주제분류(KDC/DDC) |
특수교육
|
58
|
1
|
|
주제어 |
Giorgi 현상학적 경험연구
|
1
|
1
|
|
mathwordproblemsolving
|
1
|
1
|
|
workers in rehabilitation cen ...
|
1
|
1
|
|
Yongurk Songs House
|
2
|
1
|
|
careworkerassistant
|
2
|
1
|
|
mothers of infant with disabi ...
|
2
|
1
|
|
phenomenological method of G ...
|
2
|
1
|
|
types of perception
|
2
|
1
|
|
장애유아 어머니
|
2
|
1
|
|
요양보호사보조원
|
3
|
1
|
|
Notch tensile specimen(노치 인 ...
|
4
|
1
|
|
problembehaviorintervention
|
4
|
1
|
|
동춘당공원
|
4
|
1
|
|
등가응력(Von-mises stress)
|
4
|
1
|
|
lifelong education for people ...
|
5
|
1
|
|
parenting competence
|
5
|
1
|
|
video self-modeling
|
5
|
1
|
|
vocational adjustment
|
5
|
1
|
|
동춘고택
|
5
|
1
|
|
수학 문장제 문제해결
|
5
|
1
|
|
Parenting Competence
|
6
|
1
|
|
Telescopic boom(다단 붐)
|
7
|
1
|
|
동춘당
|
8
|
1
|
|
people with intellectual disa ...
|
9
|
1
|
|
principal stress(주응력)
|
9
|
1
|
|
subjective quality of life
|
9
|
1
|
|
문제행동중재
|
9
|
1
|
|
장애인복지관 종사자
|
9
|
1
|
|
individualswithdisabilities
|
10
|
1
|
|
college students with disabil ...
|
14
|
1
|
|
수준
|
19
|
1
|
|
q-방법론
|
20
|
1
|
|
organic rankine cycle(유기 랭 ...
|
21
|
1
|
|
비디오 자기 모델링
|
22
|
1
|
|
양육역량
|
26
|
1
|
|
independent living
|
31
|
1
|
|
Structural analysis(구조해석 ...
|
35
|
1
|
|
주관적 삶의 질
|
34
|
1
|
|
Family Resilience
|
36
|
1
|
|
action learning
|
41
|
1
|
|
stress (응력)
|
42
|
1
|
|
smart devices
|
62
|
1
|
|
직업적응
|
61
|
1
|
|
family resilience
|
65
|
1
|
|
icf
|
73
|
1
|
|
자립생활
|
85
|
1
|
|
장애대학생
|
100
|
1
|
|
장애인 평생교육
|
100
|
1
|
|
지적장애인
|
101
|
1
|
|
가족탄력성
|
116
|
1
|
|
special education teacher
|
121
|
1
|
|
인식유형
|
120
|
1
|
|
autism spectrum disorder
|
174
|
1
|
|
액션러닝
|
174
|
1
|
|
스마트기기
|
227
|
1
|
|
자폐스펙트럼 장애
|
253
|
1
|
|
q-methodology
|
364
|
1
|
|
grounded theory
|
501
|
1
|
|
영향요인
|
523
|
1
|
|
특수교사
|
457
|
1
|
|
근거 이론
|
1,242
|
1
|
|
장애인
|
716
|
1
|
|
계 |
|
6,174 |
63 |
|
* 주제로 분류 되지 않은 논문건수 |
|
0 |
|