공감화 쓰기 과제에 대한 남학생과 여학생의 쓰기 수행의 차이

박영민 2015년
' 공감화 쓰기 과제에 대한 남학생과 여학생의 쓰기 수행의 차이' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • empathizingtask
  • empathizingwritingtask
  • genderdifferenceinwriting
  • gendergapinwriting
  • writing task
  • 공감화 과제
  • 공감화 쓰기 과제
  • 성별차이
  • 쓰기 과제
  • 쓰기 능력
  • 쓰기 수행
  • 행동화 과제
  • 행동화 쓰기 과제
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
504 1

0.0%

' 공감화 쓰기 과제에 대한 남학생과 여학생의 쓰기 수행의 차이' 의 참고문헌

  • 중학생 쓰기 수행의 성별 차이 연구
    박영민 한말연구 22 (22) : 46 ~ 75 [2008]
  • 주제에 따른 남녀 중학생 쓰기 수행의 수준 차이 연구
    정수현 한국교원대학교 대학원 [2011]
  • 인지적 및 동기적 변인들과 성별이 고등학생의 텍스트 유형별 쓰기 수행에 미치는 영향
    신현숙 한국심리학회지 : 학교 2 (2) : 149 ~ 175 [2005]
  • 인문계 고등학생의 쓰기 지식과 쓰기 수행의 상관 및 성별·학년별 차이 연구
    박영민 국어교육 128 (128) : 175 ~ 202 [2009]
  • 예비 국어교사의 성별 및 학생 성별 인식에 따른 평가 차이 분석
    박영민 교육과정평가연구 13 (2) : 239 ~ 258 [2010]
  • 쓰기 효능감 및 성별 차이가 중학생의 쓰기 수행에 미치는 효과
    박영민 국어교육학연구 28 (28) : 327 ~ 360 [2007]
  • 박사
  • 쓰기 과제 조건의 부합 여부에 따른 평가 결과 차이 분석
    장은주 작문연구 22 (22) : 155 ~ 178 [2014]
  • 반성적 쓰기가 고등학생의 수필 쓰기 능력 및 태도에 미치는 영향
    배영태 한국교원대학교 [2010]
  • 박사
  • 내용 지식과 쓰기 성취의 관계에 대한 연구
    서수현 이병승 한국초등국어교육 39 (39) : 261 ~ 291 [2009]
  • 국어교사의 성별에 따른 쓰기평가 특성 분석
    정미경 교원교육 27 (4) : 73 ~ 93 [2011]
  • 박사
  • Writing tasks and gender : Influences on writing quality of black and white students
    Engelhard, G. Journal of educational Research 87 (4) : 197 ~ 209 [1994]
  • Two Sides to a Story: Gender Difference in Student Narrative
    Rogers, J. M. Inkshed Publications [1996]
  • Self-efficacy beliefs, motivation, and achievement in writing: A review of the literature
    Pajares, F. Reading & writing Quarterly 19 : 139 ~ 158 [2003]
  • Self-efficacy beliefs and the writing performance of entering high school students
    Pajares, F. Psychology in the Schools 33 : 163 ~ 175 [1996]
  • Rasch 모형을 활용한 국어교사의 채점 일관성 변화 양상 및 원인 분석 -중학생 서사문 채점을 중심으로-
    박종임 우리어문연구 39 (39) : 301 ~ 335 [2011]
  • Motivation to write in grades three to six
    Brenner, S. University of Toronto [2005]
  • Influence of self-efficacy on elementary students' writing
    Pajares, F. The Journal of Educational Research 90 (6) : 353 ~ 360 [1997]
  • Grade level and gender difference in the writing self-beliefs of middle school students
    Pajares, F. Comtemporary Educational Psychology 24 : 390 ~ 405 [1999]
  • Gender meanings in grade eight students' talk about classroom writing
    Peterson, S. Gender and Education 14 (4) : 351 ~ 366 [2002]
  • Gender identities and self-expression in classroom narrative writing
    Peterson, S. Language Arts 78 (5) : 451 ~ 457 [2001]
  • Gender differences in writing motivation and achievement of middle school students: A function of gender orientation?
    Pajares Pajares, F. Pajares, Frank Valiante Comtemporary Educational Psychology 26 : 366 ~ 381 [2001]
  • Confidence and cognitive test performance
    Stankov, L. Journal of Educational Psychology 100 (4) : 961 ~ 976 [2008]
  • Comparisons of In-service and Pre-service Korean Language Teachers’ Writing Assessments Using an Empathizing Task
    장은주 국어교육학연구 49 (4) : 87 ~ 108 [2014]
  • Children's gendered ways of talking about learning to write
    Scheuer, N. Journal of Writing Research 3 (3) : 181 ~ 216 [2011]
  • Can writing attitudes and learning behavior overcome gender difference in writing evidence from NAEP
    Lee, J. Written Communication 30 (2) : 164 ~ 193 [2013]
  • An examination of the writing processes of seven year old children
    Graves, D. H. Research in the Teaching of English 9 (3) : 227 ~ 241 [1975]