페이스북을 활용한 대학수업에서 학습실재감과 각 실재감 하위요인의 학습만족도, 학습지속의지 예측

' 페이스북을 활용한 대학수업에서 학습실재감과 각 실재감 하위요인의 학습만족도, 학습지속의지 예측' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • facebook
  • learning satisfaction
  • learningpersistence
  • learningpresence
  • 페이스북활용학습
  • 학습만족도
  • 학습실재감
  • 학습지속의지
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
773 0

0.0%

' 페이스북을 활용한 대학수업에서 학습실재감과 각 실재감 하위요인의 학습만족도, 학습지속의지 예측' 의 참고문헌

  • 협력학습을 위한 Cybergogy 모델 연구
    강명희 [2005]
  • 학습자의 상호작용 증진을 위한 페이스북 활용 교수전략에 관한 연구
    최정아 평생학습사회 9 (2) : 155 ~ 180 [2013]
  • 페이스북 기반의 성찰저널 적용사례 연구
    서주연 이정민 ( Jeong Min Lee ) 한국컴퓨터교육학회 학술발표대회논문집 17 (2) : 313 ~ 318 [2013]
  • 페이스북 기반 협력학습 성과를 예측하는 학습실재감 요인 규명
    이정민 정보교육학회논문지 17 (3) : 305 ~ 316 [2013]
  • 박사
  • 트위터(Twitter)를 활용한 토론학습에서 과제가치, 트위터효능감과 사회적 실재감이 학습만족도에 미치는 영향
    이정민 정보교육학회논문지 16 (1) : 51 ~ 60 [2012]
  • 웹기반 프로젝트 학습에서 학습자 간 상호작용과 학습실재감이 학습성과에 미치는 영향
    강명희 교육정보미디어연구 15 (2) : 67 ~ 85 [2009]
  • 웹기반 문제중심학습에서 학습결과를 예측하는 요인 규명
    강명희 교육과학연구 39 (1) : 107 ~ 134 [2008]
  • 웹 기반 토론과 SNS 기반 토론에서 사회적 실재감, 몰입, 만족도 및 자기평가의 차이
    장은정 교육공학연구 29 (1) : 1 ~ 25 [2013]
  • 온라인 학습공동체에서 사회적 실재감이 학습몰입과 학습효과에 미치는 영향
    조은미 교육정보미디어연구 16 (1) : 23 ~ 43 [2010]
  • 스마트폰 기반 사회네트워크 서비스 활용수업 사례연구: 의사소통 내용 및 도구적 특성 분석을 중심으로
    임걸 교육방법연구 22 (4) : 91 ~ 114 [2010]
  • 대학 원격교육환경에서 학습자의 정의적 특성, 학습실재감, 몰입감, 학습만족도간 구조적 관계 분석
    강대식 교육정보미디어연구 17 (1) : 133 ~ 152 [2011]
  • 기업 이러닝의 만족도와 학업성취도에 대한 감성적실재감과 몰입의 예측관계 규명
    강명희 평생교육 · HRD연구 7 (2) : 125 ~ 148 [2011]
  • 기업 이러닝에서 학습자가 인식한 교수실재감과 학습실재감, 학습효과의 구조적 관계 규명
    김지심 아시아교육연구 11 (2) : 29 ~ 56 [2010]
  • 기업 사이버교육에서의 중도탈락 원인규명 척도 개발 및 양호도 검증
    주영주 교육정보미디어연구 14 (1) : 99 ~ 121 [2008]
  • 기업 사이버교육에서 인지적 실재감과 몰입, 만족도, 지속의향과의 구조적 관계
    주영주 교육정보미디어연구 15 (3) : 21 ~ 38 [2009]
  • e-Learning 환경에서 인식되는 사회적 실재감과 성취도, 만족도, 학습지속도 관계 규명
    강명희 교육공학연구 22 (4) : 1 ~ 27 [2006]
  • Web 2.0 in Education
    Yuen, P. Yuen, S. C. Proceedings of Society for Information Technology & Teacher Education International Conference 2008 : 3227 ~ 3228 [2008]
  • Using the Facebook group as a learning management system : An exploratory study
    Wang, Q. British Journal of Educational Technology 43 (3) : 428 ~ 438 [2012]
  • Transactional presence as a critical predictor of success in distance learning
    Shin, N. Distance Education 24 (1) : 69 ~ 86 [2003]
  • The ‘Facebook’ effect : college students' perceptions of online discussions in the age of social networking
    Hurt, N. E. International Journal for the Scholarship of Teaching and Learning 6 (2) : 1 ~ 24 [2012]
  • The taste for privacy : An analysis of college student privacy settings in an online social network
    Lewis, K. Journal of Computer-Mediated Communication 14 (1) : 79 ~ 100 [2008]
  • The new update on adult learning theory
    Merriam, S. B. Jossey-Bass [2001]
  • SNS(소셜네트워크서비스) 이용현황
  • SNS 활용 대학수업의 학습효과 관련 변인 간의 구조적 관계 모델
    유병민 교육과학연구 44 (3) : 133 ~ 159 [2013]
  • Paradoxes of online teaching
    Bair, D. E. International Journal for the Scholarship of Teaching and Learning 5 (2) : 1 ~ 15 [2011]
  • Modeling educational usage of Facebook
    Mazman, S. G. Computers & Education 55 (2) : 444 ~ 453 [2010]
  • Measuring up Online : The relationship between social presence and student learning satisfaction
    Hostetter, C. Journal of Scholarship of Teaching and Learning 6 (2) : 1 ~ 12 [2006]
  • Measuring presence in virtual environments : A presence questionnaire
    Witmer, B. G. Presence : Teleoperators and Virtual Environments 7 (3) : 225 ~ 240 [1998]
  • Learning spaces, learning environments and the dis'placement' of learning
    Thomas, H. British Journal of Educational Technology 41 (3) : 502 ~ 511 [2010]
  • Investigating presence as a predictor of learning outcomes in e-learning environment
    Kang, M. J. Kim, J. Park, M. World Conference on Educational Multimedia, Hypermedia and Telecommunications 2008 (1) : 4175 ~ 4180 [2008]
  • Investigating faculty decisions to adopt web 2.0 technologies: Theory and empirical tests
    Ajjan, H. The Internet and Higher Education 11 (2) : 71 ~ 80 [2008]
  • In search of higher persistence rates in distance education online programs
    Rovai, A. P. The Internet and Higher Education 6 (1) : 1 ~ 16 [2003]
  • IT기반 소통의 진화: SNS와 스마트폰이 결합된 소셜 미디어
    송경재 지역정보화 64 : 4 ~ 9 [2010]
  • Facebook as a learning tool? A case study on the appropriation of social network sites from mobile phones in developing countries
    Pimmer, C. British Journal of Educational Technology 43 (5) : 726 ~ 738 [2012]
  • Facebook and academic performance
    Kirshner, P. Computer in Human Behavior 26 : 1237 ~ 1245 [2010]
  • Engaging the online learner: Activities and resources for creative instruction
    Conrad R. Jossey-Bass [2004]
  • Engaged Learning with Emerging Technologies
    Wang, M. J. Springer Publishing : 225 ~ 253 [2006]
  • Direct and indirect effects of online learning on distance education
    Shin, N. M. British Journal of Educational Technology 35 (3) : 275 ~ 288 [2004]
  • Developing a cognitive presence scale for measuring students' involvement during e-Learning process
    Kang, M. H. Proceedings of World Conference on Educational Multimedia, Hypermedia and Telecommunications 2007 : 2823 ~ 2828 [2007]
  • Critical thinking and computer conferencing : A model and tool to assess cognitive presence
    Garrison D. R. American Journal of Distance Education 15 (1) : 7 ~ 23 [2001]
  • Critical inquiry in a text-based environment : computer conferencing in higher education
    Garrison D. R. The Internet and Higher Education 2 (2) : 87 ~ 105 [2000]
  • Comparison of student experiences with different online graduate courses in health promotion
    Varnhagen, S. Canadian Journal of Learning and Technology 31 (1) : 99 ~ 119 [2005]
  • Beyond student perceptions: Issues of interaction, presence, and performance in an online course
    Picciano, A. G. Journal of Asynchronous learning networks 6 (1) : 21 ~ 40 [2002]
  • Affect as presence in online communities of inquiry
    Campbell, P. Proceedings from 21st Annual Conference on Distance Teaching and Learning [2005]
  • Academic use of a group on Facebook: initial findings and perceptions
    de Villiers, M. R. Proceedings of the Informing Science & IT Education Conference 2010 : 173 ~ 190 [2010]