조절초점과 제품의 편익 프레이밍 방식, CSR 메시지 제시여부가 기업 이미지에 미치는 영향

논문상세정보
' 조절초점과 제품의 편익 프레이밍 방식, CSR 메시지 제시여부가 기업 이미지에 미치는 영향' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • 경영관리
  • benefitframingofaproduct
  • corporate social responsibility
  • csr
  • hedonicandutilitarianbenefit
  • regulatory focus
  • 기업의 사회적 책임
  • 실용적 편익
  • 예방초점
  • 제품편익프레이밍
  • 조절초점
  • 촉진초점
  • 쾌락적 편익
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
11,456 2

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' 조절초점과 제품의 편익 프레이밍 방식, CSR 메시지 제시여부가 기업 이미지에 미치는 영향' 의 참고문헌

  • 한국, 미국, 스웨덴의 문화적 성향과 기부행동 비교 - 트리안디스의 문화 유형을 중심으로 -
    김선우 소비문화연구 13 (1) : 61 ~ 80 [2010]
  • 지속성장기업의조건 : CSR.
    조희재 [2007]
  • 정치적 이념성향이 정치광고의 광고태도형성에 미치는 영향 : 조절초점의 역할을 중심으로
    전승우 광고연구 (81) : 252 ~ 283 [2008]
  • 자기해석, 초점정서, 광고 내 맥락이 금연 공익광고 태도에 미치는 영향
    양윤 광고학연구 21 (2) : 245 ~ 270 [2010]
  • 자기조절초점에 따른 공익연계 마케팅(CRM) 광고가 제품태도에 미치는 영향에 관한 연구
    최자영 한국심리학회지: 소비자·광고 12 (1) : 1 ~ 25 [2011]
  • 자기조절초점과 제품유형이 비교 광고 노출에 따른 소비자 반응에 미치는 영향
    여준상 광고연구 77 (77) : 95 ~ 118 [2007]
  • 이동통신 서비스 고객의 충성도 제고를 위한 편익 및 결속 관리 전략
    허원무 광고연구 (70) : 229 ~ 255 [2006]
  • 시간 거리, 조절초점 프레임 간 적합이 선호에 미치는 영향: 정치적 설득에서 자아일치성의 역할을 중심으로
    장덕현 한국심리학회지: 소비자·광고 13 (4) : 617 ~ 644 [2012]
  • 스마트폰 제품의 프리어나운싱광고 효과 연구소구 유형, 조절초점, 제품 혁신성을 중심으로
    이명천 광고연구 (96) : 137 ~ 171 [2013]
  • 소비자의 조절적 동기와 광고의 제시유형이 제품태도에 미치는 영향
    나준희 광고학연구 16 (2) : 263 ~ 283 [2005]
  • 브랜드자산의 전략적 관리
    Aaker, D. A. 나남 : 159 ~ 160 [1992]
  • 브랜드 확장제품에 대한 태도에서 광고유형과 조절적 동기의 효과 연구
    이미영 광고연구 (74) : 61 ~ 87 [2007]
  • 기업의 사회책임활동이 구매 의도에미치는영향에 관한 연구
    한은경 광고연구 60 (2003) : 155 ~ 177 [2003]
  • 기업의 사회적 책임활동의 효과에 관한 연구: 멀티 스테이크 홀더 관점을 중심으로
    윤각 광고학연구 18 (5) : 241 ~ 255 [2007]
  • 기업의 사회적 책임활동 인식에 영향을 미치는 요인들에 관한 연구
    윤각 광고연구 (75) : 163 ~ 186 [2007]
  • 기업의 공익활동 유형에 따른 소비자 인식의 차이가 제품 광고에 대한 인지적 반응에 미치는 영향-자선적 공익활동과 기능적 공익활동의 특성을 중심으로
    조형오 홍보학연구 10 (1) : 5 ~ 39 [2006]
  • 기업 사회공헌 활동의 효과에 대한 부합성, 다양성 및 메시지 전략의 역할
    김주란 광고연구 (85) : 229 ~ 257 [2010]
  • 광고에서 CSR 관련 메시지의 효과에 관한 연구 브랜드 의식의 조절효과를 중심으로
    최민욱 홍보학연구 17 (1) : 184 ~ 216 [2013]
  • 공익연계 마케팅이 소비자 반응에미치는 효과
    김자경 광고학연구 12 (3) : 31 ~ 52 [2001]
  • 공익연계 마케팅 평가에서 공익제시유형의 효과: 소비자의 진정성 지각
    오만덕 상품학연구 27 (3) : 87 ~ 95 [2009]
  • 공익연계 광고에서 브랜드-공익의 관련성과: 소비자 참여방법이 광고효과에 미치는 영향
    박은아 한국방송학보 19 (1) : 286 ~ 325 [2005]
  • ‘I’ Seek Pleasures and ‘We’ Avoid Pains : The Role of Self-Regulatory Goals in Information Processing and Persuasion
    Aaker, J. L. Journal of Consumer Research 28 (1) : 33 ~ 49 [2001]
  • When Attention-Getting Advertising Tactics Elicit Consumer Inferences of Manipulative Intent : The Importances of Balancing and Investments
    Campbell, M. C. Journal Consumer Psychology 4 (3) : 225 ~ 254 [1995]
  • Valuefrom Regulatory Construal Fit : The Persuasive Impact of Fit Between Consumer Goals and Message Concreteness
    Lee, A. Y. Journal of Consumer Research 36 : 735 ~ 747 [2009]
  • Valenced comparisons
    Jain, S. P. Journal of Marketing Research 41 (1) : 46 ~ 58 [2004]
  • Understanding the perceived value of mass customization: the distinction between product value and experiential value of codesign
    Merle, A. Recherche et Applications en Marketing 23 (3) : 27 ~ 50 [2008]
  • Understanding Regulatory Fit
    Aaker, J. L. Journal of Marketing Research 43 (1) : 15 ~ 19 [2006]
  • Typology of Main Message Strategies for Television Commercials
    Laskey, H. A. Journal of Advertising 18 (1) : 36 ~ 41 [1989]
  • The role of attitude toward the ad as a mediator of advertising effectiveness: A test of competing explanations
    MacKenzie, S. B. Journal of marketing research : 130 ~ 143 [1986]
  • The relevance of fit in a cause–brand alliance when consumers evaluate corporate credibility
    Lafferty, B. A. Journal of Business Research 60 (5) : 447 ~ 453 [2007]
  • The influence of cause-related marketing on consumer choice:Does one good turn deserve another?
    Barone, M. J. Journal of the Academy of Marketing Science 28 (2) : 248 ~ 262 [2000]
  • The Role of Brand/Cause Fit in the Effectiveness Cause-Related Marketing Campaigns
    Pracejus, J. W. Journal of Business Research 57 : 635 ~ 640 [2004]
  • The Interdependent Self-Construal and Social Support : The Case of Persistence in Engineering
    Susan E. C. Personality and Social Psychology Bulletin 27 : 820 ~ 832 [2001]
  • The Impact of cause branding on consumer reactions to products: Does Product/cause ‘fit’ really matter?
    Hamiln, R. P. Journal of Marketing Management 20 (7-8) : 663 ~ 681 [2004]
  • The Impact of Regulatory Focus on Adolescents' Response to Antismoking Advertising Campaigns
    Zhao, G. Journal of Marketing Research 46 : 671 ~ 687 [2007]
  • The Experiential Aspects of Consumption : Consumer Fantasies, Feelings and Fun
    Holbrook, M. B. Journal of Consumer Research 9 (2) : 132 ~ 140 [1982]
  • The Effects of Brand Advertising on Company Image : Implication for Corporate Advertising
    Winters, L. C. Journal of Advertising Research 26 (4) : 54 ~ 59 [1986]
  • The Effect of Regulatory Focus on Use of Persuasion Knowledge
    Kirmani, A. Journal of Marketing Research 44 (11) : 688 ~ 701 [2007]
  • The Effect of Information Processing Mode on Consumer’s Responses to Comparative Advertising
    Thompson, D. V. Journal of Consumer Research 32 : 530 ~ [2006]
  • The Dimensions of Advertising Involvement
    Mittal, B. Advance in Consumer Research 16 : 167 ~ 172 [1989]
  • The Company and the Product : Corporate Associations and Consumer Product Responses
    Brown, T. J. Journal of Marketing 61 (1) : 68 ~ 84 [1997]
  • Suspicion of Ulterior Motivation and the Correspondance Bias
    Hilton, J. L. Journal of Personality and Social Psychology 58 (5) : 753 ~ 764 [1990]
  • Strategic Brand Concept- Image Management
    Park, C. W. Journal of Marketing 50 (10) : 135 ~ 145 [1986]
  • Social Responsibilities of the Businessman
    Bowen, H. R. Harper & Brothers [1953]
  • Self-discrepancies and Emotional Vulnerability : How Magnitude, Accessibility, and Type of Discrepancy Influence Affect
    Higgins, E. T Journal of personality and social psychology 51 (1) : 5 ~ [1986]
  • Self-discrepancies and Biographical Memory : Personality and Cognition at the Level of Psychological Situation
    Higgins, E. T Personality and Social Psychology Bulletin 18 : 527 ~ 535 [1992]
  • Regulatory Focus and Temporal Distance
    Pennington, G. L. Journal of Experimental Social Psychology 39 (6) : 563 ~ 576 [2003]
  • Regulatory Focus and Strategic Inclinations:Promotion and Prevention in Decision-making
    Crowe, E. Organization Behavior and Human Decision Processes 69 : 117 ~ 132 [1997]
  • Promotion and Prevention Focus on Alternative Hypotheses : Implications for Attributional Functions
    Liberman, L. Journal of Personality and Social Psychology 80 (1) : 5 ~ 18 [2001]
  • Promotion and Prevention Choices between Stability and Change
    Liberman, N. Journal of Personality and Social Psychology 77 (12) : 1135 ~ 1145 [1999]
  • Negotiating with Yourself and Losing : Making Decisions with Competing Internal Preferences
    Bazerman, M. H. Academy of Management 23 (2) : 225 ~ 241 [1998]
  • Motivation by Positive or Negative Role Mmodels : Regulatory Focus Determines Who Will Best Inspire Us
    Lockwood, P. Journal of Personality & Social Psychology 83 (4) : 854 ~ 864 [2002]
  • Ideals and Oughts and the Reliance on Affect Versus Substance in Persuasion
    Pham, M. T. Journal of Consumer Research 30 (3) : 503 ~ 518 [2004]
  • How Global versus Local Perception Firs Regulatory focus
    Foster, J. Psychological Science 16 (8) : 631 ~ 636 [2005]
  • Hedonic consumption, Emerging concepts, methods and propositions
    Hirschman, E. C. Journal of Marketing 46 (3) : 92 ~ 101 [1982]
  • Goal-Attribute Compatibility in Consumer Coice
    Chernev, A. Journal of Consumer Psychology 13 (1/2) : 141 ~ 150 [2004]
  • Encoding and Retrieval of Ad Affect in Memory
    Stayman, D. M. Journal of Marketing Research 28 (2) : 232 ~ 239 [1991]
  • Emotional Responses to Goal Attainment : Strength of Regulatory Focus as Moderator
    Higgins, E. T Journal of Personality & Social Psychology 72 (3) : 515 ~ 525 [1997]
  • Effects of Price Premium and Product Type on the Choice of Cause-Related Brands : a Singapore Perspective
    Subrahmanyan, S. Journal of Product & Brand Management 13 (2) : 116 ~ 124 [2004]
  • Donations to Charity as Purchase Incentives : How Well They Work May Depend on What You Are Trying to Sell
    Strahilevitz, M. Journal of Consumer Research 24 (4) : 434 ~ 446 [1998]
  • Does Doing Good Always Lead to Doing Better-Consumer Reactions to Corporate Social Responsibility
    Sen, S. Journal of Marketing Research 38 (2) : 225 ~ 243 [2007]
  • Creating Shared Value
    Porter, M. E. Harvard business review 89 (1/2) : 62 ~ 77 [2011]
  • Corporate sponsorships of philanthropic activities : When do they impact perception of sponsor brand?
    Menon, S. Journal of Consumer Psychology 13 (3) : 316 ~ 327 [2003]
  • Corporate Social Responsibility and Consumers’Attributions and Brand Evaluation Product-harm Crisis
    Klein, J. International Journal of Research in Marketing 21 : 203 ~ 217 [2004]
  • Consumers’ use of persuasion knowledge : The effect of accessibility and cognitive capacity on perception of an influence agent
    Campbell, M. Journal of Consumer Research 27 : 69 ~ 83 [2000]
  • Consumercompany identification: a framework for understanding consumers’ relationships with companies
    Bhattacharya, C. B. Journal of marketing 67 (2) : 76 ~ 88 [2003]
  • Consumer perceptions of organizations that use cause related marketing
    Ross, J. K. Journal of the Academy of Marketing Science 20 (1) : 93 ~ 97 [1992]
  • Consumer Reactions to Corporate Social Responsibility:Do Attributions Make a Difference?
  • Consumer Processing of Social Ideas Advertising : A Conceptual Model
    Manrai, L. A. Advances in Consumer Research 19 (1) : 15 ~ 22 [1992]
  • Consumer Perceptions of Organizations that Use Cause-Related Marketing
    Ross III Journal of the Academy of Marketing Science 20 (1) : 93 ~ 97 [1992]
  • Consumer Behaviour and Marketing Action
    Assael, H. South-Western [1998]
  • Conceptualizing, measuring, and managing customer-based brand equity'
    Keller K. L. Journal of Marketing 57 (1) : 1 ~ 22 [1993]
  • Community Oriented Corporate Social Responsibility : Consumer Evaluation of Community Attachment
    Handleman, J. M. Advances in Consumer Research 31 : 314 ~ 315 [2004]
  • Charitable Programs and the Retailer : Do They Mix?
    Ellen, P. S. Journal of Retailing 76 (3) : 393 ~ 406 [2000]
  • Cause-Related Marketing: An Extension Of The Congruity Concept
    Ringer, A. C. Social, Not-for-Profit, and Political Marketing Conference : 198 ~ 206 [2005]
  • Cause Marketing : A New Direction in the Marketing of Corporate Responsibility
    Smith, S. M. Journal of Consumer Marketing 8 (3) : 19 ~ 35 [1991]
  • CSR메시지의 모호성 정도가 수신자의 사회책임성 인식, 태도 및 구매의도에 미치는 영향:수신자의 자기겸양적 커뮤니케이션성향과 불확실성 회피성향의 중재효과를 중심으로
    배지양 한국언론학보 55 (1) : 5 ~ 31 [2011]
  • CRM 특성요인이 소비자 브랜드 태도에 미치는 영향에 관한 연구: 제품 관여도와 공익연계 메시지 표현유형의 조절효과를 중심으로
    서현석 아시아마케팅저널 9 (2) : 49 ~ 95 [2007]
  • Bringing the Frame into Focus: The Influence of Regulatory Fit on Processing Fluency and Persuasion
    Lee, A. Journal of Personality and Social Psychology 86 (2) : 205 ~ 218 [2004]
  • Beyond Pleasure and Pain
    Higgins, E. T American Psychologist 52 (12) : 1 ~ 46 [1997]