사회성 훈련 프로그램에 참가한 학령 초기 아동의 사회적 행동 변화에 대한 질적 연구

' 사회성 훈련 프로그램에 참가한 학령 초기 아동의 사회적 행동 변화에 대한 질적 연구' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • earlyschool-agech
  • qualitative study
  • social behaviors
  • social skills training
  • 사회성훈련프로그램
  • 사회적 행동
  • 질적 연구
  • 학령초기
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
3,179 0

0.0%

' 사회성 훈련 프로그램에 참가한 학령 초기 아동의 사회적 행동 변화에 대한 질적 연구' 의 참고문헌

  • 박사
    협동학습의 효과에 관한 메타분석
    강홍숙 아동교육 15 (1) : 69 ~ 82 [2005]
  • 학령기 ADHD 아동의 사회성 향상 프로그램 효과에 관한 메타분석
    홍승연 서울여자대학교 대학원 [2013]
  • 박사
  • 박사
  • 집단미술치료 프로그램이 유아의 공격성 감소에 미치는 영향
    이재윤 성균관대학교 교육대학원 [2004]
  • 집단미술치료 프로그램이 아동의 공격성에 미치는 영향
    최영옥 부산대학교 교육대학원 [2003]
  • 집단미술요법이 유아의 공격성 및 자아존중감에 미치는 효과
    이영애 대구가톨릭대학교 대학원 [2002]
  • 박사
  • 인지적 행동수정 프로그램이 아동의 공격성 감소와 학교적응력 향상에 미치는 영향
    김현정 서울교육대학교 교육대학원 [2004]
  • 유아의 또래관계 증진을 위한 학급 단위 프로그램의 개발 및 효과검증
    도현심 인간생활환경연구소 논집 5 : 41 ~ 57 [2006]
  • 유아의 또래 상호작용·유아-교사관계·다중지능과 초등학교 적응간의 관계
    정대현 전남대학교 대학원 [2006]
  • 유아 사회성 발달 증진 프로그램의 효과에 관한 메타분석
    권정윤 열린유아교육연구 15 (5) : 341 ~ 358 [2010]
  • 연령 간 교류를 위한 친사회성 증진 버디 프로그램을 통한 유아들의 경험과 변화과정
    박경희 유아교육연구 31 (3) : 351 ~ 377 [2011]
  • 박사
  • 아동·청소년인권실태조사
    통계청 [2013]
  • 박사
  • 소집단 미술활동이 고립 유아의 또래간 상호작용 증진에 미치는 영향
    심미경 허혜선 정서·행동장애연구 19 (2) : 287 ~ 306 [2003]
  • 박사
  • 사회적 고립 아동의 사회기술훈련 효과에 관한 메타 분석
    유연수 아동학회지 22 (4) : 51 ~ 67 [2001]
  • 사회성증진 집단 프로그램과 학령전기 아동의 또래수용도, 대인문제해결력에 관한 연구
    박희애 한양대학교 대학원 [2010]
  • 사회성 증진 프로그램의 유아 사회적 기술 향상 효과에 대한 연구
    정계숙 교사교육연구 36 : 55 ~ 81 [1998]
  • 사회극이 아동의 외로움과 또래관계에 미치는 영향
    이정숙 아동학회지 22 (3) : 75 ~ 90 [2001]
  • 박사
  • 박사
  • 모래놀이가 유아의 사회성에 미치는 영향
    김은해 숭실대학교 교육대학원 [2009]
  • 또래관계 형성과정에서의 외톨이 유아의 사회적 행동 변화 탐색
    박찬옥 유아교육학논집 16 (1) : 325 ~ 349 [2012]
  • 또래 괴롭힘 피해아의 특성에 기초한 중재 프로그램의 개발:부모교육 프로그램과 사회적 기술 훈련 프로그램을 중심으로
    도현심 아동학회지 24 (4) : 103 ~ 121 [2003]
  • 동화를 활용한 사회성 향상 프로그램이 정서․행동장애 위험아동이 포함된 일반학급 초등학생의 학교생활적응도, 정서능력, 자아존중감에 미치는 영향
    변미진 정서·행동장애연구 29 (2) : 93 ~ 119 [2013]
  • 그림동화책을 통한 역할놀이가 또래관계에 미치는 영향
    이경령 한양대학교 대학원 [2004]
  • 교육에서의 질적연구: 방법과 적용
    김영천 교육과학사 [1998]
  • 공격적 유아를 위한 중재 프로그램의 개발 및 효과 검증 : 사회적 기술 훈련 프로그램과 부모교육 프로그램을 중심으로
    김민정 이화여자대학교 대학원 [2008]
  • primal leadership: Realizing the power of emotional intelligence
    Goleman, D. Harvard Business Review Press [2002]
  • Treating children with early-onset conduct problems : A comparison of child and parent training interventions
    Webster-Stratton, C. Journal of Consulting and Clinical Psychology 65 (1) : 93 ~ 109 [1997]
  • The treatment of childhood social phobia : The effectiveness of a social skills training based, cognitive behavioral intervention, with and without parental involvement
    Spence, S. H. Journal of Child Psychology and Psychiatry and Allied Disciplines 41 (6) : 713 ~ 726 [2000]
  • The origins of intelligence in children
    Piaget, J. International Universities Press [1952]
  • The effects of school-based intervention programs on aggressive behavior : A meta-analysis
    Wilson, S. J. Journal of Consulting and Clinical Psychology 71 (1) : 136 ~ 149 [2003]
  • The development of pro-social behavior
    Eisenberg, N. Academic Press [1982]
  • Teacher views on social skills development in primary school students
    Samanci, O. Education 131 (1) : 147 ~ 157 [2010]
  • Social-skills training with children. In Advances in clinical child psychology
    Combs, M. L. Springer US : 161 ~ 201 [1977]
  • Social skills, social outcomes, and cognitive features of childhood social phobia
    Spence, S. H. Journal of Abnormal Psychology 108 (2) : 211 ~ 221 [1999]
  • Social skills training: Enhancing social competence and children and adolescents
    Spence, S. H. The NFER-NELSON Publishing Company Ltd [1995]
  • Social skills training with children and young people : Theory, evidence and practice
    Spence, S. H. Child and Adolescent Mental Health 8 (2) : 84 ~ 96 [2003]
  • Social skills training in children with attention deficit hyperactivity disorder : A randomized-controlled clinical trial
    Antshel, K. M. Journal of Clinical Child and Adolescent Psychology 32 (1) : 153 ~ 165 [2003]
  • Social skills deficits associated with depression
    Segrin, C. Clinical Psychology Review 20 (3) : 379 ~ 403 [2000]
  • Social adjustment and personality development in children
    Roff, M. F. University of Minnesota Press [1972]
  • School-based prevention of problem behaviors : A meta-analysis
    Wilson, D. B. Journal of Quantitative Criminology 17 (3) : 247 ~ 272 [2001]
  • STORIES A classroom-based program to reduce aggressive behavior
    Teglasi, H. Journal of School Psychology 39 (1) : 71 ~ 94 [2001]
  • Reason and emotion in psychotherapy
    Ellis. A. Lyle Stuart [1962]
  • Peer relations and later personal adjustment: Are low-accepted children at risk?
    Parker, J. G. Psychological Bulletin 102 (3) : 357 ~ 389 [1987]
  • New directions in social skills assessment and intervention for elementary and middle school students
    Elliott, S. N. Exceptionality 9 (1-2) : 19 ~ 32 [2001]
  • Naturalistic inquiry
    Lincoln, Y. S. Sage [1985]
  • Long term outcomes of the Incredible Years parenting program : Predictors of adolescent adjustment
    Webster-Stratton, C. Child and Adolescent Mental Health 16 (1) : 38 ~ 46 [2010]
  • Interpersonal problem solving in young children : a cognitive approach to prevention
    Shure, M. B. American Journal of Community Psychology 10 (3) : 341 ~ 356 [1982]
  • Fostering children�s social competence: The teacher's role
    Katz, L. G. NAEYC [1997]
  • Efficacy of the Enhance Social Competence Program with typical and language-delayed children
    McCabe, P. C. Hofstra University [1998]
  • Effects of training social competence in children : A meta-analysis of recent evaluation studies
    Beelmann, A. Journal of Clinical Child Psychology 23 (3) : 260 ~ 271 [1994]
  • Effectiveness of a social relations intervention program for aggressive and nonaggressive, rejected children
    Lochman, J. E. Journal of Consulting and Clinical Psychology 61 (6) : 1053 ~ 1058 [1993]
  • Differential benefits of skills training with antisocial youth based on group composition : A meta-analytic investigation
    Ang, R. P. School Psychology Review 31 (2) : 164 ~ 185 [2002]
  • Differences in social skills performance between institutionalized juvenile male offenders and a comparable group of boys without offence records. British
    Spence, S. H. Journal of Clinical Psychology 20 (3) : 163 ~ 171 [1981]
  • Determining validity in qualitative inquiry
    Creswell, J. W. Theory into Practice 39 (3) : 124 ~ 130 [2000]
  • Cooperation and competition : Theory and research
    Johnson, D. W. Interaction Book Company [1989]
  • Cognitive-behavioral therapies with youth : guiding theory, current status, and emerging developments
    Kendall, P. C. Journal of Consulting and Clinical Psychology 61 (2) : 235 ~ 247 [1993]
  • Cognitive therapy and the emotional disorders
    Beck, A. T. International Universities Press [1976]
  • Childhood peer rejection and aggression as predictors of stable patterns of adolescent disorder
    Coie, J. Development and Psychopathology 7 (4) : 697 ~ 713 [1995]
  • Child social skills training in developmental crime prevention : Effects on antisocial behavior and social competence
    Beelmann, A. Psicothema 18 (3) : 603 ~ 610 [2006]
  • Building social problem-solving skills: Guidelines from a school-based program
    Elias, M. J. Jossey-Bass [1992]
  • Becoming qualitative researchers: An introduction
    Glesne, C. Longman [2006]
  • An experimental study in measuring and modifying assertive behavior in young children
    Chittenden, G. E. Monographs of the Society for Research in Child Development 7 (1) : 1 ~ 87 [1942]
  • ADHD 아동의 사회성 향상을 위한 음악활동 프로그램
    최순연 숙명여자대학교 대학원 [2008]
  • A comparison of social skills in delinquent and nondelinquent adolescent girls using a behavioral role-playing inventory
    Gaffney, L. R. Journal of Consulting and Clinical Psychology 49 (6) : 959 ~ 967 [1981]