연구동향 분석
홈
알림
이용안내
오류접수
API
서비스소개
인기 연구 키워드 :
인기 활용 키워드 :
박사
학습무동기신념이 높은 중학생을 위한 동기조절 프로그램 개발과 효과
조은문
2012년
활용도 Analysis
논문 Analysis
연구자 Analysis
활용도 Analysis
논문 Analysis
연구자 Analysis
활용도
공유도
영향력
논문상세정보
저자
조은문
형태사항
ix,193p.: 26 cm: 삽도
학위논문사항
교육학과 교육심리 및 상담전공, 학위논문(박사) -, 2012.2, 충북대학교 대학원
KDC
370, 5
발행지
청주
언어
kor
출판년
2012
발행사항
충북대학교
참고문헌( 179)
유사주제 논문( 14,718)
교육학 14,718건
인용/피인용
학습무동기신념이 높은 중학생을 위한 동기조절 프로 ...
' 학습무동기신념이 높은 중학생을 위한 동기조절 프로그램 개발과 효과' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 요약
주제
교육학
동일주제 총논문수
논문피인용 총횟수
주제별 논문영향력의 평균
14,345
4
0.0%
자세히
주제별 논문영향력
논문영향력
주제
주제별 논문수
주제별 피인용횟수
주제별 논문영향력
주제분류(KDC/DDC)
교육학
14,719
0
0.0%
계
14,719
0
0.0%
* 다른 주제어 보유 논문에서 피인용된 횟수
4
닫기
' 학습무동기신념이 높은 중학생을 위한 동기조절 프로그램 개발과 효과'
의 참고문헌
효율적 집단상담 프로그램 개발을 위한 체계적 모형
[1995]
한국 남녀 중학생 집단에서 자기결정성이 학업성취도에 주는 영향
김은주 ( Eun Joo Kim )
김주환(Joohan Kim)
홍세희(Se Hee Hong)
[2006]
박사
학업적 자기효능감, 자기결정성동기, 학업성취간의 관계 연구
이석영
이석영
학업적 자기효능감
[2009]
학업상담 프로그램 연구 동향
권영배
이종연
[2010]
학업동기: 이론, 연구와 적용
김아영
학업동기: 이론
[2010]
학업동기 및 부모행동과 학업성취의 관계
[1998]
학습에 대한 흥미와 내재동기 증진을 위한 학습환경 디자인
김성일
윤미선
교육방법연구
[2004]
박사
학습부진아에 대한 진단적-처방적 학습기술 훈련의 효과
김남옥
계명대학교 대학원 박사학위논문
[1991]
학습된 무기력 치료에 대한 연구 동향 분석
강삼석
[2007]
박사
학습된 무기력 극복프로그램이 학습부진아의 자기효능감과 학업성취도 향상에 미치는 효과
이명순
[2007]
박사
학습된 무기력 극복을 위한 프로그램이 자아개념 및 학업성취에 미치는 효과
박경연
[2002]
학습된 무기력 극복 프로그램이 자아개념 및 학업성취에 미치는 효과
이은미
[2003]
학습동기훈련 프로그램이 자기주도 학습능력과 학업성취에 미치는 효과
김혜선
[2006]
박사
학습동기향상 훈련이 초등학교 학습부진아의 학습동기 및 학업 자아개념에 미치는 영향
김창현
학습동기향상 훈련이 초등학교 학습부진아의 학습동기 및 학업자아개념에 미치는 영향
[2004]
박사
학습동기향상 프로그램이 학습부진아의 학업자아개념과 학업성취에 미치는 효과
이옥희
학습동기향상 프로그램이 학습부진아의 학업자아개념과 학업성취에 미치는 효과
[2004]
박사
학습동기향상 프로그램이 학습부진아의 학습 습관에 미치는 영향
조재승
학습동기향상 프로그램이 학습부진아의 학습 습관에 미치는 영향
[2003]
박사
학습동기유발 훈련이 자기효능감 및 학업성취도에 미치는 효과
박종수
[2001]
학습동기 향상 프로그램이 학습부진아의 학습태도에 미치는 효과
박귀자
[2006]
박사
학습동기 향상 프로그램이 초등학생의 학습된 무기력과 자기효능감에 미치는 영향
김진희
경인교육대학교 석사학위논문
[2008]
학습동기 향상 프로그램이 중학생의 학습된 무기력 및 자기효능감에 미치는 효과
나낙기
[2006]
박사
학습동기 증진 프로그램이 학습부진아의 학습된 무력감과 학업성취에 미치는 효과
조병곤
대구교육대학교 교육대학원 석사학위논문
[2002]
학습동기 증진 프로그램이 학습부진아의 학습 습관과 학업 성취에 미치는 영향
이미경
[2005]
학습동기 변수들과 인지전략 및 학업성취 간의 관계
한순미
[2004]
박사
학습동기 및 학습전략 프로그램이 초등학교 학습부진아의 학업자아개념과 학업성취에 미치는 효과
김명숙
[2007]
학습기술, 학업성취 및 적응에 미치는 학습습관 프로그램의 효과
박지영
학습기술
[2002]
박사
학습기술 훈련이 고등학생의 학습습관, 학습동기 및 학업성취에 미치는 효과
강태용
부산대학교 대학원 박사학위논문
[2002]
프로그램 개발
변창진
프로그램개발
[1994]
초인지초동기,의지통제와 자기조절 학습과의 관계
박승호
초인지
[1995]
초등학생의 학업발달을 위한 학급단위 학업상담 프로그램의 개발과 효과
권영범
[2011]
초등학생의 학년과 성별에 따른 자기결정성 수준이 학업성취도에 미치는 영향
류지헌
임지현
[2007]
박사
초등학교의 학교상담 교육과정 구안
유형근
한국교원대학교 대학원 박사학위논문
[2002]
초등학교에서 중학교로의 전환에 관한 학생들의 기대와 지각
유순화 ( Soon Hwa Yoo )
초등교육연구
[2007]
초·중·고등학생의 자기결정동기와 자기조절학습간의 관계 연구
김은영
초·중·고등학생의 자기결정동기와 자기조절학습간의 관계 연구
[2007]
박사
청소년의 자기결정성 동기 유형에 따른 학업성취와 자아탄력성의 관계
이나영
[2008]
청소년 상담 프로그램 개발론
한국 청소년정책연구원
청소년상담 프로그램 개발론
[2001]
집단상담이 학습된 무기력 감소와 자기효능감 및 자아존중감 증진에 미치는 영향
이용자
[2000]
집단상담에서의 집단응집력과 상담회기 평가에 관한 일 연구
강순화
[1994]
집단상담 프로그램이 학업성취도에 미치는 효과 분석
손현동
[2004]
중학생의 자기조절학습 검사 개발
정미경
교육학연구
[2003]
중학생의 자기결정성,자기 효능감 및 자기조절학습능력의 관계
이남희
중학생의 자기결정성
[2006]
중학생의 동기조절전략과 자기결정동기 및 학업성취의 관계
이종연 ( Jong Yeun Lee )
조은문 ( Eun Moon Jo )
[2010]
중학생을 위한 학업상담 프로그램의 개발과 효과 : 학업스트레스와 학업동기를 중심으로
김동원
[2008]
박사
중학생을 위한 학습동기촉진프로그램의 효과
임명숙
계명대학교 교육대학원 석사학위논문
[1996]
적극적 훈련프로그램 개발 연구 - 대학생의 성취동기육성
김교헌
적극적 훈련 프로그램 개발 연구: 대학생의 성취동기 육성
[1992]
자기조절학습의 복합적 측정도구 개발과 타당화:동기조절 척도의 통합을 중심으로
자기조절학습의 복합적 측정도구 개발과 타당화: 동기조절 척도의 통합을 중심으로
[2005]
자기조절학습의 모형탐색과 타당화 연구
양명희
자기조절학습의 모형탐색과 타당화 연구
[2000]
박사
자기조절학습과 학업성취의 관계에 관한 구조모형 검증
정미경
숙명여자대학교 박사학위논문
[1999]
자기결정이론의 무동기개념의 타당성 탐색: 동기에 관여하는 목표와 과제가치를 중심으로
여은실
[2009]
자기결정성 정도에 따른 동기유형의 분류
吳順愛
金雅暎
[2001]
자기결정성 이론에 따른 학습동기 유형 분류체계의 타당성
김아영
교육심리연구
[2002]
박사
자기결정동기와 자기조절학습이 학업성취에 미치는 영향
이미봉
연세대학교 대학원 석사학위논문
[2003]
인지행동적 집단상담이 학습부진아의 학업성취동기에 미치는 효과
최옥현
[2000]
인지적 동기요인 향상 프로그램이 초등학생의 학습된 무기력에 미치는 효과
이은영 ( Eun Young Lee )
[2007]
인간관계,학습사 및 동기적 변인들이 학습된 무기력에 미치는효과
배정희
인간관계
[2008]
박사
영어과 수준별 이동수업에 대한 중학생의 인식
김지현
[2010]
여자대학생의 학업성취도에 따른 동기조절전략 연구
김은영 ( Eun Young Kim )
교육심리연구
[2008]
박사
수학과 수준별 이동수업에 대한 인식 조사 연구 : 중학교 중심으로
김선화
[2009]
박사
수준별 이동수업에서의 목적에 대한 이해도와 수업 유형이 수업만족도에 미치는 효과 : 자아개념과 학습의욕의 중재효과를 중심으로
위선옥
[2009]
박사
성취동기 학습프로그램이 학습부진아의 학업성취 및 자아개념에 미치는 영향
염재필
우석대학교 교육대학원 석사학위논문
[1999]
박사
성취동기 교육훈련이 학업에 대한 자아개념, 태도, 학습습관 및 학업성취에 미치는 영향
박선환
성취동기 교육훈련이 학업에 대한 자아개념
[1987]
상담회기평가질문지의 타당화 연구
상담회기평가 질문지의 타당화 연구
[1993]
상담 및 심리교육 프로그램개발과 평가
김창대
[2011]
박사
문제중심학습에서 학습자 동기특성, 문제유형 및 경쟁, 평가, 선택이 흥미에 미치는 영향
소연희
고려대학교 대학원 박사학위논문
[2005]
박사
목표지향성, 자기조절학습, 학업성취와의 관계 연구
박성윤
교육심리연구
[1999]
메타분석을 통한 학습전략의 효과연구
김동일
신을진
황애경
아시아교육연구
[2002]
메타분석에 기초한 자기조절학습 프로그램의 효과적 구성 탐색
김동일
김형수
상담학연구
[2007]
박사
대학생 동기조절 훈련 프로그램의 개발 및 효과
김은영
서울여자대학교 박사학위 논문
[2006]
국내 집단상담 성과연구에 대한 메타분석
김계현
왕은자
이윤주
상담학연구
[2002]
국내 집단 진로지도 및 상담 프로그램의 효과에 관한 메타분석
임은미
임찬오
청소년상담연구
[2003]
교실에서의 동기
김아영
교육심리연구
[2003]
박사
가치명료화 학습 프로그램의 개발과 그 적용이 중학생의 사회적 문제해결능력과 의사결정유형에 미치는 효과
설재풍
건국대학교 대학원 박사학위논문
[2003]
why do high school students lack motivation in theclassroom? Toward an understanding of academic motivation and the role of social support
[2006]
Work and Motivation
Vroom, V. H.
[2000]
Why do people fail to adopt environmental behaviors? Toward a taxonomy of environmental amotivation
[1999]
What motivates children's behavior and emotion? Joint effects of perceived control and autonomy in the academic domain
Connell
Patrick
Skinner
[1993]
What it takes to do well in school and whether I've got it: A process model of perceived control and children's engagement and achievement in school
Connell
Skinner
Wellborn
[1990]
Tools for learning
Gall, M. D.
Tools for learning
[1990]
Thought and language
Vygotskii, L. S
[1962]
Thedevelopmentofachievementtask values: a theoretical analysis
Eccles
Wigfield
[1992]
The social context of risk status and motivation predictors of alienation in middle school
Murdock
[1999]
The role volition in learning and performance
Corno
Kanfer
[1993]
The role of motivation in promoting and sustaining self-regulated learning
Pintrich
[1999]
The relation of interest to the motivation of behavior: A self-determination of theory perspective
Deci
[1992]
The relation between students' motivational beliefs and their use of motivational regulation strategies
Rosenthal
Wolters
[2000]
The relation between high school students' motivational regulation and their use of learning strategies effort, and classroom performance
Wolters
The relation between High School students' motivational regulation and their use of learning strategies
[1999]
The problem of anxiety
Freud
[1936]
The middle school experience: Effects on the math and science achievement of adolescents with LD
Anderman
[1996]
The metacognitive control components of self-regulated learning
The metacognitive control components of self-regulated learning
[1986]
The four-phase model of interest development
Hidi
Renninger
[2006]
The effects of reward contingency and performance feedback on intrinsic motivation
Harakiewicz
[1979]
The effects of intra-individual goal conflict on performance
Chan
Erez
Locke
Schaffer
Smith
[1994]
The effect or performance relevant and performance irrelevant rewards on children's intrinsic motivation
Karniol
Ross
[1977]
The dynamic interplay of student motivation and cognition in the college classroom
Pintrich
[1989]
The best-laid plans: Modern conceptions of volition and educational research
Corno
The best-laid plans: Modern conceptions of volition and educational research
[1993]
The Role of interest in learningand development
Hidi
Krapp
Renninger
The role of interest in learning and development
[1992]
The Role of Goal Orientation in Self-Regulated Learning
Pintrich
[2000]
Sustaining motivation and academic goals: The role of academic delay of gratification
Bembenuty
[1999]
Student difference in self-regulated learning: Relating grades, sex, and giftedness to self-efficacy and strategies use
Martinez-Pones
Zimmerman
Student difference in self-regulated learning: Relating grades
[1990]
Student conceptions of learning and theiruse of self-regulated learning strategies: A Cross-Cultural Comparison
Douglas
Hattie
Purdie
[1996]
Some effects of feedback alone and four types of self-consequation on selected measures of problem solving
Jacson
Molloy
[1985]
Social foundations of thought and action : a social cognitive theory
Bandura, Albert
Social foundations of thought and action: A social cognitive theory
[1986]
Self-Efficacy: Toward a Unifying Theory of Behavioral Change
Self-efficacy: Toward a unifying theory of behavioral change
[1997]
Self-regulation empowermentprogram:Aschool-basedprogram toenhanceself-regulatedandself-motivatedcycles ofstudentlearning
Zimmerman
Self-regulation empowerment program: A school-based program to enhance self-regulated and self-motivated cycles of student learning
[2004]
Self-regulation and the self
Carver
Scheier
[1991]
Self-regulating interest: The moderatingrole of hardiness and conscientiousness
Morgan
Sansone
[1999]
Self-regulated learning: Finding a balancebetween learning goals and ego-protective goals
Boeraerts
Niemivirta
[2000]
Self-regulated learning: Bridging the gap between metacognitiveand metamotivation theories
Boeraerts
Self-regulated learning: Bridging the gap between metacognitive and metamotivation theories
[1995]
Self-regulated learning and college students'regulation ofmotivation
Wolters
Self-regulated learning and college students' regulation of motivation
[1998]
Self-evaluative and self-efficacy mechanismsgoverning the motivational effects of goal systems
Bandura
Cervone
Self-evaluative and self-efficacy mechanisms governing the motivational effects of goal systems
[1983]
Self-efficacy beliefs in academic settings
Self-efficacy beliefs in academic settings
[1996]
Self-efficacy Mechaism in Human Agency
ura
[1982]
Self-determination theory and the facilitation of intrinsic motivation, social development, and well-being
Self-determination theory and the facilitation of intrinsic motivation
[2000]
Self-determination and persistence in a real-life setting: Toward a motivational model of high school dropout
Fortier
Guay
R.J
Valler
Self-determination and persistence in a real-life setting: Toward a motivational model of high school dropout
[1997]
Self-Efficacy Perspective on Achievement Behavior
Schunk
[1984]
Self- regulated learning and academic achievement : A phenomenological view
McCombs
Self-regulated learning and academic achievement: A phenomenological view
[1989]
Self motivation for academic attainment The role of self-efficacy beliefs and personal goal setting
[1992]
Science and Human Behavior
Skinner,B.F.
Science and human behavior
[1956]
Relational scaffolding of school motivation: Development continuities in students' and parents' ratings of the importance of school goals
Bigelow
Zhou
[2001]
Regulationofmotivation:Evaluatinganunderemphasizedaspectofself-regulatedlearning
Wolters
[2003]
Regulating motivation and cognition in the classroom: The role of self-schemas and self-regulatory strategies
Garcia
Pintrich
[1994]
Purposiv e Behavior in Animals and Men
T oman
Purposive behavior in animals and men
[1932]
Principles of behavior
Hull
[1943]
Predictors of early high school dropout: A test of five theories
[2000]
Phenomenology and psycholgical research
Giorgi
[1985]
Perceived locus of causality and internalization: Examining reasons for acting in two domains
Connell
Ryan
Perceived locus of causality and internalization: Examining reasons for acting in two domains
[1989]
Peer models: Influence on children's self-efficacy and achievement
Hanson,A.R.
Schunk,D.H.
[1985]
Patterns of individual adjustment changes during the middle school transition
Chung
Elias
Schneider
[1998]
Overview of self-determination theory: An organismic-dialectical perspective
Deci
Ryan
[2004]
Once a boring task always a boring task? Interest as a self-regulatory mechanism
Harpster
Morgan
Sansone
Sansone, C.
Weir
[1992]
On the assessment of intrinsic, extrinsic, and amotivation in education: Evidence on the concurrent and construct validity of the academic motivation scale
On the assessment of intrinsic
[1993]
OECD 학업성취도 국제 비교 연구(PISA 2006) 주요 결과 발표
한국교육과정평가원 보도자료
[2007]
Negative effect s of tr aditional middle schoolson student s ' motivation
Feldlaufer
[1993]
Moving into adolescence : the impact of pubertal change and school context
Simmons, Roberta G
[1987]
Motivational processes affecting learning
Dweck
[1986]
Motivational and self-regulated learning components of classroom academic performance
Pintrich,P.R.
Motivational and self-regulated learning components of classroom academic performance
[1990]
Motivation in education: theory, research, and application
Pintrich, P
Motivation in education: Theory
[2002]
Motivation and self-regulated learning: theory, research, and applications
Schunk
Zimmerman
Motivation and self-regulated learning: theory
[2007]
Motivation Theory Reconsidered
Landy.F.L
W.S.Becker
[1987]
Motivating students to learn (2nd ed.)
Brophy J.E
[2004]
Managerial lives in transition
Bray
Howard
[1988]
Learned helplessness inhumans: Critique and reformulation
Abramson
Seligman
Teasdale
Learned helplessness in humans: Critique and reformulation
[1978]
Learned helplessness
Seligman
[1975]
Intrinsic, extrinsic, and amotivational styles as predictors of behavior: A prospective study
Blssonnette
Vallerand
Intrinsic
[1992]
Intrinsic, extrinsic, and amotivational orientations: Their role in university adjustment, stress, well-being, and subsequent academic performance
Baker
Intrinsic
[2004]
Intrinsic motivation and self-determination in human behavior
Deci, Edward L
Intrinsic motivation and self-determination in human behavior
[1985]
Intrinsic and extrinsic motivational orientations in the classroom: Age differences and academic correlates
Henderlong
Iyengar
Lepper
[2005]
Interest, learning, and the psychological processes that mediate their relationship
Ainley
Berndoff
Hidi
Interest
[2002]
Interest, Learning, and Development
K.Renninger
Krapp
S.Hide
Interest
[1992]
Human motivation
Weiner, Bernard
[1985]
Handbook of program development for health behavior research & practice
Sussman, Steven Yale
Handbook of Program Development for Health Behavior: Research & Practice
[2001]
Goals and progressive feedback: Effecks on self-efficacy and writing achievement
Schunk
Swartz.C.W
[1993]
Goal-guided learning from text: Inferring a descriptive processing model from inspection times and eye movements
Billington
Rothkopf
[1979]
Goal setting as a means of increasing motivation
Bryan
Locke
[1967]
Explorations in personality
Murray, Henry A.
[2008]
Expectancy-value theory of motivation
Eccles
Wigfield
[2000]
Early school dropout: Configurations and determinants
Cairns RB
Cairns V.D
Neckerman H.J
[1989]
Developmental phases in self-regulation:Shifting from process to outcome goals
Kitsantas
Zimmerman
Developmental phases in self-regulation: Shifting from process to outcome goals
[1997]
Developmental aspects of self regulated learning
Newman
Paris
Developmental aspects of self-regulated learning
[1990]
Development of a structured interview for assessing student use of self-regulated learning strategies
[1986]
Defensive pessimism: Harnessing anxiety as motivation
Cantor, N.
Norem,J.K.
[1986]
Cultural difference in the use of strategies for self-regulated learning
Hattie
Purdie
[1996]
Cultivating competence, self-efficacy and intrinsic interest through proximal self-motivation
교육과학기술부
Cultivating competence
[1981]
Counseling session impact as viewed by novice counselors and their clients
Snow
Stiles
Counseling session impact as viewed by novice counselors and their clients
[1984]
Control and information in the interpersonal sphere: An extention of cognitive evaluation theory
Ryan
[1982]
Cognitive behavior modification
Busch
Drasgow
Yell
Cognitive behavior modification
[2005]
Children's competence beliefs, achievement values, and general self-esteem: Chage across elementary and middle school
Eccles
Wigfield
Children's competence beliefs
[1994]
Children's attributions for success and failure : Effects of age and attentional focus
Wigfield
[1988]
Building a practically useful theory of goal setting and task motivation: A 35-year odyssey
La tham
Locke
[2002]
Beyond the classroom
Brown
Dornbusch
Steinberg
[1996]
Being concerned with well-being and with learning
Boekaerts
[1993]
Automatic self-regulation
Bargh
Fitzcimons
[2004]
Attaining self-regulation: A social cognitive perspective
Zimmerman, B.
[2000]
Annual changes in motivation for mathematics in high school according to age and gender
Chouinard
[2001]
An introduction to motivation
Atkinson, John W
An introduction to motivation
[1978]
Achievement goals in the classroom: Students?? learning strategies and motivation processes
Ames
Archer
Achievement goals in the classroom: Students' learning strategies and motivation processes
[1988]
Academic intrinsicmotivation in elementary and junior highschool students
Gottfried
Academic intrinsic motivation in elementary and junior high school students
[1985]
A theory of motivation for some classroom experiences
A theory of motivation for some classroom experiences
[1980]
A theory of goal setting and task performance
Locke, E. A.
A theory of goal setting and task performance
[1990]
A new self-report scale of intrinsic versus extrinsic orientation in the classroom: Motivational and informational components
Hater
[1981]
' 학습무동기신념이 높은 중학생을 위한 동기조절 프로그램 개발과 효과'
의 유사주제(
) 논문