정서노동 전략이 직무탈진 및 직무열의에 미치는 영향

' 정서노동 전략이 직무탈진 및 직무열의에 미치는 영향' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • 심리학
  • deep acting
  • emotionallaborstrategy
  • job burnout
  • job engagement
  • positive psychological capital
  • surface acting
  • 긍정심리자본
  • 내면행위
  • 정서노동전략
  • 직무열의
  • 직무탈진
  • 표면행위
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
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' 정서노동 전략이 직무탈진 및 직무열의에 미치는 영향' 의 참고문헌

  • 호텔 종사자의 조직 갈등이 소진에 미치는 영향
    최동희 호텔경영학연구 21 (2) : 37 ~ 54 [2012]
  • 항공사 승무원의 감성노동이 소진과 조직몰입에 미치는 영향
    고선희 한국콘텐츠학회 논문지 13 (7) : 395 ~ 405 [2013]
  • 항공사 객실승무원의 정서노동이 소진에 미치는 영향에 관한 연구 -조직지원시스템의 조절효과-
    김수련 한국항공경영학회지 6 (4) : 81 ~ 107 [2008]
  • 항공 서비스에서 정서 노동, 직무 소진, 그리고 고객 지향성 간의 관계
    문연희 상품학연구 26 (1) : 131 ~ 140 [2008]
  • 박사
  • 직무탈진과 직무열의의 요구-자원 모델에서 정서노동전략의 역할 - 콜센터 상담원을 대상으로 -
    신강현 한국심리학회지: 산업 및 조직 19 (4) : 573 ~ 596 [2006]
  • 직무과부하가 직무탈진에 미치는 영향: 긍정심리자본의 매개효과와 사회적 지지와 성격의 조절효과
    김형주 한국심리학회지: 산업 및 조직 26 (2) : 317 ~ 340 [2013]
  • 지방공무원의 심리적자본이 직무만족과 조직시민행동에 미치는 영향에 관한 연구
    이병철 지방정부연구 13 (3) : 67 ~ 85 [2009]
  • 조직맥락에서의 긍정심리역량의 선행요인과 결과에 관한 연구
    최용득 서강대학교 경영전문대학원 [2009]
  • 조직구성원의 긍정심리자본이 조직몰입과 직무스트레스에 미치는 영향
    박승은 한양대학교 교육대학원 [2013]
  • 정서지능과 정서노동 전략이 직무관련 태도에 미치는 영향: 개인적 성취감의 매개효과
    노혜미 한국심리학회지: 산업 및 조직 20 (4) : 529 ~ 550 [2007]
  • 정서노동과 직무탈진:자율성과 사회적 지지의 조절효과
    김원형 한국심리학회지: 건강 12 (4) : 905 ~ 921 [2007]
  • 정서노동과 직무탈진 및 직무열의 관계: 정서지능의 조절효과
    신강현 한국심리학회지: 산업 및 조직 21 (3) : 475 ~ 491 [2008]
  • 일반직 종사자를 위한 직무 소직 척도(MBI-GS)에 대한 타당화 연구
    신강현 한국심리학회지: 산업 및 조직 16 (3) : 1 ~ 17 [2003]
  • 박사
  • 여성의 인적·사회적·심리적 자본에 관한 실증연구 : 대전광역시를 중심으로
    유현숙 대전대학교대학원 [2004]
  • 서비스 종업원의 정서특성이 직무탈진과 업무열의에 미치는 영향 : 정서노동 전략의 매개효과
    장성희 아주대학교 대학원 [2009]
  • 서비스 경영철학
    원융희 삼우사 [2001]
  • 변혁적 리더십이 조직효과성에 미치는 영향 : 심리적 자본과 태도의 매개역할을 중심으로
    이채익 울산대학교 대학원 [2010]
  • 긍정심리자본이 조직구성원의 직무만족과 정서적 몰입에 미치는 영향
    김주엽 경영교육연구 26 (3) : 117 ~ 148 [2011]
  • 감정노동과 고객지향성의 관계에서 소진의 역할 : 항공사 직원을 중심으로
    김영진 경원대학교 대학원 [2010]
  • 감성노동의 개념화와 선행요인
    박동수 조직과 인사관리연구 29 (4) : 1 ~ 34 [2005]
  • Work engagement: An emerging psychological concept and its implications. Research in social issues in management, 5: Managing Social and Ethical Issues in Organizations
    Schaufeli, W. B. Information Age Publishers [2005]
  • When the show must go on: surface and deep acting as determinants of emotional exhaustion and peer-rated service delivery
    Grandey, A. A. Academy of Management Journal 2 (46) : 86 ~ 96 [2003]
  • Using the job demands resources model to predict burnout and performance
    Bakker, A. B. Human resource management 43 (1) : 83 ~ 104 [2004]
  • The need for and meaning of positive organizational behavior
    Luthans, F. Journal of Organizational Behavior 23 (6) : 695 ~ 706 [2002]
  • The managed heart:Commercializtion of human feeling
    Hochschild, A. R. University of California Press [1983]
  • The job demands resources model of burnout
    Demerouti E. Journal of Applied Psychology 86 : 499 ~ 512 [2001]
  • The effects of emotional labor on employee work outcomes
    Chu, K, H. Virginia Polytechnic Institute and State University [2002]
  • Testing a Conservation of Resources Model of the Dynamics of Emotional Labor
    Brotheridge, C. M. Journal of Occupational Health Psychology 7 (1) : 57 ~ 67 [2002]
  • Staff burn-ont
    Freudenberger, H. J Journal of Social Issues 30 : 159 ~ 165 [1974]
  • Self-esteem as a moderator : A comparison of gloal and organization-based measure
    Jex, S. M. Journal of Occupational and Organization Psychology 72 : 71 ~ 81 [1999]
  • Self-efficacy,The exercise of control
    Bandura.A Freeman [1977]
  • Psychological capital, Developing the human competitive edge
    Luthans, F. Oxford University Press [2007]
  • Positive organizational behavior in the workplace the impact of hope, optimism, and resilience
    Youssef, C. M. Journal of Management 33 (5) : 774 ~ 800 [2007]
  • Positive organizational behavior : Developing and managing psychological strength
    Luthans, F. Academy of Management Executive 16 (1) : 57 ~ 72 [2002]
  • Positive emotions trigger upward spirals toward emotional well-being
    Fredrickson, B. L. Psychological Science 13 : 172 ~ 175 [2002]
  • Organizational stress, personal life stress, symptoms of life strain : An examination of the role of sense of competence
    Bhagat, R. S. Journal of Vocational Behavior 35 : 231 ~ 253 [1989]
  • Ordinary Magic-resilience process in development
    Masten, A. S. American Psychologist 56 : 227 ~ 239 [2001]
  • Negative Selfefficacy and goal effects revisited
    Bandura.A Journal of Applied Psychology 88 : 87 ~ 99 [2003]
  • Multiple Regression: Testing and Interpreting Interactions
    Aiken, L. S. Sage [1991]
  • Maslach burnout Inventory Manual
    Maslach, C. Consulting Psychologists Press [1986]
  • Learned optimism
    Seligman, M. E. P. Pocket Books [1998]
  • Job demands, job resources, and their relationship with burnout and engagement : A multi‐sample study
    Schaufeli, W. B. Journal of Organizational Behavior 25 : 293 ~ 315 [2004]
  • Job burnout
    Maslach, C. Annual Review Psychology 52 : 397 ~ 422 [2001]
  • Job Resources Buffer the Impact of Job Demands on Burnout
    Bakker, A. B. Journal of Occupational Health Psychology 10 (2) : 170 ~ 180 [2005]
  • Human, social, and now positive psychological capital management : Investing in people for competitive advantage
    Luthans, F. Organizational Dynamics 33 : 143 ~ 160 [2004]
  • Hotel service provider's emotional labor : The antecedents and effects on burnout
    Kim, H. J. International Journal of Hospitality Management 27 : 151 ~ 161 [2008]
  • Hope Theory: Rainbows in The Mind
    Snyder, C. R. Psychological Inquiry 13 (4) : 249 ~ 276 [2002]
  • Handbook of Positive Psychology
    Masten, A. S. Oxford University Press [2002]
  • Handbook of Positive Psychology
    Carver, C. Oxford University Press [2002]
  • Facial efference and the experience of emotion
    Adelmann, P. K. Annual Review of Psychology 40 : 249 ~ 280 [1989]
  • Emotional labor in service roles : The influence of influence of identity
    Ashforth, B. E. Academy of Management Review 19 (1) : 88 ~ 115 [1993]
  • Emotional labor and burnout : comparing two perspectives of ‘people work’
    Brotheridge, C. Jornal of Vocational Behavior 60 (1) : 17 ~ 39 [2002]
  • Emotion Regulation in the Workplace : A New Way to Conceptualize Emotional Labor
    Grandey, A. A. Journal of Occupational Health Psychology 5 (1) : 95 ~ 110 [2000]
  • Diversity and emotion : The new frontiers in organizational behavior research
    Ashkanasy, N. M. Journal of Management 28 (3) : 307 ~ 338 [2002]
  • Development of a core confidencehigher order construct
    Stajkovic, A. D Journal of Applied Psychology 91 (6) : 1208 ~ 1224 [2006]
  • Development and validation of the State Hope Scale
    Snyder, C. R. Journal of Personality and Social Psychology 70 : 321 ~ 335 [1996]
  • Common method bias : Does common methods variance really bias results?
    Doty, D. H. Organizational Research Methods 1 : 374 ~ 406 [1998]
  • Can positive employees help positive organization change?
    Avey, J. B. The Journal of Applied Behavioral Science 44 (1) : 48 ~ 70 [2008]
  • 박사
  • Burnout: The Cost caring
    Maslach, C. Elil. W. B., Prentice-Hal [1982]
  • A review and integration of research on the job burnout
    Cordes, C. L. Academy of Management Review 8 : 621 ~ 656 [1993]