언론사 대학평가 기사가 고교생의 대학평가와 언론 신뢰도에 미치는 영향

논문상세정보
' 언론사 대학평가 기사가 고교생의 대학평가와 언론 신뢰도에 미치는 영향' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • 사회학
  • agenda setting effects
  • evaluationchange
  • high school student
  • media credibility
  • university rankings of media
  • 고등학생
  • 언론 신뢰도
  • 언론사 대학평가
  • 의제설정 효과
  • 평가변화
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
2,691 0

0.0%

' 언론사 대학평가 기사가 고교생의 대학평가와 언론 신뢰도에 미치는 영향' 의 참고문헌

  • 프레이밍과 공공생활
    McCombs, M. E. 한울 아카데미 : 126 ~ 146 [2007]
  • 평가지표의 통계적 특성을 고려한 대학순위 결정 모형
    박영선 대한산업공학회지 40 (1) : 140 ~ 150 [2014]
  • 텔레비전 뉴스의 영상의제설정 효과 -환경뉴스를 중심으로-
    박덕춘 한국콘텐츠학회 논문지 11 (1) : 72 ~ 82 [2011]
  • 지상파 3사의 미디어 신뢰도와 TV뉴스 이용에 관한 연구: 대학생들의 선호집단별 미디어 신뢰도 평가를 중심으로
    성동규 방송통신연구 (60) : 213 ~ 242 [2005]
  • 전통미디어와 대화를 통한 정치정보 습득이 정치 신뢰와 미디어 신뢰에 미치는 영향: 유권자의 인터넷 이용 동기와 인터넷 정치정보노출의 매개역할을 중심으로
    김춘식 한국언론학보 56 (4) : 389 ~ 413 [2012]
  • 인터넷 뉴스 미디어의 신뢰도에 관한 실험 연구
    반현 한국방송학보 17 (2) : 208 ~ 251 [2003]
  • 온라인 뉴스환경에서의 이용자 참여와 속성의제설정: 인지적 속성과 정서적 속성을 중심으로
    김은미 한국방송학보 26 (3) : 94 ~ 134 [2012]
  • 언론사 대학평가의 문제점 논란을 다시 생각한다
    주현태 대학교육, 7-9월호 : 75 ~ 80 [2014]
  • 언론사 대학평가의 문제점
    김봉억 창작과 비평 42 (2) : 396 ~ 412 [2014]
  • 언론사 대학평가의 문제점
    윤태일 관훈저널 129 : 49 ~ 57 [2013]
  • 반값등록금 정책의제설정에 미치는 언론보도 내용 분석:조선일보, 중앙일보, 한겨레신문 보도내용을 중심으로
    박성태 한국공공관리학보 26 (3) : 235 ~ 260 [2012]
  • 미디어 이용량과 선호 콘텐츠 유형이미디어 신뢰도에 미치는 영향: 전통적 미디어와 뉴미디어를 아우르며
    하승태 한국언론학보 55 (1) : 413 ~ 434 [2011]
  • 미디어 신뢰도가 정치효능감과 투표행위에 미치는 영향에 관한 연구: 대학생의 정치참여행위를 중심으로
    박상호 한국언론학보 49 (4) : 110 ~ 135 [2005]
  • 미디어 선거와 의제설정
    민 영 나남 [2008]
  • 매체 신뢰도와 의구심 및 지각된 설득 의도가 설득 메시지의 효과에 미치는 영향
    김정현 언론정보연구 45 (1) : 5 ~ 28 [2008]
  • 박사
  • 대학평가
    중앙일보
  • 대학이미지평가기준의측정과 포지셔닝전략
    이용학 광고연구 59 : 159 ~ 183 [2003]
  • 대학 홍보요인의 인식경로가 대학의 지원과 선택에 미치는 영향에 관한 연구
    하강진 품질경영학회지 41 (1) : 69 ~ 78 [2013]
  • 다 매체 시대의 매체별 신뢰도 분석: 온라인과 전통 매체의 변별요소-뉴스의 사회성
    박정의 한국방송학보 15 (3) : 129 ~ 154 [2001]
  • 뉴스 미디어 신뢰도가 뉴스 수용자의 위기지각 (risk perception)에 미치는 영향:위기에 관한 수용자의 관여도 조절효과를 중심으로
    양성관 한국언론학보 47 (6) : 11 ~ 305 [2003]
  • 논문작성에 필요한 SPSS/AMOS 통계분석방법
    송지준 21세기사 [2008]
  • 기자들의 미디어 신뢰도에 관한 연구:TV, 신문, 인터넷을 중심으로
    송종길 언론과학연구 6 (4) : 172 ~ 202 [2006]
  • 국내․외 언론사 대학평가 현황
    이영학 대학교육, 11-12월호 : 10 ~ 16 [2010]
  • 공중 의견과 행동에 대한 의제설정 효과 모형의 검증 : 부동산 이슈 보도를 중심으로
    최원석 한국언론학보 50 (1) : 409 ~ 444 [2006]
  • 공중 관여도와 미디어 신뢰도에 따른 기업 명성의 미디어 의제 설정 효과 연구
    차희원 한국언론학보 48 (6) : 274 ~ 303 [2004]
  • [세상읽기] ‘중앙일보 대학평가’는 무엇으로 사는가?
    김종엽 한겨레신문 [2014]
  • Why do universities compete in the ratings game? : An empirical analysis of the effects of the U. S. News and World Report college rankings
    Meredith, M. Research in Higher Education 45 : 44 ~ 461 [2004]
  • Using is believing : The influence of reliance on the credibility of online political information among politically interested Internet users
    Johnson, T. J. Journalism and Mass Communication 77 (4) : 865 ~ 879 [2000]
  • University rankings in action?: The importance of rankings and an excellence competition for university choice of high-ability students
    Horstschraer, J. Economics of Education Review 31 : 1162 ~ 1176 [2012]
  • U. S. News & World Report’s college rankings : Why they do matter
    Monks, J. Change : The Magazine of Higher Learning 31 (6) : 42 ~ 51 [1999]
  • True for your school?: How changing reputations alter demand for selective U.S. colleges
    Alter, M. Educational Evaluation and Policy Analysis 36 (3) : 346 ~ 370 [2014]
  • Towards a theory of choice for community college students
    Somers, P. Community College Journal of Research and Practice 30 : 53 ~ 67 [2006]
  • Think about it this way : Attribute agenda-setting function of the press and the public’s evaluation of a local issue
    Kim, S. H. Journalism and Mass Communication Quarterly 79 (1) : 7 ~ 25 [2002]
  • The young and agenda-less? : Exploring age-related differences in agenda setting on the youngest generation, baby boomers, and the civic generation
    Coleman, R. Journalism and Mass Communication Quarterly 84 (3) : 495 ~ 508 [2007]
  • The perceptual impact of U.S. News & World Report Rankings on eight public MBA programs
    Dahlin-Brown, N. Journal of Marketing for Higher Education 15 (2) : 155 ~ 179 [2006]
  • The influence of the U.S. News and World Report collegiate rankings on the matriculation decisions of high-ability students: 1995-2004
    Griffith, A. Economics of Education Review 26 : 244 ~ 255 [2007]
  • The impact of institutional grant aid on college choice
    Hurwitz, M. Educational Evaluation and Policy Analysis 34 (3) : 344 ~ 363 [2012]
  • The effects of credibility, reliance, and exposure on media agenda-setting : A path analysis model
    Wanta, W. Journalism Quarterly 71 (1) : 90 ~ 98 [1994]
  • The construct validity of semantic differential scales for the measurement of source credibility
    Infante, D. A. Communication Quarterly 28 (2) : 19 ~ 26 [1980]
  • The agenda-setting function of mass media
    McCombs, M. E. The Public Opinion Quarterly 36 (2) : 176 ~ 187 [1972]
  • The Influence of Source Credibility on Communication Effectiveness
    Hovland, C. I. Public Opinion Quarterly 15 : 635 ~ 650 [1951]
  • Spectacular colleges and spectacular rankings
    Chang, G. C. Journal of Consumer Culture 5 (3) : 338 ~ 364 [2005]
  • Salience in quality disclosure : Evidence from the U. S. News college rankings
    Luca, M. Journal of Economics & Management Strategy 22 : 58 ~ 77 [2013]
  • Rating the rankings
    Espeland, W. Contexts 8 (2) : 16 ~ 21 [2009]
  • Problems and opportunities in agenda-setting research
    Kosicki, G. M. Journal of Communication 43 (2) : 100 ~ 127 [1993]
  • News story descriptions and the public’s opinions of political candidates
    Kim, K. Journalism and Mass Communication Quarterly 84 (2) : 299 ~ 314 [2007]
  • Moving up in the U. S. News and World Report Rankings
    Martin, J. P. Change : The Magazine of Higher Learning 47 (2) : 52 ~ 61 [2015]
  • Media salience and the process of framing : Coverage of the Combine school shootings
    Chyi, H. I. Journalism and Mass Communication Quarterly 81 (1) : 22 ~ 35 [2004]
  • Measuring the concept of credibility
    Gaziano, C. Journalism and Mass Communication Quarterly 63 (3) : 451 ~ 462 [1986]
  • Information, school choice, and academic achievement: Evidence from two experiments
    Hastings, J. Quarterly Journal of Economics 123 : 1373 ~ 1414 [2008]
  • Getting on the front page : Organizational reputation, status signals, and the impact of U. S. News and World Report on student decisions
    Bowman, N. A. Research in Higher Education 50 : 415 ~ 436 [2009]
  • Different questions, different answers? : Media use and media credibility
    Rimmer, T. Journalism Quarterly 64 (1) : 28 ~ 44 [1987]
  • Differences in college choice criteria between deciding students and their parents
    Broekemier, G. M. Journal of Marketing for Higher Education 9 (3) : 1 ~ 13 [1999]
  • Determinants of university choice : A study on economics departments in Turkey
    Cokgezen, M Journal of Higher Education 4 (1) : 23 ~ 31 [2014]
  • Defining and measuring credibility for newspaper : Developing an index
    Meyer, P. Journalism Quarterly 65 : 567 ~ 574 [1988]
  • Current critical problems in agenda-setting research
    Takeshita, T. International Journal of Public Opinion Research 18 (3) : 275 ~ 296 [2005]
  • Communication and democracy
    Ghanem, S. Lawrence : 3 ~ 14 [1997]
  • College rankings : Democratized college knowledge for whom?
    McDonough, P. M. Research in Higher Education 39 : 513 ~ 537 [1998]
  • College choices of academically talented secondary Students
    Wilson, H. E. Journal of Advanced Academics 23 (1) : 32 ~ 52 [2012]
  • Agenda setting and international news: Media influence on public perceptions of foreign nations
    Wanta, W. Journalism and Mass Communication Quarterly 81 (2) : 364 ~ 377 [2004]
  • A psychometric assessment of the Businessweek, U. S. News & World Report, and Financial Times Rankings of business schools’ MBA programs
    Iacobucci, D. Journal of Marketing Education 35 (3) : 204 ~ 219 [2013]
  • A principal component analysis of the U. S. News & World Report tier rankings of colleges and universities
    Webster, T, J. Economics of Education Review 20 : 235 ~ 244 [2001]
  • 2014 언론수용자 의식조사
  • (2014.9.29) 고려대 이어 경희대, 한양대까지…대학평가 거부운동 확산