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보건 관련 공익광고에서 정교화가능성과 해석수준이 광고태도에 미치는 영향
박종철
김경진
2014년
활용도 Analysis
논문 Analysis
연구자 Analysis
활용도 Analysis
논문 Analysis
연구자 Analysis
활용도
공유도
영향력
논문상세정보
저자
박종철
김경진
주제어
CognitiveDepletion
construal level theory
Elaboration Likelihood Model
GoodHealth
public service advertisement
참고문헌( 43)
유사주제 논문( 9,677)
경영관리 9,595건
elaboration likelihood model 42건
construal level theory 34건
public service advertisement 5건
cognitivedepletion 1건
인용/피인용
보건 관련 공익광고에서 정교화가능성과 해석수준이 광 ...
' 보건 관련 공익광고에서 정교화가능성과 해석수준이 광고태도에 미치는 영향' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 요약
주제
경영관리
cognitivedepletion
construal level theory
elaboration likelihood model
goodhealth
public service advertisement
동일주제 총논문수
논문피인용 총횟수
주제별 논문영향력의 평균
9,322
0
0.0%
자세히
주제별 논문영향력
논문영향력
주제
주제별 논문수
주제별 피인용횟수
주제별 논문영향력
주제분류(KDC/DDC)
경영관리
9,596
0
0.0%
주제어
cognitivedepletion
2
0
0.0%
construal level theory
35
0
0.0%
elaboration likelihood model
43
0
0.0%
goodhealth
1
0
0.0%
public service advertisement
6
0
0.0%
계
9,683
0
0.0%
* 다른 주제어 보유 논문에서 피인용된 횟수
0
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' 보건 관련 공익광고에서 정교화가능성과 해석수준이 광고태도에 미치는 영향'
의 참고문헌
종합슈퍼마켓의 소비자들의 구매경향별 POP광고반응에 관한 연구
김태성
유통과학연구 8 (1) : 35 ~ 42
[2010]
제품이 정말 좋아서일까? 모델료 때문일까? 광고모델이 제품에 대해 가지는 실제태도를 유추하는데 있어 소비자들이 가지는 기본적귀인오류(The fundamental attribution error)현상 검증
박재진
광고학연구 22 (4) : 115 ~ 136
[2011]
유명 광고모델과 제품 간의 이미지 부조화의 정도가 광고와 브랜드에 대한 기억에 미치는 영향: 스키마 일치 이론을 중심으로
이정교
한국광고홍보학보 7 (4) : 169 ~ 192
[2005]
온라인 상의 체험의 유형화와 체험이 웹자산에 미치는 영향에 관한 연구 : 슈미트(Schmitt, 1999)의 총체적 체험이론을 중심으로
이경렬
광고학연구 22 (1) : 57 ~ 79
[2011]
설득 지식 모델의 시각에서 본 공익 캠페인의 효과에 관한 연구
김정현
광고연구 (67) : 9 ~ 32
[2005]
사용자의 인지욕구 특성이 온라인 커뮤니티 충성도와 브랜드 태도에 미치는 영향에 관한 연구
조성민
Asia Pacific Journal of Information Systems 17 (4) : 1 ~ 29
[2007]
브랜드 이미지와 광고모델의 일치성이 가격공정성 지각에 미치는 영향 : 스포츠 광고를 중심으로
황희중
유통과학연구 10 (3) : 43 ~ 50
[2012]
부정적 감정과 정보처리 유형이 추론에 미치는 영향: 분노와 슬픔을 중심으로
양윤
한국심리학회지: 소비자·광고 10 (2) : 299 ~ 319
[2009]
광고모델시장 선진화 방안에 대한 인식조사: 국내 300대 광고주를 중심으로
김상훈
광고학연구 19 (1) : 55 ~ 74
[2008]
광고모델 특성이 구매의도와 브랜드태도에 미치는 영향
김성덕
유통과학연구 10 (4) : 47 ~ 53
[2012]
광고 크리에이티브에 대한 비교 문화적 접근 - 한·미 광고 실무자 및 광고 전공 학생들이 생각하는 크리에이티브한 광고
유현재
한국광고홍보학보 12 (4) : 126 ~ 161
[2010]
감정 및 이슈 관여가 각막기증 의향에 미치는 효과 예측 모델 : 정교화 가능성 모델 및 계획된 행위 이론을 중심으로
배현식
방송통신연구 62 (62) : 273 ~ 301
[2006]
You focus on the forest when you'rein charge of the trees: Power priming and abstractinformation processing
Smith
Smith, P. K.
Trope
Journal of Personality and Social Psychology 90 (4) : 578 ~ 596
[2006]
The influence of abstract and concrete mindsets on anticipating and guiding others' self-regulatory efforts
Freitas, A. L.
Journal of Experimental Social Psychology 40 : 739 ~ 752
[2004]
The effects of involvement on responses to argument quantity and quality : Central and peripheral routes to persuasion
Petty, R. E.
Journal of Personality and Social Psychology 46 (1) : 69 ~ 81
[1984]
The Role of Involvement in Attention and Comprehension Processes
Celsi, R. L.
Journal of Consumer Research 15 (1) : 210 ~ 224
[1988]
The Role of Feasibility and Desirability Considerations in Near and Distant Future Decisions:A Test of Temporal Construal Theory,”
Liberman, Nira
Journal of Personality and Social Psychology 75 (1) : 5 ~ 18
[1998]
The Persuasion Knowledge Model : How People Cope with Persuasion Attemps
Friestad, Marian
Journal of Consumer Research 21 (1) : 1 ~ 10
[1994]
The Neural Basis of the Weber-Fechner Law: A Logarithmic Mental Number Line
Dehaene, Stanislas
Trends in Cognitive Sciences 7 : 145 ~ 147
[2003]
The Handbook of Imagination and Mental Simulation
Amit, Eleanor
Psychology Press
[2008]
The Elaboration Likelihood Model of persuasion
Petty, R. E.
Experimental Social Psychology 19 (1) : 132 ~ 205
[1986]
The Effects of Message Quality and Quantity on Internet Banner Ads
Cho, Jae-Hyun
Advertising Research 53 (1) : 213 ~ 228
[2001]
The Effect of Response Mode, Prior Knowledge, and Need for Cognition on Consumers‘ Information Acquisition Processes
Yang, Yoon
The Korean Journal of Industrial and Organizational Psychology 11 (2) : 85 ~ 103
[1998]
Temporal construal
Trope, Yaacov
Psychological Review 110 (3) : 403 ~ 421
[2003]
Temporal Construal and Time-Dependent Changes in Preference
Trope, Yaacov
Journal of Personality and Social Psychology 79 (5) : 876 ~ 889
[2000]
Study on the Internet Advertising Effects according to Involvement
Yoon, Sang Hyun
Yonsei University
[2000]
Spatial Distance and Mental Construal of Social Events
Fujita, Kentaro
Journal of the American Psychological Society 17 (4) : 278 ~ 282
[2006]
Seeing the Forest When Entry is Unlikely:Probability and the Mental Representation of Events
Wakslak, Cheryl J.
Journal of Experimental Psychology : General 135 (4) : 641 ~ 653
[2006]
Reducing Satiation: The Role of Categorization Level
Redden, Joseph P.
Journal of Consumer Research 34 : 624 ~ 634
[2008]
Positive Mood and Persuasion: Different Roles for Affect under High- and Low-Elaboration Conditions
Petty, R. E.
Journal of Personality and Social Psychology 64 (1) : 5 ~ 20
[1993]
Personality and Ad Effectiveness : Exploring the Utility of Need for Cognition
Haugtvedt, C. P.
Advanced in Consumer Research 15 (1) : 209 ~ 212
[1988]
Massage Framing and Buying Behavior : On the Difference between Artificial and Natural Environment
Ganzach, Y.
Journal of Business Research 40 (1) : 91 ~ 95
[1997]
Mass Media Attitude Change: Implications of the Elaboration Likelihood Model of Persuasion
Petty, R. E.
Routledge
[2009]
Mass Communication Theory
McQuail, D.
Sage
[2005]
Interpersonal Similarity as a Social distance dimension : Implications for Perception of Others’ Actions
Liviatan, I.
Journal of Experimental Social Psychology 44 : 1256 ~ 1269
[2008]
Effects of Temporal and Social Distance on Consumer Evaluations
Kim, Kyeongheui
Journal of Consumer Research 35 : 706 ~ 713
[2008]
Discounting Time and Time Discounting : Subjective Time Perception and Intertemporal Preferences
Zauberman, Gal
Journal of Marketing Research 46 (4) : 543 ~ 556
[2009]
Creative Characteristics of Celebrity Endorsement in Korea and U. S. Magazine Advertisements
Um, Nam Hyun
The Social Science Studies of Kookmin University 23 (1) : 215 ~ 237
[2011]
Construal Levels and Self-Control
Fujita, Kentaro
Journal of Personality and Social Psychology 90 : 351 ~ 367
[2006]
Central and Peripheral Routes to Persuasion: Application to Advertising
Petty, R. E.
Advertising and Consumer Psychology 10 (1) : 3 ~ 23
[1983]
Beyond Survival of the Fittest: The Influence of Mindsets on Consumers Response to Brand Extensions
Meyvis, Tom
Paper presented at the Association for Consumer Research North American Conference
[2008]
An Examination of Advertising Credibility and Skepticism in Five Different Media using the Persuasion Knowledge Model
Moore, J.
America Academy of Advertising 5 : 10 ~ 18
[2005]
Adding Nuance to the Study of Political Humor Effects : Experimental Research on Juvenalian Satire Versus Horatian Satire
Holbert, R. L.
American Behavioral Scientist 55 (3) : 187 ~ 211
[2011]
' 보건 관련 공익광고에서 정교화가능성과 해석수준이 광고태도에 미치는 영향'
의 유사주제(
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