이종매체 간 광고캠페인의 통합 노출효과 예측에 대한 연구:TV와 PC 광고캠페인을 중심으로

논문상세정보
' 이종매체 간 광고캠페인의 통합 노출효과 예측에 대한 연구:TV와 PC 광고캠페인을 중심으로' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • 경영관리
  • cross-platform
  • cross-platformadvertising
  • duplicatedreach
  • integratedexposureeffect
  • mediamodel
  • 미디어모델
  • 이종매체
  • 중복노출
  • 크로스플랫폼 광고
  • 통합노출효과
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
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' 이종매체 간 광고캠페인의 통합 노출효과 예측에 대한 연구:TV와 PC 광고캠페인을 중심으로' 의 참고문헌

  • 크로스미디어 광고의 매체 중복노출 및 통합노출효과 규명에 대한 연구 : 지상파TV와 케이블TV, 온라인 광고를 중심으로
    이서용 단국대학교 대학원 [2013]
  • 지상파와 케이블TV 중복노출에 대한 연구
    박현수 한국광고홍보학보 12 (2) : 35 ~ 62 [2010]
  • 지상파TV 광고시청률 예측을 통한 방송광고캠페인 누적빈도분포 추정에 대한 연구
    박현수 미디어 경제와 문화 11 (3) : 83 ~ 120 [2013]
  • 지상파 TV 광고 노출 빈도분포 예측과 검증을 위한 사례 연구: BBD 응용 모델과 지상파 TV 광고의 중복 노출 규명을 중심으로
    박현수 한국광고홍보학보 10 (2) : 218 ~ 244 [2008]
  • 인터넷 광고 매체계획에서 노출분포 모형의 추정력 검증에 관한 연구
    홍종필 광고학연구 15 (4) : 127 ~ 154 [2004]
  • 인쇄매체의 중복률 분석
    조정식 광고학연구 12 (4) : 133 ~ 154 [2001]
  • 매체효과분석 및예측시스템의 개발
    이경렬 [2011]
  • 매체별 광고도달 효과 추정에 관한 연구:지상파TV와 케이블TV의 BBD 모델을 이용한 도달률 추정을 중심으로
    박원기 한국방송광고공사 [2009]
  • 광고매체기획론
    박현수 한경사 [2013]
  • 광고매체 노출분포 모델에 관한 연구 : 베타이항분포 모델을 중심으로
    이혜갑 광고연구 24 : 289 ~ 323 [1994]
  • 광고매체 노출모델에 관한 비교연구 : 미국내 문헌을 중심으로
    주근희 광고연구 26 : 287 ~ 314 [1995]
  • When Does Advertising Have an Impact? A study of Tracking Data
    Batra, R. Journal of Advertising Research 35 (5) : 298 ~ 308 [1995]
  • Web Commercials &Advertising Hierarchy-of-Effects
    Bruner, G. C. Journal of Advertising Research 40 (1/2) : 35 ~ 42 [2000]
  • The Mixed-Media Dirichlet Multinomial Distribution : A Model for Evaluating Television-Magazine Advertising Schedules
    Rust, R. T. Journal of Marketing Research 21 (1) : 89 ~ 99 [1984]
  • The Effect of Competitive Advertising on Sales for Packaged Goods
    Danaher, P. J. Journal of Marketing Research 45 (2) : 211 ~ 225 [2008]
  • The Duplication of Viewing Law and Television Media Schedule Evaluation
    Headen, R. S. Journal of Marketing Research 16 (3) : 333 ~ 340 [1979]
  • The Direct and Indirect Effects of Advertising Spending on Firm Value
    Joshi, A. Journal of Marketing 74 (1) : 20 ~ 33 [2010]
  • The Declining Reach Phenomenon in Exposure Distribution Models
    Leckenby, J. D. Journal of Advertising 15 (3) : 13 ~ 20 [1986]
  • Television and Web Advertising Synergies
    Chang, Y. Journal of Advertising 33 (2) : 75 ~ 84 [2004]
  • TV광고와 인터넷 배너광고 간의 크로스미디어광고의 효과에 관한 실증적 연구: 광고인게이지먼트, 브랜드인게이지먼트, 구매의도를 중심으로
    이경렬 커뮤니케이션학 연구 20 (3) : 67 ~ 90 [2012]
  • TV 광고와 인터넷 검색이 만났을 때 - 크로스미디어 광고의 효과 -
    이유재 마케팅연구 25 (1) : 1 ~ 24 [2010]
  • Strategic Media Planning
    Lancaster, K. M. NTC Business Books [1989]
  • Sales Response to Advertising
    Holstius, K. International Journal of Advertising Research 9 (1) : 38 ~ 56 [1990]
  • Performance of four exposure distribution model
    Leckenby, J. D. Journal of Advertising Research 22 (2) : 35 ~ 44 [1982]
  • Net Audiences of British Newspapers : A Comparison of the Agostini and Sainsbury Method
    Caffyn, J. M. Journal of Advertising Research 3 (1) : 21 ~ 24 [1963]
  • Measuring the net Cumulative Coverage of a print Campaign
    Metheringham, R. A. Journal of Advertising Research 4 (4) : 23 ~ 28 [1964]
  • Measuring the Cumulative Net Coverage of Any Combination of Media
    Hofmans, P. Journal of Marketing Research 3 (3) : 269 ~ 278 [1966]
  • Managing Advertising and Promotion for Long-Run Profitability
    Kamel, J. Marketing Science 18 (1) : 1 ~ 22 [1999]
  • Improving the Estimation Procedure for the Beta Binomial TV Exposure Model
    Rust, R. T. Journal of Marketing Research 18 (4) : 442 ~ 448 [1981]
  • How to Estimate Unduplicated Audience
    Agostini, J. M. Journal of Advertising Research 1 (3) [1961]
  • How Leading Advertising Agencies Perceive Effective Reach and Frequency
    Kreshel, P. J. Journal of Advertising 14 (3) : 32 ~ 38 [1985]
  • How Advertising Affects Sales : Meta-Analysis of Econometric Results
    Assumus, G. Journal of Marketing Research 21 (1) : 65 ~ 74 [1984]
  • 박사
  • 박사
  • Effective Frequency: The Relationship Between Frequency & Advertising Effectiveness
    Naples, M. J. ANA [1979]
  • Duplication of Television Viewing Between and Within Channels
    Goodhardt, G. J. Journal of Marketing Research 6 (2) : 169 ~ 178 [1969]
  • Branding over Mobile and Internet Advertising : The Cross-Media Effect
    Wang, A. International Journal of Mobile Marketing 2 (1) : 34 ~ 42 [2007]
  • Advertising Stimulus Measurement and Assessment Research : A Review of Advertising Testing Methods
    Leckenby, J. D. Current Issues & Research in Advertising 6 (2) : 135 ~ 165 [1983]
  • Advertising Evaluation Using Surrogate Measures for Sales
    Schreiber, R. J. Journal of Advertising Research 30 (6) : 27 ~ 31 [1991]