대학 팀 기반 프로젝트 학습성과에 대한 팀 분위기와 공유정신모형의 영향

유지원 2014년
논문상세정보
' 대학 팀 기반 프로젝트 학습성과에 대한 팀 분위기와 공유정신모형의 영향' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • 교육학
  • task-relatedsharedmentalmodel
  • team climate
  • team project-based learning
  • team-relatedsharedmentalmodel
  • 과제관련공유정신모형
  • 팀 분위기
  • 팀기반프로젝트학습성과
  • 팀원관련공유정신모형
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
14,391 1

0.0%

' 대학 팀 기반 프로젝트 학습성과에 대한 팀 분위기와 공유정신모형의 영향' 의 참고문헌

  • 학습 팀을 활용한 대학 수업에서팀 공유정신모형 척도의 타당화
    전명남 교육심리연구 27 (4) : 935 ~ 960 [2013]
  • 프로젝트 기반 수업을 통한 대학원 학생들의 학습경험에 관한 연구
    박민정 교육과정연구 25 (3) : 265 ~ 288 [2007]
  • 팀 학습에 영향을 미치는 요인에 관한 구조분석
    전영욱 Andragogy Today: Interdisciplinary Journal of Adult & Continuing Education (IJACE) 12 (4) : 115 ~ 146 [2009]
  • 집단탐구(Group Investigation) 협동학습에서 학업적 자기효능감, 협력적 자기효능감, 학업 성과의 관계
    임규연 교육의 이론과 실천 16 (2) : 19 ~ 36 [2011]
  • 조직구성원 신뢰의 지식공유에 대한 영향 분석
    조진현 지식경영연구 3 (1) : 19 ~ 39 [2002]
  • 임상간호사가 인지한 팀학습분위기와 집단성과
    고유경 간호행정학회지 15 (1) : 72 ~ 80 [2009]
  • 웹기반 협력학습에서 학습자특성과 학습자 간 상호작용이 학습성과에 미치는 영향
    강명희 교육공학연구 26 (3) : 53 ~ 79 [2010]
  • 웹기반 프로젝트중심학습 환경에서 과제해결능력을 촉진시키는 스캐폴딩 설계모형 개발 연구
    장선영 교육공학연구 28 (2) : 371 ~ 408 [2012]
  • 웹기반 프로젝트 중심 학습에서 목표구조 방식과 팀 효과성이 학습결과에 미치는 영향
    장은정 교육공학연구 20 (2) : 53 ~ 81 [2004]
  • 웹기반 팀학습 환경에서 공유정신모형이 과제수행에 미치는 영향
    이영민 교육공학연구 21 (3) : 79 ~ 96 [2005]
  • 웹기반 토론에서 학습자의 참여도, 성취도 및 만족도 관련 요인의 효과분석
    정재삼 교육공학연구 16 (2) : 107 ~ 135 [2000]
  • 온라인 팀 프로젝트에서 팀 리더의 상호작용 패턴 분석
    임규연 교육정보미디어연구 15 (4) : 295 ~ 317 [2009]
  • 연구개발 프로젝트팀의 분위기와 팀성과 : 다차원적 접근방법
    이병헌 한국경영학회 23 (3) : 357 ~ 390 [1993]
  • 대학에서의 ‘좋은 팀웍’의 특성 및 유형에 대한 대학원생의 인식 연구
    최윤미 아시아교육연구 10 (3) : 257 ~ 283 [2009]
  • 대학수준 팀 기반 학습에서 공유정신모형의 선행변인과 팀 성과
    정한호 교육공학연구 27 (1) : 37 ~ 73 [2011]
  • 대학생의 팀 기반 프로젝트 학습에서 학습성과에 대한 협력적 자기효능감, 팀 효능감, 팀 상호작용 간 관계
    유지원 학습자중심교과교육연구 14 (10) : 89 ~ 110 [2014]
  • 대학생 핵심역량 진단체제 구축 방안 연구
    진미석 교육행정학연구 29 (4) : 461 ~ 486 [2011]
  • 대학 프로젝트 수업 환경에서 분업화, 상호작용, 공유정신모형이 팀 수행성과와 개인 학습에 미치는 영향
    조일현 교육공학연구 26 (3) : 1 ~ 20 [2010]
  • 대학 수업에서 팀 공유정신모형은 어떻게 팀 효과성에영향을 미치는가? 상호 신뢰의 매개를 중심으로
    전명남 창의력교육연구 14 (2) : 19 ~ 40 [2014]
  • 교사 학습공동체 내 지식 창출 활동의 성격 및 촉진요인에 대한 사례 연구
    주영주 교과교육학연구 10 (1) : 37 ~ 54 [2006]
  • Toward understanding the dynamic relationship between team and task shared mental models as determinants of team and individual performance
    Lee, M. International Journal of Information Technology and Business Management 8 (1) : 1 ~ 29 [2012]
  • The role of acquired shared mental models in improving the process of team-based learning
    Johnson, T. E. Educational Technology 48 : 18 ~ 26 [2008]
  • The organizational benefits of teams
    Glassop, L. I. Human Relations 55 (2) : 225 ~ 249 [2002]
  • The moderator-mediator variable distinction in social psychological research, Conceptual, strategic, and statistical considerations
    Baron, R. M. Journal of Personality and Social Psychology 51 : 1173 ~ 1182 [1986]
  • The influence of shared mental models on team process and performance
    Mathieu, J. E. Journal of Applied Psychology 85 : 273 ~ 283 [2000]
  • Teamwork quality and the success of innovative projects : A theoretical concept and empirical evidence
    Hoegl, M. Organization Science 12 (4) : 435 ~ 449 [2001]
  • Teams: Their training and performance
    Salas, E. Ablex : 3 ~ 29 [1992]
  • Team mental models and team performance : A field study of the effects of team mental model similarity and accuracy
    Lim, B. Journal of Organizational Behavior 27 : 403 ~ 418 [2006]
  • Team mental model : Construct or metaphor?
    Klimoski, R. Journal of Management 20 (2) : 403 ~ 437 [1994]
  • Team learning : Building shared mental models
    Van den Bossche, P. Instructional Science 39 : 283 ~ 301 [2011]
  • Taking a leap of faith : Redefining teaching and learning in higher education through project-based learning
    Lee, J. S. Interdisciplinary Journal of Problem-based Learning 8 (2) : 1 ~ 17 [2014]
  • Students’ perceptions of Terrascope, a project-based freshman learning community
    Lipson, A. Journal of Science Education and Technology 16 (4) : 349 ~ 364 [2007]
  • Scaling the quality of teammates’ mental models
    Mathieu, J. E. Journal of Organizational Behavior 26 (1) : 37 ~ 56 [2005]
  • Sample size planning for statistical power and accuracy in parameter estimation
    Maxwell, S. E. The Annual Review of Psychology 59 : 537 ~ 563 [2008]
  • SPSS/ AMOS를 이용한 알기쉬운 통계분석: 기술통계에서 구조방정식모형까지
    성태제 학지사 [2007]
  • SNS기반 협력학습 성과에 대한 공유정신모형의 예측력 규명
    이정민 교육정보미디어연구 19 (3) : 315 ~ 335 [2013]
  • Psychological safety and learning behavior in work teams
    Edmondson, A. C. Administrative Science Quarterly 44 : 350 ~ 383 [1999]
  • Project-based learning in post-secondary education : Theory, practice, and rubber sling shots
    Helle, L. Higher Education 51 (2) : 287 ~ 314 [2006]
  • Performance implications of leader briefings and team-interaction training for team adaptation to novel environments
    Marks, M. A. Journal of Applied Psychology 85 : 971 ~ 986 [2000]
  • On looking into the black box : Prospects and limits in the search for mental models
    Rouse, W. B. Psychological Bulletin 100 : 349 ~ 363 [1986]
  • Measuring team knowledge: A window to the cognitive underpinnings of team performance
    Cooke, N. J. Group Dynamics: Theory, Research, and Practice 7 : 179 ~ 199 [2003]
  • Measuring sharedness of team-related knowledge : Design and validation of a shared mental model instrument
    Johnson, T. E. Human Resource Development International 10 (4) : 437 ~ 454 [2007]
  • Inquiry in project-based science classrooms : Initial attempts by middle school students
    Krajcik, J. S. The Journal of Learning Science 7 : 313 ~ 350 [1998]
  • Individual and Group Decision Making:Current Issues
    Cannon-Bowers, J. A. Lawrence Erlbaum : 221 ~ 246 [2005]
  • Implementing authentic tasks in web-based learning environments
    Woo, Y. Educause Quarterly 3 : 36 ~ 43 [2007]
  • I know this is supposed to be more like the real world, but… : Student perceptions of a PBL implementation in an undergraduate materials science course
    Henry, H. Interdisciplinary Journal of Problem-Based Learning 6 (1) : 43 ~ 81 [2012]
  • Global employment trends 2013
  • Experiential and cooperative learning : Using a situation analysis project in principles of marketing
    Munoz, C. Journal of Education for Business 83 : 214 ~ 220 [2008]
  • Draft collaborative problem solving framework
  • Designing effective work groups
    Hackman, J. R. Jossey-Bass : 72 ~ 119 [1986]
  • Collective efficacy and its relationship with leadership in a computer-mediated project-based group work
    Huh, Y. Contemporary Educational Technology 5 (1) : 1 ~ 21 [2014]
  • Cognitive divergence and shared mental models in software development project teams
    Levesque, L. Journal of Organizational Behavior 22 (2) : 135 ~ 144 [2001]