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서비스 기업의 CSR활동이 제품 수용 및 수용 후 행동에 미치는 영향
윤영일 ( Yeoung Il Yoon )
하동현 ( Dong Hyun Ha )
2015년
활용도 Analysis
논문 Analysis
연구자 Analysis
활용도 Analysis
논문 Analysis
연구자 Analysis
활용도
공유도
영향력
논문상세정보
저자
윤영일 ( Yeoung Il Yoon )
하동현 ( Dong Hyun Ha )
주제어
Attractiveness to Alternatives
ContinuingUseofProduct
corporate social responsibility
emotional attachment
expectationconfirmation
Post-Adoption Behavior
Product Adoption
Relationship Investment
Switching Cost
참고문헌( 53)
유사주제 논문( 515)
corporate social responsibility 401건
switching cost 85건
emotional attachment 10건
expectationconfirmation 7건
relationship investment 7건
product adoption 3건
attractiveness to alternatives 1건
post-adoption behavior 1건
인용/피인용
서비스 기업의 CSR활동이 제품 수용 및 수용 후 행 ...
' 서비스 기업의 CSR활동이 제품 수용 및 수용 후 행동에 미치는 영향' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 요약
주제
attractiveness to alternatives
continuinguseofproduct
corporate social responsibility
emotional attachment
expectationconfirmation
post-adoption behavior
product adoption
relationship investment
switching cost
동일주제 총논문수
논문피인용 총횟수
주제별 논문영향력의 평균
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자세히
주제별 논문영향력
논문영향력
주제
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주제별 논문영향력
주제어
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continuinguseofproduct
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* 다른 주제어 보유 논문에서 피인용된 횟수
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' 서비스 기업의 CSR활동이 제품 수용 및 수용 후 행동에 미치는 영향'
의 참고문헌
호텔기업의 사회적 책임활동과 브랜드자산, 충성도와의 인과관계 연구: 대전지역 시민을 중심으로
박정하
관광경영연구 18 (2) : 101 ~ 128
[2014]
호텔기업의 관계투자와 커뮤니케이션이 감사(gratitude), 고객신뢰, 재방문의도에 미치는 영향에 관한 연구 - 중국호텔을 중심으로 -
조염
대한경영학회지 26 (4) : 947 ~ 959
[2013]
외식기업의 사회적 책임 활동에 대한 인식이 고객의 행동 의도에 미치는 영향에 관한 연구 : 고객 만족도와 서비스 평가의 매개 역할
정효선
호텔경영학연구 18 (6) : 129 ~ 152
[2009]
실버세대의 외식상품 지속사용결정요인에 관한 연구
윤영일
관광경영연구 18 (4) : 341 ~ 361
[2014]
소비자의 하이테크 제품 수용 및 수용 후 행동에 관한연구: 스마트 폰을 중심으로
박철
유재현
경영학연구 41 (3) : 423 ~ 456
[2012]
사회적 책임활동, 브랜드이미지, 구매의도간의 관계 연구 - 서울시내 특급호텔 이용객을 중심으로-
송중원
관광경영연구 18 (4) : 255 ~ 276
[2014]
불확실성 회피성향이 수용 후 행동에 미치는 영향: 모바일 인터넷 서비스를 중심으로
김진우
최훈
Asia Pacific Journal of Information Systems 16 (3) : 95 ~ 116
[2006]
매몰비용, 대안의 매력도, 미래비용에 따른 소비자 선택- 호텔 멤버십 가입비를 중심으로 -
이보미
외식경영연구 17 (1) : 151 ~ 176
[2014]
기업의 사회적 책임활동에 대한 소비자의 귀인, 지각 그리고 반응
박소윤
경영학연구 41 (2) : 173 ~ 200
[2012]
기업의 사회적 책임활동(Corporate Social Responsibility; CSR)이 기업의 브랜드 자산에 미치는 영향에 관한 연구 -항공산업의 사례를 중심으로-
이은영
한국항공경영학회지 9 (2) : 111 ~ 125
[2011]
기업의 사회적 책임활동 인식에 영향을 미치는 요인들에 관한 연구
윤각
조재수
광고연구 (75) : 163 ~ 186
[2007]
기업의 사회적 책임에 대한 척도 개발
김해룡
마케팅연구 20 (2) : 67 ~ 87
[2005]
기업의 사회적 책임(CSR)연상과 상품평가, 품질평가, 애호도와의 구조적 관계연구- 호텔컨벤션을 중심으로 -
양진연
관광경영연구 17 (4) : 203 ~ 224
[2013]
기업의 사회적 책임 활동의 야누스 효과
윤정구
이수정
경영학연구 40 (4) : 919 ~ 954
[2011]
구조방정식모델 개념과 이해
우종필
한나래출판사
[2012]
Why do people play on-line games? An extended TAM with social influences and flow experience
Hsu, C. L
Information & Management 41 (7) : 853 ~ 868
[2004]
Why customers stay:measuring the underlying dimensions of services switching costs and managing their differential strategic outcomes
Jones, M. A.
Journal of Business Research 55 (6) : 441 ~ 450
[2002]
What’s in and what’s out: Questions on the boundaries of the attitude construct
Park, C. W.
Journal of Consumer Research 33 (1) : 16 ~ 18
[2006]
Web site customer orientations, web site quality and purchase intentions: The role of web site personality
Poddar, A.
Journal of Business Research 62 (4) : 441 ~ 450
[2009]
User acceptance of information technology: Toward a unified view
Venkatesh, V.
MIS Quarterly 27 (3) : 425 ~ 478
[2003]
Understanding Information Systems Continuance:An Expectation-Confirmation Model
Bhattacherjee, A.
MIS Quarterly 25 (3) : 351 ~ 370
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Three Dimensional conceptual map of corporate performance
Carroll, A. B.
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Thorpe, DI, a comprehensive framework for service quality: An investigation of critical conceptual and measurement issues through a longitudinal study
Dabolkar, P. A.
Journal of Retailing 76 (2) : 139 ~ 173
[2000]
The role of customer gratitude in relationship marketing
Palmatier, R. W.
Journal of Marketing 73 : 1 ~ 18
[2009]
The pyramid of corporate social responsibility: toward the moral management of organizational stakeholder
Carroll, A. B.
In Business Horizons 34 : 39 ~ 48
[1991]
The effects of satisfaction and structural constrains on retailer exiting, voice, loyalty, opportunism and neglect
Ping, R. A
Journal of Retailing 69 (3) : 320 ~ 352
[1993]
The effects of perceived dependence on dealer attitudes
Kumar, N.
Journal of Marketing Research 32 : 348 ~ 356
[1995]
The effects of perceived co-worker involvement and supervisor support on service provider role stressor, performance and job satisfaction
Babin, B. J
Journal of Retailing 72 (1) : 57 ~ 75
[1996]
The effect of satisfaction, switching costs, and interpersonal bonds on service loyalty
Gremler, D. D
Arizona State University
[1995]
The determinants and consequences of computer self-efficacy in an ongoing use context
Deng, X.
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[2004]
The Impact of Perceived Corporate Social Responsibility On Consumer Behavior
Becker-Olsen, K. L.
Journal of Business Research 59 : 46 ~ 53
[2005]
The Company and the Product:Corporate Associations and Consumer Product Responses
Brown, J.
Journal of Marketing 61 : 68 ~ 84
[1997]
Some antecedents and outcomes of brand love
Carroll, B. A
Marketing Letters 17 : 79 ~ 89
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Socially responsible process of small family business owner: Exploratory evidence from the national family business survey
Fitzgerald, M. A.
Journal of Small Business Management 48 (4) : 524 ~ 551
[2010]
Perceived superiority in close relationships: Why it exists and persists
Rusbult, C. E.
Journal of Personality and Social Psychology 79 (4) : 521 ~ 545
[2000]
Multivariate date analysis
Hair, J. F.
Prentice Hall
[1998]
Implications of corporate social responsibility on marketing performance : A conceptual framework
Chadal, H
Journal of Services Research 6 (1) : 205 ~ 216
[2006]
I love my jeep, because it`s tough like me: The effect of product-personality congruence on product attachment
Govers, P. C. M
Proceedings of the 4th International Conference on Design and Emotion
[2004]
How corporate social responsibility is define: an analysis of 37 definitions
Dahlsrud, A
Corporate Social Responsibility and Environmental Management 15 (1) : 1 ~ 13
[2008]
Differences in consumer loyalty and willingness to pay for service attributes across digital channels: A study of the Japaness digital content market
Kim, D
Telecommunications Policy 32 (7) : 480 ~ 489
[2008]
Customers’ Motivations for Maintaining Relationships with Service Providers
Bendapudi, N
Journal of Retailing 73 (1) : 15 ~ 37
[1997]
Corporate social responsibility: Doing the most good for your company and cause
Kotler, P
John Wiley & Sons
[2005]
Corporate social responsibility theory and practice in a developing country context
Jamali, D
Journal of Business Ethics 72 (3) : 243 ~ 262
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Consumer switching costs : A typology, antecedents, and consequences
Burnham, T. A.
Journal of the Academy of Marketing Science 31 (2) : 109 ~ 126
[2003]
Consumer reactions to electronic shopping on the World Wide Web
Jarvenpaa, S. L
Journal of Electronic Commerce 1 (2) : 59 ~ 88
[1997]
Community social responsibility and its consequences for family business performance
Niehm, I. S.
Journal of Small Business Management 46 (3) : 331 ~ 350
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Cause-related marketing trends report
Cone and Roper
[1997]
CSR활동의 적합성과 CSR연상: 종업원 동일시를 중심으로
김해룡
경영학연구 39 (4) : 881 ~ 905
[2010]
CSR과 내부서비스품질이 내부고객만족과 이직의도에 미치는 영향- 기업 윤리교육에 따른 조절효과 -
유창근
관광경영연구 19 (4) : 1 ~ 20
[2015]
Building Corporate Associations: Consumer Attributions for Corporate Socially Responsible Programs
Ellen, P.
Journal of the Academy of Marketing Science 34 (2) : 147 ~ 157
[2006]
Antecedents and effects of free riding in the franchisor-frachise relationship
Kidwell, R. E.
Journal of Business Venturing 22 (4) : 522 ~ 544
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A conceptual model for organizational citizenship behavior directed toward the environment
Daily, B. F.
Business & Society 48 (2) : 243 ~ 256
[2009]
A comprehensive conceptualization of post-adoptive behavior associated with information technology enabled work systems
Jasperson, J.
MIS Quarterly 29 (3) : 525 ~ 557
[2005]
' 서비스 기업의 CSR활동이 제품 수용 및 수용 후 행동에 미치는 영향'
의 유사주제(
) 논문