사회적 구성주의 수학활동이 유아의 수학능력, 수학적 과정, 수학적 태도에 미치는 영향 : 측정영역 중심으로 = The effect of mathematical activities based on social constructivism on the young childrens mathematical abilities, mathematical processes, and mathematical attitude : in the area of measurement
'
사회적 구성주의 수학활동이 유아의 수학능력, 수학적 과정, 수학적 태도에 미치는 영향 : 측정영역 중심으로 = The effect of mathematical activities based on social constructivism on the young childrens mathematical abilities, mathematical processes, and mathematical attitude : in the area of measurement' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 요약
주제
교육과정
초등교육( 국민학교 교육 )
사회적 구성주의
수학적 과정
수학적 태도
수학활동
측정영역
동일주제 총논문수
논문피인용 총횟수
주제별 논문영향력의 평균
2,299
0
0.0%
주제별 논문영향력
논문영향력
주제
주제별 논문수
주제별 피인용횟수
주제별 논문영향력
주제분류(KDC/DDC)
교육과정
1,438
0
0.0%
초등교육( 국민학교 교육 )
714
0
0.0%
주제어
사회적 구성주의
52
0
0.0%
수학적 과정
14
0
0.0%
수학적 태도
61
0
0.0%
수학활동
15
0
0.0%
측정영역
5
0
0.0%
계
2,299
0
0.0%
* 다른 주제어 보유 논문에서 피인용된 횟수
0
'
사회적 구성주의 수학활동이 유아의 수학능력, 수학적 과정, 수학적 태도에 미치는 영향 : 측정영역 중심으로 = The effect of mathematical activities based on social constructivism on the young childrens mathematical abilities, mathematical processes, and mathematical attitude : in the area of measurement' 의 참고문헌
Thedevelopment of children's mathematical thinking:Connecting research with practice. In I. E. Siegel & K. A.Renninger(Eds.), Handbook of child psychology (5th ed.)Vol. 4: Child psychology in practice
Ginsburg
Klein
StarkeyThedevelopment of children's mathematical thinking:Connecting research with practice. In I. E. Siegel & K. A.Renninger(Eds.)[1998]
'
사회적 구성주의 수학활동이 유아의 수학능력, 수학적 과정, 수학적 태도에 미치는 영향 : 측정영역 중심으로 = The effect of mathematical activities based on social constructivism on the young childrens mathematical abilities, mathematical processes, and mathematical attitude : in the area of measurement'
의 유사주제(
) 논문