성취목표지향성과 수행피드백 제공방식이 대학생의 수업참여에 미치는 효과

논문상세정보
' 성취목표지향성과 수행피드백 제공방식이 대학생의 수업참여에 미치는 효과' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • achievement goal orientation
  • classroom engagement
  • typesofperformancefeedback
  • 성취목표지향성
  • 수업 참여
  • 수행피드백제공방식
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
393 2

0.0%

' 성취목표지향성과 수행피드백 제공방식이 대학생의 수업참여에 미치는 효과' 의 참고문헌

  • 협동학습에서 학습자의 유능감 및 관계성 욕구와 내재동기 및 수업 참여의 관계분석
    김은주 교육심리연구 23 (1) : 181 ~ 196 [2009]
  • 학업동기: 이론, 연구와 적용
    김아영 학지사 [2010]
  • 학습자의 수업 참여 측정도구 개발
    차민정 교육방법연구 22 (1) : 195 ~ 219 [2010]
  • 학습문제아동의 수업 참여와 주의집중 증진 방안에 대한 고찰: 통합학급의 국어 읽기 수업을 중심으로
    서선진 교과교육학연구 12 (3) : 789 ~ 813 [2008]
  • 하이퍼텍스트 학습체제에서의 상호작용 증진전략 연구
    金美良 서울대학교 대학원 [1998]
  • 초등학생이 지각한 수업의 질, 기본심리욕구, 수업참여, 학업성취도 간의 구조적 관계 분석
    송재홍 교육심리연구 28 (1) : 179 ~ 203 [2014]
  • 초등학생이 지각한 교실의 사회적 환경, 동기적 신념, 인지적·행동적 관여 및 학업성취도의 구조적 관계
    문은식 아동교육 21 (2) : 59 ~ 73 [2012]
  • 초,중학교급별 교실목표구조 기본심리욕구,수업참여간의구조적 관계 분석
    김종렬 이은주 교육심리연구 26 (3) : 817 ~ 835 [2012]
  • 중학생의 학업동기, 학교생활참여, 학업수행 및 학급품행의 관계
    신현숙 교육연구 31 : 25 ~ 49 [2008]
  • 자기조절학습의 모형탐색과 타당화 연구
    양명희 서울대학교 [2000]
  • 우수수업 상,수상 교수의 수업 유형과 특성에 대한 문화기술적 연구
    이용숙 교육방법연구 23 (1) : 175 ~ 211 [2011]
  • 수행에 대한 피드백 제공방식과 지각된 유능감 및 수행목표성향이 과제흥미도와 수행만족도에 미치는 효과
    김성일 교육심리연구 19 (1) : 115 ~ 134 [2005]
  • 성취목표지향성이 학습결과에 미치는 영향: 정서의 조절효과
    양명희 교육심리연구 23 (1) : 51 ~ 71 [2009]
  • 박사
  • 목표지향성, 자기조절학습, 학업성취와의 관계
    박성윤 송인섭 교육심리연구 14 (2) : 29 ~ 64 [2000]
  • 목표 중요성, 수행 피드백, 성취목표지향성 간의 상호작용이 자기조절에 미치는 영향: 대학생의 학습시간 투자를 중심으로
    이현주 교육심리연구 27 (4) : 829 ~ 852 [2013]
  • 대형 강의식 교양강좌 수강생의 학습동기 변화 연구
    신태섭 교양교육연구 8 (1) : 217 ~ 248 [2014]
  • 대학의 교수‧학습, 어떻게 정의되나?
    박권생 교육학 논총 32 (1) : 41 ~ 53 [2011]
  • 대학의 강의 평가를 통한 수업 개선 방안 연구- 경인교육대학교를 사례로 -
    이대식 한국교원교육연구 24 (2) : 81 ~ 117 [2007]
  • 대학수업의 질 제고를 위한 학습자중심교육의 중요도와 실행도 분석 : 교수들의 인식을 중심으로
    권성연 학습자중심교과교육연구 11 (1) : 51 ~ 78 [2011]
  • 대학수업의 의미에 관한 연구 : 성숙의 장으로서의 대학수업
    김경희 교육이론과 실천 10 (2) : 81 ~ 122 [2000]
  • 대학교 액션러닝 학습자의 성취목표지향성과 비인지적 학습성과와의 관계 -학습태도 매개효과를 중심으로-
    고은현 교육방법연구 24 (2) : 477 ~ 501 [2012]
  • 대학 교수·학습 질 제고 전략 탐색 연구Ⅰ
    유현숙 [2013]
  • 기본심리욕구와 수업참여를 매개로 한 학생-교사애착관계와 학업성취도의 관계: 교사지지와 학생-교사애착관계의 의미와 역할의 차이를 중심으로
    김남희 교육심리연구 25 (4) : 763 ~ 789 [2011]
  • 교수・학습과정 질 제고를 통한 대학교육 경쟁력 강화 세미나 자료집
  • The power of feedback
    Hattie Hattie, J. Timperley Review of Educational Research 77 (1) : 81 ~ 112 [2007]
  • The influence of goal orientation and self-regulation tactics on sales performance : A longitudinal field test
    VandeWalle, D. Journal of Applied Psychology 84 : 249 ~ 259 [1999]
  • School engagement:Potentialofthe concept,state ofthe evidence
    Blumenfeld Fredricks Fredricks, J. A. Paris Review of Educational Research 74 (1) : 59 ~ 109 [2004]
  • School Engagement and Student at Risk
    Finn, J. D. National Center for Education Statistics [1993]
  • Revision of achievement goal theory : Necessary and illuminating
    Harackiewicz, J. M. Journal of Educational Psychology 94 : 638 ~ 645 [2002]
  • Relationships matter : Linking teacher support to students engagement and achievement
    Klem, A. M. Journal of School Health 74 : 262 ~ 273 [2004]
  • Relating goal orientation to self-regulatory processes : A logitudinal field test
    Radosevich, D. J. Contemporary Educational Psychology 29 (3) : 207 ~ 229 [2004]
  • Motivational for achievement: Possibility for teaching and learning
    Alderman, M. K. Routledge [2008]
  • Motivation by positive or negative role models : regulatory focus determines who will best inspire us
    Lockwood, P. Journal of Personality and Social Psychology 83 (4) : 174 ~ 193 [2002]
  • Feedback specificity, Exploration, and Learning
    Goodman, J. S. Journal of Applied Psychology 89 (2) : 248 ~ 262 [2004]
  • Engaging students in learning activity : It is not autonomy support or structure but autonomy support and structure
    Jang, H. Journal of Educational Psychology 102 : 588 ~ 600 [2010]
  • Engagement and dissatisfaction in the classroom : Part of a larger motivational dynamic
    Skinner, E. A. Journal of Educational Psychology 100 : 765 ~ 781 [2008]
  • Educational risk and resilience in African‐American youth : Context, self, action, and outcomes in school
    Connell, J. P. Child Development 62 : 493 ~ 506 [1994]
  • Classroom management: A critical part of educational psychology, with implication for teacher education
    Emmer, E. T. Educational Psychologist 36 : 103 ~ 112 [2001]
  • Classroom Assessment Scoring System
    Pianta, R. Paul H. Bookes [2007]
  • Classroom : goals, structure, and student motivation
    Ames, C. Journal of Educational Psychology 84 : 261 ~ 271 [1992]
  • Can instructional and emotional support in the first-grade classroom make a difference for children at risk of school failure
    Hamre, B. K. Child Development 76 : 949 ~ 967 [2005]
  • Avoiding the demonstration of lack of ability : An underexplored aspect of goal theory
    Middleton. M. J. Journal of Educational Psychology 89 (4) : 710 ~ 718 [1997]
  • Authentic intellectual achievement in writing
    Sisserson, K. The English Journal 91 (6) : 63 ~ 69 [2002]
  • Authentic instruction and
    Newmann, F. M. Department of Education [2007]
  • Approach and avoidance motivation and motivation and achievement goal
    Elliot, A. Educational Psychologist 34 : 169 ~ 189 [1999]
  • Aligning assessment with long term learning
    Boud, D. Assessment &Evaluation in Higher Education 31 (4) : 399 ~ 413 [2006]
  • Achievement goal in the classroom : Student, learning strategies and motivation process
    Ames, C. Journal of Educational Psychology 80 : 260 ~ 267 [1988]
  • Academic engagement; current perspectives in research and practice
    Greenwood, C. R. School Psychology Review 31 : 328 ~ 349 [2002]
  • A social cognitive approach to motivation and personality
    Dewck, C. Psychological Review 95 : 256 ~ 273 [1988]
  • A profile of teaching techniques used in the university classroom : A descriptive profile of a US public university
    Lammers, W. J. Active leaning in higher education 3 (1) : 54 ~ 67 [2002]
  • A motivational science perspective on the role of student motivation in learning and teaching contexts
    Pintrich, P. R. Journal of Educational Psychology 95 : 667 ~ 686 [2003]
  • A hierarchical model of approach and avoidance achievement motivation
    Elliot, A. J. Journal of Educational Psychology 72 (1) : 218 ~ 232 [1997]