주제어 |
assessment/evaluation
|
1
|
1
|
|
languagepractice
|
1
|
1
|
|
large-scalelecture
|
1
|
1
|
|
process based writing
|
1
|
1
|
|
pyramid feedback structure
|
1
|
1
|
|
수평적 구조
|
1
|
1
|
|
언어 실행
|
1
|
1
|
|
자아 발전
|
1
|
1
|
|
진단/평가
|
1
|
1
|
|
behavior support (pbs)
|
2
|
1
|
|
inclusiveclassinmiddleschool
|
2
|
1
|
|
individualsupport
|
2
|
1
|
|
quality of inclusive educatio ...
|
2
|
1
|
|
secondary inclusive education
|
2
|
1
|
|
special class in middle schoo ...
|
2
|
1
|
|
중학교 통합학급 수업
|
2
|
1
|
|
중학교 특수학급 수업
|
2
|
1
|
|
통합교육의 질
|
2
|
1
|
|
피드백 구조
|
2
|
1
|
|
중학교 통합교육
|
3
|
1
|
|
comprehensivereview
|
5
|
1
|
|
functionalassessment
|
5
|
1
|
|
긍정적 인식
|
5
|
1
|
|
수직적 구조
|
5
|
1
|
|
team collaboration
|
6
|
1
|
|
개별지원
|
8
|
1
|
|
중등 통합교육
|
8
|
1
|
|
긍정적 행동지원(pbs)
|
9
|
1
|
|
팀 협력
|
11
|
1
|
|
self-direction
|
13
|
1
|
|
기능평가
|
13
|
1
|
|
조
|
14
|
1
|
|
functionalanalysis
|
16
|
1
|
|
기능분석
|
17
|
1
|
|
report
|
23
|
1
|
|
과정 중심 글쓰기
|
23
|
1
|
|
보고서
|
24
|
1
|
|
self development
|
30
|
1
|
|
implementation
|
37
|
1
|
|
problem behaviors
|
46
|
1
|
|
content validity
|
48
|
1
|
|
introspection
|
48
|
1
|
|
problem behavior
|
106
|
2
|
|
참여도
|
52
|
1
|
|
project
|
59
|
1
|
|
intellectual disability
|
66
|
1
|
|
내용타당도
|
65
|
1
|
|
프로젝트
|
67
|
1
|
|
실행
|
72
|
1
|
|
자폐성장애
|
184
|
2
|
|
developmental disabilities
|
104
|
1
|
|
자기주도성
|
116
|
1
|
|
intellectual disabilities
|
127
|
1
|
|
mentoring
|
129
|
1
|
|
Autism spectrum disorder
|
147
|
1
|
|
feed-back
|
150
|
1
|
|
autism spectrum disorder
|
174
|
1
|
|
문제행동
|
533
|
3
|
|
문헌 분석
|
155
|
1
|
|
멘토링
|
249
|
1
|
|
자신감
|
243
|
1
|
|
지적장애
|
495
|
2
|
|
participation
|
329
|
1
|
|
성찰
|
338
|
1
|
|
피드백
|
359
|
1
|
|
발달장애
|
401
|
1
|
|
self-efficacy
|
1,655
|
1
|
|
satisfaction
|
3,197
|
1
|
|
계 |
|
10,018 |
73 |
|
* 주제로 분류 되지 않은 논문건수 |
|
0 |
|