학교 상담자의 직무스트레스와 심리적 소진의 관계에서 정서지능의 조절효과

' 학교 상담자의 직무스트레스와 심리적 소진의 관계에서 정서지능의 조절효과' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • 교육학
  • burnout
  • emotional intelligence
  • job stress
  • moderating effect
  • school counselor
  • 심리적 소진
  • 정서지능
  • 조절 효과
  • 직무스트레스
  • 학교상담자
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
21,072 3

0.0%

' 학교 상담자의 직무스트레스와 심리적 소진의 관계에서 정서지능의 조절효과' 의 참고문헌

  • 한국적 학교상담 모형개발을 위한 한국과 미국의 학교상담 비교연구
    이상민 한국심리학회지: 상담 및 심리치료 19 (3) : 539 ~ 567 [2007]
  • 한국의 전문상담교사제도
    김희대 서현사 [2007]
  • 학교지원과 상담자 자기효능감이 전문상담교사의 전문성 인식에 미치는 영향
    김영 부산대학교 대학원 [2010]
  • 학교상담 발전방안 연구
    김인규 교육종합연구 10 (3) : 235 ~ 256 [2012]
  • 초등학교 교사의 직무스트레스와 소진의 관계에서 정서지능의 매개효과
    김정은 경인교육대학교 교육대학원 [2011]
  • 초등교사의 인간관계와 직무만족에 관한 연구
    河在潤 慶星大學校 敎育大學院 [1996]
  • 청소년의 정서 관련변인과 학업스트레스의 관계: 체험정서, 표현정서 및정서지능의 영향
    한태영 한국심리학회지 : 학교 2 (1) : 37 ~ 58 [2005]
  • 직무 스트레스와 교사 효능감이 초등교사의 심리적 소진에 미치는 영향 - 적응 유연성의 매개효과를 중심으로 -
    송소원 교원교육 26 (4) : 17 ~ 37 [2010]
  • 정서와 정서표현에 대한 아동의 이해
    최정윤 延世大學校 大學院 [1994]
  • 정서 인식 및 표현 양식에 따른 하위집단과 심리적 건강
    이동귀 한국심리학회지: 사회및성격 22 (1) : 63 ~ 77 [2008]
  • 박사
  • 전문상담교사의 직무스트레스요인과 직무만족도, 심리적 소진의 관계
    이현아 한국심리학회지:학교 6 (1) : 83 ~ 102 [2009]
  • 전문상담교사의 역할갈등과 소진의 관계에서 전문직 정체성의 조절효과
    김정숙 한국심리학회지: 상담 및 심리치료 22 (1) : 53 ~ 69 [2010]
  • 전문상담교사의 역할 수행 스트레스가 소진에 미치는 영향 : 자기효능감과 사회적 지지의 조절효과
    서지영 교원교육 27 (3) : 227 ~ 250 [2011]
  • 임상간호사의 감정노동과 소진의 관계에서 사회적지지와 감성지능의 효과
    백다원 간호행정학회지 18 (3) : 271 ~ 280 [2012]
  • 유아교사의 직무스트레스와 소진의 관계에서 정서지능의 매개효과
    조혜진 열린유아교육연구 16 (6) : 231 ~ 247 [2011]
  • 유아교사의 정서지능과 직무만족도, 소진과의 관계
    이진화 아동교육 16 (4) : 199 ~ 210 [2007]
  • 유아교사의 정서지능과 정서노동 및 직무스트레스와의 관계
    권정윤 유아교육연구 30 (6) : 269 ~ 289 [2010]
  • 유아교사의 정서조절책략과 직무소진 및 직무만족의 관계에서 정서지능의 조절효과
    조혜진 미래유아교육학회지 19 (4) : 231 ~ 248 [2012]
  • 요양보호사의 직무스트레스와 소진의 관계에서 전문직 정체성의 조절효과
    임성옥 한국사회복지행정학 13 (3) : 153 ~ 178 [2011]
  • 박사
  • 상담자의 직무스트레스와 직무만족도에 관한 연구
    소혜정 대구대학교 대학원 [2005]
  • 상담자의 완벽주의 성향, 사회적 지지와 심리적 소진
    최혜윤 한국심리학회지: 건강 8 (2) : 279 ~ 300 [2003]
  • 박사
  • 상담자와 초등교사의 심리적 소진 관련 변인 연구
    유정아 청소년상담연구 11 (2) : 111 ~ 120 [2003]
  • 상담자 소진: 개관
    윤아랑 한국심리학회지: 상담 및 심리치료 23 (2) : 231 ~ 256 [2011]
  • 상담의 직무환경에서의 위험요소와 사회적 지지가 상담자의 심리적 소진에 미치는 영향
    박성호 이화여자대학교 대학원 [2002]
  • 사회복지사의 직무스트레스와 직무만족과의 관계연구 : 직무스트레스의 역할요인을 중심으로
    유숙자 가톨릭대학교 대학원 [2000]
  • 보육교사의 정서지능과 직무스트레스와의 관계
    송미선 미래유아교육학회지 16 (4) : 99 ~ 119 [2009]
  • 교사의 정서지능과 자기 효능감에 따른 심리적 소진의 차이
    조현주 한국교원교육연구 24 (1) : 251 ~ 270 [2007]
  • 박사
  • 職務 스트레스 誘發要因, 對處戰略과 組織構成員의 態度에 關한 實證的 연구
    李善圭 성균관대학교 대학원 [1992]
  • job stress, coping strategies, and burnout among abuse‐specific counselors
    Wallace, S. L. Journal of Employment Counseling 47 (3) : 111 ~ 122 [2010]
  • Wee 클래스 전문상담사 자격요건 및 선발기준 연구
    서영석 [2013]
  • The measurement of experienced burnout
    Maslach, C. Journal of Occupational Behavior 2 (2) : 99 ~ 113 [1981]
  • The factorial validity of the teacher occupational stress factor questionnaire
    D'Arienzo, R. V. Educational and Psychological Measurement 42 (1) : 275 ~ 283 [1982]
  • The Effects of Leader and Follower Emotional Intelligence on Performance and Attitude: An Exploratory Study?
    Wong, C. S. The Leadership Quarterly 13 : 243 ~ 274 [2002]
  • The ASCA National Model: A framework for school counseling programs
  • Temes in therapist and counselor development
    Skovholt, T. M. Journal of Counseling and Development 70 : 505 ~ 515 [1992]
  • Staff burn-out
    Freudenberger, H. J. Journal of Social Work 3 : 159 ~ 165 [1974]
  • Prevention of burnout : new perspective
    Maslach, C. Journal of the American Association of Applied and Preventive Psychology 7 (1) : 63 ~ 74 [1998]
  • Predicting psychological health : Assessing the incremental validity of emotional intelligence beyond personality, Type A behaviour, and daily hassles
    Day, A. L. European Journal of Personality 19 (6) : 519 ~ 536 [2005]
  • Organizational stress:Studies in role conflict and ambiguity
    Kahn, R. L. Wiley [1964]
  • Mentor coaching and leadership in early care and education
    Nolan, M. Thoon Delmar Learning [2007]
  • Job stress and burnout among lecturers : Personality and social support as moderators
    Salami, S. O. Asian Social Science 7 (5) : 110 ~ 121 [2011]
  • Job satisfaction, burnout, and turnover in health care social workers
    Siefert, K. Health & Social Work 16 (3) : 193 ~ 202 [1991]
  • Job burnout
    Maslach, C. Annual Review of Psychology 52 : 397 ~ 422 [2001]
  • Job Satisfaction and burnout in social work. In B. Farber, Stress and burn out
    Jayaratne, S. PergamonPress [1981]
  • Intrapersonal and organizational factor associated with burnout among school counselors
    Wilkerson K. Journal of Counseling & Development 84 : 440 ~ 450 [2006]
  • Individual difference correlates of health-related behaviours: Preliminary evidence for links between emotional intelligence and coping
    Saklofske, D. H. Personality and Individual Differences 42 (3) : 491 ~ 502 [2007]
  • Employee and patient designed study of burnout and job satisfaction in a chronic care hospital
    Belicki, K. Employee Assistance Quarterly 12 (1) : 37 ~ 45 [1996]
  • Emotional intelligence training and its implications for stress, health and performance
    Slaski, M. Stress and health 19 (4) : 233 ~ 239 [2003]
  • Emotional intelligence and components of burnout among Chinese secondary school teachers in Hong Kong
    Chan, D. W. Teaching and teacher education 22 (8) : 1042 ~ 1054 [2006]
  • Emotional intelligence
    Mayer, J. D. Imagination, Cognition, and Personality 9 (3) : 185 ~ 211 [1996]
  • Emotional expression and implications for occupational stress; an application of the emotional quotient inventory(EQ-i)
    Bar-On, R. Personality and individual differences 28 (6) : 1107 ~ 1118 [2000]
  • Emotional Intelligence:Why it can matter more than IQ
    Goleman, D. Bantom Books [1995]
  • Emotion-focused therapy: Coaching clients to work through their feelings
    Greenberg, L. S. American psychological association [2002]
  • EQ가 높으면 성공이 보인다
    문용린 글이랑 [1997]
  • EQ, 제대로 알고 있는가? 정서지능의 이해와 적용. 기조강연 : 정서지능연구의 현재와 미래
    문용린 한국아동학회 추계학술대회 [1998]
  • Counseling in school: Essential services and comprehensive program
    Schmidt, J. J. Allyn and Bacon [1999]
  • Coping strategies as moderators in the relationship between role overload and burnout
    Yip, B. Construction Management and Economics 26 (8) : 871 ~ 882 [2008]
  • Collective self-esteem and burnout in professional school counselor
    Butler, S. K. Professional School Counseling 9 : 55 ~ 62 [2005]
  • Burnout, social support, and coping at work among social workers, psychologists, and nurses : The role of challenge/control appraisals
    Ben-Zur, H. Social work in health care 45 (4) : 63 ~ 82 [2007]
  • Burnout
    Maslach. Human Behavior 5 (9) : 16 ~ 22 [1976]
  • An analysis of occupational stress factors as perceived by public school teachers
    Clark, E. H. auburn university [1980]
  • A functionalist perspective on the nature of emotion
    Campos, J. J. Monographs of the society for research in child development 59 (23) : 284 ~ 303 [1994]
  • A critical evaluation of the emotional intelligence construct
    Ciarrochi, J. V. Personality and Individual differences 28 (3) : 539 ~ 561 [2000]