에스닉 푸드에 대한 위험지각에 대한 연구

' 에스닉 푸드에 대한 위험지각에 대한 연구' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • ethnicfood
  • heuristic
  • perceived risk
  • purchase decision
  • 구매결정
  • 에스닉 푸드
  • 위험지각
  • 휴리스틱
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
595 0

0.0%

' 에스닉 푸드에 대한 위험지각에 대한 연구' 의 참고문헌

  • 한국의 국가이미지 연구 경향, 2000년대 이후를 중심으로
    유재웅 한국관광홍보학보 12 (4) : 300 ~ 326 [2006]
  • 패스트푸드 이용 고객의 위험지각요인이 위험감소행동, 태도, 및 구매의도에 미치는 영향
    정유경 한국식생활문화학회지 24 (5) : 518 ~ 524 [2009]
  • 지각된 위험과 품질이 여행자 행동에 미치는 영향에 관한 실증연구
    이기종 한영권 관광연구저널 21 (1) : 263 ~ 280 [2007]
  • 일본원전사고에 대한 위험커뮤니케이션과 위험지각이 관광지 위험지각과 이미지 및 방문의사에 미치는 영향
    오미숙 관광연구저널 27 (2) : 5 ~ 23 [2013]
  • 유기농 식품에 대한 객관적 지식․주관적 지식․위험지각 및 구매의도와의 관계 ; 식품안전 위험지각의 매개효과
    최정은 한국조리학회지 17 (4) : 153 ~ 168 [2011]
  • 외식 소비자들의 에스닉 레스토랑 선택속성과 만족에 관한 연구
    최자영 외식경영연구 13 (2) : 125 ~ 147 [2010]
  • 외식 구매의사결정 후 인지부조화 발생요인 및 인지부조화가 행동의도에 미치는 영향
    남민정 호텔경영학연구 21 (1) : 129 ~ 144 [2012]
  • 외국음식에 대한 대학생들의 태도 및 관심도 분석
    김혜영 이해영 한국식생활문화학회지 21 (5) : 463 ~ 472 [2006]
  • 영국 고객들의 음식점 선택속성과 고객만족 및 재방문의도 간의 관계에 관한 연구- 에스닉푸드 레스토랑과 한식당 방문고객 비교 -
    이희열 관광연구저널 27 (1) : 279 ~ 297 [2013]
  • 여행상품의 위험지각과 위험지각 감소행위의 관계: 중국여행 한국인 여행자를 중심으로
    이승철 관광연구저널 21 (1) : 373 ~ 387 [2007]
  • 에스닉 레스토랑의 이미지가 음식 관광 참여의도에 미치는 영향
    문보영 이상미 이정원 외식경영연구 12 (5) : 205 ~ 227 [2009]
  • 에스닉 레스토랑의 물리적 환경 및 서비스 제공자의 커뮤니케이션이 고객감정 및 재방문 의도에 미치는 영향
    이려정 외식경영연구 15 (3) : 173 ~ 195 [2012]
  • 에스닉 레스토랑 선택속성이 만족도에 미치는 영향:음식 신공포증의 조절역할을 중심으로
    김영국 호텔경영학연구 22 (6) : 101 ~ 115 [2013]
  • 생태관광 방문객의 지각된 위험이 신뢰 및 만족, 재방문의도에 미치는 영향 : 순천만 생태관광지를 중심으로
    박종철 관광연구저널 28 (2) : 75 ~ 89 [2014]
  • 미국 남서부(Southwest)의 문화․지리적 이해: 멕시코성과 국경성을 중심으로
    임상래 라틴아메리카연구 22 (1) : 75 ~ 98 [2009]
  • 다국적 기업에 대한 평가와 후광효과 : 다국적 기업의 국제 PR에 대한 함축적 의미
    오미영 홍보학연구 5 (2) : 186 ~ 214 [2001]
  • 글로벌 레스토랑 프랜차이즈 브랜드의 원산지국가이미지가 레스토랑 평가에 미치는 영향
    김맹진 한국관광산업학회 27 : 1 ~ 20 [2012]
  • 국민해외관광객 주요행선지 통계
  • 국가이미지가 수입식품안전인식 및 구매의도에 미치는 영향:청소년 소비자를 중심으로
    류미현 소비문화연구 16 (4) : 103 ~ 127 [2013]
  • 건강음식에 대한 위험지각의 세분화에 따른 구매의도의 차이
    임은순 외식경영연구 12 (4) : 415 ~ 439 [2009]
  • Risky choice : An examination of information acquisition behavior
    Payne, J. W. Memory & Congnition 6 (5) : 554 ~ 561 [1978]
  • Product bias in the central American common market
    Schooler, R. D. Journal of Marketing Research 2 : 394 ~ 397 [1965]
  • Principles of marketing , 14th edition
    Kotler, P. Pearson Press : 176 ~ 178 [2012]
  • National Restaurant Association
  • Nation Branding : Country image and international tertiary education
    Srikatanyoo, N. Brand Management 10 (20) : 139 ~ 146 [2002]
  • Measuring a multi-dimensional construct : Country image
    Martin, I, M. Journal of Business Research 28 : 191 ~ 210 [1993]
  • Matching product category and country image perceptions a framework for managing country-of-origin effects
    Roth, M. S. Journal of International Business studies 23 (3) : 477 ~ 497 [1992]
  • It’s not just what you eat, but where you eat : Regional perceptions of authenticity in Mexican restaurants
    Wood, N. Advances in Consumer Research-Latin American Conference Proceedings 1 : 54 ~ 55 [2006]
  • Is the cultural emotion fit always important? Self-regulatory emotions in ethnic food consumption
    Bu, K. Journal of Business Research 66 : 983 ~ 988 [2013]
  • Intergration of ethnic food into Swedish food rituals. The cultural fitness of tacos
    Solar, C. Appetite 58 : 928 ~ 935 [2012]
  • Information and Consumer Behavior
    Nelson, P. Journal of Political Econmy 78 (2) : 311 ~ 325 [1970]
  • Influencing consumers’s selection of domestic versus imported product : Implications for marketing based on a model of helping behavior
    Olsone, J. E. Journal of Academy of Marketing Science 21 (4) : 307 ~ 321 [1993]
  • Influence of terrorism risk on foreign tourism decisions
    Sonmez, S. F. Annals of Tourism Research 25 (1) : 112 ~ 144 [1998]
  • Influence of acculturation on foodways among ethnic groups and common acceptable food
    Ishak, N. Procedia-Social and Behavioral Sciences 105 (3) : 438 ~ 444 [2013]
  • Entrepreneurship, the firm, and the general market information problem
  • Effects of ethnic authenticity : Investigating Korean restaurants customers in the U. S
    Jang, S. C. International Journal of Hospitality Management 31 : 990 ~ 1003 [2012]
  • Destination image as a mediator between perceived risks and revisit intention : A case of post-disaster Japan
    Chew, E. Tourism Management 40 : 382 ~ 393 [2014]
  • Cultural Melting Pot
  • Country image : Halo or summary construct?
    Han, C. M. Journal of Marketing Research 26 : 222 ~ 229 [1989]
  • Country as brand, product, and beyond: A place marketing and brand management perspective
    Kotler, P. Brand Management 9 (4) : 249 ~ 261 [2002]
  • Consumer responses to service failure : The influence of acculturation
    Weber, K. Cornell Hospitality Quarterly 55 (3) : 300 ~ 313 [2014]
  • Consumer behavior as risk taking: Dynamic Marketing for a Changing World
    Bauer, R. A. American Marketing Association 398 [1960]
  • Components of perceived risk in product purchase : A cross-validation
    Jacoby, J. Journal of Applied Psychology 59 (3) : 287 ~ 291 [1972]
  • Assessing the Impact of Country-of-Origin on Product Evaluations : A New Methodological Perspective
    Johansson, J. K. Journal of Marketing Research 22 : 388 ~ 396 [1985]
  • A study of consumers intention to purchase ethnic food when eating at restaurants
    Roseman, M. G. Journal of Foodservice Business Research 16 : 298 ~ 312 [2013]
  • A comparison of Japanese and Us attitudes toward foreign products
    Nagashima, A. Journal of Marketing 34 : 68 ~ 74 [1970]