앙부일구(仰釜日晷) 활동에서 드러난 탈북 학생들의 과학 학습

논문상세정보
' 앙부일구(仰釜日晷) 활동에서 드러난 탈북 학생들의 과학 학습' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • angbuilgu
  • everyday-lifeknowledge
  • interculturalfield
  • knowledge
  • koreantraditionalscience
  • north korean defector students
  • 간문화 적 장
  • 앙부일구
  • 일상생활 지식
  • 탈북 학생
  • 한국 전통 과학
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
640 0

0.0%

' 앙부일구(仰釜日晷) 활동에서 드러난 탈북 학생들의 과학 학습' 의 참고문헌

  • 한국과 북한의 초·중등학교 지구과학 내용의 연계성에 대한 비교연구
    권치순 한국지구과학회지 25 (7) : 558 ~ 564 [2004]
  • 탈북이주민의 학습경험과 정체성 재구성
    조정아 통일정책연구 19 (2) : 175 ~ 212 [2010]
  • 탈북대학생들의 국가정체성 형성과 변화
    최대석 북한연구학회보 14 (2) : 215 ~ 240 [2010]
  • 탈북 학생들의 교육을 위해 포커스 그룹들과 면담을 통한 교육의 실제 - 수학·과학을 중심으로 -
    고상숙 수학교육 49 (2) : 125 ~ 148 [2010]
  • 탈북 초등학생의 과학 교육 관련 인지적․정의적 특성
    노석구 초등과학교육 32 (4) : 495 ~ 502 [2013]
  • 탈북 청소년의 경계 경험과 정체성
    조정아 현대북한연구 17 (1) : 101 ~ 155 [2014]
  • 북한이탈 청소년들의 학습경험 및 정체성 재구성에 대한 내러티브 탐구
    이부미 교육인류학연구 15 (2) : 23 ~ 57 [2012]
  • 다양한 특성을 지닌 학생을 위한 과학 프로그램 개발 및 적용 연구: 순환학습 모형과 읽기 전략을 적용한 과학교육 프로그램을 중심으로
    김애화 교과교육학연구 16 (4) : 1253 ~ 1275 [2012]
  • 과학적 사고에 관한 예비 과학교사의 개념 정교화 과정
    이선경 한국과학교육학회지 28 (8) : 937 ~ 954 [2008]
  • Traveling the road to success : A discourse on persistence throughout the science pipeline with African American students at a predominantly white institution
    Russell, M. L. Journal of Research in Science Teaching 42 (6) : 691 ~ 715 [2005]
  • The science achievement of various subgroups on alternative assessment formats
    Lawrenz, F. Science Education 85 (3) : 279 ~ 290 [2001]
  • The school achievement of minority children: New perspectives
    Boykin. W. Erlbaum : 57 ~ 92 [1986]
  • The educational approach of North Korean Students as multiculturalism view : 311 ~ 318
    Nam, H. [2013]
  • The current educational status of North Korean migrant children and the development of educational support systems in South Korea
    Han, M. [2009]
  • The case of Carla : Dilemmas of helping all students to understand science
    Kurth, L. A. Science Education 86 (3) : 287 ~ 313 [2002]
  • Social linguistics and literacies: Ideology in discourses
    Gee, J. Taylor and Francis [1996]
  • How students design and enact physics lessons : Five immigrant caribbean youth and the cultivation of student voice
    Basu, S. J. Journal of Research in Science Teaching 45 (8) : 881 ~ 899 [2008]
  • Going beyond cultural pluralism : science education for sociopolitical action
    Hodson, D. Science Education 83 (6) : 775 ~ 796 [1999]
  • Discussion paper: The science learning of multicultural family students : 231 ~ 235
    Kim, A. [2013]
  • Dimensions of communication in urban science education : Interactions and transactions
    Emdin, C. Science Education 95 (1) : 1 ~ 20 [2011]
  • Differences in African-American and European-American students’ engagement with nanotechnology experiences : Perceptual position or assessment artifact?
    Jones, M. G. Journal of Research in Science Teaching 44 (6) : 787 ~ 799 [2007]
  • African American perspectives and informal science educational experiences
    Simpson, J. S. Science Education 93 (2) : 293 ~ 321 [2009]
  • A study on educational program about the school adjustment of Sa-teo-min elementary school student
    Kim, B. Sungkonghoe University [2009]
  • A cultural perspective on the structure of student interest in science
    Ainley, M. International Journal of Science Education 33 (1) : 51 ~ 71 [2011]