주제어 |
cross-cultural speech act
|
1
|
1
|
|
intercutural communication
|
1
|
1
|
|
Pollution map
|
2
|
1
|
|
Secondary organic aerosols
|
2
|
1
|
|
cultural specificity
|
4
|
2
|
|
metaphoricexpression
|
2
|
1
|
|
teaching Korean
|
2
|
1
|
|
사회화용적
|
2
|
1
|
|
화용언어적
|
2
|
1
|
|
비교문화적
|
5
|
2
|
|
Smog chamber
|
3
|
1
|
|
pragmalinguistic competence
|
3
|
1
|
|
sociocultural implicature
|
4
|
1
|
|
사회문화적 함축
|
4
|
1
|
|
화용적전이
|
4
|
1
|
|
cultural universality
|
5
|
1
|
|
문화특수성
|
10
|
2
|
|
sociopragmatic competence
|
6
|
1
|
|
문화 보편성
|
6
|
1
|
|
은유 표현
|
11
|
1
|
|
indirect speech act
|
13
|
1
|
|
pragmatic transfer
|
14
|
1
|
|
화용적능력
|
15
|
1
|
|
Vietnamese Korean learners
|
16
|
1
|
|
ops
|
16
|
1
|
|
crosscultural
|
22
|
1
|
|
implicature
|
34
|
1
|
|
화용능력
|
35
|
1
|
|
베트남인 한국어 학습자
|
36
|
1
|
|
pmf
|
37
|
1
|
|
size distribution
|
38
|
1
|
|
간접 화행
|
39
|
1
|
|
pragmatic competence
|
42
|
1
|
|
문화간 의사소통
|
47
|
1
|
|
함축
|
55
|
1
|
|
Volatile organic compounds
|
61
|
1
|
|
subway
|
89
|
1
|
|
tunnel
|
121
|
1
|
|
pm
|
143
|
1
|
|
speech act
|
139
|
1
|
|
화행
|
136
|
1
|
|
한국어교육
|
1,251
|
1
|
|
계 |
|
2,478 |
45 |
|
* 주제로 분류 되지 않은 논문건수 |
|
0 |
|