 박사
  • 여고생이 지각한 교사-학생 관계와 교과 성적 및 학교교육만족도의 인과관계 분석
    백순근 교육평가연구 23 (2) : 281 ~ 298 [2010]
  • 실업계 고등학교 교사가 지각한 학교 효과성과 교장 리더십, 학교 풍토 및 교사 교수활동의 관계
    김기용 농업교육과 인적자원개발 37 (2) : 69 ~ 90 [2005]
  • 시⋅도 교육청별 단위학교 간 교육자원 배분의 형평성 비교 분석 -전국 공립초등학교를 중심으로-
    정동욱 교육행정학연구 29 (4) : 275 ~ 295 [2011]
  • 분산적 리더십: 미래를 위한 학교 리더의 방향
    Harris, A. 시그마프레스 [2011]
  • 박사
  • Theevolving role of American principals : From managerial to instructional to transformational leaders
    Hallinger, P. Journal of Education Administration 30 (3) : 126 ~ 151 [1992]
  • The relationship between principal implementation behaviors and student achievement in reading
    Nettles, S. M. Manuscript submitted for publication [2006]
  • The changing urban principalship
    Portin, B. S. Education and Urban Society 32 : 492 ~ 505 [2000]
  • Symbolism in leadership: what great leaders know that or dinary ones do not
    Sergiovanni, T. J. paper presented to the Institute of Educational Administration [1981]
  • Supervision and Instructional leadership
    Glickman, C. D. Allyn& Bacon [2001]
  • School satisfaction of elementary school children : The role of performance, peer relations, ethnicity and gender
    Verkuyten, M. Social Indicators Research 59 : 203 ~ 228 [2002]
  • Revisiting the importance of the direct effects of school leadership on student achievement
    Nettles, S. M. Peabody Journal of Education 82 (4) : 724 ~ 736 [2007]
  • Reassessing the principal’s role in school effectiveness: A review of the empirical research, 1980-1995
    Hallinger, P. Educational Administration Quarterly 32 (1) : 5 ~ 44 [1996]
  • Problems in the measurement of organizational effective-ness
    Steers, R. M. Administrative Science Quarterly 20 (4) : 548 ~ [1975]
  • Principals and Student Achievement: What the Research Says
    Cotton, K. Association for Supervision and Curriculum Development(ASCD) [2003]
  • Principal role changes and influence on principal recruitment and selection : An international perspective
    Whitaker, K. S. Journal of Educational Administration 41 (1) : 37 ~ 54 [2003]
  • Principal leadership and school performance : An integration of transformational and instructional leadership
    Marks, H. M Educational Administration Quarterly 39 (3) : 370 ~ 397 [2003]
  • Perceived bureaucracy, teacher conflict, centeral life interests, voluntarism, and job satisfaction
    Miskel, C, G. The Journal of Educational Administration 12 : 84 ~ 87 [1974]
  • Organizational commitment, job satisfaction, and turnover among psychiatric technicians
    Porter, L. W Journal of Applied Psychology 59 : 603 ~ 609 [1974]
  • Middle school principals‘ time-on tasks’ andther relationship to school performance
    Harris, L. A. Educational Leadership and Policy Studies, Virginia Polytechnic Institute and State University [2012]
  • Grade Level Differences in School Satisfaction
    Okun, M. A. Social Indicators Research 22 : 419 ~ 427 [1990]
  • Female leadership and school effectiveness in junior high schools in Ghana
    Agezo, C. K. Journal of Educational Administration 48 (6) : 689 ~ 703 [2010]
  • Educational Administration: Theory, Research, and Practice
    Hoy, W. H. McGraw-Hill [2008]
  • Commitment and social organization : A study of commitment mechanism in utopia communities
    Kanter, R. American Sociological Review 33 : 499 ~ 501 [1986]
  • Building organizational Commitment:: The Socialization of Manager in Work Organizations
    Buchanan, B. Administrative Science Quarterly 19 : 533 ~ 546 [1974]
  • Building community in schools
    Sergiovanni, T. J. Jossey-Bass [1994]
  • An tecedents and outcomes of organizational commitment
    Steers, R. M. Administrative Science Quarterly 22 (3) : 46 ~ 56 [1977]
  • Academic Correlates of Children and Adolescents’ Life Satisfaction
    Suldo, S. M. School Psychology International 27 : 567 ~ 582 [2006]
  • A study of time management use and preferred time management practices of middle and secondary school principals in selected southern states
    Larry, C. University of Alabama [2003]
  • A paired comparison evaluation of those factors influencing job satisfaction in the teaching profession
    Adler, W. The University of SouthernMississippi [1988]
  • A cross-cultural study of the levels and correlates of life satisfaction among adolescents
    Park, N. Journal of Cross-Cultural Psychology 36 : 444 ~ 456 [2005]