판매 접점에서 브랜드 명성과 사회적지지 메시지의 역할

' 판매 접점에서 브랜드 명성과 사회적지지 메시지의 역할' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • 공익사업
  • brand reputation
  • conformity
  • message sidedness
  • product attitudes
  • purchase intention
  • socialsupportmessage
  • 구매의도
  • 동조현상
  • 메시지 측면성
  • 브랜드 명성
  • 사회적지지메시지
  • 제품 태도
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
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' 판매 접점에서 브랜드 명성과 사회적지지 메시지의 역할' 의 참고문헌

  • 희소성 메시지의 유형이 소비자의 구매의도에 미치는 효과에 관한 연구
    전성률 마케팅연구 19 (2) : 71 ~ 90 [2004]
  • 희소성 메시지와 프레이밍 방식이 구매의도에 미치는 효과
    김재휘 한국심리학회지: 소비자·광고 8 (2) : 183 ~ 204 [2007]
  • 호텔서비스 실패 상황에서 관계의 질의 조절효과: 한국과 중국의 비교연구
    서미옥 유명길 윤성욱 마케팅관리연구 13 (3) : 57 ~ 77 [2008]
  • 판매원 언어적 메시지의 측면성 효과: 설득지식과 쇼핑목적의 조절효과를 중심으로
    윤성욱 소비자학연구 22 (3) : 297 ~ 316 [2011]
  • 판매원 신뢰 차원이 기업 충성도에 미치는 영향 : 업종과 개인주의의 조절효과
    문연희 유통연구 16 (3) : 77 ~ 104 [2011]
  • 케이블 TV홈쇼핑 여행상품판매 쇼호스트의 구매설득메시지에 나타난 소구전략 유형에 관한 연구 - 언어수사적 내용분석을 바탕으로 -
    이정헌 관광연구논총 22 (2) : 99 ~ 126 [2010]
  • 제품유형과 메시지유형에 따른 커뮤니케이션 효과 차이
    도가흰 광고연구 97 (97) : 5 ~ 38 [2013]
  • 정보원, 메시지의 유형 및 수신자 성향에따른 구전효과 연구영화에 대한 온라인 비평을 중심으로
    김세준 광고연구 96 (96) : 100 ~ 136 [2013]
  • 온라인에서 양면구전이 소비자의 브랜드 태도에 미치는 영향
    전성률 마케팅연구 27 (1) : 45 ~ 66 [2012]
  • 신제품 출시시 비교광고와 메시지 측면성 효과: 제품특성의 조정역할
    이문규 광고학연구 13 (2) : 113 ~ 145 [2002]
  • 소비자-기업 동일시가 소비자의 제품평가와 행위적 반응에 미치는 영향에 관한 연구
    안광호 이건희 마케팅연구 19 (4) : 55 ~ 78 [2004]
  • 서비스접점에서 판매원 언어적·비언어적 커뮤니케이션이 고객감정과 행동의도에 미치는 영향 - 정서감염현상을 중심으로 -
    김상희 소비자학연구 18 (1) : 97 ~ 131 [2007]
  • 서비스접점에서 고객의 상황에 따른 판매원의 설득전략
    유애리 소비자학연구 23 (4) : 45 ~ 78 [2012]
  • 반응과 점포 충성도에 미치는 영향- 판매원 신뢰성과 매력성의 조절효과를 중심으로 -
    김숙희 경영과 정보연구 32 (2) : 289 ~ 314 [2013]
  • 명화 차용 형태가 제품 태도에 미치는 영향에 관한 연구 - 제품 유형에 따른 차이를 중심으로 -
    주우진 소비자학연구 21 (4) : 43 ~ 69 [2010]
  • 광고의 혼잡도, 광고모델 유형, 광고수용자 성별이 TV 광고의 이월효과에 미치는 영향 : 자동차 광고를 중심으로
    임정일 광고학연구 24 (3) : 7 ~ 31 [2013]
  • 광고의 명시적 표현과 암시적 표현이 브랜드태도와 구매의도에 미치는 영향: 브랜드명성의 조절효과
    유창조 광고학연구 16 (5) : 249 ~ 263 [2005]
  • 광고가 구매 후 후회해소에 미치는 영향: 사회적지지 메시지의 광고효과
    김재휘 한국심리학회지: 소비자·광고 10 (1) : 35 ~ 54 [2009]
  • in Communication Yearbook : 209 ~ 249
  • Whence Consumer Loyalty?
    Oliver, Richard L. Journal of Marketing 63 (special issue) : 33 ~ 44 [1999]
  • Verbal and nonverbal communication:Distinguishing symbolic, spontaneous, and pseudo‐spontaneous nonverbal behavior
    Buck, Ross Journal of Communication 52 (3) : 522 ~ 541 [2002]
  • Two-Sided Advertising : A Meta-Analysis
    Eisend, Martin International Journal of Research in Marketing 23 (2) : 187 ~ 198 [2006]
  • The Study of the Effect of Perceived Brand Value on Market Price and Brand Choice Behavior
    Ahn, Kwang-Ho Korean Journal of Advertising 15 (5) : 439 ~ 457 [2004]
  • The Slime Effect: Suspicion and Dislike of Likable Behavior toward Superiors
    Vonk, Roos Journal of Personality and Social Psychology 74 (4) : 849 ~ 864 [1998]
  • The Reputational Landscape
    Fombrun, Charles J Corporate Reputation Review 1 (1) : 5 ~ 13 [1997]
  • The Persuasion Knowledge Model : How People Cope with Persuasion Attempts
    Friestad, Marian Journal of Consumer Research 21 (1) : 1 ~ 31 [1994]
  • The Impact of Regulatory Focus on the Effects of Two-Sided Advertising
    Florack, Arnd Social Cognition 27 (1) : 37 ~ 56 [2009]
  • The Effects of Preference Heterogeneity and Source Characteristics on Ad Processing and Judgements about Endorsers
    Feick, Lawrence Journal of Advertising 21 (2) : 9 ~ 24 [1992]
  • The Effectiveness of Supportive and Refutational Defenses in Immunizing and Restoring Beliefs Against Persuasion
    McGuire, William J. Sociometry 24 (2) : 184 ~ 197 [1961]
  • The Effect of Interaction between Customer and Service Provider on Service Value in the Service Encounter
    Lee, Myung-Sik Journal of Channel and Retailing 5 (2) : 20 ~ 48 [2000]
  • Social Judgement: Assimilation and Contrast Effects in Communication and Attitude Change
    Sherif, Muzafer Yale University Press [1961]
  • Social Influence : Compliance and Conformity
    Cialdini, Robert B. Annual Review of Psychology 55 : 591 ~ 621 [2004]
  • Power Reduces the Press of the Situation: Implications for Creativity, Conformity, and Dissonance
    Galinsky, Adam D. Journal of Personality and Social Psychology 95 (6) : 1450 ~ 1466 [2008]
  • Persuasion: Advances through Meta-Analysis
    Allen, Mike Hampton Press : 87 ~ 98 [1998]
  • Nonverbal behavior and self-presentation
    DePaulo, Bella M. Psychological Bulletin 111 (2) : 203 ~ 243 [1992]
  • Moderating Roles of Consumer Characteristics and Advertising Presentation Format on the Effectiveness of Two-sided Advertisements
    Lee, Moon-kyu Korean Journal of Advertising 13 (1) : 97 ~ 135 [2002]
  • Linguistic·Cultural knowledge and Communication
    Choi, En-Keung Korean Journal of Communication Studies 1 : 3 ~ 12 [1993]
  • Impersonal Influence
    Mutz, Diana C. Cambridge University Press [1998]
  • Fear and Loving in Las Vegas : Evolution, Emotion, and Persuasion
    Griskevicius, Vladas Journal of Marketing Research 46 (3) : 384 ~ 395 [2009]
  • Exploring the Effect of Regulatory Focus on Ad Attitudes : The Moderating Roles of Message Sidedness and Argument Quality
    Kao, Danny Tengti International Journal of Psychology 47 (2) : 142 ~ 153 [2012]
  • Experimentation on Mass Communication
    Hovland, Carl I. Princeton University Press [1949]
  • Effects of Suspicion on Attributional Thinking and the Correspondence Bias
    Fein, Steven Journal of Personality and Social Psychology 70 : 1164 ~ 1184 [1996]
  • Consumers' Use of Persuasion Knowledge: The Effects of Accessibility and Cognitive Capacity on Perceptions of an Influence Agent
    Campbell, Margaret C. Journal of Consumer Research 27 : 69 ~ 83 [2000]
  • Consumer Self-Confidence : Refinements in Conceptualization and Measurement
    Bearden, William O. Journal of Consumer Research 28 : 121 ~ 134 [2001]
  • Consumer Conformity
    Lascu, Dana-Nicoleta Journal of Marketing Theory and Practice 7 (3) : 1 ~ 12 [1999]
  • Conformity Reading
    Kiesler, Charles A. Addison-Wesley Publishing Co [1969]
  • Comparative Analysis of the Relative Effectiveness of One-and Two-Sided Communication for Contrasting Products
    Golden, Linda L. Journal of Advertising 16 (1) : 18 ~ 25 [1987]
  • Belief, Attitude, Intention, and Behavior: An Introduction to Theory and Research
    Fishbein, Martin Addison-Wesley [1975]
  • Attribution Theory and Advertiser Credibility
    Settle, Robert B. Journal of Marketing Research 11 (2) : 181 ~ 185 [1974]
  • Antecedents and Consequences of Brand Royalty : An Empirical Study
    Gounaris, Spiros Journal of Brand Management 11 (4) : 283 ~ 306 [2004]
  • An Integrative Framework for Understanding Two-Sided Persuasion
    Crowley, Ayn E. Journal of Consumer Research 20 (4) : 561 ~ 574 [1994]
  • An Empirical examination of the Structural Antecedents of Attitude Toward the Ad in an Advertising Pretesting Context
    Mackenzie, Scott B. Journal of Marketing 53 (2) : 48 ~ 65 [1989]
  • A Study on the Effectiveness of Two -Sided Ads: The Role of Type of Attribute, Correlation, and Involve
    Park, Se-Hoon Journal of Korean Marketing Association 14 (3) : 1 ~ 24 [1999]
  • A Room with a Viewpoint : Using Social Norms to Motivate Environmental Conservation in Hotels
    Goldstein, Noah J. Journal of Consumer Research 35 (3) : 472 ~ 482 [2008]
  • A Cognitive Semiotic Study on the Modelbildung of the Human Communication
    Jo, Chang-Yeon Korean Journal of Communication Studies 11 (1) : 36 ~ 68 [2004]