연구동향 분석
홈
알림
이용안내
오류접수
API
서비스소개
인기 연구 키워드 :
인기 활용 키워드 :
뇌과학 기반 교수설계 전략의 탐색
이지현
박정은
2014년
활용도 Analysis
논문 Analysis
연구자 Analysis
활용도 Analysis
논문 Analysis
연구자 Analysis
활용도
공유도
영향력
논문상세정보
저자
이지현
박정은
주제어
brain-basedlearningstrategies
brainscience
instructional design
뇌과학
뇌과학기반교수설계모형
뇌기반교육의원리
전략
참고문헌( 62)
유사주제 논문( 15,258)
교육학 14,718건
전략 267건
뇌과학 119건
instructional design 102건
brainscience 52건
인용/피인용
뇌과학 기반 교수설계 전략의 탐색
' 뇌과학 기반 교수설계 전략의 탐색' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 요약
주제
교육학
brain-basedlearningstrategies
brainscience
instructional design
뇌과학
뇌과학기반교수설계모형
뇌기반교육의원리
전략
동일주제 총논문수
논문피인용 총횟수
주제별 논문영향력의 평균
14,892
4
0.0%
자세히
주제별 논문영향력
논문영향력
주제
주제별 논문수
주제별 피인용횟수
주제별 논문영향력
주제분류(KDC/DDC)
교육학
14,719
0
0.0%
주제어
brain-basedlearningstrategies
1
0
0.0%
brainscience
53
0
0.0%
instructional design
103
0
0.0%
뇌과학
120
0
0.0%
뇌과학기반교수설계모형
1
0
0.0%
뇌기반교육의원리
1
0
0.0%
전략
268
0
0.0%
계
15,266
0
0.0%
* 다른 주제어 보유 논문에서 피인용된 횟수
4
닫기
' 뇌과학 기반 교수설계 전략의 탐색'
의 참고문헌
인지에 관한 뇌 연구의 개괄적 고찰, 평가, 및 전망
김성일
도경수
박창호
한국심리학회지: 인지 및 생물 14 (4) : 7 ~ 343
[2002]
신경과학, 교육심리, 인지심리 연구를 통해 본 뇌기반 교육의 타당성
신종호
아시아교육연구 7 (4) : 87 ~ 109
[2006]
박사
메시지 자극과 뇌파반응의 관계 연구 : EEG 측정을 통한 실험연구
권만우
고려대학교 대학원
[2006]
디지털 매체의 인지적 특성 연구 : 뇌파검사(EEG)를 중심으로
전환성
커뮤니케이션학 연구 19 (1) : 97 ~ 125
[2011]
두뇌 기반 교수-학습의 원리와 적용 방안 탐색
김유미
교육학연구 40 (3) : 12 ~ 270
[2002]
뇌과학의 교육학적 유용성과 한계성 탐색을 통한 통섭의 방향 정립
허영주
교육종합연구 10 (3) : 1 ~ 28
[2012]
뇌 기반 학습과학: 뇌과학이 교육에 대해 말해주는 것은 무엇인가
김성일
인지과학 17 (4) : 375 ~ 398
[2006]
뇌 기능에 기초한 과학 교수학습 : 뇌기능과 학교 과학의 정의적, 심채적, 인지적 영역의 연계적 통합 모형
임채성
초등과학교육 24 (1) : 86 ~ 101
[2005]
뇌 교육 설계 및 연구방법
권형규
교육과학사
[2013]
뇌 과학 : 학교 교육과 교육과정에의 시사점
김두정
교육과정연구 28 (3) : 127 ~ 145
[2010]
그림으로 읽는 뇌과학의 모든 것
박문호
휴머니스트
[2013]
Why mind, brain, and education? Why now?
Fischer, K. W.
Mind, Brain, and Education 1 (1) : 1 ~ 2
[2007]
Uptime normative values in children aged 8 to 15 years
Eldridge, B.
Developmental Medicine & Child Neurology 45 (3) : 189 ~ 193
[2003]
Understanding the brain: Towards a New Learning Science
OECD
[2002]
The triune brain in evolution
MacLean, P. D.
Plenum Press
[1990]
The persistence of long-term memory : A molecular approach to self-sustaining changes in learning-induced synaptic growth
Bailey, C. H.
Neuron 44 : 49 ~ 57
[2004]
The new industrial state
Galbraith, J. K.
Houghton Mifflin
[1967]
The effects of adversity on neurobehavioral development: Minnesota symposia on child psychology Vol. 31
Gunnar, M.
Lawrence Erlbaum : 163 ~ 200
[2000]
The educated brain: Essays in neuroeducation
Bruner, J. T.
Cambridge University Press : 43 ~ 58
[2008]
The construction and validation of an instructional systems design model for community-based train-the-trainer instruction
Forsyth, J. E.
Wayne State University
[1997]
The communication of emotion
Buck, R.
The Guilford Press
[1984]
The cognitive neuroscience of human communication
Mildner, V.
Taylor & Francis
[2008]
The cognitive neuroscience
Weinberger, N. M.
MIT Press : 1071 ~ 1089
[1995]
The brain: A beginner's guide
Al-Chalabi, A.
Oneworld Publications
[2013]
The Systematic Design of Instruction
Dick, W.
Pearson
[2009]
Sense of relatedness as a factor in children’s academic engagement and performance
Funner, C.
Journal of Educational Psychology 95 (1) : 148 ~ 162
[2003]
Scientific and pragmatic challenges for bridging education and neuroscience
Varma, S.
Educational Researcher 37 (3) : 140 ~ 152
[2008]
Re-analysis report: Daylighting in schools, additional analysis
Heschong Mahone Group.
California Energy Commission
[2002]
Principles of learning, implications for teaching: A cognitive neuroscience perspective
Goswami, U.
Journal of Philosophy of Education 42 (3-4) : 381 ~ 400
[2008]
Making connections: Teaching and the human brain
Caine, R. N.
Addison-Wesley
[1994]
Knowledge- and evidence-based education: Reasons, trends, and contents
Pasquinelli, E.
Mind, Brain, and Education 5 (4) : 186 ~ 195
[2011]
Keeping Mazart in mind
Shaw, G.
Academic Press
[2000]
Introduction to brain-compatible learning
Jensen, E.
Sage
[1998]
Instructional-design theories and models: Building a common knowledge base Vol. III
Reigeluth, C. M.
Routledge : 57 ~ 68
[2009]
Instructional-design theories and models
Reigeluth, C. M.
Erlbaum Associates : 338 ~ 381
[1999]
Instructional design theories and models: Building a common knowledge base Vol. 3
Merrill, M. D.
Lawrence Erlbaum Associates : 41 ~ 56
[2009]
Instructional design models. In Handbook of research on educational communications and technology
Branch, R. M.
Springer : 77 ~ 87
[2014]
Immature frontal lobe contributions to cognitive control in children : Evidence from MRI
Bunge, S. A.
Neuron 33 (2) : 301 ~ 311
[2002]
Human brain book
Carter, R.
DK Publishing
[2009]
How to grow fresh air: 50 houseplants that purify your home or office
Wolverton, B. C.
Penguin Books
[1997]
How the brain learns (with learning manual)
Sousa, D.
Corwin Press Incorporated
[2006]
How social experiences influence the brain
Champagne, F. A.
Current Opinion in Neurobiology 15 (6) : 704 ~ 709
[2005]
How children and adolescents spend time across the world: Work, play, and developmental opportunities
Larson, R. W.
Psychological Bulletin 125 (6) : 701 ~ 736
[1999]
Emotional intelligence
Golman, D.
Bantam Books
[1995]
Emotion circuits in the brain
LeDoux, J. E.
Annual Review of Neuroscience 23 : 155 ~ 184
[2000]
Educational technology for teaching and learning
Newby, T. J.
Pearson
[2011]
Digitale Demenz
Spitzer, M.
Droemer Knaur
[2012]
Design and development research: Methods, strategies, and issues
Richey, R.
Routledge
[2007]
Descartes’ error : emotion, reason and the human brain
Damasio, A.
A Grosset Putnam Book
[1994]
Connecting brain research with effective teaching: The brain-targeted teaching model
Hardiman, M. M.
Scarecrow Press
[2003]
Cognitive load theory (Vol. 1)
Sweller, J.
Springer
[2011]
Cognitive Neuroscience : The Biology of the Mind
Gazzaniga, M. S.
W. W. Horton & Co
[1998]
Classic writings on instructional technology
Davies, I. K.
Libraries Unlimited, Inc : 15 ~ 30
[1996]
Brain-based strategies to reach every learner
Cornell, J. D.
Scholastic
[2005]
Brain-based learning : the new paradigm of teaching
Jensen, E.
Sage
[2008]
Brain research, learning, and emotions: Implications for educational research, policy and practice
Hinton, C.
European Journal of Education 43 (1) : 87 ~ 103
[2008]
Brain organization for music processing
Peretz, I.
Annual Review of Psychology 56 : 89 ~ 114
[2005]
Brain matters: Translating research into classroom practice
Wolfe, P.
Association for Supercision and Curriculum Development
[2001]
Affective neuroscience: The foundations of human and animal emotions
Pankespp, J.
Oxford University Press
[1998]
Acquiring the knowledge of London's layout drives structural brain changes
Woollett, K.
Current Biology 21 (24) : 2109 ~ 2114
[2011]
A methodological framework for instructional design model development: Critical dimensions and synthesized procedures
Lee, J.
Educational Technology Research & Development
[2014]
A biological brain in a cultural classroom: Applying biological research to classroom management
Sylwester, R.
Corwin Press
[2000]
' 뇌과학 기반 교수설계 전략의 탐색'
의 유사주제(
) 논문