모바일 쇼핑의 사회적 위험이 구매저항에 미치는 영향

' 모바일 쇼핑의 사회적 위험이 구매저항에 미치는 영향' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • 공익사업
  • deliveryrisk
  • mobilesopping
  • performance risk
  • resistanceofpurchase
  • social risk
  • 구매저항
  • 모바일 쇼핑
  • 배송위험
  • 사회적 위험
  • 성능위험
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
987 2

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' 모바일 쇼핑의 사회적 위험이 구매저항에 미치는 영향' 의 참고문헌

  • 제품 무형성이 소비자의 위험지각 및 위험감소행동에 미치는 영향과 자기조절초점의 조절적 영향
    주선희 마케팅논집(Journal of Marketing Studies) 21 (3) : 27 ~ 57 [2013]
  • 정보기술 사용에서의 놀이성, 유용성 그리고 사회적 영향: 미니홈피 사용을 중심으로
    이웅규 Asia Pacific Journal of Information Systems 15 (3) : 91 ~ 110 [2005]
  • 전자상거래 환경에서 지각된 위험이 지각된 가치 및 재구매의도에 미치는 영향
    단려니 디지털융복합연구 10 (3) : 13 ~ 21 [2012]
  • 인터넷 쇼핑몰 브랜드 소비자의 구매경험에 따른 지각된 위험과 정보탐색 및 구매의도에 미치는 영향
    안주아 언론과학연구 8 (1) : 161 ~ 194 [2008]
  • 온라인 게임에서 사회적 영향이 이용자의 수용행동에 미치는 영향
    노찬숙 전자상거래학회지 11 (4) : 29 ~ 53 [2010]
  • 신상품에 대한 수용과 저항의 통합모형
    박윤서 이승인 경영학연구 36 (7) : 1811 ~ 1841 [2007]
  • 뉴미디어 채택에 관한 통합모델 IAM-NM (Integrative Adoption Model of New Media)
    박종구 한국언론학보 55 (5) : 448 ~ 479 [2011]
  • 구매 결정후의 인지부조화가 구매후 정보탐색 행동에 미치는 영향
    김재휘 광고학연구 17 (5) : 7 ~ 18 [2006]
  • Using neural networks to understand service risk in the holiday product
    V. Mitchell Journal of Business Research 46 : 167 ~ 180 [1999]
  • Twitter Adoption Model : Integrative Approach to Innovation Diffusion Theory, Technology Acceptance Model, and Model of Innovation Resistance
    J. G. Park Internet and Information Security 3 (1) : 35 ~ 63 [2012]
  • Tourist’s perceptions of safety and security while visiting Cape Town
    R. George Tourism Management 24 : 575 ~ 585 [2003]
  • The components of perceived risk in product purchase: A cross-validation
    J. Jacoby Journal of Applied Psychology 59 (3) : 287 ~ 291 [1972]
  • TV, PC, or Mobile? Future Media for Consumer e-commerce
    P. Barwise Business Strategy Review 12 (1) : 35 ~ 42 [2002]
  • Status and Prospects of Domestic Online Shopping Market : Focusing on Internet and Mobile Shopping
    Joo-Young Lee Information Telecommunication Research 25 (13) : 96 ~ 109 [2013]
  • SNS사용에 대한 중국 사용자 저항에 관한 연구: 런런왕(人人网)을 중심으로
    FAN PENGFEI 디지털융복합연구 12 (2) : 183 ~ 191 [2014]
  • Risk taking and information handling in consumer behaviour
    R. A. Bauer Harvard University Press : 23 ~ 23 [1960]
  • Risk perceptions and pleasure travel: An explanatory analysis
    W. S. Roehl Journal of Travel Research 30 (4) : 17 ~ 26 [1992]
  • Resistance to Technological Innovations : An Examination of the Role of Self - Efficacy and Performance Satis faction
    P. S. Ellen Journal of the Academy of the Marketing Science 19 (4) : 297 ~ 307 [1991]
  • Research in Marketing
    Sheth JAI Press : 273 ~ 282 [1981]
  • Playfulness, Usefulness and Social Influence in Using Information Technology: Focus on Using Minihompy
    M. S. Suh Asia Pacific Journal of Information Systems 9 (1) : 270 ~ 284 [2009]
  • Perspectives in Consumer Behavior
    H. D. Kissarijian Prentice Hall [1991]
  • Perceived risk: Further considerations for the marketing discipline
    R. N. Stone European Journal of Marketing 27 : 39 ~ 50 [1993]
  • Perceived risk and its components: A model and empirical test
    J. R. Bettman Journal of Marketing Research 10 : 184 ~ 190 [1973]
  • Perceived risk and Risk Reduction Strategies in internet Shopping
    A. cases Distribution and Consumer research 12 (4) : 375 ~ 394 [2002]
  • Mobile Commerce: Promise, Chanlenges and Research Agenda
    K. Siau Journal of Database Marketing 12 (3) : 4 ~ 13 [2011]
  • Mobile Commerce Report
  • Internet Shopping, Consumer Search and Product branding,
    M. R. Ward Journal of Product and Brand Man 9 : 6 ~ 18 [2000]
  • Evaluating tourist risks from fuzzy perspectives
    S. H. Tsaur Annals of Tourism Research 24 (4) : 796 ~ 812 [1997]
  • E-commerce: Business, Technology, Society
    C. K. Laudon Pearson Education : 800 ~ [2002]
  • Diffusion of Innovation
    E. M. Rogers The Free Press [1995]
  • Customer delight in a retail context: investigating delightful and terrible shopping experiences
    M. Arnold Journal of Business Research 58 (5) : 1132 ~ 1145 [2005]
  • Consumer behaviour in tourism
    L. Moutinho European Journal of Marketing 21 (10) : 5 ~ 44 [1987]
  • Consumer behavior & marketing action
    H. Assael PWS-KENT Publishing [1995]
  • Consumer Reactions to Electronic Shopping on the World Wide Web
    S. L. Jarvenpaa journal of Electronic Commerce 1 (2) : 59 ~ 88 [1997]
  • An empirical investigation of the relationship between perceived risk, information search, and cognitive dissonance
    D. A. Larson Mississippi State University [2001]
  • Advances in Customer Research, Vol.14
    Ram Association for Consumer Research : 208 ~ 212 [1987]
  • A model of perceived risk and intended risk-handling activity
    G. R. Dowling Journal of Consumer Research 21 : 119 ~ 134 [1994]
  • A Study on the Innovation Resistance of Consumers in Adoption Process of New Product-Concentrated on Innovation Resistance Model-
    P. H. Yoo korean management review 23 (3) : 218 ~ 249 [1994]