서비스 기업의 CSR활동이 제품 수용 및 수용 후 행동에 미치는 영향

' 서비스 기업의 CSR활동이 제품 수용 및 수용 후 행동에 미치는 영향' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • attractiveness to alternatives
  • continuinguseofproduct
  • corporate social responsibility
  • emotional attachment
  • expectationconfirmation
  • post-adoption behavior
  • product adoption
  • relationship investment
  • switching cost
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
523 0

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' 서비스 기업의 CSR활동이 제품 수용 및 수용 후 행동에 미치는 영향' 의 참고문헌

  • 호텔기업의 사회적 책임활동과 브랜드자산, 충성도와의 인과관계 연구: 대전지역 시민을 중심으로
    박정하 관광경영연구 18 (2) : 101 ~ 128 [2014]
  • 호텔기업의 관계투자와 커뮤니케이션이 감사(gratitude), 고객신뢰, 재방문의도에 미치는 영향에 관한 연구 - 중국호텔을 중심으로 -
    조염 대한경영학회지 26 (4) : 947 ~ 959 [2013]
  • 외식기업의 사회적 책임 활동에 대한 인식이 고객의 행동 의도에 미치는 영향에 관한 연구 : 고객 만족도와 서비스 평가의 매개 역할
    정효선 호텔경영학연구 18 (6) : 129 ~ 152 [2009]
  • 실버세대의 외식상품 지속사용결정요인에 관한 연구
    윤영일 관광경영연구 18 (4) : 341 ~ 361 [2014]
  • 소비자의 하이테크 제품 수용 및 수용 후 행동에 관한연구: 스마트 폰을 중심으로
    박철 유재현 경영학연구 41 (3) : 423 ~ 456 [2012]
  • 사회적 책임활동, 브랜드이미지, 구매의도간의 관계 연구 - 서울시내 특급호텔 이용객을 중심으로-
    송중원 관광경영연구 18 (4) : 255 ~ 276 [2014]
  • 불확실성 회피성향이 수용 후 행동에 미치는 영향: 모바일 인터넷 서비스를 중심으로
    김진우 최훈 Asia Pacific Journal of Information Systems 16 (3) : 95 ~ 116 [2006]
  • 매몰비용, 대안의 매력도, 미래비용에 따른 소비자 선택- 호텔 멤버십 가입비를 중심으로 -
    이보미 외식경영연구 17 (1) : 151 ~ 176 [2014]
  • 기업의 사회적 책임활동에 대한 소비자의 귀인, 지각 그리고 반응
    박소윤 경영학연구 41 (2) : 173 ~ 200 [2012]
  • 기업의 사회적 책임활동(Corporate Social Responsibility; CSR)이 기업의 브랜드 자산에 미치는 영향에 관한 연구 -항공산업의 사례를 중심으로-
    이은영 한국항공경영학회지 9 (2) : 111 ~ 125 [2011]
  • 기업의 사회적 책임에 대한 척도 개발
    김해룡 마케팅연구 20 (2) : 67 ~ 87 [2005]
  • 기업의 사회적 책임(CSR)연상과 상품평가, 품질평가, 애호도와의 구조적 관계연구- 호텔컨벤션을 중심으로 -
    양진연 관광경영연구 17 (4) : 203 ~ 224 [2013]
  • 구조방정식모델 개념과 이해
    우종필 한나래출판사 [2012]
  • Why do people play on-line games? An extended TAM with social influences and flow experience
    Hsu, C. L Information & Management 41 (7) : 853 ~ 868 [2004]
  • Why customers stay:measuring the underlying dimensions of services switching costs and managing their differential strategic outcomes
    Jones, M. A. Journal of Business Research 55 (6) : 441 ~ 450 [2002]
  • What’s in and what’s out: Questions on the boundaries of the attitude construct
    Park, C. W. Journal of Consumer Research 33 (1) : 16 ~ 18 [2006]
  • Web site customer orientations, web site quality and purchase intentions: The role of web site personality
    Poddar, A. Journal of Business Research 62 (4) : 441 ~ 450 [2009]
  • User acceptance of information technology: Toward a unified view
    Venkatesh, V. MIS Quarterly 27 (3) : 425 ~ 478 [2003]
  • Understanding Information Systems Continuance:An Expectation-Confirmation Model
    Bhattacherjee, A. MIS Quarterly 25 (3) : 351 ~ 370 [2001]
  • Three Dimensional conceptual map of corporate performance
    Carroll, A. B. Academy of Management Review 4 (4) : 497 ~ 505 [1979]
  • Thorpe, DI, a comprehensive framework for service quality: An investigation of critical conceptual and measurement issues through a longitudinal study
    Dabolkar, P. A. Journal of Retailing 76 (2) : 139 ~ 173 [2000]
  • The role of customer gratitude in relationship marketing
    Palmatier, R. W. Journal of Marketing 73 : 1 ~ 18 [2009]
  • The pyramid of corporate social responsibility: toward the moral management of organizational stakeholder
    Carroll, A. B. In Business Horizons 34 : 39 ~ 48 [1991]
  • The effects of satisfaction and structural constrains on retailer exiting, voice, loyalty, opportunism and neglect
    Ping, R. A Journal of Retailing 69 (3) : 320 ~ 352 [1993]
  • The effects of perceived dependence on dealer attitudes
    Kumar, N. Journal of Marketing Research 32 : 348 ~ 356 [1995]
  • The effects of perceived co-worker involvement and supervisor support on service provider role stressor, performance and job satisfaction
    Babin, B. J Journal of Retailing 72 (1) : 57 ~ 75 [1996]
  • The effect of satisfaction, switching costs, and interpersonal bonds on service loyalty
    Gremler, D. D Arizona State University [1995]
  • The determinants and consequences of computer self-efficacy in an ongoing use context
    Deng, X. Behavior & Information Technology 23 (6) : 395 ~ 412 [2004]
  • The Impact of Perceived Corporate Social Responsibility On Consumer Behavior
    Becker-Olsen, K. L. Journal of Business Research 59 : 46 ~ 53 [2005]
  • The Company and the Product:Corporate Associations and Consumer Product Responses
    Brown, J. Journal of Marketing 61 : 68 ~ 84 [1997]
  • Some antecedents and outcomes of brand love
    Carroll, B. A Marketing Letters 17 : 79 ~ 89 [2006]
  • Socially responsible process of small family business owner: Exploratory evidence from the national family business survey
    Fitzgerald, M. A. Journal of Small Business Management 48 (4) : 524 ~ 551 [2010]
  • Perceived superiority in close relationships: Why it exists and persists
    Rusbult, C. E. Journal of Personality and Social Psychology 79 (4) : 521 ~ 545 [2000]
  • Multivariate date analysis
    Hair, J. F. Prentice Hall [1998]
  • Implications of corporate social responsibility on marketing performance : A conceptual framework
    Chadal, H Journal of Services Research 6 (1) : 205 ~ 216 [2006]
  • I love my jeep, because it`s tough like me: The effect of product-personality congruence on product attachment
    Govers, P. C. M Proceedings of the 4th International Conference on Design and Emotion [2004]
  • How corporate social responsibility is define: an analysis of 37 definitions
    Dahlsrud, A Corporate Social Responsibility and Environmental Management 15 (1) : 1 ~ 13 [2008]
  • Differences in consumer loyalty and willingness to pay for service attributes across digital channels: A study of the Japaness digital content market
    Kim, D Telecommunications Policy 32 (7) : 480 ~ 489 [2008]
  • Customers’ Motivations for Maintaining Relationships with Service Providers
    Bendapudi, N Journal of Retailing 73 (1) : 15 ~ 37 [1997]
  • Corporate social responsibility: Doing the most good for your company and cause
    Kotler, P John Wiley & Sons [2005]
  • Corporate social responsibility theory and practice in a developing country context
    Jamali, D Journal of Business Ethics 72 (3) : 243 ~ 262 [2007]
  • Consumer switching costs : A typology, antecedents, and consequences
    Burnham, T. A. Journal of the Academy of Marketing Science 31 (2) : 109 ~ 126 [2003]
  • Consumer reactions to electronic shopping on the World Wide Web
    Jarvenpaa, S. L Journal of Electronic Commerce 1 (2) : 59 ~ 88 [1997]
  • Community social responsibility and its consequences for family business performance
    Niehm, I. S. Journal of Small Business Management 46 (3) : 331 ~ 350 [2008]
  • Cause-related marketing trends report
  • CSR활동의 적합성과 CSR연상: 종업원 동일시를 중심으로
    김해룡 경영학연구 39 (4) : 881 ~ 905 [2010]
  • CSR과 내부서비스품질이 내부고객만족과 이직의도에 미치는 영향- 기업 윤리교육에 따른 조절효과 -
    유창근 관광경영연구 19 (4) : 1 ~ 20 [2015]
  • Building Corporate Associations: Consumer Attributions for Corporate Socially Responsible Programs
    Ellen, P. Journal of the Academy of Marketing Science 34 (2) : 147 ~ 157 [2006]
  • Antecedents and effects of free riding in the franchisor-frachise relationship
    Kidwell, R. E. Journal of Business Venturing 22 (4) : 522 ~ 544 [2007]
  • A conceptual model for organizational citizenship behavior directed toward the environment
    Daily, B. F. Business & Society 48 (2) : 243 ~ 256 [2009]
  • A comprehensive conceptualization of post-adoptive behavior associated with information technology enabled work systems
    Jasperson, J. MIS Quarterly 29 (3) : 525 ~ 557 [2005]