유아의 연령 간 교류를 통한 친사회성 증진 버디 프로그램의 개발 및 적용 = Development and Implementation of a Prosociality Buddy Program with Cross-Aged Transactions of Young Children
'
유아의 연령 간 교류를 통한 친사회성 증진 버디 프로그램의 개발 및 적용 = Development and Implementation of a Prosociality Buddy Program with Cross-Aged Transactions of Young Children' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 요약
주제
친사회적 행동
buddy program
tansaction
우정
유아교육
친사회성
혼합연령
동일주제 총논문수
논문피인용 총횟수
주제별 논문영향력의 평균
535
0
0.0%
주제별 논문영향력
논문영향력
주제
주제별 논문수
주제별 피인용횟수
주제별 논문영향력
주제분류(KDC/DDC)
친사회적 행동
49
0
0.0%
주제어
buddy program
3
0
0.0%
tansaction
1
0
0.0%
우정
1
0
0.0%
유아교육
413
0
0.0%
친사회성
57
0
0.0%
혼합연령
11
0
0.0%
계
535
0
0.0%
* 다른 주제어 보유 논문에서 피인용된 횟수
0
'
유아의 연령 간 교류를 통한 친사회성 증진 버디 프로그램의 개발 및 적용 = Development and Implementation of a Prosociality Buddy Program with Cross-Aged Transactions of Young Children' 의 참고문헌
혼합연령학급에서 4세 유아의 돕기행동이 3세 유아의 질서지키기에 미치는 영향
함인자혼합연령 학급에서 4세 유아의 돕기행동이 3세 유아의 질서 지키기에 미치는 영향[2002]
The features and effects of friendship inearly adolescence
BerndtThe features and effects of friendship in early adolescence[1982]
The feasibility of using a "buddy" system to assimilate handicapped children back into the regular class room
KessierThe feasibility of using a buddy system to assimilate handicapped children back into the regular class room[1968]
The effects of role-taking experiences on role taking, empathy, altruism, and aggression
IannottiThe effects of role-taking experiences on role taking[1978]
The effects of reciprocal peer tutoringand group contingencies on the academic performance of elementary school children
[1986]
The effectiveness of the “That’s My Buddy!” character education program on attitudes of concern for others, general and academic self-esteem, liking for school, and altruistic behavior
GlynnThe effectiveness of the “That’s My Buddy!” character education program on attitudes of concern for others[2003]
The effect of social interaction on cognitive development: How creative is conflict?
Mathematics achievement effect of three levels of individualization: Whole class ability grouped and individualized instruction (Report No JHU-CSOS-349)
I have a preschool buddy”: Exploring the role of high school students in facilitating the pre-academic skills and social development of preschool children
'
유아의 연령 간 교류를 통한 친사회성 증진 버디 프로그램의 개발 및 적용 = Development and Implementation of a Prosociality Buddy Program with Cross-Aged Transactions of Young Children'
의 유사주제(
) 논문