소비자의 스마트폰 광고 수용과 회피에 영향을 미치는 요인 연구

논문상세정보
' 소비자의 스마트폰 광고 수용과 회피에 영향을 미치는 요인 연구' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • customeracceptance
  • customeravoidance
  • mobile advertising
  • smartphone
  • tam
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' 소비자의 스마트폰 광고 수용과 회피에 영향을 미치는 요인 연구' 의 참고문헌

  • 한국 모바일광고 규모 세계 4위
    최은혜 머니투데이 [2012]
  • 지각된 위험과 지각된 품질이 모바일 상거래 수용에 미치는 영향에 관한 연구- 기술수용모델 적용을 중심으로 -
    김동원 대한경영학회지 16 (1) : 9 ~ 193 [2003]
  • 주간인터넷 동향자료
    한국인터넷진흥원 한국인터넷진흥원 [2013]
  • 인터넷쇼핑매체사용태도의 선행변수 고찰
    구동모 마케팅관리연구 4 (3) : 27 ~ 63 [2001]
  • 인터넷 수용요인에 관한 실증적 연구
    박순창 경영학연구 29 (4) : 885 ~ 909 [2000]
  • 인터넷 뱅킹 채택 행위에 있어서 신뢰와 위험의 영향
    김경규 경영학연구 32 (6) : 9 ~ 1797 [2003]
  • 인터넷 & 시큐리티 이슈
    한국인터넷진흥원 연구간행물 한국인터넷진흥원 [2012]
  • 유선과 모바일인터넷의 서비스품질 및 이용만족도에 대한 통합적인 접근방법
    조성빈 한국경영공학회지 10 (3) : 163 ~ 174 [2005]
  • 스마트폰에서 구현되는 모바일 광고의 수용자 태도에 관한 연구 : PC에서 구현되는 웹 광고와의 비교연구를 중심으로
    김상훈 광고학연구 23 (1) : 253 ~ 279 [2012]
  • 스마트폰에 대한 지각특성이 스마트폰 채택의도에 미치는 영향
    김수현 한국콘텐츠학회 논문지 10 (9) : 318 ~ 326 [2010]
  • 스마트폰광고 이용자의 광고태도에 영향을 미치는 상황인지가치에 관한 연구
    양창규 지능정보연구 19 (3) : 73 ~ 91 [2013]
  • 스마트폰 수용에 영향을 미치는 요인에 관한 연구
    김수연 Entrue Journal of Information Technology 10 (1) : 29 ~ 39 [2011]
  • 스마트폰 사용자가 지각한 모바일 쇼핑몰의 정보보안 수준이 쇼핑몰 이용의도에 미치는 영향
    정원진 기업경영연구 19 (4) : 261 ~ 282 [2012]
  • 수용자 라이프스타일에 따른 모바일 광고태도 및매체이용에 관한 연구
    안대천 한국광고홍보학보 12 (1) : 185 ~ 221 [2010]
  • 서비스 호환성과 신뢰가 모바일 서비스 사용 의도에 미치는 영향
    양희동 Asia Pacific Journal of Information Syste 16 (2) : 27 ~ 46 [2006]
  • 무선인터넷서비스시장의 국내, 외 동향과 시사점, 정보통신정책, 13(3)
    박진현 정보통신정책 13 (3) [2001]
  • 무선 인터넷 수용에 영향을 미치는 요인에 대한 연구
    신영미 경영학연구 33 (5) : 1283 ~ 1310 [2004]
  • 모바일광고의 효과, 장애요인, 그리고 활성화방안에 관한 연구 : 광고주, 광고회사, 그리고 모바일 컨텐츠 업체간의 인식차이를 중심으로
    이경렬 광고학연구 16 (1) : 225 ~ 249 [2005]
  • 모바일광고의 표현형태에 대한 탐색적 실험연구
    박재관 광고학연구 15 (5) : 7 ~ 27 [2004]
  • 모바일 환경에서의 상호작용성 구성요인이 고객관계 구축 및 구매의도에 미치는 영향에 관한 연구
    이태민 마케팅연구 19 (1) : 61 ~ 98 [2004]
  • 모바일 커머스의 이용의도에 영향을 미치는 요인
    정경수 정보시스템연구 17 (3) : 153 ~ 174 [2008]
  • 모바일 커머스(M-Commerce)사용자 만족도의 영향요인에 관한 실증적 연구
    김상훈 e-비즈니스연구 7 (1) : 3 ~ 27 [2006]
  • 모바일 커머스 사용 만족의 선행요인과 결과에 대한 연구
    구철모 Information Syste Review 8 (3) : 105 ~ 123 [2006]
  • 모바일 커머스 (M-Commerce) 대학생 이용자에 관한 탐색적 연구
    이영철 언론과학연구 12 (4) : 382 ~ 418 [2012]
  • 모바일 전자책 서비스품질, 고객만족 및 충성도간의 구조적관계에 대한 연구
    김정수 한국경영공학회지 18 (1) : 99 ~ 116 [2013]
  • 모바일 인터넷의 사용에 영향을 미치는 중요 요인에 대한 실증적 연구
    김호영 Asia Pacific Journal of Information Syste 12 (3) : 89 ~ 113 [2002]
  • 모바일 인터넷 서비스 이용에 영향을 미치는 요인에 관한 연구
    박민영 영남대학교 [2003]
  • 모바일 쇼핑에서 고객만족과 재구매 의도에 미치는 영향 연구
    이현수 한국IT서비스학회지 12 (2) : 215 ~ 229 [2013]
  • 모바일 무선인터넷 사용가치가 사용의도 및 사용시간에 미치는 영향에 관한 연구
    신종칠 소비자학연구 15 (2) : 125 ~ 143 [2004]
  • 모바일 광고의 효과과정에 관한 연구
    양영종 광고학연구 20 (1) : 221 ~ 236 [2009]
  • 모바일 광고의 현황과 시사점
    유제국 정보통신정책 13 (14) : 27 ~ 43 [2001]
  • 모바일 광고의 태도효과 모델 연구
    양병화 광고연구 (69) : 139 ~ 163 [2005]
  • 박사
  • 모바일 광고의 설득효과에 관한 탐사적 연구: 관여도와 수동적 학습이론을 중심으로
    탁진영 언론과학연구 5 (1) : 265 ~ 300 [2005]
  • 모바일 광고의 단계별 수용과정에 관한 연구
    남기화 소비자학연구 22 (4) : 1 ~ 28 [2011]
  • 모바일 광고와 소비자 태도의 상관관계 연구
    차승희 기초조형학연구 11 (2) : 279 ~ 290 [2010]
  • 모바일 광고에서 수용자의 태도가 접속의향에 미치는 영향에 관한 연구
    박용찬 홍익대학교 [2008]
  • 모바일 광고에 대한 전문가 인식연구 : 요금체계, 표준화, 자율규제 방안을 중심으로
    이시훈 광고학연구 18 (5) : 157 ~ 171 [2007]
  • 모바일 광고서비스의 시장성 및 동향
    윤영석 정보처리학회지 9 (2) : 32 ~ 37 [2002]
  • 모바일 광고 기법에 따른 수용자 반응 연구
    손공동 홍익대학교 광고홍보대학원 [2002]
  • 디지털 경영의 현재와 미래: 모바일 인터넷의 사용자 수용
    이정섭 한국경영정보학회 춘계학술대회 : 932 ~ 949 [2003]
  • 뉴미디어를 활용한 매체기획
    이경렬 [2008]
  • 국내외 무선인터넷 시장 동향
    문형돈 전자통신동향분석 17 (3) : 15 ~ 25 [2002]
  • 국내 인터넷 뱅킹에 대한 소비자의 이용행위에 관한 실증 연구
    이종신 성균관대학원 [2001]
  • 국내 인터넷 뱅킹 사용자의 이용의도에 영향을 미치는 요인간 관계에 관한 실증연구
    이건창 Asia Pacific Journal of Information Syste 12 (3) : 191 ~ 212 [2002]
  • 情報技術受容 模型
    余仁甲 광운대학교 대학원 [1992]
  • http://www.kisdi.re.kr/kisdi/fp/kr/trend/statistics_view.do?cmd=fpStatisticsView&seq=122
  • http://www.emarketer.com/Article/Mobile-Ad-Spend-on-Rise-Germany-France/1009914
  • Whe are the mobile phone have-nots?
    Leung, L. News Media & Society 1 (2) : 209 ~ 226 [1999]
  • Versioning: The SmartWaytoSellInformation
    Shpiro, C. Harvard Business Review [1998]
  • Using Davis’s Perceived Usefulness and Ease-of-use Instruments for Decision Making : A Confirmatory and Multigroup Invariance Analysis
    Doll, W. J. Decision Sciences 29 : 839 ~ 869 [1998]
  • User acceptance of computer technology: A comparison of two theoretical models
    Davis, F. D. Management Science 35 : 982 ~ 1003 [1989]
  • Understanding the acceptance of mobile SMS advertising among young Chinese consumers
    Zhang, J. Psychology and Marketing 25 (8) : 787 ~ 805 [2008]
  • Understanding continued information technology usage behavior : a comparison of three models in the context of mobile internet
    Hong, S. J. Decision Support Syste 42 (3) : 1819 ~ 1834 [2006]
  • UMTS Report: an investment perspective
  • Towards and Understanding of the Behavioral Intention to Use a Web Site
    Lin, J. C. International Journal of Information Management 20 : 197 ~ 208 [2000]
  • Toward an Understanding of Behavioral Intention to Use an Information System
    Jackson, C. Decision Sciences 28 (2) : 357 ~ 389 [1997]
  • The impact of permission-based mobile advertising on consumer frand knowledge
    Smutkupt, P. International journal of mobile Marketing 6 (1) : 94 ~ 108 [2011]
  • The development of markers for the Big-Five factor structure
    Goldberg, L. R. Psychological Assessment 4 (1) : 26 ~ 42 [1992]
  • The Viral Effect of Online Social Network on New Products Promotion: Investigating Information Diffusion on Twitter
    김형진 지능정보연구 18 (2) : 107 ~ 130 [2012]
  • The Extended Technology Acceptance Model : Theory and Empirical Test
    Miller, M. D. AuburnUniversity [1994]
  • The Effects of Individual, Managerial, Organizational, and Environmental Factors on the Adoption of Object Orientation in U.S. Organization: An Empirical Test of the Technology Acceptance Model
    Kim, Injai University of Nebraska [1996]
  • Testing the Technology Acceptance Model across Cultures : A Three Country Study
    Straub, D. Information & Management 33 : 1 ~ 11 [1997]
  • Testing the Determinants of Microcomputer Usage via a Structural Equation Model
    Igbria, M. Journal of Management Information Syste 11 : 87 ~ 114 [1995]
  • Technology acceptance model for internet banking : An invariance analysis
    Lai, V. S. Information & Management 42 (2) : 373 ~ 386 [2005]
  • Survey of Internet users’ attitudes toward Internet advertising
    Schlosser, A. E. Journal of Interactive Marketing 13 (3) : 34 ~ 54 [1999]
  • Software Evaluation and Choice : Predictive Validation of the Technology Acceptance Instrument
    Szajna, B. MIS Quarterly 18 (3) : 319 ~ 324 [1994]
  • SNS 만족도가 소셜커머스 신뢰성 및 지속사용에 미치는 영향에 관한 연구
    문종범 한국경영공학회지 17 (2) : 273 ~ 292 [2012]
  • Revises NEO Personality inventory and NEO five-factor inventory Professional manual
    Costa, P. T. Jr. Psychological Assessment Resources [1992]
  • Re-Examining Perceived Ease of Use and Usefulness : A Confirmatory Factor Analysis
    Segars, A. H. MIS Quarterly 17 (4) : 517 ~ 525 [1993]
  • Profilling User Responses to Commercial Web Sites
    Eighmey, J. Journal of Advertising Research : 59 ~ 66 [1997]
  • Predicting User Intentions : Comparing the Technology Acceptance Model with the Theory of Planned Behavior
    Mathieson, K Information Syste Research 2 (3) : 173 ~ 191 [1991]
  • Personal Computing Acceptance Factors in Small Firms : A Structural Equation Model
    Igbria, M. MIS Quarterly 21 : 279 ~ 305 [1990]
  • Perceived usefulness, ease of use, and usage of information technology: A replication
    Adams, D. A. MIS Quarterly : 227 ~ 247 [1992]
  • Perceived Security Determinants in e-Commerce Among Turkish University Students
    Yanisey, M. M. Behavior and Information Technology 24 : 259 ~ 274 [2005]
  • Ovum forecasts: Global mobile markets 2001~2005
    Scott. N. Ovum 178 [2001]
  • Organizational Behavior
    Mcshane, S. L. Mcgraw-hill [2000]
  • On the use, usefulness, and ease of use of structural equation modeling in MIS research, A note of caution
    Chin, W. W. MIS Quarterly 19 (1995) : 237 ~ 246 [1995]
  • On the test-retest reliability of perceived usefulness and perceived ease of use scales
    Hendrickson, A. R. MIS Quarterly 17 (2) : 227 ~ 230 [1993]
  • Mobile Commerce : Promises, Challenges, and Rearch Agenda
    Siau, Keng. Journal of Database Marketing 12 (3) : 4 ~ 13 [2001]
  • Mobile Ad Spend on the Rise in Germany and France
    eMarketer [2013]
  • M-Business:The Race to Mobility
    Kalakota, R. McGraw-Hill [2002]
  • KISDI 주요통계자료
  • Gearing up for mobile advertsing: A cross-cultural examination of key factors that drive mobile message home to consumers
    Choi, Y. Psychology and Marketing 25 (8) : 756 ~ 758 [2008]
  • Factors affecting the use of mobile advertising
    Vatanparast, R. International Journal of Mobile Marketing 2 (2) : 21 ~ 34 [2007]
  • Extending the Technology Acceptance Model with Task-Technology Fit Constructs
    Dishaw, M. T. Information and Management 36 (1) : 9 ~ 21 [1999]
  • Extending the TAM for a world-wide-web context
    Moon, J. Information & Management 38 : 217 ~ 230 [2001]
  • Exploring Factors Affecting the Adoption of Mobile Commerce in Singapore
    Yang, K. C. C. Telemetics and Informatics 22 : 257 ~ 277 [2005]
  • Electronic Communities in E-Business : Their Role and Issues
    Kannan, P. K. Information System Frontier 1 (4) : 415 ~ 426 [2001]
  • Effects of Perceived Risks on Adoption of Internet Banking Services : An Emprical Investigation in Taiwan
    Jih, W. J. International Journal of e-Business Research 1 : 70 ~ 88 [2005]
  • Consumer attitudes toward mobile marketing strategies. "An empirical study
    Tsang, M. International Journal of Electronic Commerce 8 : 65 ~ 78 [2004]
  • Consumer Attitude Toward Mobile Advertising : An Empirical Study
    Melody M. T. International Journal of Electronic Commerce 8 (3) : 65 ~ 78 [2004]
  • Consumer Acceptance of Virtual Store: A Theoretical Model and Critical Success Factors for Virtual Stores
    Chen, Lai-Da The University of Memphis
  • Causal Relationships between Perceived Enjoyment and Perceived Ease of Use:An Alternative Approach
    Sun, H. Journal of the Association for Information Syste 7 (9) : 618 ~ 645 [2006]
  • Brief versions of the NEO-PI-3
    McCrae, R. R. Journal of Individual Differences 28 (3) : 116 ~ 128 [2007]
  • Attitude towrd the site II : New information
    Chen, Q. Journal of Advertising Research 18 : 33 ~ 45 [2002]
  • Applying the technology acceptance model and flow theory to online consumer behavior
    Koufaris, M. Information Syste Research 13 (2) : 205 ~ 223 [2002]
  • An extended TAM for Analyzing Adoption Behavior of mobile commerce
    Sun Q. Proc. 8th Int’l Conf. Mobile Business(ICMB) : 52 ~ 56 [2009]
  • An empirical assessment of a modified technology acceptance model
    Chau, P. Y. K. Journal of Management Information Syste 13 : 185 ~ 204 [1996]
  • Advertising value and advertising on the web
    Ducoffe, R. H. Journal of Advertising Research 36 (5) : 21 ~ 35 [1996]
  • Adding Value in the information Age : Uses and Gratifications of Sites on then World Wide Web
    Eighmey, J. Journal of Business Research 41 : 187 ~ 194 [1998]
  • Acceptance and adoption of the innovative use of smartphone
    Park, Y. Industrial Management & Data Syste 107 (9) : 1349 ~ 1365 [2007]
  • A conceptual model of service quality and its implications for future research
    Parasuraman A Journal of Marketing 49 : 41 ~ 50 [1985]
  • A Technology Acceptance Model for Empirically Testing New End-user Information Systems: Theory and Results
    Davis, F. D. MIT [1986]
  • A Replication of Perceived Usefulness and Perceived Ease of Use Measurement
    Subramarian, G. H. Decision Sciences 25 : 863 ~ 874 [1994]
  • A Feedback Model to Understand Information System Usage
    Bajaj, A. Information and Management 33 : 213 ~ 224 [1998]