대학 팀 기반 프로젝트 학습성과에 대한 팀 분위기와 공유정신모형의 영향
활용도 Analysis
논문 Analysis
연구자 Analysis
'
대학 팀 기반 프로젝트 학습성과에 대한 팀 분위기와 공유정신모형의 영향' 의 참고문헌
학습 팀을 활용한 대학 수업에서팀 공유정신모형 척도의 타당화
전명남
교육심리연구 27 (4) : 935 ~ 960
[2013]
프로젝트 기반 수업을 통한 대학원 학생들의 학습경험에 관한 연구
박민정
교육과정연구 25 (3) : 265 ~ 288
[2007]
팀 학습에 영향을 미치는 요인에 관한 구조분석
전영욱
Andragogy Today: Interdisciplinary Journal of Adult & Continuing Education (IJACE) 12 (4) : 115 ~ 146
[2009]
집단탐구(Group Investigation) 협동학습에서 학업적 자기효능감, 협력적 자기효능감, 학업 성과의 관계
임규연
교육의 이론과 실천 16 (2) : 19 ~ 36
[2011]
조직구성원 신뢰의 지식공유에 대한 영향 분석
조진현
지식경영연구 3 (1) : 19 ~ 39
[2002]
임상간호사가 인지한 팀학습분위기와 집단성과
고유경
간호행정학회지 15 (1) : 72 ~ 80
[2009]
웹기반 협력학습에서 학습자특성과 학습자 간 상호작용이 학습성과에 미치는 영향
강명희
교육공학연구 26 (3) : 53 ~ 79
[2010]
웹기반 프로젝트중심학습 환경에서 과제해결능력을 촉진시키는 스캐폴딩 설계모형 개발 연구
장선영
교육공학연구 28 (2) : 371 ~ 408
[2012]
웹기반 프로젝트 중심 학습에서 목표구조 방식과 팀 효과성이 학습결과에 미치는 영향
장은정
교육공학연구 20 (2) : 53 ~ 81
[2004]
웹기반 팀학습 환경에서 공유정신모형이 과제수행에 미치는 영향
이영민
교육공학연구 21 (3) : 79 ~ 96
[2005]
웹기반 토론에서 학습자의 참여도, 성취도 및 만족도 관련 요인의 효과분석
정재삼
교육공학연구 16 (2) : 107 ~ 135
[2000]
온라인 팀 프로젝트에서 팀 리더의 상호작용 패턴 분석
임규연
교육정보미디어연구 15 (4) : 295 ~ 317
[2009]
연구개발 프로젝트팀의 분위기와 팀성과 : 다차원적 접근방법
이병헌
한국경영학회 23 (3) : 357 ~ 390
[1993]
대학에서의 ‘좋은 팀웍’의 특성 및 유형에 대한 대학원생의 인식 연구
최윤미
아시아교육연구 10 (3) : 257 ~ 283
[2009]
대학수준 팀 기반 학습에서 공유정신모형의 선행변인과 팀 성과
정한호
교육공학연구 27 (1) : 37 ~ 73
[2011]
대학생의 팀 기반 프로젝트 학습에서 학습성과에 대한 협력적 자기효능감, 팀 효능감, 팀 상호작용 간 관계
유지원
학습자중심교과교육연구 14 (10) : 89 ~ 110
[2014]
대학생 핵심역량 진단체제 구축 방안 연구
진미석
교육행정학연구 29 (4) : 461 ~ 486
[2011]
대학 프로젝트 수업 환경에서 분업화, 상호작용, 공유정신모형이 팀 수행성과와 개인 학습에 미치는 영향
조일현
교육공학연구 26 (3) : 1 ~ 20
[2010]
대학 수업에서 팀 공유정신모형은 어떻게 팀 효과성에영향을 미치는가? 상호 신뢰의 매개를 중심으로
전명남
창의력교육연구 14 (2) : 19 ~ 40
[2014]
교사 학습공동체 내 지식 창출 활동의 성격 및 촉진요인에 대한 사례 연구
주영주
교과교육학연구 10 (1) : 37 ~ 54
[2006]
Toward understanding the dynamic relationship between team and task shared mental models as determinants of team and individual performance
Lee, M.
International Journal of Information Technology and Business Management 8 (1) : 1 ~ 29
[2012]
The role of acquired shared mental models in improving the process of team-based learning
The organizational benefits of teams
The moderator-mediator variable distinction in social psychological research, Conceptual, strategic, and statistical considerations
Baron, R. M.
Journal of Personality and Social Psychology 51 : 1173 ~ 1182
[1986]
The influence of shared mental models on team process and performance
Teamwork quality and the success of innovative projects : A theoretical concept and empirical evidence
Hoegl, M.
Organization Science 12 (4) : 435 ~ 449
[2001]
Teams: Their training and performance
Team mental models and team performance : A field study of the effects of team mental model similarity and accuracy
Lim, B.
Journal of Organizational Behavior 27 : 403 ~ 418
[2006]
Team mental model : Construct or metaphor?
Klimoski, R.
Journal of Management 20 (2) : 403 ~ 437
[1994]
Team learning : Building shared mental models
Taking a leap of faith : Redefining teaching and learning in higher education through project-based learning
Lee, J. S.
Interdisciplinary Journal of Problem-based Learning 8 (2) : 1 ~ 17
[2014]
Students’ perceptions of Terrascope, a project-based freshman learning community
Lipson, A.
Journal of Science Education and Technology 16 (4) : 349 ~ 364
[2007]
Scaling the quality of teammates’ mental models
Mathieu, J. E.
Journal of Organizational Behavior 26 (1) : 37 ~ 56
[2005]
Sample size planning for statistical power and accuracy in parameter estimation
SPSS/ AMOS를 이용한 알기쉬운 통계분석: 기술통계에서 구조방정식모형까지
SNS기반 협력학습 성과에 대한 공유정신모형의 예측력 규명
이정민
교육정보미디어연구 19 (3) : 315 ~ 335
[2013]
Psychological safety and learning behavior in work teams
Project-based learning in post-secondary education : Theory, practice, and rubber sling shots
Helle, L.
Higher Education 51 (2) : 287 ~ 314
[2006]
Performance implications of leader briefings and team-interaction training for team adaptation to novel environments
Marks, M. A.
Journal of Applied Psychology 85 : 971 ~ 986
[2000]
On looking into the black box : Prospects and limits in the search for mental models
Measuring team knowledge: A window to the cognitive underpinnings of team performance
Cooke, N. J.
Group Dynamics: Theory, Research, and Practice 7 : 179 ~ 199
[2003]
Measuring sharedness of team-related knowledge : Design and validation of a shared mental model instrument
Johnson, T. E.
Human Resource Development International 10 (4) : 437 ~ 454
[2007]
Inquiry in project-based science classrooms : Initial attempts by middle school students
Individual and Group Decision Making:Current Issues
Implementing authentic tasks in web-based learning environments
Woo, Y.
Educause Quarterly 3 : 36 ~ 43
[2007]
I know this is supposed to be more like the real world, but… : Student perceptions of a PBL implementation in an undergraduate materials science course
Henry, H.
Interdisciplinary Journal of Problem-Based Learning 6 (1) : 43 ~ 81
[2012]
Global employment trends 2013
Experiential and cooperative learning : Using a situation analysis project in principles of marketing
Munoz, C.
Journal of Education for Business 83 : 214 ~ 220
[2008]
Draft collaborative problem solving framework
Designing effective work groups
Collective efficacy and its relationship with leadership in a computer-mediated project-based group work
Huh, Y.
Contemporary Educational Technology 5 (1) : 1 ~ 21
[2014]
Cognitive divergence and shared mental models in software development project teams
Levesque, L.
Journal of Organizational Behavior 22 (2) : 135 ~ 144
[2001]
'
대학 팀 기반 프로젝트 학습성과에 대한 팀 분위기와 공유정신모형의 영향'
의 유사주제(
) 논문