광고모델, 광고속성 및 노출빈도와 처리유창성과의 정준상관관계 분석

논문상세정보
' 광고모델, 광고속성 및 노출빈도와 처리유창성과의 정준상관관계 분석' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • 경영관리
  • advertising attributes
  • celebrityendorser
  • conceptualfluency
  • perceptual fluency
  • processing fluency
  • 개념적 유창성
  • 광고 속성
  • 광고모델
  • 지각적 유창성
  • 처리 유창성
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
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' 광고모델, 광고속성 및 노출빈도와 처리유창성과의 정준상관관계 분석' 의 참고문헌

  • 호텔관광경영분야연구에서 정준상관분석기법의 활용 및 예시
    오흥철 상경연구 17 (1) : 173 ~ 186 [2001]
  • 호텔 웹 광고의 광고속성이 광고태도와 브랜드태도, 구매의도에 미치는 영향
    김연미 한진수 지식경영연구 12 (1) : 1 ~ 16 [2011]
  • 한류스타의 광고모델 속성이 기업이미지, 신뢰, 그리고 고객 충성도에 미치는 영향 분석을 통한 한류스타마케팅 필요성에 관한 연구* - Lotte Hotel & Resort를 찾는 일본인 관광객 중심으로
    김성섭 호텔경영학연구 18 (4) : 217 ~ 243 [2009]
  • 지각적 vs. 개념적 유창성이 복수 제품 선택에 미치는 영향: 고객 선택형 번들링을 중심으로
    박지혜 마케팅연구 29 (1) : 21 ~ 42 [2014]
  • 유명인 광고모델 속성이 광고태도와 브랜드태도에 미치는 영향
    김재진 마케팅논집(Journal of Marketing Studies) 20 (2) : 53 ~ 72 [2012]
  • 웹 광고에 대한 소비자 태도에 영향을 미치는 요인
    김봉구 정인근 경영정보학연구 10 (4) : 115 ~ 131 [2000]
  • 외식업체의 광고․광고 모델속성에 따른 광고태도 및 구매의도에 관한 연구
    박수현 관광레저연구 24 (8) : 219 ~ 238 [2012]
  • 외식경영학
    한경수 교문사 [2005]
  • 영화의 선호도 유창성에 영향을 미치는 영화의 처리 유창성 요인에 관한 연구
    최낙환 아시아마케팅저널 13 (4) : 29 ~ 54 [2012]
  • 선호도 유창성의 요인과 긍정적 행동의도에 관한 연구
    최낙환 경영학연구 40 (1) : 207 ~ 232 [2011]
  • 사회과학과 마케팅을 위한 다변량행동조사
    여운승 민영사 [2000]
  • 브랜드정보처리유창성의 긍정행동의도효과와 브랜드개입 및 선호도유창성의 매개역할
    최낙환 마케팅논집(Journal of Marketing Studies) 20 (2) : 73 ~ 95 [2012]
  • 노출빈도와 광고유형에 따른 광고태도와 상표태도의 관계 : 감정전이가설과 현출속성가설
    김완석 한국심리학회지 : 생산 및 조직 11 (2) : 21 ~ 38 [1998]
  • 광고자극의 처리유창성과 심미성 및 가치부합성이 소비자의 긍정적 반응유발에 미치는 효과
    나광진 마케팅관리연구 14 (4) : 205 ~ 231 [2009]
  • 광고와프로모션
    오창호 한경사 [2008]
  • 간호사가 인지하는 조직문화와 정보역량간의 정준상관관계
    김명수 간호행정학회지 16 (2) : 172 ~ 179 [2010]
  • Who is the Celebrity Endorser? Cultural Foundations of the Endorsement Process
    McCracken, G. Journal of Consumer Research 16 (3) : 310 ~ 321 [1989]
  • What does Familiarity Breed? Complexity as a Moderator of Repetition Effects in Advertisement Evaluation
    Cox, D. S. Journal of Consumer Research 15 : 111 ~ 116 [1988]
  • Uniting the tribes of fluency to form a metacog-nitive nation
    Alter, A. L. Pers. Society Psychology Review 13 : 219 ~ 235 [2009]
  • The Mere Exposure Effect is Based on Implicit Memory: Effect of Stimulus Type, Encoding Conditions, and Number of Exposures on Recognition and Affect Judgments
    Seamon, J. G. Journal of Experimental Psychology: Learning, Memory, and Cognition 21 : 711 ~ 721 [1995]
  • The Match-up Hypothesis, Physical Attractiveness, Expertise and the Role of Fit on Brand Attitude, Purchase Intent and Brand Beliefs
    Till, B. D. Journal of Advertising 29 (3) : 1 ~ 13 [2000]
  • The Impact of Feelings on Ad-based Affect and Cognition
    Burke, M. C. Journal of Marketing Research 26 : 69 ~ 83 [1989]
  • The Impact of Corporate Credibility and Celebrity Credibility on Consumer Reaction to Advertisements and Brands
    Goldsmith, R. E. Journal of Advertising 26 (3) : 43 ~ 54 [2000]
  • The Impact of Celebrity Spokespersons’ Perceived Image on Consumers Intention to Purchase
    Ohanmian. R. Journal of Advertising Research 31 (1) : 46 ~ 53 [1991]
  • The Dual Credibility Model : The Influence of Corporate and Endorser Credibility on the Attitudes and Purchase Intention
    Lafferty, B. A. Journal of Marketing Theory and Practice 10 (3) : 1 ~ 12 [2002]
  • Survey of Internet Users' Attitudes Toward Internet Advertising
    Schlosser. A. E. Journal of InteractiveMarketing 13 (3) : 34 ~ 54 [1999]
  • Selecting Celebrity Endorsers: The Practitioner’s Perspective
    Erdogan, B. Z. Journal of Advertising Research 41 (3) : 39 ~ 49 [2001]
  • Preference Fluency in Choice
    Novemsky N. Journal of Marketing Research 44 (3) : 347 ~ 356 [2007]
  • On the relationship between autobiographical memory and perceptual learning
    Jacoby, L. L. Journal of Experimental Psychology 24 : 295 ~ 304 [1981]
  • Level-of-Processing Effects in Conceptually Driven Implicit Tasks
    Hamann, S. B. Journal of Experimental Psychology Learning, Memory, and Cognition 16 : 970 ~ 977 [1990]
  • Illusions of Famihanty
    Whittlesea, Bruce W. A. Joumal of Experimental Psychology: Leaming. Memory, and Cognition 19 : 1235 ~ 1253 [1993]
  • How Humor in Advertising Works: A Meta-analytic Test of Alternative Models
    Martin, E. Marketing Letters 22 (2) : 115 ~ 132 [2011]
  • How Effective are Your CSR Messages? The moderating role of processing fluency and constructural level
    Zhang, L. International Journal of Hospitality Management 41 : 56 ~ 62 [2014]
  • Have Advertising Appeals and Product Attributes Effects on Advertising Effects?
    Hsiao, C-H. Xing Xiao Ping Lun 9 (1) : 61 ~ 90 [2012]
  • Gender Stereotypes Depicted by Western and Korean Advertising Models in Korean Adolescent Girls' Magazines
    Nam, K. Sex Roles 64 (3) : 223 ~ 237 [2011]
  • Fear, Guilt, and Shame Appeals in Social Marketing
    Brennan, L. Journal of Business Research 63 : 140 ~ 146 [2010]
  • Effects of Implicit Memory on Memory Based versus Stimulus Based Brand Choice
    Lee, A. Y. Journal of Marketing Research 39 : 440 ~ 454 [2002]
  • Effects of Conceptual and Perceptual Fluency on Affective Judgement
    Lee, A. Journal of Marketing Research 41 : 151 ~ 165 [2004]
  • Effects of Brand Logo Complexity, Repetition, and Spacing on Processing Fluency and Judgment
    Janiszewski, C. Journal of Consumer Research 28 : 18 ~ 32 [2001]
  • Cyberspace Advertising vs. Other Media: Consumer vs. Mature Student Attitudes
    Brackett. L. K. Journal of Advertising Research 41 (5) : 23 ~ 32 [2001]
  • Consumer psychology
    Bettman, J. R. Annual Review of Psychology 37 : 257 ~ 289 [1986]
  • Attitude toward The Site
    Chen, Q Journal of Advertising Research 39 (5) : 27 ~ 37 [1999]
  • Assessing the What Is Beautiful Is Good Stereotype and the Influence of Moderately Attractive and Less Attractive Advertising Models on Self-Perception, Ad Attitudes, and Purchase Intentions of 8-13-Year-Old Children
    Vermeir, I. Journal of Consumer Policy 37 (2) : 205 ~ 233 [2014]
  • Advertising Value and Advertising on the Web
    Ducoffe Journal of Advertising Research 36 (5) : 21 ~ 35 [1996]
  • Advertising : Principle and Practice
    Wells, W. D. Prentice-Hall Int. Inc [1989]
  • 2014년 8월호, 외식업계 2014년 상반기 결산 및 하반기 계획 : 78 ~ 109
  • (2014. 4. 11) 치킨 광고, 유재석ㆍ슈퍼주니어 ‘웃고’ 현아 ‘울고’
  • (2012. 9. 10) 놀부 닮은 싸이 덕분에 '놀부'가 웃었다