논문상세정보
' 통합교육의 효과에 대한 메타분석' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • convergence education
  • integrated education
  • meta-analysis
  • steam
  • 메타분석
  • 융합 교육
  • 융합인재교육
  • 통합교육
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
5,438 8

0.1%

' 통합교육의 효과에 대한 메타분석' 의 참고문헌

  • 초 중학교 로봇융합활동 교육과정에 관한 연구
    박정호 정보교육학회논문지 18 (2) : 285 ~ 294 [2014]
  • 창의성 신장을 위한 교과융합 프로그램 개발 및 실행 사례 연구
    김숙이 교원교육 26 (2) : 129 ~ 146 [2010]
  • 중학교 미술과와 수학과의 융합인재교육(STEAM) 교수·학습방법 개발 및 적용 연구
    고황경 조형교육 46 (46) : 1 ~ 27 [2013]
  • 중학교 기술교과의 T-STEAM 프로그램 개발 및 수업 적용
    김방희 한국기술교육학회지 13 (1) : 131 ~ 151 [2013]
  • 주제 중심 통합적 접근을 통한 실과의 지속가능발전교육 프로그램 개발 및 효과
    류영주 한국실과교육학회지 23 (4) : 95 ~ 121 [2010]
  • 음률활동 중심의 STEAM 교육이 유아의 문제해결력, 창의적 인성 및 정서지능에미치는 효과
    조형숙 유아교육학논집 18 (2) : 421 ~ 445 [2014]
  • 융합인재교육(STEAM)을 적용한 초등 수학영재 교육 프로그램의 개발과 적용 효과
    이승우 초등수학교육 16 (1) : 35 ~ 55 [2013]
  • 융합인재교육(STEAM)을 위한 이론적 모형의 제안
    김성원 한국과학교육학회지 32 (2) : 388 ~ 401 [2012]
  • 융합 및 통합 과학교육 관련 국내 연구 동향 분석
    권난주 한국과학교육학회지 32 (2) : 265 ~ 278 [2012]
  • 오픈소스 소프트웨어를 활용한 고등학교 STEAM 프로그램이 학생들의 과학에 대한 흥미도 및 태도에 미치는 영향 수업 사례연구
    강인애 중등교육연구 60 (4) : 1105 ~ 1134 [2012]
  • 예술 교과 중심 융합인재교육(STEAM) 실천 방안 - 미술교과 수업 사례 중심으로 -
    김정희 미술교육연구논총 35 (0) : 245 ~ 266 [2013]
  • 스토리라인을 활용한 STEAM 프로그램이 초등학생의 창의적 인성 및 과학태도에 미치는 효과
    박선주 정보교육학회논문지 17 (4) : 487 ~ 496 [2013]
  • 수학영재를 위한 STEAM교육 방안 마련을 위한델파이 조사
    백희수 학교수학 15 (4) : 867 ~ 888 [2013]
  • 수학사를 활용한 융합적 프로젝트기반학습(STEAM PBL)의 설계 및 효과 분석
    이민희 학교수학 15 (1) : 159 ~ 177 [2013]
  • 수학 기반 STEAM 교육 관점에서 학생들의 교과 융합 역량 분석 - 초등학교 6학년 학생들을 대상으로
    조현정 교육과학연구 45 (2) : 49 ~ 75 [2014]
  • 디자인학과 공학 간의 PBL기반 융합교육 사례- 준비과정, 수업운영, 결과물 그리고 성과를 중심으로 -
    이상선 디자인융복합연구(구.인포디자인이슈) 13 (2) : 211 ~ 230 [2014]
  • 과학 통합교육의 효과 : 과학적 지식, 탐구능력, 과학 관련 태도에 대한 메타분석
    이효녕 교원교육 28 (2) : 223 ~ 246 [2012]
  • 과학 창의적 문제 해결 능력에 대한 현장 교사들의 인식
    박인숙 한국과학교육학회지 31 (2) : 314 ~ 327 [2011]
  • 과학 기반 STEAM 프로그램이 초등과학 영재 학생들의 창의적 문제해결력과 과학적 태도에 미치는 영향
    김권숙 초등과학교육 31 (2) : 216 ~ 226 [2012]
  • 고등학생을 위한 융합인재교육 프로그램 개발 : 로봇, 신소재, 우주 탐사를 중심으로
    최유현 대한공업교육학회지 38 (1) : 195 ~ 219 [2013]
  • ‘Statistical Power analysis for the behavioral sciences
    Cohen, J. Academic [1988]
  • Why constructivism?
    Kang, I. Muneum Publisher [1998]
  • Torrance test of creative thinking: Directions manual and scoring guide. Figural test booklets Q
    Torrance, E. P. Scholastic Testing Service, Inc [1974]
  • Three teaching-learning plans for integrated science teaching of 'energy'applying knowledge-, social problem-, and individual interest-centered approaches
    Lee, M. H. Journal of the Korean Association for Science Education 21 (2) : 357 ~ 384 [2001]
  • Theory and practice of meta-analysis
    Oh, S. S. Konkuk University Press [2002]
  • Theory and application of meta-analysis
    Hong S&M Research Group [2013]
  • The personality composition of teams and creativity : The moderation role of team creative confidence
    Baer, M. Journal of Creative Behavior 42 (4) : 255 ~ 282 [2008]
  • The impact of an integrated approach to science and literacy in elementary school classrooms
    Cervetti, G. N. Journal of Research in Science Teaching 49 (5) : 631 ~ 658 [2012]
  • The great convergence of knowledge
    Lee, L. S. Godswin [2008]
  • The effect of scientific process skills education on students' scientific creativity, science attitudes and academic achievements
    Hilal, A. Asia-Pacific Forum on Science Learning and Teaching 9 (1) [2008]
  • The development of creative personality scale
    Hah, J. H. Journal of Educational Psychology 14 (2) : 187 ~ 210 [2000]
  • The creative personality
    Selby, E. C. Gifted Child Quarterly 49 (4) : 300 ~ 314 [2005]
  • Synthesizing standardized mean-change measures
    Becker, B. J. British Journal of Mathematical and Statistical Psychology 41 (2) : 257 ~ 278 [1988]
  • Science-centered curriculum in elementary school
    Greene, L. C. Educational Leadership 49 (2) : 42 ~ 46 [1991]
  • Science education
    Park, S. J. Kyoyookbook [1985]
  • STEAM 교육의 구성 요소와 수업 설계를 위한 준거 틀의 개발
    박현주 학습자중심교과교육연구 12 (4) : 533 ~ 557 [2012]
  • STEAM educational theory
    Kim, J. Yangsewon [2012]
  • Research synthesis and meta-analysis: A step by step approach
    Cooper, H. SAGE publication Inc [2010]
  • Research in organizational behavior
    Guzzo, R. A. Elsevier Ltd [1987]
  • Republic of Korea driven by creative person and advanced technology
  • Regression models in research synthesis
    Hedges, L. V. The American Statistician 37 (2) : 137 ~ 140 [1983]
  • Process analytic models of creative capacities
    Mumford, M. D. Creativity Research Journal 4 (2) : 91 ~ 122 [1991]
  • Primary, secondary, and meta-analysis in social research
    Glass, G. Educational Researcher 5 (10) : 3 ~ 8 [1976]
  • Policy background and enforcement situation of STEAM in 2012
  • Next generation science standards
    National Research Council[NRC] The National Academies Press [2013]
  • Meta-analysis method
    Song, H. H. CMG Publication [2011]
  • Meta Analysis in Social Research
    Glass, G. V. SAGE publication Inc [1981]
  • Measuring inconsistency in meta-analyses
    Higgins, J. BMJ 327 : 557 ~ 560 [2003]
  • Learning science in an integrated classroom : Finding balance through theoretical triangulation
    Rennie, L. J. Journal of Curriculum Studies 43 (2) : 139 ~ 162 [2011]
  • Korea Foundation for the Advancement of Science & Creativity[KOFAC](2013). STEAM. Retrieved March 30, 2015, from
  • Introduction to meta analysis
    Borenstein, M. Wiley [2009]
  • Integrating inquiry science and lanuage development for English language learners
    Stoddart, T. Journal of Research in Science Teaching 39 (8) : 664 ~ 687 [2002]
  • Encyclopedia of Creativity, 2 : 437 ~ 447
  • Development of program for enhancement of thinking ability(Ⅴ)
  • Development of mathematics centered integrated educational contents, methods, and evaluation system model for middle school
  • Creativity in education
    Boden, M. Continuum : 95 ~ 102 [2001]
  • Creativity for harmony of east and west
    Chon, K. W. Hakmun Publishing, Inc [2000]
  • Creativity : from Potential to Realization
    Sternberg, R. J. American Psychological Association [2004]
  • Creativity : A component approach model
  • Creativity
    Guilford, J. P. American Psychologist 5 : 444 ~ 454 [1950]
  • Creative thinking in the classroom
    Sternberg, R. J. Scandinavian Journal of Educational Research 47 (3) : 325 ~ 338 [2003]
  • Creative personality characteristics and dimensions of mental functioning in gifted adolescents
    Shiever, S. W. Roeper Review 7 (4) : 223 ~ 226 [1985]
  • Consilience of knowledge
    Choi, J. C. Eum [2007]
  • Conceptual and procedural knowledge.
    McCormick, R. International Journal of Technology and Design Education 7 (1) : 141 ~ 159 [1997]
  • Cognitive Science: Principles of and implications for the convergence with other disciplines
    Lee, J. M. Korean Social Science Journal 32 : 3 ~ 46 [2010]
  • An analysis of variables effecting creative problem solving abilities in science
    Sung, J. S. Ewha Womens University [2002]
  • An analysis of the nature of science inquiry and a study on the instructional mathod for promoting inquiry competence
    Cho, H. H. Journal of Korean Association for Science Education 12 (1) : 61 ~ 73 [1992]
  • A study on the development of a model for culture and arts education for elementary and middle school students that integrates:The manual of subjects-arts culture and arts education for development of curriculum
    Kim, J. [2008]
  • A look at curriculum integration from the bridge
    Gehrke, N. J. Curriculum Journal 9 (2) : 247 ~ 260 [1998]