박사

모바일 광고의 수용의도에 영향을 미치는 요인에 관한 비교 연구 : 한국, 미국, 일본, 중국을 중심으로

김효정 2005년
논문상세정보
' 모바일 광고의 수용의도에 영향을 미치는 요인에 관한 비교 연구 : 한국, 미국, 일본, 중국을 중심으로' 의 주제별 논문영향력
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  • 인터넷광고
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' 모바일 광고의 수용의도에 영향을 미치는 요인에 관한 비교 연구 : 한국, 미국, 일본, 중국을 중심으로' 의 참고문헌

  • 휴대폰을 이용한 모바일 광고에서 수용자 특성과 메시지 유형에 따른 광고효과에 관한 연구
    민은경 [2003]
  • 헤럴드 경제. (2005, 8, 12). 美 휴대폰 문자메시지 열풍
    헤럴드 경제 헤럴드 경제. (2005 [2005]
  • 플로우가 인터넷 광고 효과에 미치는 영향에 관한 연구
    윤정로 [2001]
  • 플로우(flow)의 경험집단과 인터넷 광고의 효과에 관한 연구
    이시훈 [2000]
  • 플로우(Flow)가 인터넷 광고의 계층 효과에 미치는 영향: 중개변수로서의 지각된 행동통제를 중심으로
  • 테일러 넬슨 소프레스. (2005, 9, 29). 한국 휴대전화 무선인터넷 사용률 세계 1위
    테일러 넬슨 소프레스 테일러 넬슨 소프레스. (2005 [2005]
  • 지각된 위험과 지각된 혜택이 모바일 상거래 이용의도에 미치는 영향에 관한 연구
  • 중국정보통신부. (2004, 12). 이동전화 가입자 현황자료
    중국정보통신부 중국정보통신부. (2004 [2005]
  • 전자정보센터. (2005, 8, 12). 해외 이동통신 시장현황
    전자정보센터 전자정보센터. (2005 [2005]
  • 전자신문. (2005, 8, 16). 美 문자메시지 시장 쑥쑥 큰다
    전자신문 전자신문. (2005 [2005]
  • 전자상점 수용모형에 관한 실증적 연구:전자서점의 사례를중심으로
    김상훈 윤철호 전자상점 수용모형에 관한 실증적 연구: 전자서점의 사례를 중심으로 [2004]
  • 인터넷의 경제적 가치에 대한 연구
    이현우 [1997]
  • 박사
  • 인터넷광고의 복잡성과 집중도에 따른 광고,태도,브랜드태도,구매의도 계층효과
    양영종 인터넷 광고의 복잡성과 집중도에 따른 광고태도 [2003]
  • 인터넷 휴대폰에 대한 사용자의 인지태도와 모바일 광고 수용도와의 관계에 관한 연구
    이동엽 [2003]
  • 박사
  • 인터넷 쇼핑몰에서 위험지각과 품질지각이 구매의도에 미치는 영향 -보증신뢰성, 지각된 정보의 양, 주관적 지식을 중심으로 -
    박유식 한명희 인터넷 쇼핑몰에서 위험 지각과 품질지각이 구매의도에 미치는 영향-보증신뢰성 [2001]
  • 인터넷 동영상 광고의 효과에 관한 연구
    홍종필 [2001]
  • 인터넷 광고효과 모델
    이시훈 [2000]
  • 인터넷 광고의 침입성과 관여가 광고 효과에 미치는 영향
  • 이혁제, 손형수, 김영한 옮김
  • 이동전화 가입자 현황자료. 2005, 9, 20
    일본 전기통신 사업자 협회 이동전화 가입자 현황자료. 2005 [2004]
  • 웹주소 광고의 메시지 특성이 웹 접속행동에 미치는 영향
    강미선 [2001]
  • 웹사이트에 대한 태도,광고에 대한 태도,광고에 대한 집중도,상표에 대한 태도 및 구매의도와의 관계에 관한 연구
    조윤식 웹사이트에 대한 태도 [2001]
  • 웹사이트 광고에 대한 지각특성이 웹사이트 방문행동에 미치는 영향
    이국용 [2004]
  • 웹 이용과정에서 플로우(flow) 형성에 관한 이론적 모델 연구
    황용석 [1998]
  • 무선인터넷 이용실태조사. 2005. 10. 20
  • 무선 인터넷 서비스 시장의 국내외 동향과 시사점
    구자춘 박진현 무선인터넷서비스시장의 국내?외 동향과 시사점 [2001]
  • 몰입이론에 근거한 모바일 인터랙션 디자인에 광한 연구: 모바일 게임 디자인을 중심으로
    박나연 [2004]
  • 모바일인터넷 수용의 영향요인분석: 플로우 이론을 가미한 기술수용모델의 확장
  • 박사
  • 모바일 인터넷 서비스 이용에 영향을 미치는 요인에 관한 연구
    박민영 [2003]
  • 모바일 인터넷 사용의 플로우 경험이 재사용의도에 미치는 영향에 관한 연구
    최은빈 [2003]
  • 박사
  • 모바일 마케팅
    박찬욱 [2002]
  • 모바일 광고의 특성과 유형분석
    박동애 [2002]
  • 모바일 광고 수용에 미치는 요인에 관한 연구
    김상래 [2004]
  • 디지털 타임즈. (2005, 11, 17). OECD 2004 IT 평가 보고서
    디지털 타임즈 디지털 타임즈. (2005 [2005]
  • 디지털 경영의 현재와 미래: 모바일 인터넷의 사용자 수용, 한국경영정보학회
    김태웅 이원준 이정섭 디지털 경영의 현재와 미래: 모바일 인터넷의 사용자 수용 [2003]
  • e-비즈니스 백서. 2005. 10. 20
  • Wireless Internet in the Mobile World
  • Why don't Men ever stop to ask for directions? Gender, social influence, and their role in technology acceptance and usagte behavior
    Morris M.G Venkatesh V Why don't Men ever stop to ask for directions? Gender [2000]
  • Why do People Play on-lineGames?AnExtendedTAM withSocialInfluencesandFlowExperience
    Hsu [2004]
  • Web Commercials and Advertising Hierarchy-of-Effects
  • User acceptance of computer technology A comparison of two theoretical models
    User acceptance of computer technology: A comparison of two theoretical models [1989]
  • Understanding attitude and predicting socialbehavior
    Fishbein Icek Understanding Attitude and Predicting Social Behavior [1980]
  • Trust and TAM in online Shopping : An Integrated Model
    D.W.Straub Geren Karahanna Trust and TAM in Online Shopping: An Integrated Model [2003]
  • Trust Enhanced Technology Acceptance Model - Consumer Acceptance of Mobile Payment Solutions
  • Trends in Advertising and Advertising Research
    Zinkhan [1998]
  • Toward an Understanding of the Behavioral Intention to Use an Information System
  • Theexperience of flow in Computer Mediated and In Face to FaceGroups
  • The influence of deceptive advertising on repeat purchase behavior, in Berhardt, K. et al.(eds.)
    Shimp.T.A Yokum The influence of deceptive advertising on repeat purchase behavior [1981]
  • The dimension and correlates of flow in human computer interaction
  • The commitment-trusttheory of relationship marketing
  • The Theory of Planned Behavior
    The theory of planned behavior [1985]
  • The Role of Attitude Toward the Ad as a Mediator of Advertising Effectiveness: A Test of Competing Explanation
  • Television Shopping for Apparel in the United States : Effects of Perceived Amount of Information on Perceived Risks and Purchase Intention
  • Task characteristics and the experience of optimal flow in human-computer interaction. J
  • Survey of Internet users' attitudes toward Internet advertising
  • Specification Search in Covariance Structure Modeling
    MacCallum [1986]
  • Significance tests and goodness of fit in the analysis of covariance structures
    Bentlet Bonnett Significance Tests and Goodness of Fit in the Analysis of Covariance Structures [1980]
  • RelationshipsBetween Providersand UsersofMarketResearch :TheDynamicsofTrustWithin and Between Organizations
  • Reflections on the dimensions of trust and trustworthiness among online customers
    Gefen Reflections on the Dimensions of Trust and trustworthiness among Online Customers [2002]
  • Psychometric theory,2nd ed
    Nunally,J.C Psychometric theory 2nd ed [1978]
  • Profilling User Responses to Commercial Web Sites
    Eighmey [1997]
  • Prediction of goal-directed behavior: attitude, intention, and perceived behavioral control
    Ajzen Madden Prediction of goal-directed behavior: attitude [1986]
  • Optimal experience in work and leisure
  • NTT DoCoMo. (2004, 12). NTT DoCoMo 발전사
    NTT DoCoMo NTT DoCoMo. (2004 [2005]
  • Mobile Informatics: Innovation of IT use in mobile settings
  • Mobile Commerce Report
    Muller-Veerse Mobile commerce Report [1999]
  • Micro-computer Playfulness:Development of a Measure with Workplace Implications
  • Measuring and assessing organization
    Ferry Ven de Ven Measuring and assessing organization [1980]
  • MeasurementandAnalysisIssueswithExplanationofVarianceinDailyExperienceUsingtheFlow Model
    Ellis [1994]
  • Marketing in Hypermedia Compute-Mediated Environments: Conceptual Foundations
  • MCA. (2004, 8). 2004년도 모바일컨텐츠 시장 요람
    MCA MCA. (2004 [2005]
  • Leisure States and “Flow Experiences: Testing Perceived Freedom and Intrinsic Motivation Hypotheses
  • Introduction to part Ⅳ inOptimal experience: Psychological studies of flow in consciousness
  • Intrinsic and extrinsicmotivationinInternetusage
    Lai Lim Teo Intrinsic and extrinsic motivation in internet usage [1999]
  • Intense Consumption Experiences: Peaks, Performances, and Flows. Winter Marketing Educators Conference, St
    Guiry Lutz Intense Consumption Experiences: Peaks [1994]
  • Going with the Flow: Web Sites and Customer Involvement
  • Global Mobile market 2001~2005
    Ovum [2000]
  • From Intentions to Actions: A Theory of PlannedBehavior
    Ajzen From intentions to actions: a theory of planned behavior [1985]
  • Flow in Computer-MediatedCommunication
    Trevino Webster Flow in computer-mediated communication [1992]
  • Flow and the quality ofexperience during workand leisure
    LeFevre Flow and the Quality of Experience During Work and Leisure [1998]
  • Flow Experience in the DailyLives of Sixth-Form Collect Students
    Clarke Flow Experience in the Daily Lives of Sixth-Form Collect students [1994]
  • Flow : the psychology of optimal experience
    Csikszentmihalyi, Mihaly Flow: The Psychology of Optimal Experience [1990]
  • Factors Affecting Online Advertising Recall: A Study of Students
  • Extending the TAM for aWorld-Wide-Web Context
  • Explaining the Role of User Participation in Information Systems Use
  • Effectoftruston customeracceptance ofInternetbanking
    Suh [2002]
  • E-experience quality, a measure of e-service quality: quality: Theories, methods, and scales
    Dholakia Kwon E-experience quality [2002]
  • E-commerce: the role of Familiarity and Trust
    Gefen [2000]
  • Developing buyer and seller relationships
    [1987]
  • Cyberspace advertising vs. Other media: consumer vs. Mature student attitudes
  • Contextual Marketing: The Real Business of the internet
  • Consumer acceptance of electronic commerce: integrating trust and risk with the technology acceptance model
    Pavlou Consumer Acceptance of Electronic Commerce: Integrating Trust and Risk with the Technology Acceptance Model [2003]
  • Consumer Trust in an Internet Srore : A Cross-Cultural Validation
  • Conceptualizing involvement
    Zaichkowsky [1986]
  • Communication and persuasion : central and peripheral routes to attitude change
    Petty,Richard E. Communication and Persuasion: Central and Peripheral Routes to Attitude Change [1986]
  • Cognitive impact of banner ad characteristics: An experimental study
    Bukovac [1999]
  • CMRS 9th report
    FCC [2004]
  • Business use of the world wide web: a report on further investigations
  • Beyond Boredom and Anxiety, Second printing. Jossey-Bass
    Csikszentmihalyi Beyond Boredom and Anxiety [1977]
  • Belief, attitude, intention, and behavior: An introduction to theory and research
    Ajzen Frishbein Belief [1975]
  • Attitudes toward the ads as a mediator of consumer brand choice
    Shimp.T.A [1981]
  • Attitude toward the site Ⅱ: New Information
  • Atras Research Group. (2004, 12). 일본 무선인터넷 서비스 이용실태
    Atras Research Group Atras Research Group. (2004 [2005]
  • Are product attribute beliefs the only mediator of advertising effects on brand attitude
    Mitchell Olson Are product attribute beliefs the only mediator of advertising effects on brand attitude [1981]
  • Applying the Technology Acceptance Model and Flow Theory to Online Consumer Behavior
    Koufaris Applying the Technology Acceptance Model and Flow Theory to Online Consumer Behavior [2002]
  • An empirical examination of the structural antecedent of attitude toward the ad in an advertising pretesting context
  • An Investigation of the Relationships Between Beliefs About an Object and the Attitude Toward that Object
    Martin Fishbein An Investigation of the Relationships Between Beliefs aboutan Object and the Attitude toward That Object [1963]
  • Advertising Attitudes and Advertising Effectiveness
    Mehta [2000]
  • Adding Value in the Information Age: Uses and Gratifications of Sites on then World Wide Web
  • A Theoretical Extension of the Technology Acceptance Model: Four Longitudinal Field Studies
    Davis Venkatesh A Theoretical Extension of the Technology Acceptance Model: Four Longitudinal Field Studies [2000]
  • A Motivational Model ofMicrocomputer Usage
    Igbaria J.J.Baroud A Motivational Model of Microcomputer Usage [1996]
  • 2004년 모바일컨텐츠 시장 분석. 2005, 8, 30
    China Mobile 2004년 모바일컨텐츠 시장 분석. 2005 [2004]
  • (SPSS/Amos에 의한) 사회조사분석 : 범주형 데이터 분석 및 공분산구조분석
    노형진 SPSS/Amos에 의한 사회조사분석: 범주형 데이터 분석 및 공분산구조분석 [2005]