SNS 활용 프로젝트 학습 사례 질적 연구

논문상세정보
' SNS 활용 프로젝트 학습 사례 질적 연구' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • 교육학
  • learning experience
  • project based learning
  • social network service
  • 소셜네트워크서비스
  • 프로젝트학습
  • 학습경험
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
15,349 0

0.0%

' SNS 활용 프로젝트 학습 사례 질적 연구' 의 참고문헌

  • 형식 교육과 비형식 학습 경험을 통합한 스마트 프로젝트학습 활동 개발 및 적용
    조미헌 정보교육학회논문지 17 (3) : 291 ~ 304 [2013]
  • 협력 학습에서 소셜 네트워크 서비스 활용이협력 능력, 협력 만족도, 집단내 상호작용에 미치는 효과
    전은화 디지털융복합연구 11 (11) : 693 ~ 704 [2013]
  • 협동학습에서 소셜네트워크서비스(SNS)를 활용한 성찰활동이 학습몰입, 학업적 자기효능감, 학업성취에 미치는 효과
    김은영 교육방법연구 23 (4) : 665 ~ 686 [2011]
  • 프로젝트 기반 수업을 통한 대학원 학생들의 학습경험에 관한 연구
    박민정 교육과정연구 25 (3) : 265 ~ 288 [2007]
  • 포스트모더니즘 관점에서 본 프로젝트
    김은미 아동교육 14 (1) : 237 ~ 254 [2005]
  • 박사
  • 초등학교에서 실시하는 프로젝트 학습의 계획과 운영에 관한 평가 연구
    김대현 교육과정연구 16 (2) : 297 ~ 327 [1998]
  • 초등학교 사회과 수업 적용을 위한 Goal-Based Scenario 교수 모형 개발
    이상범 초등교육연구 23 (4) : 381 ~ 408 [2010]
  • 초ㆍ중등학교에서 교실수업과 웹기반 학습을 연계한 커뮤니티 기반 프로젝트 학습모형 개발 연구
    임정훈 교육공학연구 20 (3) : 101 ~ 133 [2004]
  • 질적연구방법론 1
    김영천 문음사 [2006]
  • 자기주도학습능력과 소셜러닝을 위한 소셜네트워크서비스의 교수매체적 속성과의 관계 탐색
    강우식 교육종합연구 11 (3) : 119 ~ 138 [2013]
  • 유치원 현장에서 유아-주제중심의 프로젝트 접근법
    함정현 유아특수교육연구 5 (1) : 148 ~ 164 [2005]
  • 웹기반 프로젝트학습을 위한 소셜 미디어 활용 유형이 학업성취도, 상호작용, 사회적 효능감에 미치는 효과
    박준규 정보교육학회논문지 17 (3) : 265 ~ 276 [2013]
  • 웹기반 프로젝트 학습에서 학습자 간 상호작용과 학습실재감이 학습성과에 미치는 영향
    강명희 교육정보미디어연구 15 (2) : 67 ~ 85 [2009]
  • 웹기반 비동기적 토론에서 토론촉진전략의 유형에 따른 학습자의 사회적 실재감, 상호작용, 만족도, 학업 성취에 대한 효과
    김수현 교육정보미디어연구 12 (3) : 299 ~ 321 [2006]
  • 웹기반 문제해결학습 환경에서 스캐폴딩 유형이 문제해결단계에 미치는 효과
    장선영 서울대학교 대학원 [2005]
  • 웹 기반 프로젝트학습이 아동의 학업성취 및 학습태도에 미치는 효과
    손미 초등교육연구 17 : 151 ~ 165 [2002]
  • 웹 기반 프로젝트 중심 학습에서 성찰적 실천 과정이 학습자의 태도 및 학습 결과에 미친 영향
    정영란 교육공학연구 19 (2) : 87 ~ 115 [2003]
  • 스마트폰 기반 사회네트워크 서비스 활용수업 사례연구: 의사소통 내용 및 도구적 특성 분석을 중심으로
    임걸 교육방법연구 22 (4) : 91 ~ 114 [2010]
  • 술술 풀리는 PBL과 액션러닝
    정주영 학지사 [2012]
  • 소셜네트워크와 교육: 그 가능성과 과제
    나일주 2011 교육정보미디어학회 춘계학술대회 자료집 [2011]
  • 소셜네트워크 학습환경에서 학습자의 심리적 특성이 학습성과에 미치는 영향
    김소영 교육공학연구 28 (4) : 707 ~ 728 [2012]
  • 소셜네트워크 서비스를 활용한 안드로이드기반 협동학습시스템 설계 및 구현
    이명숙 컴퓨터교육학회 논문지 14 (5) : 71 ~ 79 [2011]
  • 소셜 미디어 콘텐츠 분석에 따른 참여유형 및 학습촉진방안 탐구
    임걸 한국콘텐츠학회 논문지 11 (6) : 495 ~ 509 [2011]
  • 소셜 미디어 시대의 인간 상호작용: 가능성과 위험
    윤영민 Entrue Journal of Information Technology 12 (1) : 59 ~ 69 [2013]
  • 박사
  • 소셜 네트워크 사이트 참여 동기 분석에 기초한 소셜 네트워크 기반 학습 설계 원리
    이상수 교육방법연구 23 (4) : 729 ~ 754 [2011]
  • 블로그 사용에 영향을 미치는 요인: 확장된 기술수용모델과 인지된 격려를 이용한 실증연구
    권오병 한국전자거래학회지 12 (4) : 165 ~ 184 [2007]
  • 보조학습 도구로서의 SNS 활용방안 연구
    김재현 정미현 한국컴퓨터교육학회 하계 학술발표논문지 15 (2) : 135 ~ 138 [2011]
  • 보육실습에서 프로젝트접근법에 대한 예비보육교사의 관심 수준 변화 연구
    유병민 교육혁신연구 21 (1) : 41 ~ 61 [2011]
  • 대학에서 SNS(Social Network Service)를 활용한 학습 커뮤니케이션 사례연구
    이종연 사회과학연구 25 (1) : 93 ~ 124 [2012]
  • 네트워크 사회 도래에 따른 새로운 교육의 방향
    이상수 교사교육연구 51 (2) : 282 ~ 296 [2012]
  • 깊은 학습, 지식의 바다로 빠지다
    Egan, K. 학지사 [2010]
  • 기업 e-Learning의 무형식학습 특성에 대한 사례연구
    안동윤 고용직업능력개발연구 9 (2) : 121 ~ 144 [2006]
  • Web 2.0: New tools, new schools
    Solomon, G. International Society for Technology in Education
  • Web 2. 0, pedagogical support for reflexive and emotional social interaction among Swedish students
    Augustsson, G. Internet and Higher Education 13 : 197 ~ 205 [2010]
  • Using smartphones and Facebook in a major assessment : The student experience
    Backer, E. e-Journal of Business Education & Scholarship of Teaching 4 (1) : 19 ~ 31 [2010]
  • Using a social networking site for experiential learning : Appropriating, lurking, modeling and community building
    Arnold, N. Internet and Higher Education 13 : 188 ~ 196 [2010]
  • UCC 프로젝트 학습 모형 개발
    박수홍 수산해양교육연구 22 (3) : 402 ~ 419 [2010]
  • Theoretical aspects of project-based learning in higher education
    Morgan, A. British Journal of Educational Technology 1 : 66 ~ 78 [1983]
  • The project approach: A practical guide for teachers
    Chard, S. C. University of Alberta Printing Services [1992]
  • The correlation between epistemological beliefs and preferences toward internet-based learning environments
    Tasi, C. British Journal of Educational Technology 36 (1) : 97 ~ 100 [2005]
  • The benefits of facebook"friends : "Social capital and college students’ use of online social network sites
    Ellison, N. B. Journal of Computer-Mediated Communication 12 (4) : 1143 ~ 1168 [2007]
  • Supporting teachers’reflection and learning through structured digital teaching portfolios
    Sung, Y. T. Journal of Computer Assisted Learning 25 : 375 ~ 385 [2009]
  • Students’ sense of community for promoting interactions among students in online learning environments
    Lee, D. Journal of Lifelong Learning Society 2 (1) : 139 ~ 155 [2006]
  • Social network sites : Definition. history and scholarship
    Boyd, D. M. Journal of Computer-Mediated Communication 13 : 210 ~ 230 [2007]
  • Smartphones give you wings : Pedagogical affordances of mobile Web 2. 0
    Cochrane, T. Australasian Journal of Educational Technology 26 (1) : 1 ~ 14 [2010]
  • Self-directed learning : toward a comprehensive model
    Garrison, R. D. Adult Education Quarterly 48 (1) : 18 ~ 33 [1997]
  • SNS 기반 비형식학습의 특징에 관한 사례연구: 참여자의 상호작용 분석을 중심으로
    김은영 교육공학연구 29 (2) : 185 ~ 208 [2013]
  • Reconsidering usage of blogging in preservice teacher education courses
    Top, E. The Internet and Higher Education 13 : 214 ~ 217 [2010]
  • Project-based learning in post-secondary education : Theory, practice, and rubber sling shots
    Helle, L. The International Journal of Higher Education and Educational Planing 51 (2) : 287 ~ 314 [2006]
  • Project-based learning handbook: A guide to standards-focused project based learning for middle and high school teacher
    Markham, T. Buck Institute for Education [2003]
  • Project methods in higher education
    Adderley, K. Society for Research into Higher Education [1975]
  • Personal connections in the digital age
    Baym, N. T. Polity Press [2010]
  • Naturalistic inquiry
    Lincoln, Y. S. Sage [1985]
  • Motivating project-based learning : Sustaining the doing supporting, the learning
    Blumenfeld, P. C. Educational Psychologist 26 : 369 ~ 398 [1991]
  • Mind and society: The development of higher mental processes
    Vygotsky, L. S. Harvard University Press [1978]
  • Millennials, narcissism, and social networking : What narcissists do on social networking sites and why
    Bergman, S. M. Personality and Individual Differences 50 : 706 ~ 711 [2011]
  • Middle school of students as multimedia designers: A project-based learning approach
    Liu, M. Journal of Interactive Kearning Research 4 [2002]
  • Lifelong education for adults: An international handbook
    Coombs, P. H. Pergamon Press : 57 ~ 60 [1985]
  • Learning through social networking sites the critical role of the teacher
    Callaghan, N. Educational Media International 49 (1) : 1 ~ 17 [2012]
  • Instructor experiences with a social networking site in a higher education setting : Expectations, frustrations, appropriation, and compartmentalization
    Veletsianos, G. Educational Technology Research and Development 61 (2) : 255 ~ 278 [2013]
  • Facebook as a formal instructional environment
    Baran, B. British Journal of Educational Technology 41 (6) : 146 ~ 149 [2010]
  • Engaging children’s minds: The project approach
    Katz, L. G. Ablex Publishing Corporation [1989]
  • Engagement theory : A framework for technology-based teaching and learning
    Kearsley, G. Technology 38 (5) : 20 ~ 23 [1998]
  • Educational use of social networking technology in higher education
    Hung, H. Teaching in Higher Education 15 (6) : 703 ~ 714 [2010]
  • Educational research in the internet age : Examing the role of individual characteristics
    Hartley, K. Educational Research 30 (9) : 22 ~ 26 [2001]
  • Dialogue 소셜 미디어와 집단지성
    윤영민 한양대학교 출판부 [2011]
  • Consequences of media and Internet. use for offline and online network capital and well being. A causal model approach
    Vergeer, M. Journal of Computer-Mediated Communication 15 (1) : 189 ~ 210 [2009]
  • Adult education and adult learning
    Illeris, K. Krieger [2004]
  • A review of research on project-based learning
  • A computer-mediated support system for project-based learning
    Laffey, J. Educational Technology Research and Development 1 : 73 ~ 86 [1998]
  • A Study on the Development of an Educational UCC Model for Pre-Service Early Childhood Teachers at the University
    강문숙 The SNU Journal of Education Research 22 : 31 ~ 54 [2013]
  • A Collaborative model for helping middle grade science teachers learn project-based instruction
    Krajcik, J. S. The Elementary School Journal 94 : 483 ~ 497 [1994]