CSR활동이 기업 내부효과에 미치는 영향 연구

' CSR활동이 기업 내부효과에 미치는 영향 연구' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • 중국
  • chinesecompany
  • corporatesocialresponsibility(csr)
  • employeeattitudeoncsr
  • employeecognitiononcsr
  • job satisfaction
  • organizational citizenship behavior
  • turn over intention
  • 이직의도
  • 조직시민행동
  • 중국투자기업
  • 직무만족
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
8,763 0

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' CSR활동이 기업 내부효과에 미치는 영향 연구' 의 참고문헌

  • 호텔종사원의 직무착근도가 이직의도와 조직시민행동에 미치는 영향에 관한 연구: 직무만족, 조직몰입, 경력몰입의 매개역할을중심으로
    이경아 경성대학교 대학원 [2012]
  • 호텔종사원의 직무스트레스, 직무만족, 조직몰입과 이직의도와의 관계에 대한 연구
    김형섭 관광연구 19 (3) : 12 ~ 224 [2005]
  • 박사
  • 박사
  • 중국 내 한국 식품기업의 사회적 책임 활동 및 브랜드 인지도가 소비자 구매의도에 미치는 영향에 대한 탐색적 연구
    김주헌 中國과 中國學 14 : 1 ~ 27 [2011]
  • 조직지원인식이 정서적 몰입, 이직의도 및 조직시민행동에 미치는 영향
    이종찬 대한경영학회지 23 (2) : 893 ~ 908 [2010]
  • 조직시민행동과 직무만족의 관계에 대한 연구
    서준호 직업교육연구 21 (2) : 315 ~ 325 [2002]
  • 의료생활형동조홥 근로자의 사회적 책임경영활동 인식과 직무만족에 관한 연구 20 (6)
    정명옥 [2012]
  • 외국기업의 CSR 활동이 기업이미지와 구매의도에 미치는 영향: 중국 진출 한국 식품기업을 중심으로
    김주헌 국제경영리뷰 15 (3) : 1 ~ 23 [2011]
  • 기업의 사회책임 활동이 기업 평판에 미치는 영향에 관한 연구 : 한국과 중국의 공중 인식 비교를 중심으로
    김해월 한국광고홍보학보 11 (4) : 64 ~ 92 [2009]
  • 기업의 사회적 책임이 기업 신뢰 및 평판과 고객충성도에 미치는 영향에 관한 연구 : 소비자의 사회적 의식의 조절효과를 중심으로
    郭皎 영남대학교 [2013]
  • 기업의 사회적 책임에 대한 척도 개발
    김해룡 마케팅연구 20 (2) : 67 ~ 87 [2005]
  • 박사
  • 기업의 사회적 책임(CSR)이 조직 구성원의 조직몰입과 조직시민행동에 미치는 영향에 관한 연구
    박혜원 조직과 인사관리연구 35 (3) : 115 ~ 140 [2011]
  • 박사
  • 기업의 사화책임활동이 기업 이미지와 기업명성에 미치는 영향
    배형민 중앙대학교 [2008]
  • 企业利益相关者三维分类的实证研究
    陈宏辉 经济研究 [2004]
  • Work and the nature of-man
    Herzberg, F. World Publishing Co [1966]
  • The pyramid of corporate social responsibility : toward the moral management of organizational stakeholders
    Carroll, A. B. Business Horizon 34 [1991]
  • The influence of relational demography and guanxi: the Chinese case
    Farh, J. L. Organ Sci 9 (4) : 471 ~ 488 [1998]
  • Stakeholder mismatching: A theoretical in Empirical research on corporate social performance
    Wood, D. J. The International Journal of Organizational Analysis 3 (3) [1995]
  • Social Responsibilities of the Businessman
    Bowen, H. R. New York Universtity Press [1953]
  • Selling Jobs in the Service Sector
    Sasser W. E. Business Horizons 19 (3) [1976]
  • Organizational Work, and Personal Factors in Employee Turnover and Absenteeism
    Porter, L. W Psychological Bulletin 80 [1973]
  • Organizational Commitment and Psychological Attachment : The Effects of Compliance, Identification; and Internalization on Prosocial Behavior
    O’Reilly, C. A. Journal of Applied Psychology 71 [1986]
  • Moncrief. Antecedents and Consequences of Salesperson Burbout
    Low, G. S. European Journal of Marketing 35 [2001]
  • LG Business insight
    신원무 수석연구위원 [2010]
  • Job satisfaction and the good seller, The relationship between effect and employee citizenship
    Bateman, T, S. Academy of Management Journal 35 [1983]
  • Job satisfaction
    Hoppck, R. Harper& Brothers Publishers [1935]
  • Intermediate linkages in the relationship between job satisfaction and employee turnover
    Molbey, W. H Journal of Applied Psychology 62 [1977]
  • Impetus for action : A cultural analysis of justice and organizational citizenship behavior in Chinese society
    Farh, J. L. Administrative Science Quarterly (42) [1997]
  • Handbook of Industrial and Organizational Psychology
    Locke, E. A Rand McNally [1976]
  • Ethice Programs, Perceived Corporate Social Responsibility and Job Satisfaction
    Valentine S. Journal of Business Ethics 77 (2) [2008]
  • Ethical Theory and Business, 3rd ed
    Evans, W. M. Prentice-Hall [1988]
  • Employee Turnover: A Meta-Analysis and Review with Implications for Reseatch
    Cotton, J. L. Academy of Management Review 11 [1986]
  • Corporate social performance and organizational attractiveness to prospective employees
    Turban, D. B. Academy of Management Journal 40 (3) [1996]
  • Corporate Social Responsibility: A Three-domain Approach
    Schwartz, Mark Business Ethics Quarterly 13 (4) [2003]
  • Corporate Social Responsibility in Europe and the U.S.: Insights From Businesses’ Self-Presentation
    Maignan, I. Joumal of International Business Studies 33 (3) [2002]
  • Coporate social responsibility and consumers’ attributions and brand evaluations in a product-harm crisis
    Klein, J. International journal of Research in Marketing 21 (2) [2004]
  • CSR활동의 내부 마케팅 효과 연구 : 기업명성과 임직원들의 직무만족을 중심으로
    윤각 홍보학연구 15 (3) : 41 ~ 76 [2011]
  • CSR활동과 내부평판이 임직원들의 직무만족도에 미치는 영향 : 내부 마케팅 실행요인을 중심으로
    윤각 광고학연구 23 (1) : 71 ~ 92 [2012]
  • A three-dimensional conceptual model of corporate performance
    Carroll, A. B. Academy of Management Review 4 (4) [1979]
  • A Stakeholder Framework for Analyzing and Evaluating Corporate Social Performance
    Clarkson, Max B. E. Academy of Management Review 20 (1) [1995]