연구동향 분석
홈
알림
이용안내
오류접수
API
서비스소개
인기 연구 키워드 :
인기 활용 키워드 :
박사
구성주의에 기초한 유아과학교사교육의 현장실습에 참여한 예비교사들의 경험
이정미
2012년
활용도 Analysis
논문 Analysis
연구자 Analysis
활용도 Analysis
논문 Analysis
연구자 Analysis
활용도
공유도
영향력
논문상세정보
저자
이정미
형태사항
26 cm: ⅷ, 224 p.
일반주기
한국교원대학교 논문은 저작권에 의해 보호받습니다, 지도교수 : 노영희, 참고문헌 : p.184-201
학위논문사항
유아교육학과 유아교육전공, 2012. 8, 학위논문(박사)-, 한국교원대학교 대학원
DDC
22, 372.35
발행지
청원군
언어
kor
출판년
2012
발행사항
한국교원대학교 대학원
주제어
구성주의
예비 유아교사
유아과학교사교육
참고문헌( 250)
유사주제 논문( 1,973)
학교행정 및 경영, 보건 1,018건
예비 유아교사 930건
구성주의 25건
인용/피인용
구성주의에 기초한 유아과학교사교육의 현장실습에 참 ...
' 구성주의에 기초한 유아과학교사교육의 현장실습에 참여한 예비교사들의 경험' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 요약
주제
학교행정 및 경영, 보건
구성주의
예비 유아교사
유아과학교사교육
동일주제 총논문수
논문피인용 총횟수
주제별 논문영향력의 평균
1,977
5
0.0%
자세히
주제별 논문영향력
논문영향력
주제
주제별 논문수
주제별 피인용횟수
주제별 논문영향력
주제분류(KDC/DDC)
학교행정 및 경영, 보건
1,019
0
0.0%
주제어
구성주의
26
0
0.0%
예비 유아교사
931
0
0.0%
유아과학교사교육
1
0
0.0%
계
1,977
0
0.0%
* 다른 주제어 보유 논문에서 피인용된 횟수
5
닫기
' 구성주의에 기초한 유아과학교사교육의 현장실습에 참여한 예비교사들의 경험'
의 참고문헌
협동학습 전략이 중학교 생물학습에서 학생들의 학업성취도와 과학에 대한 태도에 미치는 영향
손대희
정영란
한국과학교육학회지
[2000]
현장적용을 위한 유아과학교육 교사 연수 프로그램의 개발과 효과에 과한 연구
엄기영
[1994]
현장수업경험이 예비유아교사의 언어교수효능감과 언어교수행위 변화에 미치는 효과
오정희(Oh Jung Hee)
조채영(Jo Chae Young)
유아교육?보육행정연구
[2012]
현장수업경험이 예비유아교사의 수업기술에 미치는 영향
박해미(Park Hae-Mee)
열린유아교육연구
[2009]
현장수업경험이 예비유아교사의 수업기술 및 교사효능감에 미치는 영향
박해미
현장수업경험이 예비유아교사의 수업기술 및 교사 효능감에 미치는 영향
[2008]
박사
학습자 정보를 적용한 수준별 개별학습시스템의 구현
우현숙
한양대학교 교육대학원 석사학위논문
[2002]
학습부진아의 과학에 대한 태도 및 과학적 태도조사연구
[1983]
박사
통합적 과학 놀이 활동이 유아의 과학적 개념 및 탐구능력에 미치는 효과
최안좌
남부대학교 교육대학원 석사학위논문
[2006]
토의?토론 수업의 개념과 수업에의 적용모델에 관한 연구
정문성
[2004]
토론 및 토의 방법에 대한 고찰
차명호
사회과학연구 9
[2005]
탐구중심 과학교사교육이 예비유아교사의 과학적 태도 및 과학교수태도에 미치는 효과
김기예 ( Ki Ye Kim )
박은주 ( Eun Ju Park )
[2012]
탐구적 과학 교수-학습법이 소리에 대한 유아의 개념 형성에 미치는 영향
[2002]
탐구놀이가 저학년 학생의 과학탐구능력에 미치는 영향
[2005]
탐구 생활 영역 교육활동에서 다루어야 할 개념의 변화 : 과학적 탐구를 중심으로
곽향림
탐구 생활 영역 교육활동에서 다루어야 할 개념의 변화: 과학적 탐구를 중 심으로
[2004]
초등학교 수업의 말차례 가지기(Turn-taking) 기법
고창규
초등학교 수업의 말차례 가지기(Turn-taking)기법
[2000]
초등학교 교사들의 과학 교수 방법에 영향을 미치는 과학에 대한 학문적 배경, 과학 교수에 대한 태도, 과학 교수 효능에 대한 신념의 상호 관계성 조사
박성혜
초등학교 교사들의 과학 교수 방법에 영향을 미치는 과학에 대한 학문적 배경
[2000]
초등 과학실험연수 참여교사의 연수경험에 대한 질적 연구
유영희
[2003]
참여관찰 방법〔Participation observation〕
Spradley
신재영
[2006]
질적 연구 방법론
양진향
조명옥
[2010]
질적 사례 연구법[Casestudy ineducation]
Merriam
허미화
질적 사례 연구법 [Case study in education]
[1988]
지식기반 사회의 교사교육을 위한 PDS
손영민
교육사회학연구
[2001]
지식·정보화 시대로의 진입, 어떻게 설명할 것인가 : 경제 발전론적 측면에서의 고찰
지식?정보화 시대로의 진입
[1999]
지구과학 천문 영역에서 개념스케치를 활용한 소집단 토론 수업의 효과
김연귀 ( Young Gui Kim )
정구송 ( Gu Song Jeong )
[2010]
존 듀이의 교육이론
노진호
[1996]
조직행동론
이학종
[2004]
박사
전통적 과학교수방법과 지적갈등 유도에 의한 과학교수방법의 효과 연구
안경숙
전통적 과학교수방법과 지적갈등유도에 의한 과학 교수방법의 효과 연구
[1992]
저널쓰기가 예비유아교사의 반성적 수준 향상에 미치는 효과
석은조
[2006]
자기 생산과 인지
Roth
박여성
[1995]
이질적으로 구성된 소집단 협동학습에서의 언어적 상호작용
노태희
임희준
이질적으로 구성된 소집단 협동학습에서의 언어적 상호작용
[2001]
유치원 초임교사의 교육계획안 개발에서 실천적 지식 함양을 위한 협력 모형 구안
강현석 ( Hyeon Suk Kang )
황윤세 ( Yoon Se Hwang )
[2007]
유치원 교육과정 해설
교육부
[1999]
유치원 교사의 과학교수 불안에 영향을 주는 교사 내 , 외적 요인
고영미
조부경
유치원 교사의 과학교수 불안에 영향을 주는 교사 내 외적 요인
[2004]
유치원 교사들의 과학불안과 과학불안 요인
이경민
미래유아교육학회지
[2005]
박사
유치원 과학영역 운영실태에 관한 조사
김나영
성균관대학교 교육대학원 석사학위 논문
[2001]
박사
유치원 과학교육의 운영실태에 관한 연구
김효숙
영남대학교 교육대학원 석사학위 논문
[2004]
박사
유치원 과학교육의 운영 실태 연구
오경화
한국교원대학교 교육대학원 석사학위논문
[2009]
유치원 과학교육 현황 분석
[1990]
유아를 위한 과학교육
이경우
[1998]
유아교육의 구성주의적 접근
김선영
아동학회지
[2001]
유아교육실습
조윤주
[2003]
유아교육실 습 지도서
유아교육실습 지도서
[2006]
유아교육기관 실습지도교사의 역할인식과 수행에 따른 예비교사의 갈등에 관한 연구
김규수 ( Kyu Soo Kim )
김선혜 ( Seon Hae Kim )
[2008]
유아교사의 효능감
[2002]
유아교사의 정보통신기술활용과 교육신념
김미은
[2004]
유아교사의 자연친화 교육활동 경험의 의미 탐색
Eun-Ju )
Hyun-Ju )
Hyung-Sook )
Mun-Jung )
김민정 ( Kim
김현주 ( Kim
박은주 ( Park
조형숙 ( Cho
유아교사의 자연친화 교육활동 경험의 의미 탐색
[2005]
유아교사의 실천적 지식과 교사교육의 방향
배소연
[1993]
유아교사의 과학지식과 과학교수에 대한 태도간의 관계
조형숙
중앙대학교 유아교육연구논집
[2001]
유아교사의 과학교수에 대한 태도 향상을 위한 발생적 탐구학모형의 활용
조형숙
[1998]
유아교사양성을 위한 교육실습체제 비교-한국과 미국의 사례를 중심으로
손미령
조운주
유아교사양성을 위한 교육실습체제 비교
[2005]
유아교사를 위한 교육 실습 연구
윤기영
유아교사를 위한 교육실습 연구
[1997]
유아교사론
이은화
[1995]
유아교사교육의 새로운 접근
Goffin, S. G
[1999]
유아교사교육의 과제와 발전 방향
유아교사교육의 과제와 발전 방향
[1999]
유아교사교육에서 저널쓰기 활용에 대한 고찰
박은혜
한국교사교육
[1999]
유아교사 양성을 위한 교육실습 개선방안
임승렬
덕성여자대학교
[1995]
유아교사 양성과정의 유아과학교육 강좌에 대한현직교사의 인식 및 요구
송연숙
조영기
황해익
유아교사 양성과정의 유아과학교육 강좌에 대한 현직교사의 인식 및 요구
[2004]
박사
유아관련 실습에 대한 연구동향 분석
박정은
박정은
신라대학교 교육대학원. 석사학위논문
[2009]
유아과학교육을 위한 교사교육연구동향
김춘희 ( Chun Hee Kim )
남기원 ( Ki Won Nam )
우영숙 ( Young Sook Woo )
최순덕 ( Soon Duk Choi )
[2011]
유아과학교육에 대한 유치원 교사의 인식
이경민 ( Kyung Min Lee )
유아교육학논집
[2009]
유아과학교육 실태 및 이에 관한 교사의 요구
김영실 ( Young Sil Kim )
김정주 ( Jeong Ju Kim )
[2004]
유아과학교육
한유미
[2010]
유아 교사양성대학 전공 강좌에서의 이론과 교수 경험 통합 사례
김정화
조부경
한국교사 교육
[1999]
유아 과학 교수방법의 질적 개선을 위한 포트폴리오 평가활용이 예비교사의 역할변화와 태도 형성에 미치는 영향
유승
유아 과학 교수방법의 질적 개선을 위한 포트폴리오 평가 활용이 예비교사의 역할 변화와 태도 형성에 미치는 영향
[2000]
우리나라와 미국의 유치원 교사 양성제도 비교
[1999]
왜 구성주의인가
왜 구성주의인가
[1997]
예비유아교사의 전문성 신장을 위한 멘토링 현장실습 프로그램 적용 및 효과: 멘티의 변화를 중심으로
유수경 ( Soo Kyoung Yoo )
황해익 ( Hea Ik Hwang )
예비유아교사의 전문성 신장을 위한 멘토링 현장실습 프로그램 적용 및 효과: 멘티의 변화를 중심으로
[2010]
박사
예비유아교사의 유아과학교육을 위한 PBL 교수학습 모형 개발과 적용
김선구
예비유아교사의 유아과학교육을 위한 PBL교수학습 모형 개발과 적용
[2011]
예비유아교사의 관점에서 본 실제 교수활동 중심의 유아과학교사교육의 효과
배지희 ( Ji Hi Bae )
미래유아교육학회지
[2005]
예비유아교사를 위한 탐구중심 과학교육 수업의 효과 탐색
조형숙
[1999]
예비교사가 인식한 교육실습의 경험에 관한 연구
[2004]
예비 유아교사들이 경험한 교육실습과 보육실습의 차이
김은정(Kim, Eun-Jung)
이정미(Lee Jung-Mee)
열린유아교육연구
[2009]
예비 유아 교사의 과학적 지식과 과학에 대한 태도 및 불안감과의 관계
김영실
[2004]
에비유아교사의 모의수업과 현장수업 경험에 대한 의미 탐색
고은현
마지순
[2010]
수업사례 활동이 예비유아교사의 교사효능감에 미치는 효과
이세나 ( Se Na Lee )
한석실 ( Suk Sil Han )
[2007]
박사
수업반성을 통한 초등교사의 체육교수활동 변화
조순묵
서울대학교 대학원 박사학위논문
[1998]
수업 개선의 대안적 방안 탐색
서근원
아시아교육연구
[2008]
설득
윤치영
[2004]
새로운 성인 정치교육 방법의 이론과 실제
송창석
[1998]
박사
상호작용적 교수법에 의한 과학교육이 유아의 과학적 개념.탐구능력.태도에 미치는 효과
이경민
상호작용적 교수법에 의한 과학교육이 유아의 과학적 개념
[2000]
박사
상업화된 유아과학 프로그램의 활용 실태 및 내용 분석
이숙희
중앙대학교 교육대학원 석사학위논문
[2001]
사회과 웹기반 토론 수업 모형 개발에 대한 연구
박지숙
[1999]
반성적 사고와 유아 교사교육
박은혜
유아교육연구
[1996]
반성적 사고에 기초한 유치원 교육실습과 예비교사의 발달적 변화
Heung Ok )
유흥옥 ( Yoo
반성적 사고에 기초한 유치원교육실습과 예비교사의 발달적 변화
[2005]
미국 교사교육의 오늘: PDS 교사교육을 중심으로
김현숙
[2000]
물에 물체가 뜨고 가라앉는 것에 대한 탐색 활동」에 나타난 유치원 교사의 과학교수지식에 대한 고찰
백성혜
이은진
조부경
물에 물체가 뜨고 가라앉는 것에 대한 탐색 활동에 나타난 유치원 교사의 과학교수지식에 대한 고찰
[2005]
구성주의적 접근을 통한 교사교육의 방향
손지영(Son Ji-young)
홀리스틱교육연구
[2005]
구성주의와 수학학습
최창우
과학?수학 교육연구
[2001]
구성주의와 교육
신옥순
교육 논총
[1998]
구성주의에 대한 교사들의 인식과 수업에의 적용사례
최명숙
교육정보미디어연구. 7(1)
[2001]
구성주의를 활용한 대학교양 체육수업 사례
강신복
조남용
한국스포츠교육학회지. (11)2
[2004]
구성주의 프로파일로 표현된 예비교사들의 신념변화
곽영순
한국지구과학회지
[2002]
구성주의 이론에 나타난 학생의 지식 구성 능력의 비판적 검토
김재춘
교육과정연구
[2000]
박사
구성주의 이론에 기초한 유아과학교육 교사 연수 프로그램의 개발과 효과에 관한 연구
안부금
덕성여자대학교 대학원 박사학위논문
[2002]
구성주의 교사교육을 통한 유아과학 교수 절차 개발에 관한 분석연구
안부금
한국교원교육연구
[2003]
구성주의 교사교육을 통한 예비교사의 과학교육에 대한 신념의 형성 과정
김정화
한국교사교육
[2003]
교육실습이 예비유아교사의 교육신념과 역할인식의 변화에 미치는 영향
오선영
유아교육학논집
[2003]
박사
교육실습이 교생의 교육신념에 미치는 영향
한지혜
이화여자대학교 대학원 석사학위논문
[1993]
교원양성교육에서의 좋은 수업에 대한 예비교사의 인식
정미경 ( Mi Kyung Chung )
교육과정연구
[2007]
교사교육의 구성주의 접근
이원희
한국교원교육연구
[1998]
교사교육을 위한 새로운 패러다임으로서의 PDS
손영민
한국교원교육연구
[1999]
교사교육에서 포트폴리오 개발과 활용
임승렬
한국교원교육연구
[2000]
교사교육에 대한 구성주의적 접근
김병찬
교육행정학연구
[2000]
과학교육에 대한 유아 교사의 인식조사 연구
과학교육에 대한 유아교사의 인식 조사 연구
[2003]
박사
과학교수활동 포트폴리오 적용이 예비유아교사의 과학교수능력에 미치는 영향
송연숙
부산대학교 대학원 박사학위논문
[2004]
과학 관련 태도 개념의 타당한 측정을 위한 연구
우종욱
이경훈
[1995]
과학 개념학습에서 협동학습 소집단 토론의 효과
강석진
노태희
한수진
[2002]
박사
개념변화 교수법에 기초한 과학교사교육이 유아교사의 과학 교수능력 증진에 미치는 효과
라정숙
서울여자대학교 대학원 박사학위논문
[2001]
박사
강의식 수업과 토의식 수업의 지식 획득 효과
이종만
[1996]
What teachers say about reflection
Canning
[1991]
What research says to the science teacher: The science
Yager
[1984]
What research says to the science teacher
Harms
Yager
[1981]
What research says about ESS
Shymansky
[1990]
UsingJournal Writing to Enhance Student Teachers' ReflectivityDuring Field Experience Placements
Bain
Mills
Using journal writing to enhance student teachers' reflectivity during field experience placements
[1999]
Using videodisk instruction in anelementary science methods course: Remediating scienceknowledge deficiencies and facilitating science
Romance
Vitale
Using videodisk instruction in an elementary science methods course: remediating science knowledge deficiencies and facilitating science
[1992]
Using dialogue journals to foster reflective practice with preservice content-area teachers
Using dialogue journals to foster reflective Practice with pre-service content-area teachers
[1989]
Transformative curricula leadership
Hawthrone
Henderson
[2000]
Those who understand knowledge growth in teaching
Shulman, L
Those who understand: Knowledge growth in teaching
[1987]
Thingking and speech
Vygotsky
[1987]
The young child as scientist : a constructivist approach to early childhood science education
Chaille>, Christine
The young child as scientist: A constructivist approach to early childhood science education
[1991]
The student teaching experience; A time to comsolidate one's perception
Brimfield
Leonard
[1983]
The seamless field experience model for secondary science teacher preparation
Sandoval
Schoon
[1997]
The roles of reflective practice andfoundational disciplines in teacher education
Erickson
MacKinnon
The roles of reflective practice and foundational disciplines in teacher education
[1992]
The role of attitude and belifes in learning to teach
Richardson.V
[1996]
The relationship of teacher' conception of mathematics teaching to instructional practice
Thompson
[1984]
The relationship of pupil control to reservice elementary science teacher self efficacy and outcome expectancy
Enochs
Riggs
Sharman
[1995]
The relationship of field placement characteristics and student' potential field performance abilities to clinical experience performance ratings
Ade
Becher
[1982]
The reflective practitioner, professionals think in action
Sch?n
The reflective practitioner
[1984]
The reflective journal: A window to preserviceteachers' practical knowledge
Francis
The reflective journal: A window to preservice teacher's practical knowledge
[1995]
The influence of an innovative activity - centeredbiology program on attitudes toward science t eaching amongpreservice elementary teacher
Hall
[1992]
The impact of student teaching experience of the development of teacher perspectives
Tabachnick
Zeichner
[1984]
The education of preprimary teachers
Katz
The education of pre-primary teachers
[1984]
The early childhood teachers' cognitive styles and their instructional behaviour
Saracho
[1989]
The discussion method
Gall
[1976]
The collaboration process in professional development schools results of a meta-ethnography
Rice
[2002]
The cambridge accountability project
Eliot
[1981]
The Iowa Chautauqua program: A model for improving science in the elementary school
Blunk
Yager
[1996]
The Culture of education. Cambridge
Bruner
The culture of education cambridge
[1996]
Teaching science as continuos inquiry
Rowe
[1978]
Teaching portfolios and portfolio conversations for teacher educators and teachers
Hagerty
Whinery
Wolf
[1995]
Teaching Student Teachers to Reflect
Liston
Zeichner
Teaching Student teachers to reflect
[1987]
Teachers?? Thought Process
Cochran
Peterson
Teachers' thought process
[1986]
Teachers beliefs and their implementation of scientific uncertainty in the classroom
Czerniak
Lumpe
[1995]
Teacher knowledge and the knowledge base of teaching
Meijer
Van Driel
Verloop
[2001]
Teacher education for effective science instruction-social cognitive perspective
Chiarelott
Czernick
[1990]
Teacher cognition and language education: research and practice
Brog
[2006]
T he constructivist learning model
Yager
The Constructivist Learning Model
[1991]
Student teachers elicitingmentors' practical knowledge and comparing it to their own beliefs
Verloop
Vermunt
Zanting
Zanting, A.
Student teachers eliciting mentor's practical knowledge and comparing it to their own beliefs
[2003]
Student teacher's thought processes
Bae.S.Y
[1990]
Student Teacher 19(9), 805-809
Cooley
Lucas
Student Teacher 19(9)
[1982]
Similarities and differences in teacher' practical knowledge about teaching reading comprehension
Beijaard
Meijer
Verloop
[2002]
Sciencing: Science education for early childhood
McNairy
Sciencing: Science Education for Early Childhood
[1985]
Science stories : science methods for elementary and middle school teachers
Koch, Janice
[2005]
Science in the developmentally appropriate integrated curriculum
Lind
Science in the Developmentally Appropriate integrated Curriculum
[1997]
Science attitudes and preparation of preservice elementary teachers
[1993]
Science Education
Coble
Koballa
[1996]
Resent research on Teacher Beliefs and its use in the improvement of instruction
Mayer, R
[1985]
Research on teaching: Policy implications for teachereducation
Zumwalt
Research on teaching: Policy implications for teacher education
[1982]
Reflective teaching and field-based experience in teacher education
Zeichner
[1981]
Reflective teaching
Lockhart
Richards
[1994]
Reflective decision making: thecornerstone of school reform
Colton
Langer
Reflective decision making: The cornerstone of school reform
[1994]
Reflection on the press and product of a unit constructed by a preservice class
Lundsteen
[1997]
Reducing school violence through conflict resolution
Johnson, David W
[1995]
Reconceptualizing the elementary science methods course using a reflection orientation
Abell
Bryan
Bryan, L. A.
[1999]
Readers becoming teachers of literature
Agee
Agee, J. M.
[1997]
Qualitative research for education: An introduction to theories and method (5th ed.)
Bogdan, R
Qualitative research for education: An introduction to theories and method(5th ed)
[2007]
Qualitative research and evaluation methods(3th ed)
Patton
Qualitative research and evaluation methods (3thed.)
[2002]
Pursuing professional development : the self as source
Bailey, Kathleen M
[2001]
Promoting the use of content standards: Recommendations for teacher educations
Wheatley
[2003]
Problems in assessing studentattitude inscienceeducation :A partialsolution
Krynowsky
Problems in assessing student attitude in science education : A partial solution
[1988]
Problem-based learning as a multimedia design framework in teacher education
Albion
Gibson
[2000]
Preparing tomorrow's inventors
Fein
[1994]
Preparing teachers to learn from teaching
Berk
Hiebert
Jansen
Morris
[2007]
Preparing teachers of young learners: Professional development of early childhood teachers in mathematics and science
[1999]
Pedagogical principles derived from Piaget's theory : Relevance for educational practice
Kamii
[1973]
PBL기반 교사교육 프로그램 개발(도덕과 교사연수 프로그램)
김병찬(Kim Byeong-Chan)
유수현
PBL기반 교사교육 프로그램 개발 - 도덕과 교사 연수 프로그램
[2002]
Organizational behavior in education: Adaptive leadership and school reform
[2004]
Naturalistic inquiry
Lincoln, Yvonna S
[1985]
National Survey of Science, Mathematics, and Social Science
Weiss
National Survey of Science
[1987]
National Science Education Standards
National Research Council
[2000]
NAEYC to launch new professionaldevelopmentinitiative
NationalAssociation fortheEducation ofYoungChildren
[2000]
Montessori and regular preschools: Acomparison
Simons
[1986]
Mentoring and supervision for teacher development
Reiman, Alan
[1998]
Locus of control: A discriminator of the ability tofoster an understanding of the nature of science amongpreservice elementary teachers
Scharman
[1988]
Learning to reflect: Using journals as professional conversation
McApine
[1992]
Learning to ask, listen, and analyze: Using structured interviewing assigments to develop reflection in pre-service science teachers
Slack
Trumbull
Learning to ask
[1991]
Learning on interdisciplinary gerontological teams
[1994]
Journal writing with preservice teachers
Surbeck
Journal writing with pre-service teachers
[1994]
Inquiry as key to early childhood teacher education
Pavia
Ros
Swick
Inquiry as Key to early childhood teacher education
[1998]
In search of understanding: The Case for Constructivist Classrooms
Jacqueline
M.G.Brooks
[1993]
Improving the attitudes of primary teachers and students toward science by using a hands-on approach
Dawes
[1987]
Implications of research on teacher belief
Kagan
[1992]
How we think : a restatement of the relation of reflective thinking to the educative process
Dewey, John
How we think: A restatement of the relation of reflective thinking to the educative process
[1971]
How does constructivist teach teacher
Chaille
[1997]
Granding the practicum
Byrne
Webster
[1994]
From Piagetian theory to educational practice: Developingand supportive constructivist early childhood teachers through project
Schattgen
[1997]
Fight your science anxiety
Mechling
[1984]
Facilitating reflective thought in novice teachers
Pultorak
[1993]
F ield exp erience
Posner
[1996]
Exploring science in early childhood education
Lind
[2000]
Exogeneous, endogenous, and dialectical constructivism
Moshman
Exogeneous
[1982]
Evaluation ofthe preparation of teacher s in science in science andmathematics : Assessment of preservice teachers ' attitude andbeliefs
[1993]
Elementary science methods : a constructivist approach
Martin, David Jerner
Elementary science methods : A constructivist approach
[1997]
Effect oforientation, pedagogy and time on selected student teachingoutcomes
Mahlios
Weldman
Effect of orientation
[1990]
Educational partnership: Serving students at risk
Sheridan
Welch
[1995]
Early childhood teachers ' attitudes toward science teaching
Cho
[1997]
Early childhood teacher educators in the context of professional change
Isenberg
Raines
[1994]
Dispositions and portfolio development: Is there a connection
Wenzlaff
Dispositions and portfolio development: Is there a connection?
[1998]
Discussion methods of teaching
Gall
[1985]
Dialogue writing : Context for reflecting on self as teacher and researcher
Roderick
[1986]
Developing reflective practice:Learning about teaching andlearningthroughmodeling
Loughran
Developing reflective practice: Learning about teaching and learning through modeling
[1996]
Developing critically reflective practitioner
Dobbins
[1990]
Designing qualitative research
Marshall, Catherine
[1995]
Designing curriculum for early childhood
Robison, Helen F
[1982]
Course background preparation of science and mathematics teacher in the United States
Weiss
[1989]
Contextual Constructivism: The Impact of Culture on.the Learning and Teaching of Science
Cobern
Contextual constructivism : The impact of culture on the learning and teaching of science
[1993]
Content and context
Zeichner
[1986]
Constructivist teaching and teacher education:Theory andpractice
Richardson
Constructivist teaching and teacher education: Theory and Practice
[1997]
Constructivist cautions
Airasian
Walsh
[1997]
Constructivism and instructional design
Merrill
[1991]
Constructivism and arts based programs
Brooks
[1993]
Constructivism : A psychological theory of learning
Fosnot
Constructivism: A psychological theory of learning
[1996]
Constructive play: applying Piaget in the preschool
Forman
Hill
[1984]
Construction Knowledge of Constructivism
Castle
[1997]
Constructing early childhood science
Martin, David Jerner
[2001]
Constru ctivism in mathematics education
Noddin gs
Constructivism in mathematics education
[1990]
Conceptualchangeteachingandsciencelearning
Kyle
Shymansky
[1992]
Classroom discourse : the language of teaching and learning
Cazden, Courtney B
Classroom Discourse: The Language of teaching and learning
[1988]
Children coming toknow literacy
Goodman
[1986]
Attitudinal, behavioral and demographic predictors of elementary teachers' level of self-conern for science teaching: A test of fuller's
Patterson
Attitudinal
[1993]
Assessing reflective responses in journals
Moyer
Park
Surberk
[1991]
Aroding science in the elementary school
Tilgner
[1990]
Are the effects of university teachereducation washed out by school experience?
Tabachnick
Zeichner
[1981]
Are qualities studies of the PBL tutorial process indicated
Colliver J A
[2001]
April: A case study in the use of guided reflection
Woodlinger
April : A case study in the use of guided reflection
[1990]
Achieving successful school-university collaboration
[2003]
A process for personal theorybuilding
Killion
Todnem
A process for personal theory building
[1991]
A new look at infant pointing
Carpenter
Liszkowski
Tomasello
[2007]
A model of collaboration: A case study of collaboration in an elmentary school
Bilics
[2000]
A developmental-constructivist approach to teacher education
Ammon
Black
[1992]
A developmental study of the 'teaching self' in student teaching
Ricord
[1986]
A constructivist approach to teaching
von Glasersfeld
A constructivist approach to teaching
[1995]
A conceptual framework to guide the development of teacher reflection and decision making
Colton
Langer
[1993]
박사
A case study of school-university collaboration in the implementation of alternative certification
Tisch, Merryl Hiat
[2005]
A Model for extending hands-onscience to be inquiry based
Huber
Moore
[2001]
21세기의 교사 양성 체제
정태범
[2000]
(활동중심의)유아과학교육
이원영
[1992]
(탐구 능력 증진을 위한) 유아 과학 교육
황의명
[2001]
(유아교사를 위한)교육실습과 교육활동
류진희
유아교사를 위한 교육실습과 교육활동
[2000]
(예비 교사를 위한) 교육실습의 이론과 실천
정영근
[2004]
(반성적 실천을 위한)유아교육실습
박은혜
[2006]
' 구성주의에 기초한 유아과학교사교육의 현장실습에 참여한 예비교사들의 경험'
의 유사주제(
) 논문