박사
科學敎科에서 科學自己效能感 增進 敎授 · 學習 戰略 開發 및 適用
활용도 Analysis
논문 Analysis
연구자 Analysis
저자
조규영
기타서명
Development and Application of Teaching-Learning Strategies for Improving the Science Self-Efficacy in Secondary School Science
형태사항
삽도: [2],viii, 253 p.: 26 cm
일반주기
참고문헌 : p.157-167
학위논문사항
학위논문(박사)-, 生物敎育科, 公州大學校 大學院, 2011. 2
발행지
공주
언어
kor
출판년
2011
발행사항
公州大學校 大學院
'
科學敎科에서 科學自己效能感 增進 敎授 · 學習 戰略 開發 및 適用' 의 참고문헌
형성평가의 피드백 유형이 학생들의 학업 성취와 태도및 교사-학생 상호작용에 미치는 영향
박사
학습자의 학업적 자기효능감 수준에 따라 설명식수업과탐구식수업이 학업성취에 미치는 효과
박사
학습동기 통합형 웹 기반 학습 프로그램 개발 및 적용
박사
초인지 전략 수업 모형의 탐색 및 교과 분석 -고등학교물리 교육과의 역학개념 학습을 중심으로-
박사
박사
중학생의 학업성취 귀인과 자기효능감과의 상관연구
박사
박사
박사
중학교 생물수업에서 문제 중심학습이 메타인지수준에따라 문제해결과정 및 자기효능감에 미치는 효과
박사
박사
박사
자기조절학습 프로그램이 자기효능감과 학업성취도에 미치는 영향
박사
웹기반 과학수업과 자기조절학습 수준이 학업성취도와자기효능감에 미치는 영향
웹기반 STS 생물학습 프로그램의 과학고등학교 학생들의 학습동기 향상에 미치는 효과
박사
박사
수학 수업활동 과정에서 학생의 메타인지적 능력 신장 방안 탐색
사고양식·자기효능감·학업성취도의 구조적 관계 분석
사고교육의 효율화를 위한 메타인지 기능의 개발과 활용에 관한 연구 -메타인지 기능의 효율성을 중심으로-
부모의 양육태도와 자기효능감 및학업성취와의 관계
[1997]
모형 활용 수업이 과학적 태도와 학업성취도에 미치는영향 연구
메타인지를 활용한 직접적 탐구 기능 수업 전략에 대한연구
메타인지 훈련이 귀인양식과 자기효능감 및 수학적 문제해결력에 미치는 영향
박사
박사
멀티미디어를 활용한 수준별 수업이 중학생의 과학 학업성취도와 태도에 미치는 영향 -중학교 2학년 ‘광합성과 호흡’ 단원을 중심으로-
만화를 활용한 과학수업이 초등학생들의 학업성취도와학업적 자기효능감에 미치는 영향
Why investigate metacognition
What's All the Fuss About Metacognition?
The role of conceptual knowledge and metamemory in the development of organizational process in memory
The relationship of career-related self-efficacy expectations to perceived career options in college women and men
The relationship between nature of science understanding and science self-efficacy beliefs of sith grade students
The impact of learning journals on metacognitive and cognitive processes and learning performance
The effects of cognitive and metacognitive strategy instruction on the mathematical problem solving of middle school students with learning disabilities
Social foundation of thought and action :A social cognition theory
Self-Efficacy: Toward a Unifying Theory of Behavioral Change
[1997]
Self-efficacy: The Exercise of Control
Self-efficacy beliefs and mathematical prblemsolving of gifted students
Self-efficacy and academic motivation
[1991]
Self-Efficacy beliefs in academic contexts: An outline
Pajares
Relatived March 25, 2004. http://des.emory.edu/ mfp/efftalk.html).
[2002]
Self-Efficacy Training to speed Reemployment :helping People to Help Themselves
Self motivation for academic attainment The role of self-efficacy beliefs and personal goal setting
[1992]
Science Self-Efficacy of African American Middle School Students: Relationship to Motivation Self-Beliefs Acheivement, Gender, and Gender Orienntation
School readiness: Assessment and educational issue
Relationship of attitudes toward self, family, and school with attitude-science among adolescents
Relation of self-efficacyexpectations to academic achievement and persistence
Racial Differences in Intelligence: The Importance of the Executive System
Perceptions of the relevance of mathematics and science: An Australian study
Perceived self-efficacy in cognitive development and functioning
Motivational and self-regulated leanning componets of classroom academic performance
Metacognition, cognitive monitoring, and mathematical performance
Metacognition, Executive Control, Self-Regulation, and Other More Mysterious Mechanisms
Metacognition and cognitive monitoring; A new area ofcognitive-developmental inquiry
Mediation the metacognitive
M Metamemory: A critical examination
Learning,Remembering, and Understanding
Impact of self-regulatory influences on writing course attainment
ICT를 활용한 과학수업이 중학생들의 과학적 태도 및 과학학습동기에 미치는 효과
Helping gifted students developmetacognitive awareness
Generality of academic self-efficacy judgments: Evidence of hierarchical relations
Gender differences in high school student's efficacy expectation/performance discrepancies across four subject matter domains
Explaining science self-efficacy
Expeerimanetalevaluation of self-efficacy treatment on technical/scientific career outcomes
Effects of effort attributional feedback onchildren's perceived self-efficacy and achievement
Developmental and instructional Analyses Of Children's Metacognition and reading Comprehension
Development of a structured interview for assessing student use of self-regulated learning strategies
[1986]
Cultivating competence,self-efficacy, and instrinsic interest through proximal self-motivation
Cognitive strategies : Good strategy users coordinate metacognition and knowledge
Cognition and learner control: A literature review, 1977-1988
Becoming a self-regulated learner: Which are the key subprocesses
Ability versus effort attributional feedback:Differedntial effects on self-efficacy and achievement
ARCS 전략을 적용한 초등학교 과학 수업이 과학적 태도 자기효능감 및 학업성취도에 미치는 영향
A social cognitive view of self-regulated academic learning
A phenomenographic study of the lived experience of freshman engineering students and their instructors at Purdue University
'
科學敎科에서 科學自己效能感 增進 敎授 · 學習 戰略 開發 및 適用'
의 유사주제(
) 논문