영화 선택에 있어 온라인 영화정보채널 이용 분석

' 영화 선택에 있어 온라인 영화정보채널 이용 분석' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • 공익사업
  • channel
  • communication behavior
  • contactpoint
  • moviemarketingcommunication
  • public relations
  • 매체
  • 영화 마케팅
  • 영화홍보
  • 커뮤니케이션 행동
  • 커뮤니케이션접점
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
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' 영화 선택에 있어 온라인 영화정보채널 이용 분석' 의 참고문헌

  • 한국 영화의 흥행 결정 요인에 관한 연구
    김은미 한국언론학보 47 (2) : 8 ~ 220 [2003]
  • 퍼블리시티 수용에 있어 소비자들은 과연 합리적인가? : 기본적 귀인오류 현상 및 정보원의 신뢰성을 중심으로
    박재진 광고연구 (87) : 109 ~ 132 [2010]
  • 커뮤니케이션 접점의 다차원적 효과와 이에 대한 소비자 특성의 역할
    조정식 광고학연구 24 (7) : 149 ~ 173 [2013]
  • 제품유형에 따른 소비자의 구매위험지각이 정보탐색수준에 미치는 영향- 지식수준의 조절역할을 중심으로 -
    신봉섭 Journal of Global Scholars of Marketing Science(마케팅과학연구) 16 (3) : 143 ~ 167 [2006]
  • 인터넷 미디어의 유형과 뉴스 속성에 따른 뉴스 프레임 분석 ― 지역 이슈인 ‘동남권 신공항’과 ‘광주 인화학교’ 사례
    안종묵 언론과학연구 12 (3) : 201 ~ 230 [2012]
  • 인터넷 미디어의 상호작용성(Interactivity) 차원 연구미디어양식별 이용자의 인식특성에 따른 차이분석 중심으로
    권상희 한국방송학보 21 (2) : 46 ~ 97 [2007]
  • 이동전화격차(Mobile Phone Divide)
    윤석민 한국언론학보 48 (3) : 354 ~ 378 [2004]
  • 온라인에서의 구전커뮤니케이션이 상표평가에 미치는 영향에 관한 연구: 상표사용후기와 답글을 중심으로
    박찬 소비자학연구 17 (1) : 73 ~ 93 [2006]
  • 온라인 위험에 대한 상황 인식과 사전 지식 수준이 커뮤니케이션 행동에 미치는 영향: 개인정보 유출을 중심으로
    김수정 한국광고홍보학보 13 (4) : 528 ~ 567 [2011]
  • 온라인 PR 정보원의 유형 별 커뮤니케이션 효과: 메시지 평가, 구매 의도, 정보원 신뢰도를 중심으로
    이상경 OOH광고학연구 7 (4) : 157 ~ 186 [2010]
  • 영화홍보에 관한 탐색적 연구:구전효과에 의한 홍보전략의 세분화 가능성
    조재영 한국광고홍보학보 7 (4) : 193 ~ 217 [2005]
  • 영화선택에 영향을 미치는 요인이 만족도와 신뢰도에 미치는 영향에 관한 연구
    이수범 문화경제연구 13 (2) : 221 ~ 241 [2010]
  • 영화 관련 신문 보도가 흥행에 미치는 영향에 관한 연구 : 기사의 양, 게재 시기, 방향을 중심으로
    박조원 한국언론학보 48 (6) : 62 ~ 83 [2004]
  • 브랜드 경험을 위한 정보원으로서의 커뮤니케이션 접점 - 사전 지식과 제품 유형에 따른 적합성 검증
    조정식 광고연구 (92) : 586 ~ 618 [2012]
  • 멀티채널 환경에서 소비자는 어떻게 정보를 탐색하는가?: 선호하는 정보원천에 따른 소비자 유형화와 관련 요인
    최아영 소비자학연구 23 (2) : 135 ~ 164 [2012]
  • 대학 선택의 과정에서의 매체 이용 분석을 통한 대학의 통합 커뮤니케이션 방안: 서울 소재 사립대학교 사례를 중심으로
    성민정 한국광고홍보학보 9 (2) : 207 ~ 243 [2007]
  • 국내 영화관람객의 영화 소비 행동 영화관람 집단별 관랍동기, 선택기준,의존미디어,선호장르의 비교
    전범수 한국방송학보 17 (2) : 298 ~ 326 [2003]
  • 국가 간 영화흥행요인 비교를 위한 탐색적 연구: 한국과 미국 영화시장에서 미국 영화의 흥행요인 비교를 중심으로
    이양환 언론과학연구 7 (1) : 185 ~ 222 [2007]
  • 구전으로서 온라인 사용 후기의 효과에 관한 연구
    이현선 홍보학연구 8 (2) : 234 ~ 268 [2004]
  • 공중의 커뮤니케이션 특성과 수돗물 직접음용 태도 및 의도에 관한 연구: 상황이론(situational theory)의 재해석
    이유나 광고학연구 20 (3) : 7 ~ 28 [2009]
  • Toward a theory of motivated information management
    Afifi, W. A Communication Theory 14 : 167 ~ 190 [2004]
  • The Study on the Word-of-Mouth(WOM) Network in the Movie Going Public : Focusing on the diffusion theory
    Kim. J. J Hanyang University [2007]
  • The Study of Korean Movies’ Marketing Strategy
    Kang, J. Y Graduate School of Media, Sogang University [2002]
  • The Satisfaction of Mobile Phones and the Recognition of Mobile Phones' Suitability as Media for Communication: Comparison between Different Generations
    Bae, J. H Korean Journal of Journalism & Communication Studies 45 (4) : 160 ~ 188 [2001]
  • The Relationship between Critical Reviews and Performance of Movies: Does it Hold in the Internet Era
    Park, H. H Journal of Korean Marketing Association 16 (4) : 71 ~ 85 [2001]
  • The Nature of Receiver and the Media Selection within Multimedia Environment. Megatrend Korea 21C
    Hwang, H. S [2008]
  • The Influence on the Moviegoer Perception of Movie Selection by the Marketing Variables
    이종철 영화연구 (23) : 293 ~ 330 [2004]
  • The Influence of On-line Word of Mouth Information on Viewing Intention toward Motion Picture
    Sung, Y. S Advertising Research 57 : 37 ~ 52 [2002]
  • The Impact of the Computer-Mediated Commumnication on Interpersonal Communication Channel and Information Uses
    Bae, J. H Seoul National University [1995]
  • The Emergence of Homo Telephonicus - Socio-Cultural Conditions for the Diffusion of Mobile Phone Technology
    Kim, S. D Korean Journal of Journalism & Communication Studies 45 (2) : 62 ~ 85 [2001]
  • The Effects of Newspaper Coverage of Movies on the Box Office Performance
    Park, J. W Korea Association for Cultural Economics Essays on cultural economics 7 (1) : 35 ~ 50 [2004]
  • The Effect of Movie Involvement on Information Channel and Viewing Behavior
    Lee, J. E Hanyang University [2005]
  • The Effect of Information Search Knowledge and Shopping Value on On-line External Information Search Behavior
    Hwang, Y. Y Journal of Global Academy of Marketing Science 14 : 17 ~ 37
  • The Discriminant Analysis of Sources of Movie Information for Moviegoers
    Chon, B. S Korean Journal of Journalism & Communication Studies 46 (3) : 390 ~ 413 [2002]
  • The Determinants of Motion Pictures Box Office Performances-For Movies Produced in Korea Between 1988 and 1999
    Yoo, H. S Korean Journal of Journalism & Communication Studies 46 (3) : 183 ~ 213 [2002]
  • The Analysis of Korean Movie stars’ Star-power
    Kim, H. J Saung Economic Research Institute [1997]
  • The Adoption of Internet in Consumer Decision Making
    Song, M. R Journal of Consumer Studies 12 (2) : 119 ~ 141 [2001]
  • Study on the Characteristics of Movie Consumers and the Corresponding Marketing Communications
    Choi, I. H Korean Business Review 1 (1) : 143 ~ 164 [2008]
  • Study of the Different Audiences’ Preferences and Their Usage of Different Media between Seoul and the Provincial Areas in the Film Marketing
    Han, J. S Chung-Ang University [2007]
  • Strategic and nonstrategic information acquisition
    Berger, C. R Human Communication Research 28 (2) : 287 ~ 297 [2002]
  • SNS를 통한 구전 효과가 영화 흥행에 미치는 영향 - <써니 >의 사례를 중심으로-
    박선영 한국콘텐츠학회 논문지 12 (7) : 40 ~ 53 [2012]
  • Risk taking and information handling in consumer behavior
    Cox, D. F Harvard University Press [1967]
  • Revisiting consumption experience: A more humble but complete view of the concept
    Caru, A Marketing Theory 3 (2) : 267 ~ 286 [2003]
  • Public relations research: An international perspective
    Grunig, J. E International Thoon Business Press : 3 ~ 48 [1997]
  • Problem solving and communicative action: A situational theory of problem solving
    Kim, J-N Journal of Communication 61 (1) : 120 ~ 149 [2011]
  • Perceived usefulness, perceived ease of use and used acceptance of information technologies
    Davis, F. D MIS Quarterly 13 (3) : 319 ~ 340 [1898]
  • Multichannel Consumers in Electronic Market : Their Use of Multichannel in Information Searching and Making Purchase
    Lee, J. M Seoul National University [2009]
  • Media advertising credibility
    Becker, L. B Journalism Quarterly 53 (2) : 216 ~ 222 [1978]
  • Mastering the marketing communications mix : Micro and macro perspectives on integrated marketing communication programs
    Keller, K Journal of Marketing Management 17 : 819 ~ 847 [2001]
  • Managing Public Relations
    Grunig, J. E Rinehart & Winston [1984]
  • Investigating ownership and the willingness to share information online
    Raban, D. R Computers in Human Behavior 23 : 2367 ~ 2382 [2007]
  • Integrated marketing communications in US advertising agencies: An exploratory study
    Schultz, D. E Journal of Advertising Research 37 (5) : 7 ~ 17 [1997]
  • Information behaviour: An interdisciplinary perspective
    Wilson, T. D Information Processing and Management 33 (4) : 551 ~ 572 [1997]
  • Human Information Behavior
    Wilson, T. D Informing Science 3 (2) : 49 ~ 56 [2000]
  • Examining the decision to talk with family about organ donation: Applying the theory of motivated information management
    Afifi, W. A Communication Monographs 73 : 188 ~ 215 [2006]
  • Direct Communication with Consumers and the Internet
    Shin, H. W [2009]
  • Consumer Behavior
    Kim, J. E The Hyung-Seul Publishing [2004]
  • Communication behaviors and attitudes of environmental publics : Two studies
    Grunig, J. E Journalism Monographs 81 : 1 ~ 47 [1983]
  • Business Management during Blog Era
  • An Analysis of the Changes in the Structure and Demand of Korean Film Industry
    Kim, H. J Korea Association for Cultural Economics Essays on cultural economics 5 (1) : 85 ~ 107 [2002]
  • A model of consumer choice of the Internet as an information source
    Ratchford, B. T International Journal of Electronic Commerce 5 (3) : 7 ~ 21 [2001]
  • A Study on the Effect of Film Critics on Moviegoers
    Jeon, I. S Journal of Business Research 25 : 155 ~ 177 [2000]
  • A Study on Movie Consumer Behavior depending on Psychographics and Opinion Leadership
    Min, H. J Sogang University [2000]
  • 2013’s Korean Film Industry Settlement: The Biggest Boom of Korean Film Industry, Sales Recording 1.8 trillion won
  • 2011’s Movie Consumer Research Report
  • 2007 Study of Bloggers’ Attitudes and Behaviors in Korea
  • 2000 Media & Consumer Research
    KOBACO [2000]
  • (The) Study on the Establishment of Model of a Film Marketing
    Son, H. H Chung-Ang University [2003]