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모바일 쇼핑의 사회적 위험이 구매저항에 미치는 영향
문혜미
문혜미,이상준,이경락
이경락
이상준
2014년
활용도 Analysis
논문 Analysis
연구자 Analysis
활용도 Analysis
논문 Analysis
연구자 Analysis
활용도
공유도
영향력
논문상세정보
저자
문혜미
문혜미,이상준,이경락
이경락
이상준
주제어
DeliveryRisk
MobileSopping
performance risk
ResistanceofPurchase
Social Risk
구매저항
모바일 쇼핑
배송위험
사회적 위험
성능위험
참고문헌( 40)
유사주제 논문( 976)
공익사업 798건
모바일 쇼핑 93건
사회적 위험 47건
social risk 20건
performance risk 7건
성능위험 4건
구매저항 2건
배송위험 2건
deliveryrisk 1건
mobilesopping 1건
resistanceofpurchase 1건
인용/피인용
모바일 쇼핑의 사회적 위험이 구매저항에 미치는 영향
' 모바일 쇼핑의 사회적 위험이 구매저항에 미치는 영향' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 요약
주제
공익사업
deliveryrisk
mobilesopping
performance risk
resistanceofpurchase
social risk
구매저항
모바일 쇼핑
배송위험
사회적 위험
성능위험
동일주제 총논문수
논문피인용 총횟수
주제별 논문영향력의 평균
987
2
0.0%
자세히
주제별 논문영향력
논문영향력
주제
주제별 논문수
주제별 피인용횟수
주제별 논문영향력
주제분류(KDC/DDC)
공익사업
799
0
0.0%
주제어
deliveryrisk
2
0
0.0%
mobilesopping
2
0
0.0%
performance risk
8
0
0.0%
resistanceofpurchase
2
0
0.0%
social risk
21
0
0.0%
구매저항
3
0
0.0%
모바일 쇼핑
94
0
0.0%
배송위험
3
0
0.0%
사회적 위험
48
0
0.0%
성능위험
5
0
0.0%
계
987
0
0.0%
* 다른 주제어 보유 논문에서 피인용된 횟수
2
닫기
' 모바일 쇼핑의 사회적 위험이 구매저항에 미치는 영향'
의 참고문헌
제품 무형성이 소비자의 위험지각 및 위험감소행동에 미치는 영향과 자기조절초점의 조절적 영향
주선희
마케팅논집(Journal of Marketing Studies) 21 (3) : 27 ~ 57
[2013]
정보기술 사용에서의 놀이성, 유용성 그리고 사회적 영향: 미니홈피 사용을 중심으로
이웅규
Asia Pacific Journal of Information Systems 15 (3) : 91 ~ 110
[2005]
전자상거래 환경에서 지각된 위험이 지각된 가치 및 재구매의도에 미치는 영향
단려니
디지털융복합연구 10 (3) : 13 ~ 21
[2012]
인터넷 쇼핑몰 브랜드 소비자의 구매경험에 따른 지각된 위험과 정보탐색 및 구매의도에 미치는 영향
안주아
언론과학연구 8 (1) : 161 ~ 194
[2008]
온라인 게임에서 사회적 영향이 이용자의 수용행동에 미치는 영향
노찬숙
전자상거래학회지 11 (4) : 29 ~ 53
[2010]
신상품에 대한 수용과 저항의 통합모형
박윤서
이승인
경영학연구 36 (7) : 1811 ~ 1841
[2007]
모바일 뱅킹에 대한 중국 사용자 저항에 관한 연구
이경락
이상준
천슈앙
디지털융복합연구 12 (1) : 105 ~ 114
[2014]
대행 인터넷 쇼핑몰에서 위험지각과 정보탐색이 소비자 만족에 미치는 영향
김연희
박재옥
배정훈
이규혜
한국의류학회지 31 (5) : 670 ~ 679
[2007]
뉴미디어 채택에 관한 통합모델 IAM-NM (Integrative Adoption Model of New Media)
박종구
한국언론학보 55 (5) : 448 ~ 479
[2011]
구매 결정후의 인지부조화가 구매후 정보탐색 행동에 미치는 영향
김재휘
광고학연구 17 (5) : 7 ~ 18
[2006]
Using neural networks to understand service risk in the holiday product
V. Mitchell
Journal of Business Research 46 : 167 ~ 180
[1999]
Twitter Adoption Model : Integrative Approach to Innovation Diffusion Theory, Technology Acceptance Model, and Model of Innovation Resistance
J. G. Park
Internet and Information Security 3 (1) : 35 ~ 63
[2012]
Tourist’s perceptions of safety and security while visiting Cape Town
R. George
Tourism Management 24 : 575 ~ 585
[2003]
The components of perceived risk in product purchase: A cross-validation
J. Jacoby
Journal of Applied Psychology 59 (3) : 287 ~ 291
[1972]
TV, PC, or Mobile? Future Media for Consumer e-commerce
P. Barwise
Business Strategy Review 12 (1) : 35 ~ 42
[2002]
Status and Prospects of Domestic Online Shopping Market : Focusing on Internet and Mobile Shopping
Joo-Young Lee
Information Telecommunication Research 25 (13) : 96 ~ 109
[2013]
SNS사용에 대한 중국 사용자 저항에 관한 연구: 런런왕(人人网)을 중심으로
FAN PENGFEI
디지털융복합연구 12 (2) : 183 ~ 191
[2014]
Risk taking and information handling in consumer behaviour
R. A. Bauer
Harvard University Press : 23 ~ 23
[1960]
Risk perceptions and pleasure travel: An explanatory analysis
W. S. Roehl
Journal of Travel Research 30 (4) : 17 ~ 26
[1992]
Resistance to Technological Innovations : An Examination of the Role of Self - Efficacy and Performance Satis faction
P. S. Ellen
Journal of the Academy of the Marketing Science 19 (4) : 297 ~ 307
[1991]
Research in Marketing
Sheth
JAI Press : 273 ~ 282
[1981]
Playfulness, Usefulness and Social Influence in Using Information Technology: Focus on Using Minihompy
M. S. Suh
Asia Pacific Journal of Information Systems 9 (1) : 270 ~ 284
[2009]
Perspectives in Consumer Behavior
H. D. Kissarijian
Prentice Hall
[1991]
Perceived risk: Further considerations for the marketing discipline
R. N. Stone
European Journal of Marketing 27 : 39 ~ 50
[1993]
Perceived risk and its components: A model and empirical test
J. R. Bettman
Journal of Marketing Research 10 : 184 ~ 190
[1973]
Perceived risk and Risk Reduction Strategies in internet Shopping
A. cases
Distribution and Consumer research 12 (4) : 375 ~ 394
[2002]
Mobile Commerce: Promise, Chanlenges and Research Agenda
K. Siau
Journal of Database Marketing 12 (3) : 4 ~ 13
[2011]
Mobile Commerce Report
Durlacher Research Ltd
[1999]
Internet Shopping, Consumer Search and Product branding,
M. R. Ward
Journal of Product and Brand Man 9 : 6 ~ 18
[2000]
Evaluating tourist risks from fuzzy perspectives
S. H. Tsaur
Annals of Tourism Research 24 (4) : 796 ~ 812
[1997]
E-commerce: Business, Technology, Society
C. K. Laudon
Pearson Education : 800 ~
[2002]
Diffusion of Innovation
E. M. Rogers
The Free Press
[1995]
Customer delight in a retail context: investigating delightful and terrible shopping experiences
M. Arnold
Journal of Business Research 58 (5) : 1132 ~ 1145
[2005]
Consumer behaviour in tourism
L. Moutinho
European Journal of Marketing 21 (10) : 5 ~ 44
[1987]
Consumer behavior & marketing action
H. Assael
PWS-KENT Publishing
[1995]
Consumer Reactions to Electronic Shopping on the World Wide Web
S. L. Jarvenpaa
journal of Electronic Commerce 1 (2) : 59 ~ 88
[1997]
An empirical investigation of the relationship between perceived risk, information search, and cognitive dissonance
D. A. Larson
Mississippi State University
[2001]
Advances in Customer Research, Vol.14
Ram
Association for Consumer Research : 208 ~ 212
[1987]
A model of perceived risk and intended risk-handling activity
G. R. Dowling
Journal of Consumer Research 21 : 119 ~ 134
[1994]
A Study on the Innovation Resistance of Consumers in Adoption Process of New Product-Concentrated on Innovation Resistance Model-
P. H. Yoo
korean management review 23 (3) : 218 ~ 249
[1994]
' 모바일 쇼핑의 사회적 위험이 구매저항에 미치는 영향'
의 유사주제(
) 논문