리타게팅광고에 대한 인터넷쇼핑 이용자들의 태도 연구 : 광고 태도, 클릭의도, 개인정보 제공의도를 중심으로

' 리타게팅광고에 대한 인터넷쇼핑 이용자들의 태도 연구 : 광고 태도, 클릭의도, 개인정보 제공의도를 중심으로' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • 경영관리
  • attitude toward advertising
  • clickintention
  • online advertising
  • online shopping
  • perceived usefulness
  • privacy concern
  • retargeting advertising
  • 광고태도
  • 리타게팅 광고
  • 사생활 침해 우려
  • 온라인 광고
  • 인터넷 쇼핑
  • 지각된 유용성
  • 클릭의도
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
10,313 0

0.0%

' 리타게팅광고에 대한 인터넷쇼핑 이용자들의 태도 연구 : 광고 태도, 클릭의도, 개인정보 제공의도를 중심으로' 의 참고문헌

  • 홀리스틱 커뮤니케이션
    아키야마 류헤이 宣傳會議 [2004]
  • 혁신기술수용모델(TAM)을 응용한 인터넷쇼핑행동 고찰
    구동모 Asia Pacific Journal of Information Systems 13 (1) : 141 ~ 170 [2003]
  • 행동 맞춤형 광고(Behavioral Targeting Ad)의 수용자 이용의도에 영향을 미치는 요인에 관한 연구
    김상훈 광고학연구 22 (5) : 211 ~ 234 [2011]
  • 행동 기반 맞춤형 광고의 자율규제에 관한 연구 행동 정보 활용 표시에 대한 실증적 검토
    안순태 방송통신연구 81 (81) : 156 ~ 181 [2013]
  • 플로우 경험이 모바일 쇼핑 행동에 미치는 영향: 기술수용모델의 확장
    박귀리 한국광고홍보학보 16 (2) : 87 ~ 113 [2014]
  • 페이스북, 내 앱 이용 기록 추적해 광고 띄운다. 6월 13일
    블로터 [2014]
  • 트위터 채택에 관한 통합모델; 혁신확산이론, 기술수용모델, 혁신저항모델에 대한 통합적 접근
    박종구 인터넷자상거래연구 3 (1) : 35 ~ 63 [2012]
  • 태도 및 태도변화 연구의 최근 동향, 사회및 성격
    나은영 한국심리학보 8 (2) : 985 ~ 994 [1994]
  • 조절변수 탐색을 위한 기술수용모형 메타분석
    백상용 경영학연구 38 (5) : 1353 ~ 1380 [2009]
  • 정보기술수용모형과 쌍방향TV 채택 요인 연구
    주정민 한국언론학보 50 (1) : 333 ~ 356 [2006]
  • 인터넷쇼핑에서 고객 수용요인에 관한 연구 - 기술수용모델(TAM)의 확장을 중심으로
    오상현 고객만족경영연구 5 (2) : 11 ~ 253 [2003]
  • 인터넷사이트 쿠키(Cookie)의 주요 이슈 및 취약점 분석
    김윤현 한국인터넷진흥원 [2014]
  • 인터넷 쇼핑몰을 위한 AISAS 모델 기반의 RSS 마케팅 활용방안에 관한 연구
    채혁기 한국전자거래학회지 13 (3) : 21 ~ 49 [2008]
  • 인터넷 광고 2.0 시대의 도래, 주목받기 시작하는 ‘행동 타겟팅 광고’···국내외 동향과시사점’. 5월 30일
  • 인지적 평가와 정서적 반응을 중심으로
    김재휘 인터넷전자상거래연구 1 (2) : 42 ~ 63 [2010]
  • 의복관여와 인터넷사용이 의류제품의 인터넷 쇼핑태도 및 인터넷 구매에 미치는 영향
    황진숙 한국의류학회지 27 (2) : 177 ~ 187 [2003]
  • 온라인상의 개인 정보 제공에 있어서 정보 투명성의 역할 - 프라이버시 계산 모형을 중심으로 -
    이동주 정보화정책 17 (2) : 68 ~ 85 [2010]
  • 온라인 소비자 커뮤니티 구정 수용 과정연구
    박성화 연세대학교 [2009]
  • 온라인 상거래, 구글-네이버 정반대행보. 5월 16일
  • 연령과 인지욕구가 스마트폰 사용행동에 미치는 영향에 관한 탐색적 연구: 스마트폰 의존도, 앱 활용도, 앱 호감도, 사생활침해 우려, 광고회피행동을 중심으로
    정만수 광고학연구 25 (6) : 105 ~ 133 [2014]
  • 애플 “휴대폰기업 No”...전자상거래거인 변신 중. 10월30일
  • 스마트시대의 광고미디어
    이경렬 한울아카데미 [2012]
  • 수정된 기술수용모델 (Technology Acceptance Model) 을적용한 모바일광고 수용의도 연구: 성별요인 (Gender)의 조절효과
    김상훈 안대천 광고학연구 20 (4) : 171 ~ 188 [2009]
  • 미디어 인게이지먼트와 제품관여도가 광고효과에 미치는 영향:모바일 애플리케이션을 중심으로
    정만수 조가연 광고학연구 23 (2) : 201 ~ 227 [2012]
  • 모바일 인터넷 수용에 관한 기술수용모델과 플로우경험의 통합:한국과 미국 사용자를 중심으로
    강문식 김효정 유상진 인터넷전자상거래연구 8 (1) : 85 ~ 107 [2008]
  • 리타깃팅광고 클릭수 10배 증가. 6월26일
  • 내가 원할 만한 것 척척···맞춤형 서비스시대. 7월21일
  • 기술수용모델(Technology Acceptance Model) 연구에 대한 종합적 고찰
    유재현 Entrue Journal of Information Technology 9 (2) : 31 ~ 50 [2010]
  • 국내 인터넷・모바일광고 활성화 정책 방향
  • 구조방정식모델 : 개념과 이해
    우종필 한나래아카데미 [2012]
  • 광고성 문자 메시지에 대한 프라이버시 침해 우려가 모바일광고 콘텐츠의 수용에 미치는 영향
    정만수 한국광고홍보학보 13 (1) : 163 ~ 197 [2011]
  • 광고기술의 방전과 정보의 보호
    정상조 저스티스 10 (6) : 601 ~ 623 [2008]
  • 개인정보보호
    김연수 사이버출판사 [2001]
  • ‘당신이 지난밤 무엇을 검색했는지 안다’, 리타게팅광고, 가이드라인 시급. 10월 23일
  • wikipedi
  • samueldiosdad
  • perfectaudience
  • mythings
  • adroll
  • What is Twitter, social network or new media?
    Kwak, H. Proceeding of the 19th International World Wide Web Conference : 591 ~ 600 [2010]
  • What is Different About Online Advertising?
    Goldfarb, A. Review of Industrial Organization 44 (2) : 115 ~ 129 [2014]
  • User demographic and behavioral targeting for content match advertising in Data Mining and Audience Intelligence for Advertising
    Joshi, A. [2011]
  • User acceptance of computer technology
    Davis, D. Management Science 35 (8) : 982 ~ 1003 [1989]
  • Understanding the Interinsic Motivations of User Acceptance of Hedonic Information Systems : Towards a Unified Research Model
    Zhihuan, W. Communications of the Association for Information System 30 (17) : 255 ~ 274 [2012]
  • US web users reject behavioural advertising, study finds
  • Theories of Sellin
    Strong, E. K. Journal of Applied Psychology 9 : 75 ~ 86 [1925]
  • The value of behavioral targeting
    Beales, H. [2011]
  • The effects of perceived risk an dtechnology type on users’acceptance of technologies
    Im, I. Information &Management 45 (1) : 1 ~ 9 [2008]
  • The Technology Acceptance Model : Past, Present, and Furure
    Lee, Y. K. Communications of the Association of Information Systems 12 (5) : 752 ~ 780 [2003]
  • The Impact of Self-efficacy, Ease of Use Usefulness on e-purchasing: An Analysis of Experienced e-shoppers
    Hernandez, B. Interacting with Computers 21 (1) : 146 ~ 156 [2009]
  • The Future of Retargeting
    Marketing Land Remarketing and Remessaging [2012]
  • Testing structural equation models
    Browne, M. W. SAGE : 136 ~ 162 [1993]
  • Technology acceptance model for wireless internet
    Lu, J. Internet Research : Electronic Network in Applications and Policy 13 (3) : 206 ~ 222 [2003]
  • Targeting & retargeting interview with Criteo
    Criteo [2010]
  • Targeted advertising and advertising avoidance
  • Targeted ads aim for greater accuracy
    Hargrave, S. Marketing Week [2011]
  • Substitution between online and offline advertising markets
    Goldfarb, A. Journal of Competition Law and Economics 7 (1) : 37 ~ 44 [2011]
  • Structural model evaluation and modification : An interval estimatino approach
    Steiger, J. H. Multivariate Behavioral Research 25 (2) : 173 ~ 180 [1990]
  • Structural equations with latent variables
    Bollen, K. A. John Wiley & Sons, Inc [1989]
  • Smart, Useful, Scary, Creepy: Perceptions of Online Behavioral Advertising
    Ur, B CyLab. Carnegie Mellon University [2012]
  • Search-engine advertising : Channel substitution when pricing ads to context
    Goldfarb, A. Management Science 57 (3) : 458 ~ 470 [2011]
  • STRABASE
  • Privacy regulation and online advertising
    Goldfarb, A. Management Science 57 (1) : 57 ~ 71 [2011]
  • Privacy and online behavioral advertising
    TRUSTe [2011]
  • Predicting Consumer Accptance in Mobile Services : Empirical Evidence from an Experimental End User Enviroment
    Koivumaki, T. International Journal of Mobile Communication 4 (4) : 418 ~ 435 [2006]
  • Perceived easy of use and user acceptannce of information technology
    Davis, D. MIS Quarterl : 319 ~ 340 [1989]
  • Online display advertising : Targeting and obtrusiveness
    Goldfarb, A. Marketing Science 30 (3) : 389 ~ 404 [2011]
  • Online Shopping Attitudes, May 18
    USA Today [1999]
  • Multivariate data analysis
    Joseph Hair Prentice Hall [2014]
  • Modeling the clickstream across multiple online advertising channels using a binary logit with bayesian mixture of normals
    Nottorf F. Electronic Commerce Research and Applications 13 (1) : 45 ~ 55 [2013]
  • I’m Being Followed: How Google and 104 Other Companies Are Tracking Me on the Web
  • Internet user’s information privacy protective responses : A taxonomy and a nomological model
    Son J. Y. MIS Quarterly 32 (3) : 503 ~ 529 [2008]
  • Intentions to Use Mobile Sevices: Anteoedents and Cross-Service Compaiosons
    Nysyeen, H. Journal of the Academy of Marketing Science 33 (3) : 330 ~ 346 [2005]
  • Information privacy : measuring indivisuals concerns about organizational practice
    H. Jeff Smith JSTOR MIS Quarterly 20 (2) : 167 ~ 196 [1996]
  • Information privacy : measuring individual’ sconcerns about organizational practices
    Smith, H. MIS Quarterly 20 (2) : 167 ~ 196 [1996]
  • How does mobile retargeting works? September, 29
  • Facebook’s ad exchange partners are making up to $150 million a year in revenues. October 14
  • FTC Staff Report: Self-Regulatory Principles For Online Behavioral Advertising
    FTC [2009]
  • Determinants of Click-Through Intention as Affiliate Marketing and the Moderating Effect of Tie Strength in SNS
    목혜민 Information Systems Review 15 (3) : 89 ~ 110 [2013]
  • Dax Hamman
  • Critical Factors of WAP Services Adoption:An Empirical Study
    Hung Shin-Yuan Electornic Commerce Research and Applications 2 (1) : 42 ~ 60 [2003]
  • Chango
  • Buy signal: Facebook widens data targeting
    Rusli, E. M. Wall Street Journal, April 9 [2013]
  • Bloter
  • Behavioral advertising : The cryptic hunter and gatherer of the internet
    Joanna Communications Law Journal 64 (3) : 599 ~ 616 [2012]
  • An extended prvacy calculus model for e-commerce transactions
    Dinev, T. Information System Research 17 (1) : 61 ~ 80 [2006]
  • An empirical test to measure the effectiveness of online advertising in on-line marketplaces using a hierarchical Bayes model
    Kim, C. Expert Systems with Applications 39 (1) : 117 ~ 128 [2012]
  • An empirical study of how people perceive online behavioral advertising
    McDonald, A. Carnegie Mellon University [2009]
  • An economic analysis of online advertising using behavioral targeting
    Chen MIS Quarterly 38 (2) : 429 ~ 449 [2014]
  • An Investigation into the determinations of consumer satisfaction
    Churchill, G. A. Journal of Marketing Research 19 (4) : 491 ~ 504 [1982]
  • Americans’ Attitudes About Internet Behavioral Advertising Practice
    McDonald, A. TPRC : 63 ~ 72 [2010]
  • American reject tailored advertising, and three activities that enable it
    Turow, J. Annenberg School for Communications. University of Pennsylvania [2009]
  • Affective and cognitive antecedents of attitude to ward the ad: A conceptual framework
    Luts, J. Psychological processes and advertising effect: Theory. Research, and Application 42 (1) : 45 ~ 64 [1985]
  • Advertising bans and substitutability of online and offline advertising
    Goldfarb, A. Journal of Marketing Research 48 (2) : 207 ~ 228 [2011]
  • ATLAS Research & Consulting
  • A study of online puchase intention : Based on the perspective of customer trust
    Gao, F. IEEE 978 (1) : 4244 ~ 6581 [2011]
  • A model of traveller acceptance of mobile technology
    Kim, D. Y. International Journal of Tourism Research 10 (5) : 393 ~ 407 [2008]
  • A Theoretical Integration of User Satisfaction and Technology Acceptance
    Wixom, H. Information Systems Research 16 (1) : 58 ~ 102 [2005]
  • A Consumer Dilemma: Privacy Concerns and Use of Personalized Advertising among U.S. College Students
    김정아 광고학연구 25 (2) : 161 ~ 184 [2014]
  • A Conceptual Framework and Propositions for the Acceptance of Mobile Services
    Rao, Sally Journal of Theoretical and Applied Electronic Commerce Research 2 (2) : 61 ~ 73 [2007]
  • 3D 콘텐츠의 이용동기와 3D 크리에이티브 광고 효과와의 관계 - 프레즌스, 소비자 태도, 구매의도를 중심으로
    전종우 광고연구 91 (91) : 96 ~ 122 [2011]