개인적 속성과 CSR커뮤니케이션 속성이 사회공헌활동 효과에 미치는 영향 : CSR이익에 대한 인식, CSR에 대한 사전 태도, 정보소스유형을 중심으로

배지양 2015년
' 개인적 속성과 CSR커뮤니케이션 속성이 사회공헌활동 효과에 미치는 영향 : CSR이익에 대한 인식, CSR에 대한 사전 태도, 정보소스유형을 중심으로' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • 경영관리
  • benefit perception
  • corporatesocialresponsibility(csr)
  • csrcommunication
  • csr사전태도
  • csr이익에대한인식
  • csr커뮤니케이션
  • personal characteristics
  • prior csr attitude
  • source affiliation type
  • 개인적 속성
  • 사회 공헌 활동
  • 정보소스유형
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
9,534 3

0.0%

' 개인적 속성과 CSR커뮤니케이션 속성이 사회공헌활동 효과에 미치는 영향 : CSR이익에 대한 인식, CSR에 대한 사전 태도, 정보소스유형을 중심으로' 의 참고문헌

  • 한국인의 겸손의 심리 : 문화심리학적 분석
    김은미 한국학술정보 [2007]
  • 한국기업의 글로벌 경영 : 사례를 통해 본전략과 시스템
    정구현 위즈덤하우스 [2008]
  • 한국 여성들의 사회 규범적 행위 양식에 대한 조망 : 집단 고양 편향과 겸손 행위에 대한 분석
    최상진 한국심리학회지 : 여성 5 (2) : 103 ~ 115 [2000]
  • 한국 사회공헌활동연구에 대한 내용분석: 1997년부터 2010년까지 주요 학술지 분석
    배지양 광고학연구 22 (6) : 127 ~ 159 [2011]
  • 포스코, ‘2014 포스코 보고서’ 발간:사업, 지속가능성, 탄소보고 등 담은 통합보고서
    손성락 [2015]
  • 지역민의 기업 연고 형태 인식과 지역 관심도에 따른 사회공헌 활동의 효과 연구
    권구민 배지양 조수영 홍보학연구 14 (2) : 145 ~ 181 [2010]
  • 식품업계, 농민 돕고 매출 올리는 ‘공유가치창출’ 박차: CJ프레시웨이 ‘조이팜’ 통해 농민과 ‘윈-윈’
    이홍우 데일리한국 [2015]
  • 삼성의 새 경영전략 ‘공유 가치 창출’대해부: 재계 CSV 도입 도미노... ‘비즈니스 연계’강조
    이홍표 한국경제매거진 [2014]
  • 사회책임의 시대 : ISO26000 이해와 활용
    황상규 틔움출판 [2013]
  • 사회공헌활동에서의 이미지전이효과 분석:비리에 연루된 비영리기관과 연계한 영리기업의 이미지, 브랜드태도, 구매의도를 중심으로
    배지양 광고학연구 23 (7) : 7 ~ 34 [2012]
  • 사진이 공중의 인식과 태도, 구매의사결정에 미치는 영향 : 기업의 사회공헌활동 홍보를 중심으로
    배지양 광고연구 (81) : 132 ~ 157 [2008]
  • 부정적 언론 보도로 인한 위기 상황이 해당 기업과 브랜드의 명성에 미치는 영향:CSR(기업의 사회 공헌)활동의 매개 역할을 중심으로
    윤각 조재수 홍보학연구 9 (2) : 196 ~ 220 [2005]
  • 반 대기업 및 반 대기업가 정서와 생산성 지향적 해소방안
    이신모 생산성논집 19 (2) : 17 ~ 41 [2005]
  • 매체 관심도와 기사 부각도에서 분석한 대형 뉴스사이트 간 의제설정효과
    임종섭 미디어 경제와 문화 9 (3) : 57 ~ 94 [2011]
  • 기업호감도 갈수록 떨어져... 대한상의 조사 올해 ‘48.6점’
    윤정남 파이낸셜뉴스 [2013]
  • 기업의 사회적 책임, 기업 명성, 사회적 가치지향이 브랜드 태도에 미치는 영향
    양윤 한국심리학회지: 소비자·광고 14 (3) : 409 ~ 426 [2013]
  • 기업의 사회공헌활동에 대한 지각된 동기유형이 기업평가에 미치는 영향
    임순이 한국비즈니스리뷰 5 (3) : 121 ~ 139 [2012]
  • 기업의 도덕성 위기 상황에서 공중의 CSR활동에 대한 인식이 기업명성과 브랜드태도에 미치는 영향
    김무곤 광고연구 83 (83) : 313 ~ 337 [2009]
  • 기업의 규모, 위기인식의 강도, CSR커뮤니케이션의 적극성이 공중의 사회책임성 인식, 태도, 구매의도에 미치는 영향
    배지양 광고학연구 21 (2) : 53 ~ 80 [2010]
  • 기업국적과 자민족 중심주의, 유형에 따른 사회공헌활동 효과연구
    권구민 한국광고홍보학보 13 (2) : 278 ~ 305 [2011]
  • 기업 PR 캠페인으로서 사회공헌활동에 대한 외부 공중의 인식 연구
    조영기 언론과학연구 7 (3) : 339 ~ 366 [2007]
  • When is honesty the best policy? The effect of stated company intent on consumer skepticism
    Forehand, M. R. Journal of Consumer Psychology 13 (3) : 349 ~ 356 [2003]
  • When consumers doubt, watch out! The role of CSR skepticism
    Skarmeas, D. Journal of Business Research 66 (10) : 1831 ~ 1838 [2013]
  • Unintended Thought
    Chaiken, S. Guilford : 212 ~ 252 [1989]
  • The role of corporate social responsibility in strengthening multiple stakeholder relationships: A field experiment
    Sen, S. Journal of the Academy of Marketing Science 34 (2) : 158 ~ 166 [2006]
  • The need for cognition
    Cacioppo, J. T. Journal of Personality and Social Psychology 42 : 116 ~ 131 [1982]
  • The influence of spokesperson trustworthiness on message elaboration, attitude strength, and advertising effectiveness
    Priester, J. Journal of Consumer Psychology 13 (4) : 408 ~ 421 [2003]
  • The influence of cultural aspects on public perception of the importance of CSR activity and purchase intention in Korea
    Bae, J. Asian Journal of Communication 23 (1) : 68 ~ 85 [2013]
  • The handbook of social psychology
    Petty, R. E. McGraw-Hill [1998]
  • The effects of emotional pictures in television news
    Brosius, H. Communication Research 20 : 105 ~ 124 [1993]
  • The effect of corporate social responsibility(CSR)activities on companies with bad reputations
    Yoon, Y. Journal of Consumer Psychology 16 (4) : 377 ~ 390 [2006]
  • The development and testing of a measure of skepticism toward environmental claims in marketers’ communications
    Mohr, L. Journal of Consumer Affairs 32 (1) : 30 ~ 55 [1998]
  • TV광고 구성장면의 회상도 및 제품 관련 메시지 포함 정도가 제품 태도에 미치는 영향에 대한 연구 즉각적 태도 형성과 기억에 입각한 태도 형성간의 비교를 중심으로
    지준형 한국광고홍보학보 15 (4) : 5 ~ 37 [2013]
  • Suspicion of Ulterior Motivation and the Correspondence Bias
    Fein, S. Journal of Personality and Social Psychology 58 (5) : 753 ~ 764 [1990]
  • Source attribution and persuasion : Perceived honesty as a determinant of message scrutiny
    Priester, J. R. Personality and Social Psychology Bulletin 21 : 637 ~ 654 [1995]
  • Social Psychology: Handbook of Basic Principles
    Chaiken, S. Guilford : 702 ~ 742 [1996]
  • Private global business regulation
    Vogel, D. Annual Review of Political Science 11 : 261 ~ 282 [2008]
  • Principles and Practice of Structural Equation Modeling
    Klein, R. Guilford [2005]
  • News coverage of social protests and the effects of photographs and prior attitudes
    Arpan, L. Mass Communication & Society 9 (1) : 1 ~ 20 [2006]
  • Media Effects: Advances in Theory and Research
    Petty, R. Lawrence Erlbaum Associates [2002]
  • Maximizing business returns to corporate social responsibility(CSR) : The role of CSR communication
    Du, S. International Journal of Management Reviews 12 (1) : 8 ~ 19 [2010]
  • Issue involvement can increase or decrease persuasion by enhancing message-relevant cognitive processes
    Petty, R. E. Journal of Personality and Social Psychology 37 : 1915 ~ 1926 [1979]
  • Global Reporting Initiative
  • Framing effects of television news coverage of social protest
    McLeod, D. Journal of Communication 49 : 3 ~ 23 [1999]
  • Effects of suspicion on attributional thinking and the correspondence bias
    Fein, S. Journal of Personality and Social Psychology 70 (6) : 1164 ~ 1184 [1996]
  • Effects of involvement on persuasion : A meta-analysis
    Johnson, B. Psychological Bulletin 106 : 290 ~ 314 [1989]
  • Edelman Trust Barometer: 2013 Annual Global Study South Korea Findings
    Edelman [2013]
  • Does source affect response to direct advocacy print advertisements?
    Reid, L. N. Journal of Business Research 9 (3) : 309 ~ 019 [1981]
  • Does corporate sponsorship of a socially-oriented message make a difference? An investigation of the effects of sponsorship identity on responses to an anti-drinking-and-driving message
    Szykman, L. R. Journal of Consumer Psychology 14 (1/2) : 13 ~ 20 [2004]
  • Do PR practitioners have a PR problem? : The effect of associating a source with public relations and client-negative news on audience perception of credibility
    Callison, C. Journal of Public Relations Research 13 : 219 ~ 234 [2001]
  • Development of a scale to measure consumer skepticism toward advertising
    Obermiller, C. Journal of Consumer Psychology 7 (2) : 159 ~ 186 [1998]
  • Current critical problems in agenda-setting research
    Takeshita, T. International Journal of Public Opinion Research 18 : 275 ~ 296 [2005]
  • Creating Shared Value
    Porter, M. Harvard Business Review [2011]
  • Construction and validation of a scale to measure celebrity endorser’s perceived expertise, trustworthiness, and attractiveness
    Ohanian, R. Journal of Advertising 19 (3) : 39 ~ 52 [1990]
  • Congruence Effects in Sponsorship;the Mediating Role of Sponsor Credibility and Consumer Attributions of Sponsor Motive
    Rifon, N. J. Journal of Advertising 33 (1) : 29 ~ 42 [2004]
  • Comparison price, coupon, and brand effects on consumer reactions to retail newspaper advertisements
    Bearden, W. O. Journal of Retailing 60 (Summer) : 11 ~ 34 [1984]
  • Company affiliation and communicative ability : How perceived organizational ties influence source persuasiveness in a company-negative news environment
    Callison, C. Journal of Public Relations Research 14 : 85 ~ 102 [2002]
  • Communicating about corporate social responsibility : A comparative study of CSR reporting in Australia and Slovenia
    Golob, U. Public Relations Review 33 (1) : 1 ~ 9 [2007]
  • CSR메시지의 모호성 정도가 수신자의 사회책임성 인식, 태도 및 구매의도에 미치는 영향:수신자의 자기겸양적 커뮤니케이션성향과 불확실성 회피성향의 중재효과를 중심으로
    배지양 한국언론학보 55 (1) : 5 ~ 31 [2011]
  • CSR monitor:국민여론으로 본 한국 CSR의4대 딜레마
    정한울 사회적기업연구소·동아시아연구원 공동연구팀 [2013]
  • CEO에 CSR 보고하는곳 늘어... 95% “외부기준(ISO26000)으로 평가 의향 있다.”
    정유진 조선일보 더나은미래 [2013]
  • Attitudes and Persuasion; Classic and Contemporary Approaches
    Petty, R. E. Brown [1981]
  • An experimental comparison of conclusion-drawing by the communicator and by the audience
    Hovland, C. Journal of Abnormal and Social Psychology 47 : 581 ~ 588 [1952]
  • Adolescent skepticism toward TV advertising and knowledge of advertiser tactics
    Boush, D. M. Journal of Consumer Research 21 (1) : 165 ~ 175 [1994]
  • 2013 기업, 기업재단 사회공헌백서
    전국경제인연합회 전국경제인연합회 [2013]
  • 163개 회원국 중 44국 “ISO26000 원안 채택”
    김미영 이투데이 [2013]