컨벤션 광고속성평가에 따른 세분집단별 컨벤션 광고 만족도 및 참가행동의도 연구

논문상세정보
' 컨벤션 광고속성평가에 따른 세분집단별 컨벤션 광고 만족도 및 참가행동의도 연구' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • 예술
  • advertising satisfaction (광고만족도)
  • clusteranalysis(군집분석)
  • conventionadvertising(컨벤션광고)
  • market segmentation(시장세분화)
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
1,947 0

0.0%

' 컨벤션 광고속성평가에 따른 세분집단별 컨벤션 광고 만족도 및 참가행동의도 연구' 의 참고문헌

  • 컨벤션참가자의 서비스품질 지각이 행동의도에 미치는 영향
    김정만 이혜련 관광학연구 27 (1) : 181 ~ 199 [2003]
  • 컨벤션 광고의 인지적·정서적 태도에 따른 신뢰성 및 만족에 관한 연구
    유현경 관광레저연구 23 (3) : 409 ~ 423 [2011]
  • 컨벤션 광고 태도가 컨벤션인식확대 및 참가행동에 미치는 영향관계연구
    전영주 호텔관광연구 15 (3) : 505 ~ 517 [2013]
  • 정보 가치 관점에서 바라본 모바일 광고 가치의 설명 요인에 관한 실증적 연구
    박철우 Information Systems Review 8 (2) : 29 ~ 49 [2006]
  • 전시컨벤션 인터넷 광고에 대한 태도에 따른 참가 만족도 및 충성도에 미치는 영향
    전영주 무역전시연구 7 (1) : 71 ~ 87 [2012]
  • 스마트폰의 증강현실을 활용한 광고의 속성이 광고태도와 브랜드태도, 구매의도에 미치는 영향
    김중규 한국차세대컴퓨팅학회 논문지 9 (2) : 24 ~ 35 [2013]
  • 소비자의 개성에 따른 구매행동유형, 광고와 사적 구전정보에 대한신뢰 및 만족도, 구매욕구에 대한 분석
    허경옥 소비문화연구 17 (2) : 63 ~ 84 [2014]
  • 상호작용성(Interactivity)과 맥락(Context)이 인터넷광고 효과에 미치는 영향
    이근영 광고학연구 18 (1) : 131 ~ 160 [2007]
  • 라디오 광고가 제품의 신뢰도, 평가도, 만족도에 미치는 영향에 대한 연구
    문성준 한국언론학보 52 (2) : 151 ~ 172 [2008]
  • 디지털 사이니지의 NFC를 통한모바일 광고 수용의도 연구 : 상호작용성, 광고가치, 혁신성과의관계를 중심으로
    김민희 광고학연구 25 (7) : 111 ~ 137 [2014]
  • 광고속성이 광고태도, 브랜드인지, 브랜드태도에 미치는 영향 연구
    이제원 상업교육연구 23 (4) : 361 ~ 384 [2009]
  • 고객만족, 고객충성도, 관계마케팅, 고객관계관리 관련문헌에 관한 종합적 고찰
    라선아 마케팅연구 30 (1) : 53 ~ 104 [2015]
  • 박사
  • 간접광고가 호텔레스토랑 브랜드 이미지와 만족도에 미치는 영향연구
    김영규 외식경영연구 15 (1) : 225 ~ 237 [2012]
  • Whence customer loyalty
    Oliver, R. L. Journal of Marketing 63 [1999]
  • What is interactivity and is it always such a good thing? Implications of definition, person, and situation for the influence of interactivity on advertising effectiveness
    Liu, Y. Journal of Advertising 31 (4) [2002]
  • The relationship between the advertising attributes and comsumer's trust level of the insurance company
    Nam, Sang Wook Korean Insurance Academic Society 93 [2012]
  • The relationship between perceived service quality and customer loyalty in participant sport
    Cho, Song Hyeon Seoul Natonal Univerisyt Graduation School of Physical Education [2002]
  • The internet advertising attributes' influences on internet user's attitudes toward internet advertising
    Chung, Girl Jin. Journal of Social Sciences 16 [2004]
  • The different roles of satisfaction, trust, and commitment in customer relationships
    Garbarino, E. Journal of Marketing 63 (2) [1999]
  • The behavioral consequences of service quality
    Zeithaml, V. A. Journal of Marketing 60 (2) [1996]
  • Satisfaction, A Behavioral Perspective On The Consumer
    Oliver, R. L. McGraw-Hill [1997]
  • QR코드광고의 특성과 효과 연구 : 소비자 이용만족과 수용을 중심으로
    이경렬 광고학연구 22 (3) : 103 ~ 124 [2011]
  • Measuring the Quality of Relationship in Consumer Services : An Empirical Study
    Roberts, K. European Journal of Marketing 37 (1) [2003]
  • Interactivity and revisits to websites : A theoretical framework
    Dholakia, R. R. American Marketing Association 12 (0) [2001]
  • E-service and the Custom
    Rust, R. International Journal of Electronic Commerce 5 (3) [1999]
  • Decision making perspective of Customer Satisfaction and Consumer Participation
    Nam, Seung Kyu Journal of Korean Psychological Association 11 (2) [2010]
  • Convention advertising
    Jung, Ki Young. Sinsung Press [2007]
  • Convention Marketing
    Kim, Cheol Won Bobmunsa [2011]
  • Advertising, promotion, and other aspects of integrated marketing communications
    Shimp, T Sowth-Western [2013]
  • Advertising value and advertising on the Web
    Ducoffe, R. H Journal of Advertising Research 36 (5) [1996]
  • A study on effects of hotel web advertising attributions on advertising attitude, brand attitude and purchase intention of customers
    Kim, Yeon Mee. Journal of Knowledge Management Research 12 (1) [2011]
  • A study of brand awareness and user's comments information that affect online purchase intention
    Park, Eun Ah. Korean Psychological Association Annual Symposium Collection [2007]
  • A comprehensive review on satisfaction studies
    Lee, You Jae Journal of Consumer Studies 11 (2) [2000]
  • A comparative study of realistic and ldealized advertising : focusing on social comparison theory
    Sung, Young Shin. The Korean Journal of Advertising 18 (4) [2007]
  • A Dynamic Process Model of Service Quality, From Expectations to Behavioral Intentions
    Boulding, W. Journal of Marketing Research 30 (5) [1993]