TV, 온라인, 모바일의 3-Screen 통합광고노출과 중복노출의 규명 및 통합광고노출량 추정모델에 대한 연구

박현수 2015년
논문상세정보
' TV, 온라인, 모바일의 3-Screen 통합광고노출과 중복노출의 규명 및 통합광고노출량 추정모델에 대한 연구' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • 경영관리
  • advertising exposure
  • duplicationexposure
  • forecastingadvertisingeffects
  • integratedadvertisingexposure
  • n-screen
  • n스크린
  • single source data
  • 광고노출효과 예측
  • 싱글소스
  • 중복노출
  • 통합광고노출
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
9,315 1

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' TV, 온라인, 모바일의 3-Screen 통합광고노출과 중복노출의 규명 및 통합광고노출량 추정모델에 대한 연구' 의 참고문헌

  • 크로스미디어 광고의 매체 중복노출 및 통합노출효과 규명에 대한 연구 : 지상파TV와 케이블TV, 온라인 광고를 중심으로
    이서용 단국대학교 대학원 [2013]
  • 지상파와 케이블TV 중복노출에 대한 연구
    박현수 한국광고홍보학보 12 (2) : 35 ~ 62 [2010]
  • 다중 미디어 이용의 측정과 개념화: 오디언스를 향한 새로운 시선
    강남준 언론정보연구 47 (2) : 5 ~ 39 [2010]
  • 광고의 반복 노출과 광고 효과에 관한연구 - 노출 기회 및 노출 인지의 반복 횟수를 중심으로
    김효규 한국광고홍보학보 14 (1) : 244 ~ 268 [2012]
  • 광고매체기획론
    박현수 한경사 [2013]
  • 광고 매체 계획과 평가방법에 대한 국내 대행사실무자들의 인식
    박현수 광고학연구 10 (3) : 105 ~ 122 [1999]
  • Why Satisfied Customers Defect Customers Defect
    Jones, Thomas O. Harvard Business Review 73 (6) : 88 ~ 99 [1995]
  • The shape of the advertising response function
    Simon, J. L. Journal of Advertising Research 20 (4) : 11 ~ 28 [1980]
  • The Remembering and Forgetting of Advertising
    Zielske, H. A. Journal of Marketing 23 (3) : 239 ~ 243 [1959]
  • Strategic Media Planning
    Lancaster, K. M. NTC Books [1989]
  • Quantifying the Isolated and Synergistic Effects of Exposure Frequency for TV, Print, and Internet Advertising
    Cardarelli Journal of Advertising Research : 215 ~ 221 [2007]
  • Measuring the net Cumulative Coverage of a print Campaign
    Metheringham, R. A. Journal of Advertising Research 4 (4) [1964]
  • Measuring the Cumulative Net Coverage of Any Combination of Media
    Hofmans, P. Journal of Marketing Research 3 (3) : 269 ~ 278 [1966]
  • Measures, Methods, and Models in Advertising Research
    Stewart, D. W. Journal of Advertising Research 29 (3) : 54 ~ 60 [1989]
  • How to Estimate Unduplicated Audience
    Agostini, J. M. Journal of Advertising Research 1 (3) [1961]
  • How TV Advertising Works : A Meta-Analysis of 389 Real World Split Cable TV Advertising Experiments
    Lodish, L, M. Journal of Marketing Research 32 (2) : 125 ~ 139 [1995]
  • How Media Directors View Reach/Frequency Estimation : Now and A Decade Ago
    Leckenby, J. D. Journal of Advertising Research 34 (5) : 9 ~ 21 [1994]
  • How Media Directors View Reach/Frequency Estimation
    Leckenby, John D. Journal of Advertising Research 22 : 64 ~ 69 [1982]
  • How Leading Advertising Agencies Perceive Effective Reach and Frequency
    Kreshel, P. J. Journal of Advertising 14 (3) : 32 ~ 38 [1985]
  • 박사
  • Advertising Stimulus Measurement and Assessment Research : A Review of Advertising Testing Methods
    Leckenby, J. D. Current Issues & Research in Advertising 6 (2) : 135 ~ 165 [1983]
  • ADplus: For Multi-media Advertising Planning
    Lancaster, K. M. Media Research, Institute Inc [1993]
  • A Review and Critique of the Hierarchy of Effects in Advertising
    Barry, T. E. International Journal of Advertising 9 (2) : 121 ~ 135 [1990]
  • A Model for Predictive Measurement of Advertising Effects
    Lavidge R. J. Journal of Marketing 25 (6) : 59 ~ 62 [1961]