연령과 인지욕구가 스마트폰 사용행동에 미치는 영향에 관한 탐색적 연구

정만수 2014년
논문상세정보
' 연령과 인지욕구가 스마트폰 사용행동에 미치는 영향에 관한 탐색적 연구' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • 경영관리
  • mobile application
  • mobile phone dependency
  • mobilead
  • mobileadavoidance
  • need for cognition
  • privacy concern
  • 모바일광고
  • 모바일광고회피행동
  • 사생활 침해 우려
  • 스마트폰의존도
  • 앱호감도
  • 앱활용도
  • 인지욕구
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
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' 연령과 인지욕구가 스마트폰 사용행동에 미치는 영향에 관한 탐색적 연구' 의 참고문헌

  • 휴대전화 이용에 따른 대학생의 사회관계망과 사회적 지지의 지각
    윤해진 한국방송학보 23 (5) : 173 ~ 216 [2009]
  • 효율적인 인지욕구 측정: 단축형 척도개발
    김완석 한국심리학회지: 소비자·광고 8 (1) : 127 ~ 133 [2007]
  • 한국형 인지욕구척도 개발연구
    김완석 한국심리학회지 : 산업 및 조직 7 (1) : 87 ~ 102 [1994]
  • 텔레비전 방송광고 회피행동에 영향을 미치는 예측변인들에 관한 연구
    이경렬 광고학연구 12 (2) : 165 ~ 189 [2001]
  • 청소년의 휴대폰 중독에 관한 연구
    김선남 한국방송학보 18 (4) : 88 ~ 116 [2004]
  • 청소년의 휴대전화 중독적 사용과 이용 동기, 또래관계 및 정서적 요인과의 관계
    박지영 한국심리학회지 임상 31 (1) : 151 ~ 169 [2012]
  • 청소년 휴대전화 중독 요인과 중독 예방에 있어 부모·교사의 역할 연구
    황용석 한국방송학보 25 (5) : 309 ~ 348 [2011]
  • 인터넷과 모바일 광고의 변화와 표준화
    이시훈 한경사 [2009]
  • 인터넷 중독의 성격유형 7 (1) : 11 ~ 19
    홍재현 [2003]
  • 인터넷 배너광고 정보처리과정에서 조정변인으로서의 관여도 및 인지욕구의 역할에 관한 연구
    이경렬 광고연구 52 : 73 ~ 90 [2001]
  • 인지욕구와 자기감시가 제품속성에 대한반응시간에 미치는 영향
    양윤 한국심리학회지: 소비자·광고 4 (1) : 25 ~ 40 [2003]
  • 이통 30년, 가입자 5480만명—IT혁명선도 모바일 강국으로
    조선일보 3월 28일자 [2014]
  • 이용자의 인지욕구와 감각추구성향의 상호작용성의 효과에 미치는 영향
    임소혜 한국방송학보 22 (4) : 277 ~ 319 [2008]
  • 이용자 속성 및 기능적 특성에 따른 스마트폰 중독에 관한 탐색적 연구
    황하성 한국방송학보 25 (2) : 277 ~ 313 [2011]
  • 유머가 광고 기억에 미치는 영향 분석
    천현숙 한국광고홍보학보 10 (4) : 7 ~ 40 [2008]
  • 시각적 은유광고의 이미지 표현방식이 광고에 대한 확산성과 관련성인식에 미치는 영향 : 소비자 인지욕구의 조절효과를 중심으로
    안은미 광고학연구 23 (5) : 215 ~ 233 [2012]
  • 스마트폰의 위치기반 SNS 어플리케이션에 대한 저항에 영향을 미치는 요인
    김도경 한국방송학보 25 (3) : 133 ~ 166 [2011]
  • 스마트폰 애플리케이션 광고의 수용의도 예측을 통한 수익성 분석 연구
    최영균 [2010]
  • 수용자 라이프스타일에 따른 모바일 광고태도 및매체이용에 관한 연구
    안대천 한국광고홍보학보 12 (1) : 185 ~ 221 [2010]
  • 비교광고의 조정변인이 설득효과에 미치는 영향에 관한 연구제품 관여도, 메시지 측면성 및
    탁진영 한국언론학보 46 (3) : 15 ~ 519 [2002]
  • 브랜드앱 기반 광고의 브랜드 성과에 관한연구모바일 광고유형별 비교와 편익의 조절효과
    양병화 광고연구 97 (97) : 282 ~ 308 [2013]
  • 미디어 인게이지먼트와 제품관여도가 광고효과에 미치는 영향:모바일 애플리케이션을 중심으로
    정만수 조가연 광고학연구 23 (2) : 201 ~ 227 [2012]
  • 박사
  • 목표지향 행동모델을 적용한 인터넷 구매행동의 이해 : 인지욕구를 중심으로
    박희랑 광고학연구 22 (2) : 67 ~ 95 [2011]
  • 모바일광고의 효과, 장애요인, 그리고 활성화방안에 관한 연구 : 광고주, 광고회사, 그리고 모바일 컨텐츠 업체 간의 인식차이를 중심으로
    박현길 이경렬 광고학연구 16 (1) : 225 ~ 249 [2005]
  • 모바일광고의 접속의향에 영향을 미치는 예측변인들에 관한 연구
    이경렬 광고학연구 16 (3) : 191 ~ 218 [2005]
  • 모바일 환경 변화에 따른 모바일 콘텐츠 및 애플리케이션의 변화 추세와 시사점
    정부연 방송통신정책 22 (18) : 37 ~ 64 [2010]
  • 모바일 시장에 부는 기회의 바람, 앱스토어
    김종대 [2009]
  • 모바일 매체 플로우와 광고유형이 광고 효과에 미치는 영향
    정만수 광고연구 94 (94) : 5 ~ 38 [2012]
  • 모바일 광고효과에 대한 상호인과성 모형 연구: 광고커뮤니케이션과 모바일 테크놀로지의 융합
    양병화 광고학연구 19 (3) : 157 ~ 171 [2008]
  • 모바일 광고의 효과과정에 관한 연구
    양영종 광고학연구 20 (1) : 221 ~ 236 [2009]
  • 모바일 광고의 상호작용성 정도, 이용자의 인지욕구, 그리고 멀티태스킹 효과 연구
    이무신 한국광고홍보학보 15 (1) : 86 ~ 115 [2013]
  • 모바일 광고유형과 메시지특성이광고태도에 미치는 영향 : 제품유형의 조절효과를 중심으로 : 1066 ~ 1071
    이홍일 [2008]
  • 모바일 광고에 대한 태도에 영향을 미치는 선행요인: Ducoffe(1996)의 웹 광고 효과 모델 확장 적용
    김봉철 광고연구 75 (75) : 35 ~ 59 [2007]
  • 모바일 광고 회피 행동에 영향을 미치는 요인에 관한 연구
    최인규 한국심리학회지: 소비자·광고 9 (3) : 523 ~ 547 [2008]
  • 모바일 광고 이용의 영향 요인에 관한 연구
    이시훈 광고연구 (89) : 87 ~ 121 [2011]
  • 모바일 광고 연구경향과 이론화
    이시훈 커뮤니케이션 이론 6 (1) : 6 ~ 49 [2010]
  • 대학생들의 토론학습동기와 인지욕구가 토론능력,상호작용관여 및 논쟁성에 미치는 영향
    강태완 한국언론학보 47 (6) : 10 ~ 278 [2003]
  • 대학생들의 이동전화 중독증에 관한 연구
    박웅기 한국언론학보 47 (2) : 10 ~ 280 [2003]
  • 누군가 내 전화번호로 ‘택배스미싱’・・・누명 날벼락
    조선일보 2월5일자 [2014]
  • 광고와 퍼블리시티의 효과 차이에 관한 연구: 소비자 인지욕구 수준과 측정시기를 중심으로
    이현선 광고학연구 20 (5) : 213 ~ 236 [2009]
  • 광고성 문자 메시지에 대한 프라이버시 침해 우려가 모바일광고 콘텐츠의 수용에 미치는 영향
    정만수 한국광고홍보학보 13 (1) : 163 ~ 197 [2011]
  • 광고메시지와 소비자인식에 관한 연구
    정만수 광고연구 (2) : 53 ~ 83 [1989]
  • 광고 인게이지먼트 구성요인에 대한 탐색적 연구
    한은경 광고연구 99 (99) : 161 ~ 189 [2013]
  • “모바일 광고시장 쑥쑥 큰다”-스마트폰 사용자 월 평균 1000건의 광고 보고 있어 포털, 통신업계 등 모바일 광고 시장 선점에 주력
    이데일리 2011년 11월 4일 기사 [2011]
  • When does humor enhance or inhibit ad responses? The moderating role of need for levity
    Cline, T. W. Journal of Advertising 32 (3) : 31 ~ 46 [2003]
  • What is SMS Advertising and Why do Multinationals Adopt it? An Empirical Study in European Markets
    Okazaki, Shintaro Journal of Business Research 61 (1) : 4 ~ 12 [2008]
  • Top10 Consumer Mobile Applications
    Gartner [2010]
  • Theorizing Flow and Media Engagement as Cognitive Synchronization of Attention and Reward Networks
    Weber, R. Communication Theory 19 (4) : 397 ~ 422 [2009]
  • The role of sensation seeking and need for cognition on website evaluations : A resource-matching perspective
    Martin, B. A. S. Psychology &Marketing 22 (2) : 109 ~ 126 [2005]
  • The need for cognition
    Cacioppo, J. T. Journal of Personality and Social Psychology 42 (1) : 116 ~ 131 [1982]
  • The effectiveness of branded mobile phone apps
    Bellman, S. Journal of Interactive Marketing 25 : 191 ~ 200 [2011]
  • The conflicted individual : Personality based and domain-specific antecedents of ambivalent social attitudes
    Thomson, M. M. Journal of Personality 63 : 259 ~ 288 [1995]
  • The Tactical Use of Mobile Marketing: How Adolescents’ Social Networking Can Best Shape Brand Extensions
    Okazaki, Shintaro Journal of Advertising Research (3) : 12 ~ 26 [2009]
  • The Six Principles of Digital Advertising
    Taylor, Charles R. International Journal of Advertising 28 (3) : 11 ~ 41 [2009]
  • The Role of Flow Experience in Cyber-game Addition
    Chou, T. J. Cyberpsychology and Behavior 6 (6) : 663 ~ 675 [2003]
  • The New Unwired World: An IAB Status Report on Mobile Advertising
    Laszlo, Joe. Journal of Advertising Research (3) : 27 ~ 43 [2009]
  • The Moderating Role of Consumer Trust and Experiences:Value Driven Usage of Mobile Technology
    Park, Jungkun International Journal of Mobile Marketing 1 (2) : 24 ~ 32 [2006]
  • The March of Mobile Marketing: New Chances for Consumer Companies, New Opportunities for Mobile Operators
    Friedrich, R. Journal of Advertising Research (3) : 54 ~ 61 [2009]
  • The Impact of Self-efficacy, Ease of Use and Usefulness on e-purchasing : An Analysis of Experienced e-shoppers
    Hernandez, B. Interacting with Computers 21 : 146 ~ 156 [2009]
  • The Greatest Generation of Networkers. Wall Street Journal
    Zaslow, Jeffrey. Wall Street Journal 4 (12) [2009]
  • The Digital Divide as a Complex and Dynamic Phenomenon
    van Dijk, J. The Information Society 19 (4) : 315 ~ 326 [2003]
  • The Customer Economics of Internet Privacy
    Rust, R. T. Journal of the Academy of Marketing Science 30 (4) : 455 ~ 464 [2002]
  • TV프로그램의 인게이지먼트가 광고효과에 미치는 영향
    이종선 광고연구 (83) : 155 ~ 191 [2009]
  • Spontaneous inference processes in advertising : Effects of need for cognition and self-monitoring on inference generation and utilization
    Stayman, D. M. Journal of Consumer Psychology 1 (2) : 125 ~ 141 [1992]
  • Push형 모바일 광고에 따른 광고 효과 연구 : 1 ~ 22
    이정우 [2009]
  • Psychological Barriers to Internet Usage among Older Adults in the U. K
    Adams, N. Medical Informatics and the Internet in Medicine 30 (1) : 3 ~ 17 [2005]
  • Predicting Consumer Accptance in Mobile Services : Empirical Evidence from an Experimental End User Enviroment
    Koivumaki, T. International Journal of Mobile Communication 4 (4) : 418 ~ 435 [2006]
  • Permission-based Mobile Advertising
    Barwise, P. Journal of Interactive Marketing 16 (1) : 14 ~ 24 [2002]
  • Perceived Usefulness, Perceived Ease of Use, and User Acceptance of Information Technology
    Davis, Fred D. MIS Quarterly 13 (3) : 319 ~ 340 [1989]
  • Parameters of Mobile Advertising : A Field Experiment
    Li, Hairong International Journal of Mobile Marketing 2 (1) : 4 ~ 11 [2007]
  • New Media, Mediation, and Communication Study. Information
    Lievrouw, A. Leah. Communication & Society 12 (3) : 303 ~ 325 [2009]
  • Need for cognition and advertising : Understanding the role of personality variables in consumer behavior
    Haugtvedt, C. Journal of Consumer Psychology 1 (3) : 239 ~ 260 [1992]
  • Mobile Phone Users’ Behaviors : The Motivation Factors of the Mobile Phone User
    Jin, Chang-Hyun International Journal of Mobile Marketing 3 (2) : 4 ~ 14 [2008]
  • Mobile Communications: A Study of Factors Influencing Consumer Use of m-Services
    Mort, Gillian Sullivan Journal of Advertising Research (9) : 302 ~ 312 [2007]
  • Mobile Advertising : Supercharge Your Brand in the Exploding Wireless Market
    Sharma, Chetan John Willey & Sons, Inc [2009]
  • Mobile Advertising : Does Location-based Advertising Work?
    Banerjee, Syagnik International Journal of Mobile Marketing 3 (2) : 68 ~ 74 [2008]
  • Measuring the Customer Experience in Online Enviroments : A Structural Modeling Approach
    Novak, T. P. Marketing Science 19 (1) : 22 ~ 42 [2000]
  • Internet Use and Non-Use : Views of Older Uses
    Morris, A. Universal Access in the Information Society 6 (1) : 43 ~ 57 [2007]
  • How mobile advertising works : The role of trust in improving attitudes and recall
    Okazaki, S. Journal of Advertising Research 47 (2) : 165 ~ 178 [2007]
  • Flow and Media Enjoyment
    Sherry, J. L. Communication Theory 14 : 328 ~ 347 [2004]
  • Factors affecting the use of mobile advertising
    Vatanparast, R. International Journal of Mobile Marketing 2 (2) : 21 ~ 34 [2007]
  • Exploring Chinese Users’ Acceptance of Instant Messaging Using the Theory of Planned Behavior, the Technology Acceptance Model, and the Flow Theory
    Lu, Yaobin Computers in Human Behavior 25 : 29 ~ 39 [2009]
  • Editorial: The Promise of Mobile
    Precourt, Geoffrey. Journal of Advertising Research (3) : 1 ~ 2 [2009]
  • Determinants of Adoption of third Generation Mobile Multimedia Services
    Pagani, Margherita. Journal of Interactive Marketing 18 (3) : 46 ~ 59 [2004]
  • Consumer Responses to Interactive Advertising Campaigns Coupling Short-Message-Service Direct Marketing and TV Commercials
    Trappey, Randolph J. Journal of Advertising Research (12) : 382 ~ 401 [2005]
  • Consumer Privacy Concerns and Preference for Degree of Regulatory Control : A Study of Mobile Advertising in Japan
    Okazaki, Shintaro Journal of Advertising 38 (4) : 63 ~ 77 [2009]
  • Consumer Perceptions of Mobile Phone Marketing : A Direct Marketing Innovation
    Roach, Gemma. Direct Marketing : An International Journal 3 (2) : 124 ~ 138 [2009]
  • Consumer Perceptions and Attitudes toward SMS Advertising : Recent Evidence from New Zealand
    Carroll, Amy International Journal of Advertising 26 (1) : 79 ~ 98 [2007]
  • Consumer Attitudes and Interactive Digital Advertising
    Cheng, Julian Ming-Sung International Journal of Advertising 28 (3) : 501 ~ 525 [2009]
  • Consumer Attitude Toward Mobile Advertising : An Empirical Study
    Melody M. T. International Journal of Electronic Commerce 8 (3) : 65 ~ 78 [2004]
  • Central and Peripheral Routes to Advertising Effectiveness : The Moderation Role of Involvement
    Petty, R. E. Journal of Consumer Research 10 (9) : 165 ~ 146 [1983]
  • Cell Phone Usage and Advertising Acceptance among College Students : A Four-year Analysis
    Hanley, Michael. International Journal of Mobile Marketing 3 (1) : 67 ~ 80 [2008]
  • Building Customer Trust in Mobile Commerce
    Siau, K. Communications of the ACIM 46 (4) : 91 ~ 94 [2003]
  • Applying the TAM and Flow Theory to Cyworld User Behavior: Implication of the Web 2.0 User Acceptance
    Shin, Dong-Hee Cyber Psychology & Behavior 11 (3) : 378 ~ 382 [2009]
  • Antecedents and consequences of perceived interactivity. An exploratory study
    Jee, J. Journal of Interactive Advertising 3 (1) : 1 ~ [2002]
  • An exploratory investigation of consumers'perceptions of wireless advertising
    Peters, Cara Journal of Advertising 36 (4) : 129 ~ 145 [2007]
  • An Empirical Study of the Drivers of Consumer Acceptance of Mobile Advertising
    Merisavo, Marko Journal of Interactive Advertising 7 (2) : 13 ~ [2007]
  • A PAT on the Back: Media Flow Theory Revisited
    Bowman, Nicholas D. Rocky Mountain Communication Review 4 (1) : 27 ~ 39 [2008]
  • A Conceptual Framework and Propositions for the Acceptance of Mobile Services
    Rao, S. Journal of Theoretical and Applied Electronic Commerce Research 2 (2) : 61 ~ 73 [2007]
  • 2013년 총 광고비 458 (3) : 18 ~ 21
  • 2000년 이후 국내 휴대전화 연구경향 분석: 커뮤니케이션 학술지에 게재된 논문을 중심으로
    성동규 한국방송학보 24 (6) : 246 ~ 288 [2010]