보건 관련 공익광고에서 정교화가능성과 해석수준이 광고태도에 미치는 영향

' 보건 관련 공익광고에서 정교화가능성과 해석수준이 광고태도에 미치는 영향' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • 경영관리
  • cognitivedepletion
  • construal level theory
  • elaboration likelihood model
  • goodhealth
  • public service advertisement
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
9,322 0

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' 보건 관련 공익광고에서 정교화가능성과 해석수준이 광고태도에 미치는 영향' 의 참고문헌

  • 종합슈퍼마켓의 소비자들의 구매경향별 POP광고반응에 관한 연구
    김태성 유통과학연구 8 (1) : 35 ~ 42 [2010]
  • 제품이 정말 좋아서일까? 모델료 때문일까? 광고모델이 제품에 대해 가지는 실제태도를 유추하는데 있어 소비자들이 가지는 기본적귀인오류(The fundamental attribution error)현상 검증
    박재진 광고학연구 22 (4) : 115 ~ 136 [2011]
  • 유명 광고모델과 제품 간의 이미지 부조화의 정도가 광고와 브랜드에 대한 기억에 미치는 영향: 스키마 일치 이론을 중심으로
    이정교 한국광고홍보학보 7 (4) : 169 ~ 192 [2005]
  • 온라인 상의 체험의 유형화와 체험이 웹자산에 미치는 영향에 관한 연구 : 슈미트(Schmitt, 1999)의 총체적 체험이론을 중심으로
    이경렬 광고학연구 22 (1) : 57 ~ 79 [2011]
  • 설득 지식 모델의 시각에서 본 공익 캠페인의 효과에 관한 연구
    김정현 광고연구 (67) : 9 ~ 32 [2005]
  • 사용자의 인지욕구 특성이 온라인 커뮤니티 충성도와 브랜드 태도에 미치는 영향에 관한 연구
    조성민 Asia Pacific Journal of Information Systems 17 (4) : 1 ~ 29 [2007]
  • 브랜드 이미지와 광고모델의 일치성이 가격공정성 지각에 미치는 영향 : 스포츠 광고를 중심으로
    황희중 유통과학연구 10 (3) : 43 ~ 50 [2012]
  • 부정적 감정과 정보처리 유형이 추론에 미치는 영향: 분노와 슬픔을 중심으로
    양윤 한국심리학회지: 소비자·광고 10 (2) : 299 ~ 319 [2009]
  • 광고모델시장 선진화 방안에 대한 인식조사: 국내 300대 광고주를 중심으로
    김상훈 광고학연구 19 (1) : 55 ~ 74 [2008]
  • 광고모델 특성이 구매의도와 브랜드태도에 미치는 영향
    김성덕 유통과학연구 10 (4) : 47 ~ 53 [2012]
  • 광고 크리에이티브에 대한 비교 문화적 접근 - 한·미 광고 실무자 및 광고 전공 학생들이 생각하는 크리에이티브한 광고
    유현재 한국광고홍보학보 12 (4) : 126 ~ 161 [2010]
  • 감정 및 이슈 관여가 각막기증 의향에 미치는 효과 예측 모델 : 정교화 가능성 모델 및 계획된 행위 이론을 중심으로
    배현식 방송통신연구 62 (62) : 273 ~ 301 [2006]
  • You focus on the forest when you'rein charge of the trees: Power priming and abstractinformation processing
    Smith Smith, P. K. Trope Journal of Personality and Social Psychology 90 (4) : 578 ~ 596 [2006]
  • The influence of abstract and concrete mindsets on anticipating and guiding others' self-regulatory efforts
    Freitas, A. L. Journal of Experimental Social Psychology 40 : 739 ~ 752 [2004]
  • The effects of involvement on responses to argument quantity and quality : Central and peripheral routes to persuasion
    Petty, R. E. Journal of Personality and Social Psychology 46 (1) : 69 ~ 81 [1984]
  • The Role of Involvement in Attention and Comprehension Processes
    Celsi, R. L. Journal of Consumer Research 15 (1) : 210 ~ 224 [1988]
  • The Role of Feasibility and Desirability Considerations in Near and Distant Future Decisions:A Test of Temporal Construal Theory,”
    Liberman, Nira Journal of Personality and Social Psychology 75 (1) : 5 ~ 18 [1998]
  • The Persuasion Knowledge Model : How People Cope with Persuasion Attemps
    Friestad, Marian Journal of Consumer Research 21 (1) : 1 ~ 10 [1994]
  • The Neural Basis of the Weber-Fechner Law: A Logarithmic Mental Number Line
    Dehaene, Stanislas Trends in Cognitive Sciences 7 : 145 ~ 147 [2003]
  • The Handbook of Imagination and Mental Simulation
    Amit, Eleanor Psychology Press [2008]
  • The Elaboration Likelihood Model of persuasion
    Petty, R. E. Experimental Social Psychology 19 (1) : 132 ~ 205 [1986]
  • The Effects of Message Quality and Quantity on Internet Banner Ads
    Cho, Jae-Hyun Advertising Research 53 (1) : 213 ~ 228 [2001]
  • The Effect of Response Mode, Prior Knowledge, and Need for Cognition on Consumers‘ Information Acquisition Processes
    Yang, Yoon The Korean Journal of Industrial and Organizational Psychology 11 (2) : 85 ~ 103 [1998]
  • Temporal construal
    Trope, Yaacov Psychological Review 110 (3) : 403 ~ 421 [2003]
  • Temporal Construal and Time-Dependent Changes in Preference
    Trope, Yaacov Journal of Personality and Social Psychology 79 (5) : 876 ~ 889 [2000]
  • Study on the Internet Advertising Effects according to Involvement
    Yoon, Sang Hyun Yonsei University [2000]
  • Spatial Distance and Mental Construal of Social Events
    Fujita, Kentaro Journal of the American Psychological Society 17 (4) : 278 ~ 282 [2006]
  • Seeing the Forest When Entry is Unlikely:Probability and the Mental Representation of Events
    Wakslak, Cheryl J. Journal of Experimental Psychology : General 135 (4) : 641 ~ 653 [2006]
  • Reducing Satiation: The Role of Categorization Level
    Redden, Joseph P. Journal of Consumer Research 34 : 624 ~ 634 [2008]
  • Positive Mood and Persuasion: Different Roles for Affect under High- and Low-Elaboration Conditions
    Petty, R. E. Journal of Personality and Social Psychology 64 (1) : 5 ~ 20 [1993]
  • Personality and Ad Effectiveness : Exploring the Utility of Need for Cognition
    Haugtvedt, C. P. Advanced in Consumer Research 15 (1) : 209 ~ 212 [1988]
  • Massage Framing and Buying Behavior : On the Difference between Artificial and Natural Environment
    Ganzach, Y. Journal of Business Research 40 (1) : 91 ~ 95 [1997]
  • Mass Media Attitude Change: Implications of the Elaboration Likelihood Model of Persuasion
    Petty, R. E. Routledge [2009]
  • Mass Communication Theory
    McQuail, D. Sage [2005]
  • Interpersonal Similarity as a Social distance dimension : Implications for Perception of Others’ Actions
    Liviatan, I. Journal of Experimental Social Psychology 44 : 1256 ~ 1269 [2008]
  • Effects of Temporal and Social Distance on Consumer Evaluations
    Kim, Kyeongheui Journal of Consumer Research 35 : 706 ~ 713 [2008]
  • Discounting Time and Time Discounting : Subjective Time Perception and Intertemporal Preferences
    Zauberman, Gal Journal of Marketing Research 46 (4) : 543 ~ 556 [2009]
  • Creative Characteristics of Celebrity Endorsement in Korea and U. S. Magazine Advertisements
    Um, Nam Hyun The Social Science Studies of Kookmin University 23 (1) : 215 ~ 237 [2011]
  • Construal Levels and Self-Control
    Fujita, Kentaro Journal of Personality and Social Psychology 90 : 351 ~ 367 [2006]
  • Central and Peripheral Routes to Persuasion: Application to Advertising
    Petty, R. E. Advertising and Consumer Psychology 10 (1) : 3 ~ 23 [1983]
  • Beyond Survival of the Fittest: The Influence of Mindsets on Consumers Response to Brand Extensions
    Meyvis, Tom Paper presented at the Association for Consumer Research North American Conference [2008]
  • An Examination of Advertising Credibility and Skepticism in Five Different Media using the Persuasion Knowledge Model
    Moore, J. America Academy of Advertising 5 : 10 ~ 18 [2005]
  • Adding Nuance to the Study of Political Humor Effects : Experimental Research on Juvenalian Satire Versus Horatian Satire
    Holbert, R. L. American Behavioral Scientist 55 (3) : 187 ~ 211 [2011]